Prawdziwa rewolucja szykuje się wkrótce w jeleniogórskiej komunikacji miejskiej. Za opracowanie rozkładów jazdy wzięli się "spece" z magistratu. Efekt- likwidacja kilku linii autobusowych, cięcia kursów na pozostałych, dwie nowe linie : jedna pospieszna i jedna zwykła. Projekt zmian, które mają oficjalnie służyć pasażerom a w rzeczywistości znacząco obniżyć koszty funkjonowania zbiorkomu opublikowały Nowiny Jeleniogórskie. Oto szczegóły:
Likwidacja czeka linie: 14,17,23,26,27
"1"- likwidacja 8 par kursów w dni robocze i 6 par w wolne
"2"- likwidacja 6 par kursów w dni robocze i 8 par w wolne
"3"- zmiana trasy. Poza kilkoma kursami w relacji Karola Miarki- Mysłakowice ( poranne i popołudniowe dowożące do szkół "Budowlanka" i "Mechanik"), autobusy zakończą trasę na Dworcu PKP. Tutaj będzie można się przesiąć na linie jadące z Dworca w pozostałych kierunkach.
"4"- zmiana trasy. Linia ta zakończy swój bieg na pętli "Apteka Pod Koroną". Tym samym jej trasa ma być niemal identyczna z "18"
"6" i "7"- stanowiące kręgosłup komunikacyjny miasta linie mają być skorelowane na węzłach przesiadkowych z pozostałymi liniami i wzmocnione dodatkowymi brygadami w okresie szczytu komunikacyjnego.
"9"- trzecia najważniejsza obok dwu wyżej wymienionych linii trasa w mieście zostanie skrócona do pierwszego przystanku w Jeleniej Górze czyli pętli na Sobieszowie. To efekt żądań miasta Piechowice, które chce obniżyć koszty prowadzenia komunikacji dla swoich mieszkańców. Z Sobieszowa do centrum pasażerowie przesiądą się na "7"
"10"- zmiana trasy. Autobus od przystanku "Ogińskiego- Rondo", pojedzie Złotniczą i Wojska Pl bezpośrednio na Dworzec, omijając ulice, Drzymały, Osiedle Robotnicze, Podwale, Bankowa. Ma to skłonić pasażerów, aby przesiadali się na "Rondzie" do innych autobusów. W ten sposób uda się zaoszczędzić sporo wozokilometrów.
"12"- skrócenie trasy wyłącznie do odcinka Kiepury- Sudecka cmentarz, czyli wyeliminowanie kursów do Kampusu KK na Podchorążych. Ponadto likwidacja 12 par kursów DR i 5 par w DW
"15"- Likwidacja 3 par kursów w DW
16"- całkowita zmiana trasy. Autobus pojedzie : Wiejska- Moniuszki- SP11- Sygietyńskiego, Małcużyńskiego, Kiepury, Grunwaldzka, Podchorążych. czyli ma stanwoić swoisty substytut dla zlikwidowanych kursów "12" a także mieszkańców Zabobrza i udających się na Podchorążych.
"25"- linia stanie się szczytową, wszystkie pozostałe kursy na odstrzał.
"33"- całkowita zmiana trasy: Łomnica Szkoła, Łomnicka, Kozia, W. pola, Różyckiego, Jana Pawła II, Dworzec PKS. MZK wycofuje się więc z obsługi Strużnicy, Karpnik oraz Dąbrowicy, a "33" czyni substyt kursów zlikwidowanej linii "20"
pojawią się dwie nowe linie:
Pospieszna (prawdopodobnie "A") na trasie Kiepury- Sobieszów
zwykła: Osiedle XXLecia, Staszica, Rataja, Sobieszowska, Lubańska trasa czeska, Spółdzielcza, Karola Miarki, Powstańców Wielkopolskich, Wolności, Wojska Polskiego, Dworzec PKP. To chyba największa niewiadoma. Z jednej strony to ukłon w stronę mieszkańców Zatorza, którzy do tej pory mieli daleko do przystanku, a drugiej próba połączenia Cieplic z z dzielnicą przemysłową , szybkim połączeniem.