[Szczecin] Komunikacja miejska

Organizatorzy transportu miejskiego, przewoźnicy komunikacji miejskiej, wykazy taboru.
Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

A jakie wielkie korzyści wynikłyby z niezachowania normalnej częstotliwości tramwajów na Niebuszewie?

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

No zawsze mniejsze koszty. Wożenie powietrza na pewno dobrym pomysłem nie jest. A potem narzekanie że nie ma kasy.

[ Dodano: 2012-05-13, 14:38 ]
Ciekawa prezentacja nt. budowy linii do Szafera:
http://sens.szczecin.pl/wp-content/uplo ... zafera.pdf

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

OPi pisze:No zawsze mniejsze koszty.

Przez 3 tygodnie. Z pewnością coś by to zmieniło w budżecie.
Wożenie powietrza na pewno dobrym pomysłem nie jest.
To w takim razie należy zawiesić kursowanie całej KM po 20. Nie wierzę, że o tej porze którakolwiek linii nie wozi powietrza. Nie wspominając już o świętach czy niedzielach.
A potem narzekanie że nie ma kasy.
Ja tam nie narzekam :D

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Wożenie powietrza na pewno dobrym pomysłem nie jest.
Wystarczyłoby dopasowanie taboru do konkretnych dni kursowania. Np. we Wrocławiu na kilku liniach (904,911,914/914a) jest tak, że w godzinach od porannych wyjazdów do 20:00 jeżdżą autobusy solo 12m, po tej godzinie oraz w weekendy jeżdżą już midi 9,5m.

Ale to już wymagałoby elastycznego podejścia do zarządzania taborem, oraz czasówkami brygad (a także utrzymywanie pojazdów różnej klasy), co w wielu przedsiębiorstwach samorządowych jest obce, bo np. dla przewoźnika nie robi różnicy, bo dostaje pieniądze niezależnie od tego, czy autobusy będą wozić pasażerów, czy powietrze.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

shakkie pisze: Ja tam nie narzekam
Ale ci co chcieliby dojechać w okolice śródmiejskiej części WP z pewnością.
Ale to już wymagałoby elastycznego podejścia do zarządzania taborem, oraz czasówkami brygad
No u nas niestety elastyczności nie ma. Jeśli chodzi o linie autobusowe, to większość rozkładów była zmieniana ostatnio w 2003 roku, a na liniach na których za dnia kursują przeguby, to jeżdżą one do późnego wieczora, mimo że mogłyby zostać podmienione przynajmniej na części brygad na zjeżdżające solówki. W tramwajach to akurat jakoś funkcjonuje, bo wieczorami wprowadza się mniej pojemny tabor, ale przy zbyt dużej jak na tę porę częstotliwości.

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

Przyszłego zwycięzcę przetargu na hybrydy przetestować trzeba:
Przez najbliższe dwa tygodnie mieszkańcy Szczecina znów będą mieli okazję podróżować autobusem hybrydowym.
W środę 16 maja testy w Szczecinie rozpoczął niskopodłogowy 12 metrowy autobus hybrydowy marki Solaris. Pojazd trafił do Szczecińskiego Przedsiębiorstwa Autobusowego "Dąbie", gdzie będzie testowany na liniach 64, 65, 71, 79. Następnie testy Solarisa zaplanowane zostały na trasach obsługiwanych przez Szczecińskie Przedsiębiorstwo Autobusowe "Klonowica". Autobus zobaczymy m.in. na liniach 59 i 87.
http://www.mkm.szczecin.pl/news/1337167 ... ty-hybrydy
Chodzi o ten egzemplarz:
http://open.phototrans.net/14,458085,0, ... 5060T.html

Na Bramę Portową w końcu powrócą tramwaje:
W związku z przebudową placu Brama Portowa, 21 maja wprowadzone zostaną kolejne zmiany w kursowaniu środków komunikacji miejskiej.
21 maja nastąpi przywrócenie ruchu tramwajowego na odcinkach Brama Portowa - Basen Górniczy, Brama Portowa - plac Kościuszki - Turzyn - Bohaterów Warszawy i plac Kościuszki - Gumieńce. W dalszym ciągu ruch tramwajowy będzie wstrzymany na odcinkach Brama Portowa - Nowa - Dworzec Główny i Potulicka - Brama Portowa - plac Rodła.

Zmiany utrzymane z etapów 1 i 3

Linie 2, 3, 4 i 8 Bis są zawieszone.

Linia 1 kursuje na trasie Głębokie/Zajezdnia Pogodno - Dworzec Niebuszewo według specjalnego rozkładu jazdy i jest obsługiwana przez 7 pociągów w dni powszednie, 6 pociągów w soboty i dni świąteczne (wszystkie pociągi kategorii A o dł. ≥ 18 m z EZP), z częstotliwością co 12 minut (w dni powszednie po godz. 20, w soboty do godz. 9 i po godz. 18, w dni świąteczne do godz. 11 i po godz. 18 kursy na trasie skróconej do zajezdni Pogodno z częstotliwością co 20 minut).

Linia 12 kursuje według specjalnego rozkładu jazdy i jest obsługiwana przez 18 pociągów kategorii B w dni powszednie (15 z EZP, 3 z EZG), 11 w soboty i dni świąteczne (7 z EZP, 4 z EZG), z częstotliwością co 3-3-6 minut w godzinach szczytu, co 4-8 minut poza szczytem (5-7 w soboty i dni świąteczne), co 10 minut w dni powszednie po godz. 20, w soboty do godz. 9 i po godz. 18, w dni świąteczne do godz. 11 i po godz. 18.

Ze względu na zadania łączone z linią 9, w dni powszednie kursy zjazdowe do zajezdni Pogodno brygad 12/9 (z Pomorzan o godz. 8:05) i 12/17 (z Pomorzan o godz. 17:33) wydłużone są do pętli "Głębokie".

Zmiany wprowadzone w etapie 4

Linia 5 w dni powszednie kursować będzie według specjalnego rozkładu jazdy na brygadach 2-6, 8, 9 (z uwagi na wprowadzenie łączeń z linią 7 i likwidację łączeń z linią 4), normalnego rozkładu jazdy na brygadach 1, 7; w soboty i dni świąteczne według normalnego rozkładu jazdy.

Przywrócone zostanie kursowanie linii 7 na stałej trasie:
w dni powszednie według specjalnego rozkładu jazdy na brygadach 7, 8, 12 (z uwagi na wprowadzenie łączeń z linią 5 i likwidację łączenia z linią 9); taborem niskopodłogowym obsługiwane będą brygady 1, 9, rezerwowo 5,
w soboty i dni świąteczne według normalnego rozkładu jazdy, wraz z taborem niskopodłogowym,
postój na pętli "Krzekowo" brygady 7/13 o godz. 17:12-17:39 w dni powszednie zostanie przeniesiony na tor rezerwowy (przejazd torem linii 5),
postoje na pętli "Basen Górniczy" brygady 7/3 o godz. 8:41-9:11 w soboty i brygady 7/6 o godz. 10:41-11:11 w dni świąteczne zostaną przeniesione na tor linii 8.

Przywrócone zostanie kursowanie linii 8 na stałej trasie, według specjalnego rozkładu jazdy - 12 pociągów kategorii B z EZP w dni powszednie, 6 pociągów (4 z EZP, 2 z EZG) w soboty i dni świąteczne. Taborem niskopodłogowym obsługiwane będą brygady:
5, 10 w dni powszednie,
3, 6 w soboty i dni świąteczne.
Częstotliwość kursowania w godzinach szczytu zostanie zwiększona do 6-minutowej, w pozostałych godzinach jak w normalnym rozkładzie jazdy.

Linia 9 kursować będzie na trasie Głębokie - Turzyn - plac Kościuszki - Wyszyńskiego - Kolumba - Pomorzany według specjalnego rozkładu jazdy i będzie obsługiwana przez 8 pociągów kategorii A (dł. ≥ 18 m) w dni powszednie, kategorii A w soboty i dni świąteczne (wszystkie pociągi z EZP). Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian.
[...]
Zawieszone zostanie kursowanie autobusowych linii zastępczych 807 i 808.

Zastępcza linia autobusowa 801 kursuje na dotychczasowej trasie i z dotychczasową częstotliwością. Linia będzie obsługiwana taborem MEGA przegubowym - w dni powszednie 3 autobusy z SPA Klonowica i 2 z SPA Dąbie, w soboty i dni świąteczne 1 autobus z SPA Klonowica i 2 z SPA Dąbie.

Zastępcza linia autobusowa 823 kursuje na dotychczasowej trasie i z dotychczasową częstotliwością. Linia będzie obsługiwana taborem MEGA przegubowym z SPA Dąbie.
[...]
Przewidywany termin zakończenia prac w tym etapie to 3 czerwca.
http://www.mkm.szczecin.pl/news/1337276 ... wej-etap-4
mapa:
http://www.swiatowy.org/bilety/bportowa/etap4.jpg
Mieszkańcom Potulickiej współczujemy regularnej obsługi ich zatramwaju klonowickimi B10MA.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

shakkie pisze:Przyszłego zwycięzcę przetargu na hybrydy przetestować trzeba:
Nie spodziewaj się jakichś cudów. To będzie zwykły autobus. W zasadzie nie Odczujecie jakiejś wielkiej różnicy, w porównaniu ze spalinowym SU12 III

Przedsmak szczecińskich testów Hybyrydy :strzałka: http://www.youtube.com/watch?v=blPnnrqZfoE

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

shakkie pisze:Mieszkańcom Potulickiej współczujemy regularnej obsługi ich zatramwaju klonowickimi B10MA
Bo :?: Wolałbym Volvo niż pekaesowskiego gruchota z przełomu lat 80 i 90-tych.

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

Bo w PKSowskich 405-tkach wnętrze jest w dobrym stanie -trzeszczenie bliskie zeru; a zawieszenie tłumi nierówności zamiast je potęgować, dzięki czemu przejazd po dowolnej nierówności nie przypomina trzęsienia ziemi.
Jechałeś w ogóle którymś z merców?

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Jechałem nieraz na nocce czy 808. I te wozy na mnie dobrego wrazenia nie robią. Szczególnie to, że nie mają jakiegoś zabezpieczenia - można ruszyć nie zamykając drzwi. I tak mi się raz trafiło, że kierowca zapomniał zamknąć drzwi i przez kilkadziesiąt metrów jechaliśmy z otwartymi, dopóki ludzie nie zaczęli się drzeć. Pomijając to, są to stare gruchoty robiące smród za sobą i są niezadbane (w tylnej częście często są brudne, powyrywane siedzenia itp.).
A zatramwaje omijają zarówno Narutowicza, jak i większość Potulickiej, więc pasażerom w B10MA nic się nie stanie. Kilkanaście sekund jazdy na Rollercoasterze jeszcze nikomu nie zaszkodziło. ;)
Poza tym na Poltulcką większość brygad dostał SPAD, więc nie rozumiem czemu użyłeś określenia, że Potulicka będzie "skazana na Klonowickie B10MA".

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

Od razu zaznaczam że miałem styczność wyłącznie z O405G jeżdżącymi na 808 i moja opinia dotyczyła wyłącznie tych egzemplarzy.
OPi pisze: Szczególnie to, że nie mają jakiegoś zabezpieczenia - można ruszyć nie zamykając drzwi.
Odłączanie blokad przystankowych to częste zjawisko w tym kraju, umożliwia np. ruszenie zanim drzwi się domkną. Tą sztuczkę widziałem zarówno w wozach ze SPAD, SPAK jak i PKS.
I tak mi się raz trafiło, że kierowca zapomniał zamknąć drzwi i przez kilkadziesiąt metrów jechaliśmy z otwartymi, dopóki ludzie nie zaczęli się drzeć.
IMO wina kierowcy, wszak pamiętanie o zamknięciu drzwi to podstawa tej roboty :D Możesz napisać który wóz to był? A tak przy okazji to podczas remontu Kościuszki widziałem klonowickiego NG272 jadącego z otwartymi drzwiami.
są to stare gruchoty
W przeciwieństwie do klonowickich B10MA :roll:
robiące smród za sobą
Ponownie poproszę o sprecyzowanie egzemplarza/-rzy. Nie spotkałem się z tym zjawiskiem.
i są niezadbane (w tylnej częście często są brudne, powyrywane siedzenia itp.).
Tak samo jak większość pozbawionych monitoringu autobusów z SPAD, SPAK czy SPPK.
Poza tym na Poltulcką większość brygad dostał SPAD
ZDiTM pisze:w dni powszednie 3 autobusy z SPA Klonowica i 2 z SPA Dąbie
więc nie rozumiem czemu użyłeś określenia, że Potulicka będzie "skazana na Klonowickie B10MA".
No jak przyjedzie klonowicka brygada to pasażerowie nie będą czekać na kolejną, a poza tym to nie użyłem takiego określenia.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

shakkie pisze:Możesz napisać który wóz to był
Nie zwracam zbyt uwagi na numery wozów z PKSu, ale pamiętam że to był standardowy O405 (solówka, "średniopodłogowy") w żółto-czerwonych barwach.
shakkie pisze:W przeciwieństwie do klonowickich B10MA
Klonowickie B10MA mają 17, a Mercedesy najstarsze 25, przeważaja w wieku 21-22, a najmłodsze nieliczne sztuki są w wieku klonowickiech B10MA. Pojazd który ma ponad 20 lat to gruchot, a one w PKSie przeważają.

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

O405 (solówka, "średniopodłogowy") w żółto-czerwonych barwach.
Ten? :
http://open.phototrans.net/14,271666,0, ... 10066.html
Pojazd który ma ponad 20 lat to gruchot
Czy wiek jest jedynym dopuszczalnym kryterium "gruchotowości"?

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

shakkie pisze:Ten? :
Taki, ale nie jestem prewien czy nie mają kilku takich o405.
Czy wiek jest jedynym dopuszczalnym kryterium "gruchotowości"?
Nie jedyny, ale jeden z ważniejszych.

Poza tym zauważ, że PKS z tym swoim "nowoczesnym tabroem" może mieć problemy z przetargiem na nocki w przyszłym roku.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

OPi pisze:Poza tym zauważ, że PKS z tym swoim "nowoczesnym tabroem" może mieć problemy z przetargiem na nocki w przyszłym roku.
Jak ma sobie poradzić, to sobie poradzi.
w ogóle to jacyś miętcy jesteście. Ja raz jechałem Conecto, do którego w ostatniej chwili wsiadła jedna osoba za dużo, a że drzwi z więcej niż jedną poręczą to kupa ekskrementów kierowca przejechał jeden przystanek z otwartymi. Mocno trzymałem się poręczy. :mruga:

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

OPi pisze:Poza tym zauważ, że PKS z tym swoim "nowoczesnym tabroem" może mieć problemy z przetargiem na nocki w przyszłym roku.
To będzie mieć problemy, koniec świata to to nie będzie. O ile w ogóle będzie na to przetarg, bo na dzienne jest już bez przetargów.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Niezły truposz. Rocznik 89, starszy ode mnie. ¯e też takie coś w roku 2012 jeszcze w naszym kraju jeździ. Przecież osobówki z takiego rocznika już się nie spotka.

Co do drzwi, to też uważam, że koledzy ze Szczecina to cieniasy. PR110D często jeździły z otwartymi drzwiami latem (celowo), czasem w EN57 też się podczas jazdy otworzą ;) I ja nie mam z tym problemów, jakoś żyję.

ppln

Post autor: ppln »

KKS pisze: Niezły truposz. Rocznik 89, starszy ode mnie. ¯e też takie coś w roku 2012 jeszcze w naszym kraju jeździ. Przecież osobówki z takiego rocznika już się nie spotka.
Seria O405(N) to tak solidne autobusy, że nie zdziwiłbym się gdyby był w lepszym stanie niż niejeden dużo nowszy jelczański wyrób. Gdyby teraz zaczęto z powrotem produkować O405N, to byłyby najlepsze autobusy na polskie warunki - trwałe, nieskomplikowane, (wystarczająco) niskopodłogowe.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

KKS pisze:¯e też takie coś w roku 2012 jeszcze w naszym kraju jeździ.
Skoro w Niemczech jeżdżą, to czemu u nas miałyby nie jeździć :?: Po za tym na naszych drogach jest masa starszych autobusów. Ponadto tak jak napisał ppln jest to solidny autobus.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

KKS pisze: Co do autobusów w Niemczech to podejrzewam, że nie jeżdżą one w regularnej komunikacji w dużych aglomeracjach
Nieprawda.
KKS pisze: a te co jeżdżą pewnie są po paru NG i świecą się w środku jak kilkuletnie wozy.
Nieprawda x2.


Jeszcze z dwa lata temu na jak najbardziej regularnej miejskiej linii łączącej przedmieścia Kolonii z jednym z przylegających miast można było spotkać Mercedesa O305 rocznik '78. A gdzie tam do Twojego 1992.
NG autobusom też zasadniczo się nie robi, bo go nie potrzebują. Dużo autobusów w Niemieckich PKSach zostało w ostatnim czasie odświeżonych(głównie przemalowanych), ale to w związku z przynależnością do Deutsche Bahn.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Organizatorzy i przewoźnicy”