Zakład Komunikacji Miejskiej w Ciechanowie
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Zakład Komunikacji Miejskiej w Ciechanowie
ZKM Ciechanów kupił 2 sztuki Jelczy Libero. Nowe „Libero” powinny pojawić się na ulicach Ciechanowa z początkiem grudnia.
Przecież przetarg był już dawno ogłoszony, widocznie Jelcz realizuje jeszcze ostatnie zamówienia. Paradoksalnie im bliżej upadłosci tym więcej przewoźników decydowało się na Libero. Swoją drogą cieszę się z tego.To w końcu Jelcz jeszcze sprzedaje autobusy? Kiedy oni wreszcie mają zamiar splajtować?
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Właśnie o tym mówie, że Autosan może na prawde zarobic na tym autobusie, a bądźmy szczerzy jeżeli po trupie Jelcza miałbym na wyrosnąc drugi silny krajowy producent - Autosan, sam osobiście za wiele przeciw bym nie miał.Jeżeli będą zadowoleni z Libero, a Autosan przyłoży się do jakości w większym stopniu (choć Libero obok Tantusa to chyba najbardziej trwałe produkty z Jelcza) to ZKM na pewno zakupi nowe pojazdy z Sanoka.
Co nie zmienia faktu, że Jelcza trochę szkoda
Ale dobra koniec OT
Nie przesadzajmy. Jak na razie ( w sumie jako tako i tak więcej ich nie będzie ) sprzedano 11 egzemplarzy. Widać zatem, że bez zamówienia Mobilisa sprzedaż modelu by blado wyglądała.marekJG pisze:Proszę. Libero zaczyna odnosić coraz większe sukcesy. A mówiono, że nikt poza Warszawą go nie zakupi.
Ogólnie rzecz biorąc, to i tak w rzeczywistości nie ma się czym zachwycać. Libero można tak naprawdę zaliczyć do niszy rynkowej która by nie dała rady uciągnąć Jelcza.
ZKM w Ciechanowie ogłosił zmiany w komuniakcji podczas okresu świąteczno- noworocznego. Z ciekawostek :
25.12.2008 r. I Dzień Świąt Bożego Narodzenia
Linie 0, 3, 4, kursują wg rozkładu świątecznego.
Linie 1, 2, 5, 6, 8, 13 kursują wg rozkładu świątecznego do godziny 14.30. Mam rozumiec przez to, że tylko linie 0, 3, 4 jeżdżą pozostałą część dnia. Ludzie z innych dzielnic autobusy mieć nie muszą.
01.01.2009 r. Nowy Rok
Linie 0, 2, 3, 4 kursują wg świątecznego rozkładu jazdy. Pozostałe linie nie kursują.
To znaczy, że poza ww liniami pozostała część bądź co bądź 47 tys. miasta wyłączona jest z obsługi komunikacyjnej. To chyba jedyny taki przypadek w Polsce, jeśli chodzi o miasto średniej wielkości.
25.12.2008 r. I Dzień Świąt Bożego Narodzenia
Linie 0, 3, 4, kursują wg rozkładu świątecznego.
Linie 1, 2, 5, 6, 8, 13 kursują wg rozkładu świątecznego do godziny 14.30. Mam rozumiec przez to, że tylko linie 0, 3, 4 jeżdżą pozostałą część dnia. Ludzie z innych dzielnic autobusy mieć nie muszą.
01.01.2009 r. Nowy Rok
Linie 0, 2, 3, 4 kursują wg świątecznego rozkładu jazdy. Pozostałe linie nie kursują.
To znaczy, że poza ww liniami pozostała część bądź co bądź 47 tys. miasta wyłączona jest z obsługi komunikacyjnej. To chyba jedyny taki przypadek w Polsce, jeśli chodzi o miasto średniej wielkości.
ZKM chce kupić nowe autobusy
Gmina miejska Ciechanów przygotowuje wniosek o dofinansowanie z unijnych funduszy zakupu 10 autobusów i 50 wiat przystankowychdla Zakładu Komunikacji Miejskiej. Chce go złozyć w ramach Regionalnego programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego.
Wartość zakupu szacowana jest na ok. 7 mln zł. Środki finansowe pozyskane z Unii Europejskiej stanowiłyby 85 proc. tej kwoty(ok, 6 mln zł).
Jeśli wniosek uzyska akceptację komisji dzielącej unijne fundusze, autobusy i wiaty trafią do Ciechanowa w latach 2012-2014.
Gdyby udało się zrealizować opisany projekt. potrzeby ZKM w zakresie taboru zostałyby zabezpieczone aż do roku 2025.
źródło: Tygodnik Ciechanowski(04.01.2011r.)
Dawno już nie pisaliśmy o ZKMie. Teraz pora trochę to nadrobić. Powiększający się deficyt Zakładu Komunikacji Miejskiej w Ciechanowie skłonił tamtejszych włodarzy do zlecenia zewnętrznej firmie opracowania analizy sytuacji transportu publicznego w tym mieście. Badanie obejmujące niemal wszystkie parametry związane z funkcjonowaniem miejskich autobusów były prowadzone do października 2011 roku. W czerwcu 2012 r. Radnym został przedstawiony raport nakreślający ogólny obraz obecnej sytuacji w tej dziedzinie , największe bolączki systemu a także proponowane rozwiązania ich uleczenia. Oto skrótowa garść najważniejszych informacji :
- ilość wykonywanych kursów DR- 390/ SOB- 180/ DŚ- 165
- ZKM obsługiwało 11 linii autobusowych, które łącznie posiadały 105 wariantów tras ( 9,5 warianta/ linię).
- maksymalna liczba wykorzystywanych pojazdów: DR-20/ SOB- 8/ NDZ- 7
- dzienny popyt na przejazdy autobusami: 7 867 pasażerów, z czego 2/3 ich liczby podróżowało liniami 0, 2, 3, 4. Pozostałe linie- zdaniem autorów analizy spełniają funkcje wyłącznie socjalne.
- wykorzystanie autobusów w przeliczeniu ilości pasażerów na 1 przejechany km wynosi zaledwie 1,9 pasażera. Jest to wartość skrajnie niska, determinująca wykorzystanie do obsługi miasta autobusów klasy 9M lub mniejszych. Autorzy analizy wskazali, że pożądany wskaźnik powinien wynieść 5,0 pasażera/ km. Wtedy efektywność systemu pozwala na dotowanie zbiorkomu w wymiarze 1/ 3 ogólnych kosztów jego funkcjonowania. Przy wskaźniku ciechanowskim proporcja ta powinna wynosić aż 3/ 4. Jednak ZKM świadcząc usługi dodatkowe ( sprzedaż paliw, usługi warsztatowe) powoduje zmniejszenie tego deficytu. Linie autobusowe 10, 13 wykorzystywane były w przeliczeniu na km przez zaledwie 1 pasażera, co nawet z punktu widzenia społecznego poddaje w wątpliwość prowadzenie przewozów. Jeżeli chodzi o wykorzystanie poszczególnych linii to 21% ogółu pasażerów korzysta z „0”. Mimo rozbudowanej siatki linii podmiejskich aż 88% przejazdów odbywało się w granicach miasta.
- Szczyty przewozowe i wykorzystanie autobusów w poszczególnych porach dnia: badania napełnień wykazały, że najwięcej ludzi korzysta z przejazdów w godz. 14- 17 ( 25% ogółu pasażerów) Między 17- 20 jest to 6, 5 %. Wszystkie kursy po 18:30 i przed 6:30 to zaledwie 1%.
- struktura sprzedaży biletów jest bardzo niekorzystna. Ponad 70% pasażerów dokonuje przejazdu na podstawie ulg lub bezpłatnie. 58% korzysta z biletów jednorazowych, okresowe kupuje jedynie 25% ogółu pasażerów.
- wyliczone przychody ZKMu w przeliczeniu na pasażera: 2, 47 zł, w przeliczeniu na wzkm jedynie 1, 37 zł. Na tej podstawie m-cny deficyt komunikacji miejskiej wyniósł 277 502 16 zł.
Najważniejsze wnioski mające na celu poprawę sytuacji w zakresie prowadzenia przewozów:
- znaczna redukcja kursów pozaszczytowych ( przed 6:30 oraz po 16:30) i zwiększenie ich w porze szczytu, który w Ciechanowie trwa w godz: 6- 16.30
- prowadzenie komunikacji autobusami 9M
- zmniejszenie maksymalnej ilości autobusów wysyłanych na trasy z 20 szt do 16 szt.
- modyfikacja przebiegu linii autobusowych. Linia „0” rozdzielona na dwie okrężne przeciwbieżne tj: „7” i „17”na trasie Szpital- Powstańców Wielkopolskich, Pułtuska, 17 Stycznia, Sienkiewicza, 3 Maja, Plac Kościuszki, Warszawska, 11 Listopada, 11 Pułku Ułanów Legionowych, Mikołajczyka, Witosa, Sikorskiego, Armii Krajowej , Raniecka, Aleksandrówka- Szpital. Kolejne dwie linie okrężne utworzone na bazie zmodyfikowanej „4” tj. „4” i „14” na trasie : Szpital- ul. Powstańców Wielkopolskich, Pułtuska, 17 Stycznia, Sienkiewicza, Płocka, Mazowiecka, Mleczarska, Płońska, Szwanke, Ranieckiej, Armii Krajowej, Sikorskiego, Batalionów Chłopskich, Pułtuska,
Powstańców Wielkopolskich- Szpital. W godzinach szczytu takt na 4 w/w liniach wynosić będzie 20 minut, na wspólnym dla nich odcinkach 10 minut.
Nowy system komunikacyjny miasta miałby opierać się na 10 liniach autobusowych:
1, 2, 3, 4, 5, 7, 12, 13, 14, 17 ( dwie ostatnie jako okólne, przeciwbieżne do odpowiednio „4” i „7”) Likwidacji ulegają więc 6, 8, a w następnym etapie reformy także „13”. Ponadto ZKM ma wycofać się z obsługi linii podmiejskich.
- ilość wykonywanych kursów DR- 390/ SOB- 180/ DŚ- 165
- ZKM obsługiwało 11 linii autobusowych, które łącznie posiadały 105 wariantów tras ( 9,5 warianta/ linię).
- maksymalna liczba wykorzystywanych pojazdów: DR-20/ SOB- 8/ NDZ- 7
- dzienny popyt na przejazdy autobusami: 7 867 pasażerów, z czego 2/3 ich liczby podróżowało liniami 0, 2, 3, 4. Pozostałe linie- zdaniem autorów analizy spełniają funkcje wyłącznie socjalne.
- wykorzystanie autobusów w przeliczeniu ilości pasażerów na 1 przejechany km wynosi zaledwie 1,9 pasażera. Jest to wartość skrajnie niska, determinująca wykorzystanie do obsługi miasta autobusów klasy 9M lub mniejszych. Autorzy analizy wskazali, że pożądany wskaźnik powinien wynieść 5,0 pasażera/ km. Wtedy efektywność systemu pozwala na dotowanie zbiorkomu w wymiarze 1/ 3 ogólnych kosztów jego funkcjonowania. Przy wskaźniku ciechanowskim proporcja ta powinna wynosić aż 3/ 4. Jednak ZKM świadcząc usługi dodatkowe ( sprzedaż paliw, usługi warsztatowe) powoduje zmniejszenie tego deficytu. Linie autobusowe 10, 13 wykorzystywane były w przeliczeniu na km przez zaledwie 1 pasażera, co nawet z punktu widzenia społecznego poddaje w wątpliwość prowadzenie przewozów. Jeżeli chodzi o wykorzystanie poszczególnych linii to 21% ogółu pasażerów korzysta z „0”. Mimo rozbudowanej siatki linii podmiejskich aż 88% przejazdów odbywało się w granicach miasta.
- Szczyty przewozowe i wykorzystanie autobusów w poszczególnych porach dnia: badania napełnień wykazały, że najwięcej ludzi korzysta z przejazdów w godz. 14- 17 ( 25% ogółu pasażerów) Między 17- 20 jest to 6, 5 %. Wszystkie kursy po 18:30 i przed 6:30 to zaledwie 1%.
- struktura sprzedaży biletów jest bardzo niekorzystna. Ponad 70% pasażerów dokonuje przejazdu na podstawie ulg lub bezpłatnie. 58% korzysta z biletów jednorazowych, okresowe kupuje jedynie 25% ogółu pasażerów.
- wyliczone przychody ZKMu w przeliczeniu na pasażera: 2, 47 zł, w przeliczeniu na wzkm jedynie 1, 37 zł. Na tej podstawie m-cny deficyt komunikacji miejskiej wyniósł 277 502 16 zł.
Najważniejsze wnioski mające na celu poprawę sytuacji w zakresie prowadzenia przewozów:
- znaczna redukcja kursów pozaszczytowych ( przed 6:30 oraz po 16:30) i zwiększenie ich w porze szczytu, który w Ciechanowie trwa w godz: 6- 16.30
- prowadzenie komunikacji autobusami 9M
- zmniejszenie maksymalnej ilości autobusów wysyłanych na trasy z 20 szt do 16 szt.
- modyfikacja przebiegu linii autobusowych. Linia „0” rozdzielona na dwie okrężne przeciwbieżne tj: „7” i „17”na trasie Szpital- Powstańców Wielkopolskich, Pułtuska, 17 Stycznia, Sienkiewicza, 3 Maja, Plac Kościuszki, Warszawska, 11 Listopada, 11 Pułku Ułanów Legionowych, Mikołajczyka, Witosa, Sikorskiego, Armii Krajowej , Raniecka, Aleksandrówka- Szpital. Kolejne dwie linie okrężne utworzone na bazie zmodyfikowanej „4” tj. „4” i „14” na trasie : Szpital- ul. Powstańców Wielkopolskich, Pułtuska, 17 Stycznia, Sienkiewicza, Płocka, Mazowiecka, Mleczarska, Płońska, Szwanke, Ranieckiej, Armii Krajowej, Sikorskiego, Batalionów Chłopskich, Pułtuska,
Powstańców Wielkopolskich- Szpital. W godzinach szczytu takt na 4 w/w liniach wynosić będzie 20 minut, na wspólnym dla nich odcinkach 10 minut.
Nowy system komunikacyjny miasta miałby opierać się na 10 liniach autobusowych:
1, 2, 3, 4, 5, 7, 12, 13, 14, 17 ( dwie ostatnie jako okólne, przeciwbieżne do odpowiednio „4” i „7”) Likwidacji ulegają więc 6, 8, a w następnym etapie reformy także „13”. Ponadto ZKM ma wycofać się z obsługi linii podmiejskich.