Strona 3 z 4

: 2009-01-21, 20:36
autor: ŁK-MZK
9507 pisze:Z ceną ewidentnie przeginają - nawet w takim Tomaszowie Maz. jest 3,4zł. U nas jest 1,4/2,8zł. jak jest w przemyślu?
W Przemyślu nie ma nocnych kursów, więc nie ma problemu. Jeśli chodzi o godzinę 4 rano, to jest taki sam taryfikator bez żadnego kombinowania co do pory dnia.
Mam pytanie ile kosztują bilety w Lublinie (normalny i ulgowy) :?: - oczywiście w ciągu dnia.

: 2009-01-21, 20:45
autor: 9507
Zapraszam do nowego tematu o biletach :) ;)

: 2009-02-01, 10:59
autor: Jelcz93
ŁK-MZK pisze:
9507 pisze:Na pewno nocny autobus będzie jeździł około godziny 4.30
Takie kursy to ja nie wiem czy są aż takie nocne, w wielu miastach zaczynają kierowcy o tej porze pierwszą zmianę.
No na pewno to nie kursy nocne niektóre linie o tej godzinie wyjeżdżają na miasto.
Słyszałem że będą 4 kursy.
Będzie zapewne bezpiecznie w autobusach jak wsiądą narąbani i go "zechcą" zdemolować .
Może i zdemolują ale są kamery i prędzej czy później i tak ich wyłapią.

: 2009-06-28, 19:47
autor: Marcin_558
MZK Zielona Góra chyba zainwestował w nowsze używki :

Mercedes O520 Cito:
autor zdjęć rapper94pl:
http://img230.imageshack.us/img230/4577/bus1r.jpg
http://img35.imageshack.us/img35/7804/bus2a.jpg

autor zdjęć pavi94pl:
http://img31.imageshack.us/gal.php?g=ds ... &via=yfrog

: 2009-06-28, 19:54
autor: Amalio
Kolejni frajerzy...

: 2009-06-28, 20:09
autor: Michał
Czemu?

: 2009-06-28, 20:11
autor: Amalio
Michał pisze:Czemu?
Bo kupili Cito :]

: 2009-06-28, 21:39
autor: pmaster
Uprzedzając pytania, które zapewne zostałyby zadane - Cito jest dość nietypowe, awaryjne i nie ma do tego części

: 2009-07-02, 14:58
autor: OZZY
Części owszem są, ale z racji tego że jest to Mercedes to mają odpowiednią cenę. Np.: nowy moduł baterii (z racji tego że jest to hybryda) może kosztować więcej niż cały pojazd.

: 2009-07-02, 15:06
autor: pmaster
OZZY pisze:Części owszem są
Jak poszukasz to i do holenderskiego jajowatego wynalazku znajdziesz części, ale chodzi o to, by były w miarę tanie i łatwo dostępne

: 2009-07-02, 18:07
autor: Matlik
Taka to hybryda, jak z wiadomo czego trąba :P

: 2009-07-07, 11:11
autor: faja_k
Wlasnie, jak to w koncu jest z hybrydowoscia tego wynalazku?

: 2009-07-07, 11:26
autor: Matlik
Zacytuję kolegę znanego na tym forum jako zanzar:
zanzar pisze:W Cito zamiast klasycznej skrzyni biegów zastosowano przekładnię elektryczną. To podobnie jak w dislowskich lokomotywach - tam stosuje się 3 możliwe rodzaje przekładni: mechaniczna (skrzynia biegów), elektryczna (prądnica + silniki trakcyjne), hydrauliczna (pompa oleju i turbiny). Prawdziwą przyczyną dla których to rozwiązanie nie znalazło szerszego zastosowania w autobusach było zużycie paliwa. Przy skrzyni biegów silnik na każdym biegu może pracować na niskich obrotach (dobry kierowca potrafi w ten sposób zaoszczędzić dużo paliwa) a przy przekładni elektrycznej silnik spalinowy pracuje proporcjonalnie do prędkości. Z tego niestety wynika większe zużycie paliwa. Owszem przekładnia elektryczna daje dużo możliwości z punktu widzenia technicznego. Umozliwia eliminację mostu portalowego, ułatwia rozplanowanie wnętrza ale to korzyści związane tylko z funkcjonalnością pojazdu.

: 2009-07-09, 16:58
autor: faja_k
Dzieki :)

: 2009-08-17, 15:00
autor: Marcin_558
Chcesz, czy nie, kup trolejbus z Lublina

20 trolejbusów wyprodukowanych w MPK może zostać sprzedanych Zielonej Górze. Taka informacja znalazła się w oficjalnej odpowiedzi zastępcy prezydenta Lublina na pytanie jednego z radnych. Chciał on poznać ekonomiczne szczegóły planowanej montowni.

Ratusz oszacował, jak duże może być zapotrzebowanie na lubelskie trolejbusy. Okazuje się, że Lublinowi potrzeba ok. 120 wozów, Gdyni 20, Tychom 10, a 20 Zielonej Górze. Problem w tym, że po Zielonej Górze trolejbusy wcale nie jeżdżą, nie ma tam żadnej trakcji, z której mogłyby korzystać.

– Były takie pomysły, ale obecnie nie ma konkretnych planów ani pieniędzy – mówi Marek Starosta z biura prasowego zielonogórskiego magistratu. – Owszem, przydałaby się dodatkowa forma komunikacji, czyli trolejbusy, ale koszty nas odstraszają i ten pomysł na razie nie jest poważnie rozważany.

Skąd zatem pomysł sprzedaży lubelskich trolejbusów do Zielonej Góry? – Z naszych informacji wynika, że jednak planują. W przygotowaniu jest tam program wsparcia unijnego, w którym jest mowa o 20 trolejbusach przegubowych i 10 krótkich. Rozmawiałem z nimi w lutym – zapewnia Czesław Rydecki, prezes MPK. – Mam nadzieję, że się nie rozmyślili.

Montaż trolejbusu na bazie nadwozia białoruskiego autobusu MAZ już się zaczął. Gotowy wóz ma kosztować ok. 700 tys. zł.

Dziennik Wschodni
http://www.dziennikwschodni.pl/apps/...UBLIN/53904805

: 2009-08-17, 16:15
autor: J-31
To chyba jakiś dowcip - Zielona Góra na pewno nie kupi trolejbusów, bo najpierw musiałaby masę pieniędzy wpakować w budowę sieci trakcyjnej... tzn. najpierw w opracowanie studium, potem dalsze procedury. Nawet jeśli ktoś już podjął decyzję, to i tak jeszcze daleka droga do pojawienia się pierwszych trajtków. ;)

No chyba, że pożyczą jednego elektro-MAZ-a, postawią na rynku i będą się nim chwalić, że ich MZK jest naj ekologiczniejszym MZK, pośród innych MZK-ów. :retard:

: 2009-08-17, 16:19
autor: Marcin_558
Oni coś pracowali nad wprowadzeniem Duobusów do Zielonej Góry a czy to wejdzie to sam nie wiem.

: 2009-08-18, 21:28
autor: faja_k
Widać lubelskie MPK przejęło od MAZ-a zasadę gospodarki centralnie planowanej :P

: 2009-09-04, 20:24
autor: Marcin_558
Zakup około dziesięciu nowych autobusów zaplanowano w pierwszym kwartale przyszłego roku. Zastąpią one te najstarsze, najbardziej awaryjne modele.

źródło: Radio Zielona Góra

.

: 2009-09-04, 23:24
autor: placuch
Wasz ostatni Ikarusz jeszcze wyjeżdża na miasto? Wiadomo, co się z nim stanie po zakończeniu eksploatacji?