MZK Zielona Góra

Organizatorzy transportu miejskiego, przewoźnicy komunikacji miejskiej, wykazy taboru.
ŁK-MZK

Post autor: ŁK-MZK »

9507 pisze:Z ceną ewidentnie przeginają - nawet w takim Tomaszowie Maz. jest 3,4zł. U nas jest 1,4/2,8zł. jak jest w przemyślu?
W Przemyślu nie ma nocnych kursów, więc nie ma problemu. Jeśli chodzi o godzinę 4 rano, to jest taki sam taryfikator bez żadnego kombinowania co do pory dnia.
Mam pytanie ile kosztują bilety w Lublinie (normalny i ulgowy) :?: - oczywiście w ciągu dnia.

9507
Posty: 2906
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 »

Zapraszam do nowego tematu o biletach :) ;)

Jelcz93

Post autor: Jelcz93 »

ŁK-MZK pisze:
9507 pisze:Na pewno nocny autobus będzie jeździł około godziny 4.30
Takie kursy to ja nie wiem czy są aż takie nocne, w wielu miastach zaczynają kierowcy o tej porze pierwszą zmianę.
No na pewno to nie kursy nocne niektóre linie o tej godzinie wyjeżdżają na miasto.
Słyszałem że będą 4 kursy.
Będzie zapewne bezpiecznie w autobusach jak wsiądą narąbani i go "zechcą" zdemolować .
Może i zdemolują ale są kamery i prędzej czy później i tak ich wyłapią.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

MZK Zielona Góra chyba zainwestował w nowsze używki :

Mercedes O520 Cito:
autor zdjęć rapper94pl:
http://img230.imageshack.us/img230/4577/bus1r.jpg
http://img35.imageshack.us/img35/7804/bus2a.jpg

autor zdjęć pavi94pl:
http://img31.imageshack.us/gal.php?g=ds ... &via=yfrog

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Kolejni frajerzy...

Michał

Post autor: Michał »

Czemu?

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Michał pisze:Czemu?
Bo kupili Cito :]

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Uprzedzając pytania, które zapewne zostałyby zadane - Cito jest dość nietypowe, awaryjne i nie ma do tego części

OZZY

Post autor: OZZY »

Części owszem są, ale z racji tego że jest to Mercedes to mają odpowiednią cenę. Np.: nowy moduł baterii (z racji tego że jest to hybryda) może kosztować więcej niż cały pojazd.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

OZZY pisze:Części owszem są
Jak poszukasz to i do holenderskiego jajowatego wynalazku znajdziesz części, ale chodzi o to, by były w miarę tanie i łatwo dostępne

Awatar użytkownika
Matlik
Posty: 612
Rejestracja: 2008-01-23, 23:02
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: Matlik »

Taka to hybryda, jak z wiadomo czego trąba :P

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Wlasnie, jak to w koncu jest z hybrydowoscia tego wynalazku?

Awatar użytkownika
Matlik
Posty: 612
Rejestracja: 2008-01-23, 23:02
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: Matlik »

Zacytuję kolegę znanego na tym forum jako zanzar:
zanzar pisze:W Cito zamiast klasycznej skrzyni biegów zastosowano przekładnię elektryczną. To podobnie jak w dislowskich lokomotywach - tam stosuje się 3 możliwe rodzaje przekładni: mechaniczna (skrzynia biegów), elektryczna (prądnica + silniki trakcyjne), hydrauliczna (pompa oleju i turbiny). Prawdziwą przyczyną dla których to rozwiązanie nie znalazło szerszego zastosowania w autobusach było zużycie paliwa. Przy skrzyni biegów silnik na każdym biegu może pracować na niskich obrotach (dobry kierowca potrafi w ten sposób zaoszczędzić dużo paliwa) a przy przekładni elektrycznej silnik spalinowy pracuje proporcjonalnie do prędkości. Z tego niestety wynika większe zużycie paliwa. Owszem przekładnia elektryczna daje dużo możliwości z punktu widzenia technicznego. Umozliwia eliminację mostu portalowego, ułatwia rozplanowanie wnętrza ale to korzyści związane tylko z funkcjonalnością pojazdu.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Dzieki :)

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Chcesz, czy nie, kup trolejbus z Lublina

20 trolejbusów wyprodukowanych w MPK może zostać sprzedanych Zielonej Górze. Taka informacja znalazła się w oficjalnej odpowiedzi zastępcy prezydenta Lublina na pytanie jednego z radnych. Chciał on poznać ekonomiczne szczegóły planowanej montowni.

Ratusz oszacował, jak duże może być zapotrzebowanie na lubelskie trolejbusy. Okazuje się, że Lublinowi potrzeba ok. 120 wozów, Gdyni 20, Tychom 10, a 20 Zielonej Górze. Problem w tym, że po Zielonej Górze trolejbusy wcale nie jeżdżą, nie ma tam żadnej trakcji, z której mogłyby korzystać.

– Były takie pomysły, ale obecnie nie ma konkretnych planów ani pieniędzy – mówi Marek Starosta z biura prasowego zielonogórskiego magistratu. – Owszem, przydałaby się dodatkowa forma komunikacji, czyli trolejbusy, ale koszty nas odstraszają i ten pomysł na razie nie jest poważnie rozważany.

Skąd zatem pomysł sprzedaży lubelskich trolejbusów do Zielonej Góry? – Z naszych informacji wynika, że jednak planują. W przygotowaniu jest tam program wsparcia unijnego, w którym jest mowa o 20 trolejbusach przegubowych i 10 krótkich. Rozmawiałem z nimi w lutym – zapewnia Czesław Rydecki, prezes MPK. – Mam nadzieję, że się nie rozmyślili.

Montaż trolejbusu na bazie nadwozia białoruskiego autobusu MAZ już się zaczął. Gotowy wóz ma kosztować ok. 700 tys. zł.

Dziennik Wschodni
http://www.dziennikwschodni.pl/apps/...UBLIN/53904805

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

To chyba jakiś dowcip - Zielona Góra na pewno nie kupi trolejbusów, bo najpierw musiałaby masę pieniędzy wpakować w budowę sieci trakcyjnej... tzn. najpierw w opracowanie studium, potem dalsze procedury. Nawet jeśli ktoś już podjął decyzję, to i tak jeszcze daleka droga do pojawienia się pierwszych trajtków. ;)

No chyba, że pożyczą jednego elektro-MAZ-a, postawią na rynku i będą się nim chwalić, że ich MZK jest naj ekologiczniejszym MZK, pośród innych MZK-ów. :retard:

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Oni coś pracowali nad wprowadzeniem Duobusów do Zielonej Góry a czy to wejdzie to sam nie wiem.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Widać lubelskie MPK przejęło od MAZ-a zasadę gospodarki centralnie planowanej :P

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Zakup około dziesięciu nowych autobusów zaplanowano w pierwszym kwartale przyszłego roku. Zastąpią one te najstarsze, najbardziej awaryjne modele.

źródło: Radio Zielona Góra

placuch

.

Post autor: placuch »

Wasz ostatni Ikarusz jeszcze wyjeżdża na miasto? Wiadomo, co się z nim stanie po zakończeniu eksploatacji?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Organizatorzy i przewoźnicy”