[Szczecin] Komunikacja miejska
Pierwszy SU10 z tegorocznej dostawy już istnieje:
http://galeria.solaris-club.com/details ... ode=search
http://poznanskie-autobusy.pl/fotografia2009.search.htm
http://open.phototrans.net/14,554026,0, ... _883B.html
Oczywiście dużego wyświetlacz z tyłu brak bo po co...
http://open.phototrans.net/14,554130,0, ... _883B.html
Pod biletomatem widać stojak na rower. Pytanie czy wykorzystanie tegoż uniemożliwi użycie automatu, czy też automat przesunięto do przodu.
http://galeria.solaris-club.com/details ... ode=search
http://poznanskie-autobusy.pl/fotografia2009.search.htm
http://open.phototrans.net/14,554026,0, ... _883B.html
Oczywiście dużego wyświetlacz z tyłu brak bo po co...
http://open.phototrans.net/14,554130,0, ... _883B.html
Pod biletomatem widać stojak na rower. Pytanie czy wykorzystanie tegoż uniemożliwi użycie automatu, czy też automat przesunięto do przodu.
Byście się wynieśli z tą gadaniną o starych blachosmrodach do odpowiedniego wątku
Testowanie SU12 w SPAK:
Wbrew oczekiwaniom i nadziejom, remont Bramy Portowej nie oznaczał końca istnienia linii 8bis. Jednak 8 czerwca nastąpi jej reaktywacja na takiej trasie:
Gumieńce – Kwiatowa – Okulickiego – Ku Słońcu – Sikorskiego – Plac Kościuszki – Krzywoustego – Brama Portowa – Niepodległości – Wyzwolenia – Plac Rodła (z powrotem – Matejki – Plac Hołdu Pruskiego – Plac ¯ołnierza Polskiego – Niepodległości)
Testowanie SU12 w SPAK:
http://www.mkm.szczecin.pl/news/1337760 ... -KlonowicaTesty hybrydowego autobusu Solaris Urbino 12 w SPA Klonowica będą przebiegać według harmonogramu: 24.05. - 87/3 (po południu), 25.05. - 59/2, 26.05. - 75/6, 27.05. - 87/2, 28.05. - 76/1, 29.05. - 58/1, 30.05. - 70/2.
Wbrew oczekiwaniom i nadziejom, remont Bramy Portowej nie oznaczał końca istnienia linii 8bis. Jednak 8 czerwca nastąpi jej reaktywacja na takiej trasie:
Gumieńce – Kwiatowa – Okulickiego – Ku Słońcu – Sikorskiego – Plac Kościuszki – Krzywoustego – Brama Portowa – Niepodległości – Wyzwolenia – Plac Rodła (z powrotem – Matejki – Plac Hołdu Pruskiego – Plac ¯ołnierza Polskiego – Niepodległości)
No i w czwartek wchodzi w życie kolejny, już szósty etap przebudowy Bepki.
Pracom będzie poddawany wjazd od strony ulicy Dworcowej. Nieczynny będzie także skręt Krzywoustego - 3 Maja z powodu terminu dostaw krzyżownic przez fabrykę. Na tym odcinku został ułożony tor tymczasowy.
Zlikwidowane zostaną 801 i 823, powracają 2, 3, 4 i 8Bis (niestety).
Trasy:
1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 11 i 12 po stałych trasach.
3 Dworzec Niebuszewo - Kołłątaja - Brama Portowa - Wyszyńskiego - Pomorzany
8bis Gumieńce - Brama Portowa - Plac Rodła
9 Głębokie - Brama Portowa - Plac Rodła
Teorytycznie 8bis ma kursować do końca wakacji, po wakacjach ma się pojawić 10. Jednak w ZDiTMie nie można być niczego pewnym. 8bis miało już nigdy nie wrócić, a teraz będzie kursować po tej samej trasie co 10. Stąd nie wiem po co to mącenie. Ciekawostką są też przewidziane w rozkładzie 2-3 minutowe postoje dziewiątki na Bramie Portowej (w środku trasy). Zastanawia mnie tego sens, i czy nie będzie to blokować ruchu 7 i 8.
Pracom będzie poddawany wjazd od strony ulicy Dworcowej. Nieczynny będzie także skręt Krzywoustego - 3 Maja z powodu terminu dostaw krzyżownic przez fabrykę. Na tym odcinku został ułożony tor tymczasowy.
Zlikwidowane zostaną 801 i 823, powracają 2, 3, 4 i 8Bis (niestety).
Trasy:
1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 11 i 12 po stałych trasach.
3 Dworzec Niebuszewo - Kołłątaja - Brama Portowa - Wyszyńskiego - Pomorzany
8bis Gumieńce - Brama Portowa - Plac Rodła
9 Głębokie - Brama Portowa - Plac Rodła
Teorytycznie 8bis ma kursować do końca wakacji, po wakacjach ma się pojawić 10. Jednak w ZDiTMie nie można być niczego pewnym. 8bis miało już nigdy nie wrócić, a teraz będzie kursować po tej samej trasie co 10. Stąd nie wiem po co to mącenie. Ciekawostką są też przewidziane w rozkładzie 2-3 minutowe postoje dziewiątki na Bramie Portowej (w środku trasy). Zastanawia mnie tego sens, i czy nie będzie to blokować ruchu 7 i 8.
Zapewne ma to związek z jakimiś papierami.OPi pisze:Jednak w ZDiTMie nie można być niczego pewnym. 8bis miało już nigdy nie wrócić, a teraz będzie kursować po tej samej trasie co 10. Stąd nie wiem po co to mącenie.
Te kursy z postojem to są w tych samych minutach co odjazdy 2 do Niebuszewa. Może to tu jest powiązanie.Ciekawostką są też przewidziane w rozkładzie 2-3 minutowe postoje dziewiątki na Bramie Portowej (w środku trasy).
Nie sądzę by było gorzej niż z sygnalizacją przed przebudową.Zastanawia mnie tego sens, i czy nie będzie to blokować ruchu 7 i 8.
Uruchomiła. Niestety tylko busy, tego oto przewoźnika:
http://www.fedenczak.com.pl/
http://www.fedenczak.com.pl/
Chwilowy powrót najgorszego etapu (i PKSu na zatramwajach) prac na remontowanym skrzyżowaniu:
A potem ostatni etap:
Na deser - trochę obiecanek:
Pytanie czy wprowadzą to w życie przy obecnej infrastrukturze, której nie robiono pod takie zastosowanie, czy jednak wpierw przebudują ale wtedy nie wyrobią się w obiecanym terminie
http://www.mkm.szczecin.pl/news/1340778 ... y-PortowejW związku z przebudową placu Brama Portowa, w dniu 30 czerwca nastąpi jednodniowe całkowite wstrzymanie ruchu tramwajowego w obrębie skrzyżowania. Obowiązywać będzie organizacja komunikacji miejskiej jak w trzecim etapie przebudowy.
Linie 2, 3, 7 i 8 zostaną zawieszone.
Linia 1 kursować będzie na trasie Głębokie/Zajezdnia Pogodno - Dworzec Niebuszewo [...]
Linia 9 kursować będzie na trasie Głębokie - Jagiellońska - plac Kościuszki - Pomorzany[...]
Uruchomiona zostanie zastępcza linia autobusowa 801 Plac Rodła - Potulicka [...]
Uruchomiona zostanie zastępcza linia autobusowa 823, kursująca na trasie Plac Rodła - Dworzec Główny [...]
Uruchomiona zostanie zastępcza linia autobusowa 807, kursująca na trasie Basen Górniczy - Plac Rodła [...]
Uruchomiona zostanie zastępcza linia autobusowa 808, kursująca na trasie Basen Górniczy - Gumieńce [...]
A potem ostatni etap:
http://www.mkm.szczecin.pl/news/1340864 ... wej-etap-6W związku z przebudową placu Brama Portowa, 2 lipca wprowadzone zostaną kolejne zmiany w kursowaniu środków komunikacji miejskiej.
Zmiany utrzymane z etapu 5
Linia 3 kursuje na trasie Pomorzany - Wyszyńskiego - Dworzec Niebuszewo według specjalnego rozkładu jazdy z dotychczasową częstotliwością i ekspedycją taboru.
Linia 1 kursować będzie jako jednokierunkowa okrężna na trasie Głębokie - plac Szarych Szeregów - plac Rodła - Matejki - plac ¯ołnierza Polskiego - Brama Portowa - plac Kościuszki - Wawrzyniaka - Głębokie
Linia 9 kursować będzie jako jednokierunkowa okrężna na trasie Głębokie - Wawrzyniaka - plac Kościuszki - Brama Portowa - plac ¯ołnierza Polskiego - Matejki - plac Rodła - plac Szarych Szeregów - Głębokie
[...]
Uruchomiona zostanie zastępcza linia autobusowa 801, kursująca na trasie Brama Portowa - Potulicka
[...]
Przewidywany termin zakończenia prac to 29 lipca.
Na deser - trochę obiecanek:
http://www.mkm.szczecin.pl/news/1340775 ... k-tramwajeJuż niedługo autobusy pospieszne będą jeździć ulicą Wyszyńskiego po torach i zatrzymywać na tramwajowych przystankach.
- Przez całą sobotę będą trwały prace przy układaniu zielonego asfaltu między torami na przystankach przy Bramie Portowej - wyjaśnia powody wstrzymania ruchu tramwajów Dariusz Wołoszczuk z biura prasowego Urzędu Miasta. - W zastępstwie będą kursować autobusy.
[...]
- Jeszcze w tym roku taki wspólny pas powstanie na ul. Wyszyńskiego - mówi Dariusz Wołoszczuk.
Kilka dni temu, w nocy, przeprowadzone zostały próby. Przegubowe autobusy przejechały środkiem ul. Wyszyńskiego po torach, zatrzymując się na tramwajowych przystankach (z tej próby pochodzi udostępnione przez Urząd Miasta zdjęcie).
Plan zakłada, że ze wspólnego pasa będą korzystać autobusy pospieszne (dlaczego na razie tylko pospieszne o tym w dalszej części tekstu). Zarówno te jadące w kierunku centrum, jak i w kierunku prawobrzeża. W tym celu przebudowane zostaną przystanki w dolnej części ul. Wyszyńskiego, tuż przy skrzyżowaniu przed Mostem Długim. Autobusy będą wjeżdżać na nie, poruszając się wzdłuż specjalnie wyprofilowanych krawężników tworzących swoiste szyny dla kół. Umożliwią one precyzyjne, wygodne dla pasażerów zatrzymanie się przy peronie przystanku, a także bezpieczne minięcie się pojazdów nadjeżdżających z przeciwnych stron.
- Skierowanie autobusów na torowisko i przystanki tramwajowe umożliwi ominięcie przez nie zatłoczonej i czasem zakorkowanej jezdni - tłumaczy Wołoszczuk.
Jadące od strony prawobrzeża autobusy będą uprzywilejowane już od ul. Energetyków, na której istnieje wyznaczony pas tylko dla autobusów i taksówek. Z Mostu Długiego pospieszne wjadą wprost po torach na przystanek wspólny z tramwajami. Potem zatrzymają się na takim samym przystanku na Bramie Portowej. Dopiero, skręcając w al. Niepodległości, wjadą na jezdnię. Podobnie będzie wyglądał ruch w przeciwną stronę. Autobusy wjadą na tory na wysokości skrzyżowania al. Niepodległości z ul. Bogurodzicy.
[...]
Pytanie czy wprowadzą to w życie przy obecnej infrastrukturze, której nie robiono pod takie zastosowanie, czy jednak wpierw przebudują ale wtedy nie wyrobią się w obiecanym terminie
Bez komentarza. Najbardziej zaciekawił mnie fragment, w którym Matysiak mówi, że nie można montować bocznych szybek bo peron jest za wąski, a w następnym zdaniu, że 2 brakujące wiaty będą już w nie wyposażone. Wygląda mi to na typową ściemę...Wiata nie całkiem chroni
Najpóźniej do końca września trzy z brakujących do kompletu nowe wiaty staną na przystanku w al. Niepodległości. Takie same, jak ta, która służy od kilku tygodni pasażerom na wspólnym peronie dla tramwajów linii "2" i autobusów pośpiesznych. Zastąpią te mniejsze i mniej estetyczne w kolorze czerwonym. Jednocześnie szkoda, że w swej nowoczesności nie dorównują niestety w realiach szczecińskich, gdy chodzi o funkcjonalność.
Deklarację, że pozostałe wiaty pojawią się za kilka tygodni, usłyszeliśmy od Pawła Matysiaka, z-cy dyrektora oddziału regionalnego firmy AMS S.A., która zaoferowała Szczecinowi do wykorzystania jako nowinkę tego typu aluminiowe konstrukcje. Jednocześnie zapewnia, że usunięte zostaną usterki, które objawiły się przy okazji ostatnich opadów deszczów, a zwłaszcza podczas gwałtownych ulew.
Podczas ostatnich pochmurnych dni i obfitych opadów na czekających na przystankach w rejonie Bramy Portowej czekała niespodzianka. Z niedowierzaniem obserwowali, jak z łączeń pionowych wsporników wiat z szybami na dachu przecieka to, co pada z nieba, tworząc kałuże pod ich nogami, a w dodatku zalewając ławki. Musieli stać z rozpostartymi parasolami, rzecz jasna tylko ci, którzy mieli je akurat przy sobie. Reszta mokła, choć wiaty postawiono, by chroniły pasażerów przed deszczem, wiatrem, gradem bądź śniegiem. Jeszcze inni spostrzegli, że bez ścian bocznych też nie spełniają swojej roli, gdy zacina deszcz.
Jak deklaruje Paweł Matysiak z AMS, po uszczelnieniu na głowy nie powinny już nikomu lać się strugi wody. W większości wąskie przystanki w obrębie Bramy Portowej - jak dodaje - niestety wykluczają w nich dodatkowy montaż ochronnych ścianek bocznych. Tylko dwie z tych, które się jeszcze pojawią, będą miały tego typu zabezpieczenia w postaci przeszklonych ścianek osłonowych
Kurier Szczeciński
Przecież nie powiedział, że chodzi o tu o 2 wiaty na wąskich peronach.OPi pisze:Bez komentarza. Najbardziej zaciekawił mnie fragment, w którym Matysiak mówi, że nie można montować bocznych szybek bo peron jest za wąski, a w następnym zdaniu, że 2 brakujące wiaty będą już w nie wyposażone. Wygląda mi to na typową ściemę...