MZK Zielona Góra
MZK Zielona Góra
MZK Zielonej Góra
Ul. Chemiczna 5
Historia firmy sięga roku 1954, kiedy to w powojennej Zielonej Górze trzeba bylo zorganizowac komunikację miejską. Początkowo firma dysponowała czteroma autobusami, które obsługiwały cztery linie. Z czasem świadczyła również usługi przewozowe w pobliskich mniejszych miastach np. Nowa Sól, ¯ary.
Obecnie MZK obsługuje 39 lini (w tym dwie do hipermakrketów i jedną sezonową). Na stanie posiada 79 autobusów:
Niskopodłogowe:
JELCZ M121M - 8 szt.
JELCZ M181M - 5 szt.
MAN NL 222 - 4 szt.
MAN NL 223 - 3 szt.
MAN NL 283 - 4 szt.
NEOPLAN N4011- 2 szt.
MAN A21 LION`S CITY NL 263 7 szt.
MAN A21 LION`S CITY NL 283 8 szt.
MAN NG 272 - 10 szt.
MAN NG 312 - 1 szt.
JELCZ M181MB - 1 szt
Wysokopodłogowe:
JELCZ M11 - 1 szt.
JELCZ 120MM - 14 szt.
IKARUS 280-37A - 2 szt.
IKARUS 280B - 9 szt.
(Stan ten zmieni się już niedługo, ponieważ na zajezdni stoją już dwa zakupione używane Many NG272, które wyprą Ikarusy, ale które nie wiem)
Każdy z autobusów ma zamontowany automat biletowy (Przegubowe mają dwa), w którym można zakupić bilety jednorazowe jak i dobowe. Bilety można kupić również w automatach na przystankach. Sprzedaży w kioskach nie prowadzi się.
Ponadto wszyskie wozy wyposażone są w kamery do monitoringu i system GPS do obsługi informacji przystankowej (Fotki http://www.zkmkm.nazwa.pl/tablice.html)
Na dobry początek chyba starczy.. może macie jakieś pytania?
Ul. Chemiczna 5
Historia firmy sięga roku 1954, kiedy to w powojennej Zielonej Górze trzeba bylo zorganizowac komunikację miejską. Początkowo firma dysponowała czteroma autobusami, które obsługiwały cztery linie. Z czasem świadczyła również usługi przewozowe w pobliskich mniejszych miastach np. Nowa Sól, ¯ary.
Obecnie MZK obsługuje 39 lini (w tym dwie do hipermakrketów i jedną sezonową). Na stanie posiada 79 autobusów:
Niskopodłogowe:
JELCZ M121M - 8 szt.
JELCZ M181M - 5 szt.
MAN NL 222 - 4 szt.
MAN NL 223 - 3 szt.
MAN NL 283 - 4 szt.
NEOPLAN N4011- 2 szt.
MAN A21 LION`S CITY NL 263 7 szt.
MAN A21 LION`S CITY NL 283 8 szt.
MAN NG 272 - 10 szt.
MAN NG 312 - 1 szt.
JELCZ M181MB - 1 szt
Wysokopodłogowe:
JELCZ M11 - 1 szt.
JELCZ 120MM - 14 szt.
IKARUS 280-37A - 2 szt.
IKARUS 280B - 9 szt.
(Stan ten zmieni się już niedługo, ponieważ na zajezdni stoją już dwa zakupione używane Many NG272, które wyprą Ikarusy, ale które nie wiem)
Każdy z autobusów ma zamontowany automat biletowy (Przegubowe mają dwa), w którym można zakupić bilety jednorazowe jak i dobowe. Bilety można kupić również w automatach na przystankach. Sprzedaży w kioskach nie prowadzi się.
Ponadto wszyskie wozy wyposażone są w kamery do monitoringu i system GPS do obsługi informacji przystankowej (Fotki http://www.zkmkm.nazwa.pl/tablice.html)
Na dobry początek chyba starczy.. może macie jakieś pytania?
0. Jak z organizacją?DK_ZG pisze:może macie jakieś pytania?
1. A linia nocna?
2. Są podmiejskie? A w ogóle dużo linii macie, mniej więcej tyle co my.
3. Co tak mało (83) autobusów? U nas jest ponad 100 i to jest za mało.
A tak ogólnie — dobry tabor, nowoczesne rozwiązania (automaty, tablice), porządny przewoźnik.
Właśnie to samo zauważyłem. Chyba macie niezłą częstotliwość.plocmaster pisze:3. Co tak mało (83) autobusów? U nas jest ponad 100 i to jest za mało.
Czy pożądny nie wiem bo nie miałem się okazji przekonać, ale sądząc po tych zdjęciach i opisie kol. DK_ZG to prezentuje się nieżle. Te tablice... Zdjęcia zostały zrobione zaraz po zamontowaniu i teraz tych tablic nie ma lub były kilka razy wymieniane czy są zdewastowane? Chodzi mi o to czy są u was wandale, którzy je niszczą? Ale fajne rozwiązanie te tabliceplocmaster pisze:A tak ogólnie — dobry tabor, nowoczesne rozwiązania (automaty, tablice), porządny przewoźnik.
Mógłbyś rozszerzyć swoje pytanie? Sam w temacie siedze od niedawna (niestety), ale myśle, że będe w stanie odpowiedzieć, gdy poszerzysz myśl.0. Jak z organizacją?
Linii nocnej o kilku lat niestety nie ma, ponieważ nie było to opłacalne.plocmaster pisze:1. A linia nocna?
Tak są linie podmiejskie. Ogólnie jest 39 linii. W tym jedna wakacyjna na kąpielisko, która wspomagą inną podmiejską, która ma ta po drodze Trzy szkolne, które rzecz jasna aktualnie nie jeźdzą. I dwie do hipermarketów. Linii podmiejskich jest 13.2. Są podmiejskie? A w ogóle dużo linii macie, mniej więcej tyle co my.
Wbrew pozorom częstototliwość jest moim zdaniem dobra. Główną linią jest linia 8, która łączy dwa końce miasta. Obsługuje je 8 przegubowców, częstotliwość co dziesięć minut. Większość linii obsługuje jeden lub dwa wozy, w szczycie dochodzi po jednym.Właśnie to samo zauważyłem. Chyba macie niezłą częstotliwość.
Szyt = Tłokplocmaster pisze:Bez przesady, u nas jest tragedia, to u nich chyba już autobusami nikt nie jeździ.
Sam się zdziwiłem, ale nikt ich nie niszczy, stoją dalej i działają co raz lepiej.Te tablice... Zdjęcia zostały zrobione zaraz po zamontowaniu i teraz tych tablic nie ma lub były kilka razy wymieniane czy są zdewastowane? Chodzi mi o to czy są u was wandale, którzy je niszczą?
Organizacja to krótko mówiąc trasy linii (czy dobre, czy nie), ich częstotliwość (czy starcza, czy nie), tudzież duperele typu bilety i to wszystko.DK_ZG pisze:Mógłbyś rozszerzyć swoje pytanie?
Uuu. Moja opinia o MZK się pogorszyła.DK_ZG pisze:Linii nocnej o kilku lat niestety nie ma, ponieważ nie było to opłacalne.
Te 10 minut w międzyszczycie? Jeśli tak, to całkiem nieźle. Cóż, może po prostu taki jest układ miasta albo linii.DK_ZG pisze:Wbrew pozorom częstototliwość jest moim zdaniem dobra. Główną linią jest linia 8, która łączy dwa końce miasta. Obsługuje je 8 przegubowców, częstotliwość co dziesięć minut. Większość linii obsługuje jeden lub dwa wozy, w szczycie dochodzi po jednym.
Tak, tylko że może to być masakryczny tłok — tak jak w Płocku, gdzie krążą historie o ludziach nie mieszczących się w autobusach w szczycie porannym już na PodolszycachDK_ZG pisze:Szyt = Tłok
No to jasne wszystko
Moim zdaniem trasy są okej, po za jednym absurdem. Otóż linia 14 łączy Os.Śląskie z Zawadzkiego. Wykonuje jeden kurs szkolny z podbliskiej wsi rano. Jadąc z tej wsi skręca w strone Os.Śląskiego tam stoi na pętli kilka minut (3 min. przed nią z tej pętli wyjeżdza inna 14) i dopiero jedzie w strone Zawadzkiego. Kompletnie nie rozumiem zasadności tego rozwiązania, jak by nie można było opóźnić jej o kilka minut i dalej jechałaby za tym pierwszym wozem, lecz z pominięciem pętli.
Problem jest też z jednym osiedlem, z którego autobusy jadą w bardzo krótkich odstępach, a potem przez dłuższy czas nic nie jedzie, ale to będzie rozwiązane od września. Poniekąd wraz z kierowcą MZK robiłem rozkłady.
Duperele typu bilety
To jest bardzo ciekawa sprawa, ponieważ bilety można zakupić jedynie w automatach. Sprzedaży w kioskach nie ma. Każdy autobus wyposażony jest w automat biletowy wydający resztę, natomiast przegubowca w dwa. W najbliższych dniach postaram się o fotki tych automatów. Bilety można kupić również w automatach na, niektórych przystankach. Miesięczne zaś sprzedawane są w róznych punktach na terenie miasta. Jednym z takich punktów jest zarówno centrum informacji: http://www.zkmkm.nazwa.pl/punkt.htm
Moim zdaniem trasy są okej, po za jednym absurdem. Otóż linia 14 łączy Os.Śląskie z Zawadzkiego. Wykonuje jeden kurs szkolny z podbliskiej wsi rano. Jadąc z tej wsi skręca w strone Os.Śląskiego tam stoi na pętli kilka minut (3 min. przed nią z tej pętli wyjeżdza inna 14) i dopiero jedzie w strone Zawadzkiego. Kompletnie nie rozumiem zasadności tego rozwiązania, jak by nie można było opóźnić jej o kilka minut i dalej jechałaby za tym pierwszym wozem, lecz z pominięciem pętli.
Problem jest też z jednym osiedlem, z którego autobusy jadą w bardzo krótkich odstępach, a potem przez dłuższy czas nic nie jedzie, ale to będzie rozwiązane od września. Poniekąd wraz z kierowcą MZK robiłem rozkłady.
Miasto sobie jakoś radziUuu. Moja opinia o MZK się pogorszyła.
Tak w międzyszczycie również. Układ miasta jest dość trudny, dorzucenie jakiejś sensownej trasy tak by za bardzo nie pokrywała się z innymi i stworzenie do tego sensownego rozkładu jest bardzo trudne.plocmaster pisze:Te 10 minut w międzyszczycie? Jeśli tak, to całkiem nieźle. Cóż, może po prostu taki jest układ miasta albo linii.
Jest tłok, ale ludzie się mieszcząplocmaster pisze:Tak, tylko że może to być masakryczny tłok — tak jak w Płocku, gdzie krążą historie o ludziach nie mieszczących się w autobusach w szczycie porannym już na Podolszycach
Duperele typu bilety
To jest bardzo ciekawa sprawa, ponieważ bilety można zakupić jedynie w automatach. Sprzedaży w kioskach nie ma. Każdy autobus wyposażony jest w automat biletowy wydający resztę, natomiast przegubowca w dwa. W najbliższych dniach postaram się o fotki tych automatów. Bilety można kupić również w automatach na, niektórych przystankach. Miesięczne zaś sprzedawane są w róznych punktach na terenie miasta. Jednym z takich punktów jest zarówno centrum informacji: http://www.zkmkm.nazwa.pl/punkt.htm
Tak sobie po prostu zrobiliście i MZK je wdroży, czy on dostał misję stworzenia rozkładów, a ty robiłeś z nim?DK_ZG pisze:Poniekąd wraz z kierowcą MZK robiłem rozkłady.
Jak?DK_ZG pisze:Miasto sobie jakoś radzi
No, ale chyba w szczycie jest więcej kursów…DK_ZG pisze:Tak w międzyszczycie również.
To dobrze.DK_ZG pisze:Jest tłok, ale ludzie się mieszczą
Patrzyłem, jednoprzejazdowy 2 zł, dobowy 4 zł, miesięczny imienny 68. Jeszcze tylko dodać okresowe na 1 linię i zlikwidować „bilety ważne w miejscowości podmiejskiej” i byłoby przyzwoicie.DK_ZG pisze:Duperele typu bilety
Macie bilet elektroniczny?
[ Dodano: 04 Sie 2007 21:07 ]
Automat 1Automat 2DK_ZG pisze:W najbliższych dniach postaram się o fotki tych automatów.
Patrzyłem na rozkład 8-ki i jestem wręcz zszokowany — żadnego podziału na szczyt i międzyszczyt? Oj, przydałaby się jakaś reforma…
Ostatnio zmieniony 2007-08-05, 00:15 przez pmaster, łącznie zmieniany 1 raz.
On dostał misje i robilem z nim.Tak sobie po prostu zrobiliście i MZK je wdroży, czy on dostał misję stworzenia rozkładów, a ty robiłeś z nim?
Reforma będzie Częstotwliość od września to dziewięć minut Myślę, że podział rozkladu tej linii nie byłby najlepszym rozwiązaniem, bo nawet w godzinach międzyszczytowych jeździ nią wiele osób.Patrzyłem na rozkład 8-ki i jestem wręcz zszokowany — żadnego podziału na szczyt i międzyszczyt? Oj, przydałaby się jakaś reforma…
Nie o to mi chodziło.DK_ZG pisze:Częstotwliość od września to dziewięć minut
W szczycie chyba jednak więcej, poza tym tych kursów jest autentycznie mało. Chociaż w sumie, miasto zwarte, bez korków, może tym o 7.18 można w wiele miejsc zdążyćDK_ZG pisze:Myślę, że podział rozkladu tej linii nie byłby najlepszym rozwiązaniem, bo nawet w godzinach międzyszczytowych jeździ nią wiele osób.
Pisząc niezłą miałem na myśli właśnie złą częstotliwośćplocmaster pisze:Gadzie napisał:
Chyba macie niezłą częstotliwość.
Bez przesady, u nas jest tragedia, to u nich chyba już autobusami nikt nie jeździ.
Mi się to rozwiązanie podoba. Stoisz se spokojnie na przystanku nie musisz mieć biletu, wsiadasz elegancko, kupujesz... i OK. Jak dla mnie to miodzio. Ja jestem totalnym leniem, więc to rozwiązanie jest SUPER!DK_ZG pisze:Każdy autobus wyposażony jest w automat biletowy wydający resztę, natomiast przegubowca w dwa.
To pisz to co masz na myśli, a nie odwrotnie.Gadzie pisze:Pisząc niezłą miałem na myśli właśnie złą częstotliwość
Ja też, ale dostrzegam też wady takiego systemu — chociaż ma też i niezaprzeczalne zalety, jak np. mieszkasz na wiosce, gdzie do sklepu jest 2 km przez las, i nikt kiermanowi nie zawraca wiadomo czego.Gadzie pisze:Mi się to rozwiązanie podoba. Stoisz se spokojnie na przystanku nie musisz mieć biletu, wsiadasz elegancko, kupujesz... i OK. Jak dla mnie to miodzio. Ja jestem totalnym leniem, więc to rozwiązanie jest SUPER!
Tak się zastanawiam — ciekawe, kiedy koszt automatów się zwróci z wpływów z powiększonej marży od biletów (odpada marża sprzedawcy)?
Hmm nie wiem....Czy wszystkie Ikarusy 280.26 kupiło od Was PKM Świerklaniec ?
Kolejna nowość od MZK Zielona Góra
http://www.mzk.zgora.pl/mapa/
Mulitmedialny plan miasta.
Po zaznaczaniu wybranej przez nas trasy pokazuje na mapce jej przebieg, oraz przystanki na których owa linia się zatrzymuje. Po kliknięciu na przystanek wyświetlają nam się linie, które na nim sie zatrzymują i po wybraniu jednej z nich na mapie pokazuje się trasa jej.
Można też skorzystać z wyszukiwania połączeń. Przystanki na mapie mają numery. Po wpisaniu dwóch numerów pokazują nam się dostępne warianty przesiadkowe.
Moim zdaniem naprawdę fajna mapka, ale wpisywanie numerów przystanków nie jest zbyt wygodne, no i brakuje tam wyszukiwania konkretnego połączenia o konkretnej godzinie, a nie tylko tak ogólnikowo. Sądze, że z czasem się to zmieni.
Mapka zawiera trasy aktualne od 1 września.. nie wiem co tam robi linia 21, która została skasowana.