P.P.U.H. KŁOSOK / A-21 / ASKA / V-BUS
Pojawiło się ich więcej ^^
http://phototrans.eu/14,276913,0.html
Czyli na pewno jest ich 4 sztuki, więc może drugie 4 również zostały zakupione
http://phototrans.eu/14,276913,0.html
Czyli na pewno jest ich 4 sztuki, więc może drugie 4 również zostały zakupione
Nie wiadomo. W ogóle nie wiem jaki jest sens mieszać. Już mogły te Many zostać na 52. A póki co, to na razie nie ma siedmiu Solarisów. Ale patrząc na ich blachy można wywnioskować, że jest ich minimum sześć, ponieważ najniższy numer to KR 730HE, a najwyższy KR 735HE.Shadow238 pisze:
No i teraz powstaję pytanie czy Kłosok zamierza obsługiwać tą linię siedmioma SU12 czy puści część Solarek, a resztę uzupełni MANami ?
Aska nie wiem. A co do solarisów to moge się dowiedzieć (ale wiem że najprawdopodobniej Vbusowskie mają białe dachy bo na bazie malowali, a Kłosokowe żółte (niemalowane) tylko kto bedzie właził zaglądać), a co do numerów to przy okazji posprawdzam (jeden stoi na kanale ze spalonym rozrusznikiem to lookne)
Zgadza się. Dzisiaj na 23 jeździły 2 SU12 od V-busa i 1 od Kłosoka + 2 MANy NU313.YGH pisze:A co do solarisów to moge się dowiedzieć (ale wiem że najprawdopodobniej Vbusowskie mają białe dachy bo na bazie malowali, a Kłosokowe żółte (niemalowane)
Muszę przyznać, że te MANy są bardzo wygodne, ale strasznie ciasne jak na autobus KM. W sumie on się nadaję tylko na trasy lokalne.
Może reszta od Kłosoka tych Solarisów ma diodowe wyświetlacze, ale tą jedną sztukę co dzisiaj nie miałem miała normalne wyświetlacze (mozaikowe?) z Pixela, podobnie jak te Solarki z V-busa.Amalio pisze:A nie jest przypadkiem tak, że Kłosokowe mają wymieniane wyświetlacze na diodowe, a V busowe mają zostawione te stare?
-----------
Krótka moja opinia po przejechaniu się dzisiaj tym ex Warszawskimi Solarkami.
Otóż na wstępie muszę pochwalić te autobusy za bardzo przestronne wnętrze (nie spodziewałem się, że po prawej stronie pomiędzy I a II drzwiami nie ma podwójnych siedzeń, tylko są pojedyncze), oraz za metalowe rurki
Co do reszty- prawie klasycznie, mniejsza wieża z tyłu z innym silnikiem MAN-a, podwójne szyby w skrzydłach drzwi wejściowych/wyjściowych.
W autobusie wymieniono część tapicerki siedzisk, przyklejono naklejki informujące o wsiadaniu pierwszymi drzwiami i pozostawiono ramkę boczną na tablicę, która nie będzie raczej używana, gdyż z boku jest wyświetlacz.
Co do jazdy- powiem Ci J-31, że raczej nie mam zastrzeżeń do nich, jedzie się w miarę sprawnie i cicho, silnik brzmi dobrze (nie słychać, aby był zajechany). Drzwi co prawda otwierają się powoli, ale blokada uniemożliwiająca ruszenie z otwartymi drzwiami nadal działa.
Podsumowując Solarisy Urbino 12 ex Veolia Transport Warszawa oceniam tak na 5/10.
Niestety u Kłosoka jest gorzej, nie dość, że wymienił wyświetlacze na te małe "coś", to jeszcze wnętrze to już totalna porażka, syf z Warszawy chyba do teraz został, a i nie powymieniane zostały tapicerki. Silnik może i chodzi dobrze, ale ten wydobywający się terkot masakrycznie zwiększył ich głośność. Jak bym miał ocenić dałbym góra 2-3/10.Shadow238 pisze: W autobusie wymieniono część tapicerki siedzisk, przyklejono naklejki informujące o wsiadaniu pierwszymi drzwiami i pozostawiono ramkę boczną na tablicę, która nie będzie raczej używana, gdyż z boku jest wyświetlacz.
Solarisy od Kłosoka jak przyszły z Niemiec (nie bezpośrednio z Warszawy) były w opłakanym stanie, w prawie każdym nie było hamulców (we wszystkich już są zrobione) problemy z zapalaniem (nowi mechanicy co poprzychodzili porozbierali pompy wtryskowe itd. a wystarczyło wejść na komputer, pousówać błędy i kabelki polutować w kilku miejscach). Na temat kłosokowych solarisów będe wiedzieć więcej jak zaczną przyjeżdżać na serwis ...i jak wypytam też ojca.
Wiadomo juz jak to będzie z tymi Solarkami w Rybniku? Krążą plotki, ze tylko miesiąc maja tutaj jeździć. Co zdaje mi sie dziwne, ponieważ za miesiąc znowu będą wymieniać system e-karty i spowrotem do MANów? Po za tym jest w nich monitoring? Wg wymogów przetargu od 1 listopada musi być takowy. I dlaczego prawie wszystkie Solarki są w barwach rybnickich skoro część z nich jeździ w GOPie?
#KR 30HE, więc wychodzi na to, że to również jest V-busowy, tylko nie przemalowany.Amalio pisze:A jaką miał rejestrację od 730 do 733 są V busowe.
W ogóle Amalio to jak to jest w końcu z tymi Solarkami na 23, bo przecież w przetargu wygrał Kłosok i nie było tam mowy o żadnym podwykonawstwie, więc te Solarki z V-busa jakby Kłosok wypożyczył ?
KZK GOP nie wymaga od swoich przewoźników jednego malowania, dlatego jest taki mix kolorów u nas.Siera pisze:I dlaczego prawie wszystkie Solarki są w barwach rybnickich skoro część z nich jeździ w GOPie?
No jak 30HE skoro 730HE jest na twoim drugim zdjęciuShadow238 pisze:
#KR 30HE, więc wychodzi na to, że to również jest V-busowy, tylko nie przemalowany.
A od kiedy trzeba zgłaszać podwykonawcę Jeżeli nie było to w pzretargu zabronione to Kłosok może nawet wcale na tej linii nie jeździć.Shadow238 pisze:W ogóle Amalio to jak to jest w końcu z tymi Solarkami na 23, bo przecież w przetargu wygrał Kłosok i nie było tam mowy o żadnym podwykonawstwie,