[Kraków] Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu

Organizatorzy transportu miejskiego, przewoźnicy komunikacji miejskiej, wykazy taboru.
Lopez

[Kraków] Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu

Post autor: Lopez »

Ciekawe czy komunkacja się dzięki temu poprawi?
Od wczoraj nie ma jużZarządu Dróg i Transport, bo został połączony z Krakowskim Zarządem Kounalnym i oto mamy Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu. <tadaam>

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Lopez pisze:Od wczoraj nie ma jużZarządu Dróg i Transport, bo został połączony z Krakowskim Zarządem Kounalnym i oto mamy Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu
Ciekawy jestem jakie pomysły będzie miała ta nowa organizacja. Pomysły na poprawę transportu i komunikacji miejskiej w Krakowie ;)

Może w końcu wprowadzą integrację taryfową z koleją :mruga:

Lopez

Post autor: Lopez »

Właśnie rzecz w tym, że zmiana ma charakter raczej kosmetyczny i chodzi przede wszystkim o unormowanie sposobu zarządzania drogami miejskimi - do tej pory część była w zarządzie KZK, część ZDiT.
Do nowej jednostki przejdą wszyscy dotychczasowi pracownicy. Pewnie więc zostanie po staremu. No, chociaż jednak kierownictwo jest nowe...

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: [Kraków] Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu

Post autor: Przemek »

http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 57311.html
Od 8 stycznia ZiKiT wprowadza zmiany w siatce połączeń komunikacji miejskiej w Krakowie.
http://zikit.krakow.pl/ogolne/216417,1787,komunikat,maksymalizacja_siatki_polaczen_-_zmiany_w_komunikacji_miejskiej.html pisze:linia 3 – podstawowa trasa linii pozostanie bez zmian. Wybrane kursy w dni powszednie będą realizowane na trasie skróconej: Nowy Bieżanów P+R – Dworzec Towarowy;

linia 14 – będzie kursować na nowej stałej (wydłużonej) trasie: Mistrzejowice – Bronowice Małe;

linia 17 – nowa linia tramwajowa kursująca na trasie: Czerwone Maki P+R – Bobrzyńskiego, Grota-Roweckiego, Kapelanka, Monte Cassino, Dietla, Grzegórzecka, al. Powstania Warszawskiego, tunel – Dworzec Towarowy;

linia 20 – będzie kursować na nowej stałej trasie: od Małego Płaszowa do przystanku „Dworzec Główny” bez zmian, następnie ul. Basztową, Dunajewskiego, Podwale, Piłsudskiego do przystanku „Uniwersytet Jagielloński” i dalej bez zmian do Cichego Kącika;

linia 21 – podstawowa trasa linii pozostanie bez zmian. Wybrane kursy będą realizowane na trasie skróconej: Os. Piastów – Kopiec Wandy. Uwaga! W związku z przebudową ul. Igołomskiej linia obecnie kursuje wszystkimi kursami tylko do pętli Kopiec Wandy;

linia 44 – nowa linia tramwajowa kursująca na trasie: Bronowice – Bronowicka, Podchorążych, Królewska, Karmelicka, Dunajewskiego, Basztowa, Lubicz, Mogilska, al. Jana Pawła II, al. Solidarności, Ujastek Mogilski – Kopiec Wandy;

linie 7, 12 i 23 – zostaną zlikwidowane;

Pozostałe linie tramwajowe będą kursować na dotychczasowych trasach, według nowych rozkładów jazdy. Uwaga! Przypominamy, że w związku z przebudową ul. Igołomskiej, linie 10 i 21 do odwołania kursują na trasach tymczasowo skróconych do pętli Kopiec Wandy.



Zostaną wprowadzone nowe częstotliwości kursowania linii tramwajowych w dni powszednie. Linie będą kursować co 5 minut, 7,5 minuty (odjazdy naprzemiennie co 7 i 8 minut) oraz 15 minut. W soboty i dni świąteczne obowiązywać będą dotychczasowe częstotliwości kursowania (co 10 i 20 minut).



Dokładne godziny i częstotliwości kursowania poszczególnych linii będą następujące:

linia 1 – będzie kursować w dni powszednie w godzinach około 5:30 – 20:00 z częstotliwością co 7,5 minuty, poza tymi godzinami co 15 minut. W dni wolne częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;

linia 2 – będzie kursować w dni powszednie z częstotliwością co 15 minut przez cały dzień. W dni wolne częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;

linia 3 – będzie kursować w dni powszednie w godzinach około 5:30 – 20:00 z częstotliwością co 7,5 minuty, poza tymi godzinami co 15 minut. W godzinach międzyszczytowych, czyli około 9:00 – 14:00 co drugi kurs będzie realizowany na trasie skróconej: Nowy Bieżanów P+R – Dworzec Towarowy. W dni wolne częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;

linia 4 – będzie kursować w dni powszednie z częstotliwością co 15 minut przez cały dzień (na odcinku Bronowice - Kombinat będzie uzupełniona w godzinach szczytu przez linię 44, z którą łącznie będzie kursować z częstotliwością co 7,5 minuty). W dni wolne częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;

linia 5 – będzie kursować w dni powszednie z częstotliwością co 15 minut przez cały dzień. W dni wolne częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;

linia 6 – będzie kursować w dni powszednie z częstotliwością co 15 minut w dotychczasowych godzinach, czyli około 5:00 – 20:00. W dni wolne częstotliwość i godziny kursowania pozostaną bez zmian;

linia 8 – będzie kursować w dni powszednie w godzinach około 5:30 – 20:00 z częstotliwością co 7,5 minuty, poza tymi godzinami co 15 minut. W dni wolne częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;

linia 9 – będzie kursować w dni powszednie z częstotliwością co 15 minut przez cały dzień. W dni wolne częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;

linia 10 – będzie kursować w dni powszednie z częstotliwością co 15 minut przez cały dzień. W dni wolne częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;

linia 11 – będzie kursować w dni powszednie z częstotliwością co 15 minut przez cały dzień. W dni wolne częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;

linia 13 – będzie kursować w dni powszednie w godzinach szczytu porannego i popołudniowego z częstotliwością co 7,5 minuty, poza godzinami szczytu co 15 minut. W dni wolne częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;

linia 14 – będzie kursować w dni powszednie z częstotliwością co 15 minut przez cały dzień. W dni wolne częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;

linia 16 – będzie kursować w dni powszednie z częstotliwością co 15 minut w dotychczasowych godzinach, czyli około 5:00 – 21:00. W dni wolne częstotliwość i godziny kursowania pozostaną bez zmian;

linia 17 – będzie kursować tylko w dni powszednie w godzinach szczytu porannego i popołudniowego z częstotliwością co 15 minut oraz w niedziele i święta w godzinach 15:00 – 21:00 co 20 minut;

linia 18 – będzie kursować w dni powszednie w godzinach około 5:30 – 20:00 z częstotliwością co 7,5 minuty, poza tymi godzinami co 15 minut. W dni wolne częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;

linia 19 – będzie kursować w dni powszednie z częstotliwością co 15 minut przez cały dzień. W dni wolne częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;

linia 20 – będzie kursować w dni powszednie w godzinach około 5:30 – 20:00 z częstotliwością co 7,5 minuty, poza tymi godzinami co 15 minut. W dni wolne częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;

linia 21 – będzie kursować w dni powszednie z częstotliwością co 15 minut przez cały dzień. W dni wolne częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian. Uwaga! Po przywróceniu ruchu tramwajowego na ul. Igołomskiej linia będzie kursować na trasie Os. Piastów – Pleszów wszystkimi kursami w godzinach szczytu oraz co drugim kursem poza szczytem i w dni wolne. Pozostałe kursy będą realizowane na trasie skróconej: Os. Piastów – Kopiec Wandy;

linia 22 – będzie kursować w dni powszednie z częstotliwością co 15 minut przez cały dzień. W dni wolne częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;

linia 24 – będzie kursować w dni powszednie z częstotliwością co 15 minut przez cały dzień. W dni wolne częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;

linia 44 – będzie kursować tylko w dni powszednie w godzinach szczytu porannego i popołudniowego z częstotliwością co 15 minut;

linia 50 – będzie kursować w dni powszednie w godzinach szczytu porannego i popołudniowego z częstotliwością co 5 minut, poza godzinami szczytu co 7,5 minuty, po godzinie 22:00 co 15 minut. W dni wolne częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;

linia 52 – będzie kursować w dni powszednie w godzinach szczytu porannego i popołudniowego z częstotliwością co 5 minut, poza godzinami szczytu co 7,5 minuty, po godzinie 20:00 co 15 minut. W dni wolne częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian.
http://zikit.krakow.pl/ogolne/216417,1787,komunikat,maksymalizacja_siatki_polaczen_-_zmiany_w_komunikacji_miejskiej.html pisze:linia 102 – wszystkie kursy będą realizowane na trasie: Krowodrza Górka – Bielany. Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;

linia 106 – zostanie zlikwidowana (w zamian zostanie uruchomiona nowa linia numer 478 oraz zostanie zwiększona częstotliwość kursowania linii 116);

linia 114 – nowa linia autobusowa kursująca na trasie: Pod Fortem – Bartla, Krygowskiego, Borkowska, Zawiła, Kobierzyńska, Grota-Roweckiego, Kapelanka, Monte Cassino, Konopnickiej, al. Krasińskiego, al. Mickiewicza, Czarnowiejska, Nawojki, Armii Krajowej, Jasnogórska, Chełmońskiego, Stawowa (powrót bezpośrednio do ul. Jasnogórskiej) – Chełmońskiego Pętla. Linia kursować będzie z częstotliwością co 12 minut w dni powszednie w godzinach szczytu oraz co 20 minut między godzinami szczytu i w dni wolne. Na trasie linii zostaną uruchomione następujące nowe przystanki: „Jasnogórska” - w kierunku Chełmońskiego Pętla, na ul. Chełmońskiego, po skręcie w prawo z ul. Jasnogórskiej, na wysokości posesji Jasnogórska 44 (status przystanku: „na żądanie”); „Piaskowa” - w kierunku Chełmońskiego Pętla, na ul. Chełmońskiego, za skrzyżowaniem z ul. Piaskową (status przystanku: „na żądanie”);

linia 116 – kursować będzie na obecnej trasie, częstotliwość kursowania w dni powszednie zostanie zwiększona do 20 minut. Na trasie linii zostanie uruchomiony nowy przystanek „Skotniki Kościół” w kierunku Czerwonych Maków P+R, na ul. Skotnickiej, na wysokości kościoła (status przystanku: stały);

linia 123 – będzie wszystkimi kursami w obu kierunkach obsługiwać pętlę „Lesisko”. W dni wolne częstotliwość kursowania zostanie zmniejszona do 40 minut;

linie 144, 151/451, 164, 169/469, 173, 184/484 – będą kursować w dni powszednie w okresie międzyszczytowym z częstotliwością zwiększoną do 20 minut. Częstotliwość kursowania w godzinach wieczornych i w dni wolne pozostanie bez zmian;

linia 149 – nowa linia autobusowa kursująca na trasie: Lesisko – Longinusa Podbipięty, Giedroycia, Igołomska, Ptaszyckiego, al. Jana Pawła II, pl. Centralny im. R. Reagana, al. Solidarności (w kierunku Os. Na Stoku zawracanie na skrzyżowaniu z ul. Ujastek Mogilski), Wańkowicza, Kocmyrzowska, Poległych w Krzesławicach, Architektów – Os. Na Stoku. Linia kursować będzie tylko w dni powszednie, wykonując po 8 kursów w każdym kierunku, z częstotliwością co około 80 minut. Na trasie linii zostaną uruchomione następujące nowe przystanki: „Giedroycia” - w kierunku Lesiska, na ul. Giedroycia, po skręcie w prawo z ul. Igołomskiej, w rejonie garaży (status przystanku: „na żądanie”). Uwaga! Cały zespół przystankowy „Jeżynowa” zmieni nazwę na „Giedroycia”; „Giedroycia ZTPO” - w obu kierunkach, na ul. Giedroycia, na zachód od bramy głównej Zakładu Termicznego Przekształcania Odpadów (status przystanku: „na żądanie”); „Kępa” - w obu kierunkach, na ul. Longinusa Podbipięty, na południe od posesji nr 127 (status przystanku: „na żądanie”); „Zakarnie” - w obu kierunkach, na ul. Longinusa Podbipięty, na zachód od skrzyżowania z ul. Zakarnie (status przystanku: „na żądanie”); „Krasnowolskiego”, „PCK”, „Krzesławice Młyn” - na ul. Wańkowicza, w kierunku Lesiska (do pary dla istniejących przystanków obsługiwanych obecnie przez kurs wariantowy linii 132);

linia 153 – zostanie zlikwidowana (w zamian kursować będzie linia 163 na nowej trasie);

linia 163 – będzie kursować na nowej stałej trasie: Rżąka – Rydygiera, Wielicka, Teligi, Ćwiklińskiej, Mała Góra (powrót: Barbary), Bieżanowska, Półłanki, Agatowa, Złocień, Agatowa, Półłanki, Klasztorna, Sieroszewskiego, Zachemskiego, al. Jana Pawła II, Bulwarowa, Orkana (powrót: al. Solidarności, Bulwarowa), al. Solidarności, al. Przyjaźni, al. Róż, Żeromskiego, Obrońców Krzyża, Mikołajczyka, Piasta Kołodzieja, Kruszwicka, Popielidów, Piasta Kołodzieja – Os. Piastów. Linia kursować będzie z częstotliwością co 24 minuty w dni powszednie w godzinach szczytu, co 30 minut poza godzinami szczytu oraz co 40 minut w dni wolne. Wybrane kursy w godzinach około 6:00-7:00, 14:00-15:00 i 22:00 realizowane będą na trasie wariantowej z obsługą przystanku „Kombinat”:

w kierunku Os. Piastów: od przystanku „Bulwarowa Ogródki Działkowe” ul. Bulwarową, al. Solidarności, Kombinat, al. Solidarności i od przystanku „Struga” dalej po trasie podstawowej. Dla kursów wariantowych w tym kierunku nie będzie funkcjonować przystanek „Os. Willowe”, w zamian autobusy będą się zatrzymywać na przystanku „Bulwarowa n/ż” oraz „Kombinat” (na początku al. Solidarności, po zawróceniu na układzie ulicznym);

w kierunku Rżąki: od przystanku „Struga” al. Solidarności, Kombinat, al. Solidarności, Bulwarowa i dalej po trasie podstawowej. Przystanek „Kombinat” będzie funkcjonować w tym samym miejscu co dla kierunku przeciwnego;

linia 166 – będzie kursować w dni powszednie w okresie międzyszczytowym z częstotliwością zwiększoną do 40 minut;

linia 172 – będzie kursować na nowej stałej trasie: Kombinat – al. Solidarności, al. Przyjaźni, al. Andersa i dalej bez zmian do Bronowic Małych. Linia kursować będzie z częstotliwością co 15 minut w dni powszednie przez cały dzień. W dni wolne częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;

linia 174 – będzie kursować w dni powszednie w okresie międzyszczytowym oraz w dni świąteczne z częstotliwością zwiększoną do 20 minut. Częstotliwość kursowania w godzinach wieczornych i w soboty pozostanie bez zmian;

linia 178 – zostanie rozdzielona. Połowa kursów będzie realizowana na obecnej trasie Mistrzejowice – Pod Fortem, a druga połowa na nowej trasie: od Mistrzejowic do przystanku „Skośna” bez zmian, następnie: ul. Babińskiego, Skotnicka – Skotniki Szkoła. Na nowej trasie kursy realizowane w kierunku Skotnik Szkoły oznaczone będą numerem 478, a w kierunku Mistrzejowic numerem 178. Kursy na trasie Mistrzejowice – Pod Fortem oznaczone będą w obu kierunkach numerem 178. Obie linie na wspólnym odcinku będą kursowały z częstotliwością co 12 minut w dni powszednie w godzinach szczytu oraz co 20 minut poza godzinami szczytu i w dni wolne, przy czym co drugi kurs będzie wykonywany na trasie Mistrzejowice – Skotniki Szkoła. Częstotliwość kursowania na odcinku Skośna – Pod Fortem oraz Skośna – Skotniki Szkoła będzie wynosiła 24 minuty w godzinach szczytu oraz 40 minut poza szczytem i w dni wolne. Linia 478 w kierunku Skotnik Szkoły obsługiwać będzie nowy przystanek „Skotniki Kościół” na ul. Skotnickiej, na wysokości kościoła (status przystanku: stały). Linie będą obsługiwane przez Operatora Mobilis Sp. z o.o.;

linia 193 – będzie kursować na nowej stałej (wydłużonej) trasie: Na Załęczu – Rondo Barei (bezpośrednio ulicą Strzelców). Przystanek końcowo-początkowy Rondo Barei będzie zlokalizowany na ul. Strzelców, po zawróceniu na rondzie. Linia kursować będzie z częstotliwością co 24 minuty w dni w powszednie w godzinach szczytu, co 30 minut poza godzinami szczytu i co 40 minut w dni wolne;

linia 194 – będzie kursować na nowej stałej trasie: Czerwone Maki P+R – Bobrzyńskiego, Grota-Roweckiego, Kapelanka i dalej bez zmian do Krowodrzy Górki (linia nie będzie już przejeżdżać ul. Rostworowskiego i Kobierzyńską i nie będzie obsługiwać przystanku „Rostworowskiego”);

linia 413 – nowa linia autobusowa kursująca na trasie: Rondo Czyżyńskie – al. Pokoju, Centralna, Sołtysowska – Na Załęczu. Przystanek końcowo-początkowy Rondo Czyżyńskie będzie zlokalizowany na al. Pokoju, po zawróceniu na rondzie. Linia kursować będzie z częstotliwością co 30 minut w dni powszednie i soboty w godzinach 5:00 – 20:00, a w święta w godzinach 9:00 – 19:00. Rozkłady jazdy linii 103, 113 i 413 będą ułożone w taki sposób, by w godzinach szczytu autobusy kursowały ulicą Sołtysowską z łączną częstotliwością co około 10 minut oraz poza godzinami szczytu i w dni wolne co około 15 minut. Linia będzie obsługiwana przez operatora Mobilis Sp. z o.o.;

linia 572 – będzie kursować na nowej stałej (skróconej) trasie: Bronowice Małe – Aleja Przyjaźni. Obsługiwane przystanki na odcinku Bronowice Małe – Os. Zgody pozostaną bez zmian. Linia będzie kursować tylko w dni powszednie w godzinach szczytu porannego i popołudniowego z częstotliwością co 15 minut. Linia nie będzie już kursowała w godzinach wieczornych oraz w soboty i dni świąteczne.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Kraków] Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu

Post autor: J-31 »

Widzę, że krakowski ZIKiT ściąga czasami pewne pomysły z warszawskiego ZTM-u. I odwrotnie też. Bo nasi wpadli na pomysł, że tramwajowe linie tymczasowe mogą mieć numerację wysoką 7x - i to jest idea ściągnięta żywcem z Krakowa. Natomiast linie tramwajowe 4x pojawiały się zawsze w DP - albo tylko w godzinach szczytu, albo cały dzień (różnie). A teraz widzę, że ZIKiT ma linię 44 która również pojawia się w DP ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: [Kraków] Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu

Post autor: Przemek »

Bardziej warte uwagi myślę, jest likwidacja kilku linii, w zamian za stworzenie kręgosłupu komunikacyjnego opartego na o wiele częściej kursujących podstawowych liniach tramwajowych.

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 282
Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G

Re: [Kraków] Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu

Post autor: TranslatorPS »

J-31 pisze:A teraz widzę, że ZIKiT ma linię 44 która również pojawia się w DP ;)
Tramwajowe linie dodatkowe 4x w Krakowie pamiętam akurat od dawna. Do dzisiaj w pamięci mam weekendowe 40 sprzed 13-14 lat, które było uzupełnieniem i kopią 10tki z Os. Piastów, tyle że nie docierała do Borku Fałęckiego, a tylko do Łagiewnik (albo odwrotnie, 10tka do Łagiewnik, a 40tka do Borku). Jak zresztą uruchamiano 7 i 12 ostatnimi laty ludzie się zastanawiali, czemu nie nazywa się to odpowiednio 47 i 42...
Przemek pisze:Bardziej warte uwagi myślę, jest likwidacja kilku linii, w zamian za stworzenie kręgosłupu komunikacyjnego opartego na o wiele częściej kursujących podstawowych liniach tramwajowych.
Nie powiem, przynajmniej sześć lat usiłują to zrobić, tylko zmieniły się założenia w stosunku do pierwszych, jakże szumnych zapowiedzi (zamiast taktu 6/12 jest 7,5/15).
Niestety, obraz nie jest aż tak idealny. Jednym z rażących można rzec posunięć jest likwidacja 106 na rzecz 478. Nie od dzisiaj wiadomo, że 178 (a teraz też i 478) ma tyle wspólnego z przewidywalnością, ile Kraków z Morzem Czarnym. Mimo wzmocnienia 116 czy 166 rejon oberwie na 178/478.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Organizatorzy i przewoźnicy”