MZK Zielona Góra

Organizatorzy transportu miejskiego, przewoźnicy komunikacji miejskiej, wykazy taboru.
Michał

Post autor: Michał » 2009-06-28, 20:09

Czemu?

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2009-06-28, 20:11

Michał pisze:Czemu?
Bo kupili Cito :]

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2009-06-28, 21:39

Uprzedzając pytania, które zapewne zostałyby zadane - Cito jest dość nietypowe, awaryjne i nie ma do tego części
ObrazekObrazek

OZZY

Post autor: OZZY » 2009-07-02, 14:58

Części owszem są, ale z racji tego że jest to Mercedes to mają odpowiednią cenę. Np.: nowy moduł baterii (z racji tego że jest to hybryda) może kosztować więcej niż cały pojazd.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2009-07-02, 15:06

OZZY pisze:Części owszem są
Jak poszukasz to i do holenderskiego jajowatego wynalazku znajdziesz części, ale chodzi o to, by były w miarę tanie i łatwo dostępne
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Matlik
Posty: 612
Rejestracja: 2008-01-23, 23:02
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: Matlik » 2009-07-02, 18:07

Taka to hybryda, jak z wiadomo czego trąba :P

faja_k
Posty: 6028
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2009-07-07, 11:11

Wlasnie, jak to w koncu jest z hybrydowoscia tego wynalazku?
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

Awatar użytkownika
Matlik
Posty: 612
Rejestracja: 2008-01-23, 23:02
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: Matlik » 2009-07-07, 11:26

Zacytuję kolegę znanego na tym forum jako zanzar:
zanzar pisze:W Cito zamiast klasycznej skrzyni biegów zastosowano przekładnię elektryczną. To podobnie jak w dislowskich lokomotywach - tam stosuje się 3 możliwe rodzaje przekładni: mechaniczna (skrzynia biegów), elektryczna (prądnica + silniki trakcyjne), hydrauliczna (pompa oleju i turbiny). Prawdziwą przyczyną dla których to rozwiązanie nie znalazło szerszego zastosowania w autobusach było zużycie paliwa. Przy skrzyni biegów silnik na każdym biegu może pracować na niskich obrotach (dobry kierowca potrafi w ten sposób zaoszczędzić dużo paliwa) a przy przekładni elektrycznej silnik spalinowy pracuje proporcjonalnie do prędkości. Z tego niestety wynika większe zużycie paliwa. Owszem przekładnia elektryczna daje dużo możliwości z punktu widzenia technicznego. Umozliwia eliminację mostu portalowego, ułatwia rozplanowanie wnętrza ale to korzyści związane tylko z funkcjonalnością pojazdu.

faja_k
Posty: 6028
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2009-07-09, 16:58

Dzieki :)
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 3993
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2009-08-17, 15:00

Chcesz, czy nie, kup trolejbus z Lublina

20 trolejbusów wyprodukowanych w MPK może zostać sprzedanych Zielonej Górze. Taka informacja znalazła się w oficjalnej odpowiedzi zastępcy prezydenta Lublina na pytanie jednego z radnych. Chciał on poznać ekonomiczne szczegóły planowanej montowni.

Ratusz oszacował, jak duże może być zapotrzebowanie na lubelskie trolejbusy. Okazuje się, że Lublinowi potrzeba ok. 120 wozów, Gdyni 20, Tychom 10, a 20 Zielonej Górze. Problem w tym, że po Zielonej Górze trolejbusy wcale nie jeżdżą, nie ma tam żadnej trakcji, z której mogłyby korzystać.

– Były takie pomysły, ale obecnie nie ma konkretnych planów ani pieniędzy – mówi Marek Starosta z biura prasowego zielonogórskiego magistratu. – Owszem, przydałaby się dodatkowa forma komunikacji, czyli trolejbusy, ale koszty nas odstraszają i ten pomysł na razie nie jest poważnie rozważany.

Skąd zatem pomysł sprzedaży lubelskich trolejbusów do Zielonej Góry? – Z naszych informacji wynika, że jednak planują. W przygotowaniu jest tam program wsparcia unijnego, w którym jest mowa o 20 trolejbusach przegubowych i 10 krótkich. Rozmawiałem z nimi w lutym – zapewnia Czesław Rydecki, prezes MPK. – Mam nadzieję, że się nie rozmyślili.

Montaż trolejbusu na bazie nadwozia białoruskiego autobusu MAZ już się zaczął. Gotowy wóz ma kosztować ok. 700 tys. zł.

Dziennik Wschodni
http://www.dziennikwschodni.pl/apps/...UBLIN/53904805
>MówięNIE dla ACTA< // PKS Bydgoszcz / MZK Bydgoszcz / KDD Trans Bydgoszcz
56:GLINKI BFM/56P Park Przemysłowy Biurowiec <-> [62]Garbary <-> [62L]Lisia - 56/[62] BELMA

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-08-17, 16:15

To chyba jakiś dowcip - Zielona Góra na pewno nie kupi trolejbusów, bo najpierw musiałaby masę pieniędzy wpakować w budowę sieci trakcyjnej... tzn. najpierw w opracowanie studium, potem dalsze procedury. Nawet jeśli ktoś już podjął decyzję, to i tak jeszcze daleka droga do pojawienia się pierwszych trajtków. ;)

No chyba, że pożyczą jednego elektro-MAZ-a, postawią na rynku i będą się nim chwalić, że ich MZK jest naj ekologiczniejszym MZK, pośród innych MZK-ów. :retard:
Obrazek

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 3993
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2009-08-17, 16:19

Oni coś pracowali nad wprowadzeniem Duobusów do Zielonej Góry a czy to wejdzie to sam nie wiem.
>MówięNIE dla ACTA< // PKS Bydgoszcz / MZK Bydgoszcz / KDD Trans Bydgoszcz
56:GLINKI BFM/56P Park Przemysłowy Biurowiec <-> [62]Garbary <-> [62L]Lisia - 56/[62] BELMA

faja_k
Posty: 6028
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2009-08-18, 21:28

Widać lubelskie MPK przejęło od MAZ-a zasadę gospodarki centralnie planowanej :P
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 3993
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2009-09-04, 20:24

Zakup około dziesięciu nowych autobusów zaplanowano w pierwszym kwartale przyszłego roku. Zastąpią one te najstarsze, najbardziej awaryjne modele.

źródło: Radio Zielona Góra
>MówięNIE dla ACTA< // PKS Bydgoszcz / MZK Bydgoszcz / KDD Trans Bydgoszcz
56:GLINKI BFM/56P Park Przemysłowy Biurowiec <-> [62]Garbary <-> [62L]Lisia - 56/[62] BELMA

placuch

.

Post autor: placuch » 2009-09-04, 23:24

Wasz ostatni Ikarusz jeszcze wyjeżdża na miasto? Wiadomo, co się z nim stanie po zakończeniu eksploatacji?

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 3993
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2009-10-05, 19:32

z forum: http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 21&page=22
Na www.bip.mzk.zgora.pl jest informacja o przetargu na ubezpieczenie majątku zakładu i wśród tych pozycji jest "WYKAZ AUTOBUSÓW PLANOWANYCH DO ZAKUPIENIA W 2. KW. 2010 r.

dalej czytamy:
10 sztuk --> deklarowana wartość 1 sztuki ok. 750 000 zł
3 sztuki (przegubowe) ---> deklarowana wartość 1 sztuki 1 000 000 zł
>MówięNIE dla ACTA< // PKS Bydgoszcz / MZK Bydgoszcz / KDD Trans Bydgoszcz
56:GLINKI BFM/56P Park Przemysłowy Biurowiec <-> [62]Garbary <-> [62L]Lisia - 56/[62] BELMA

ŁK-MZK

Post autor: ŁK-MZK » 2009-12-06, 18:09

Dziwne, że nikt nie napisał wcześniej, że uruchomione zostały linie nocne i to już jakiś czas temu (dokładnie 2 miesiące).
Wcześniej była jedna, a jakby dodane zostały dwie nowe i linie nocne wyglądają następująco:
"N1" : Zawadzkiego "Zośki" - Ptasia, Wyszyńskiego, al. Wojska Polskiego, Boh. Westerplatte, Dworzec PKP, Staszica, Waryńskiego, Pogórna, Szosa Kisielińska - os. Pomorskie,
„N2" : Batorego - Kupiecka - Boh. Westerplatte - Dworzec PKP - Staszica - Waryńskiego - Podgórna - Szosa Kisielińska - os. Pomorskie,
„N3" : Botaniczna - Jaskółcza - Ptasia - Wyszyńskiego - al. Wojska Polskiego - Boh. Westerplatte - Dworzec PKP - Staszica - Podgórna - Szosa Kisielińska - os. Pomorskie.

solariskuba

Post autor: solariskuba » 2012-05-11, 16:14

E - bilet w Zielonej Górze jest dobrym pomysłem? Według mnie jest on niepotrzebny. Przecież i tak automat jest zawsze przy kasowniku. Bez sensu. Co o tym uważacie?

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus » 2012-05-11, 20:04

Jak już temat został odkopany...

Masa ludzi w Zielonej Górze korzysta z e-kart, przy podwyżce cen biletów jednorazowych dla "stałych bywalców" zielonogórskiej komunikacji jest to doskonałe rozwiązanie, a dzięki różnym stawką zależnym od ilości przystanków możemy jechać już za 20 groszy, moim zdaniem bardzo trafne rozwiązanie.

Będąc w Zielonej Górze zauważyłem jednak ze odczyt kart w kasownikach trwa bardzo długo, kartę trzeba dłuższą chwilę przy urządzeniu przytrzymać by kasownik załapał, w Wałbrzychu odczyt e-kart jest znacznie szybszy.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2012-05-11, 22:41

Tam w ogóle kwestie biletowo-taryfowe są ciekawie zorganizowane. Polecam dowiedzieć się, jak to działa.
ObrazekObrazek

ODPOWIEDZ