[Szczecin] Komunikacja miejska
No zawsze mniejsze koszty. Wożenie powietrza na pewno dobrym pomysłem nie jest. A potem narzekanie że nie ma kasy.
[ Dodano: 2012-05-13, 14:38 ]
Ciekawa prezentacja nt. budowy linii do Szafera:
http://sens.szczecin.pl/wp-content/uplo ... zafera.pdf
[ Dodano: 2012-05-13, 14:38 ]
Ciekawa prezentacja nt. budowy linii do Szafera:
http://sens.szczecin.pl/wp-content/uplo ... zafera.pdf
OPi pisze:No zawsze mniejsze koszty.
Przez 3 tygodnie. Z pewnością coś by to zmieniło w budżecie.
To w takim razie należy zawiesić kursowanie całej KM po 20. Nie wierzę, że o tej porze którakolwiek linii nie wozi powietrza. Nie wspominając już o świętach czy niedzielach.Wożenie powietrza na pewno dobrym pomysłem nie jest.
Ja tam nie narzekamA potem narzekanie że nie ma kasy.
Wystarczyłoby dopasowanie taboru do konkretnych dni kursowania. Np. we Wrocławiu na kilku liniach (904,911,914/914a) jest tak, że w godzinach od porannych wyjazdów do 20:00 jeżdżą autobusy solo 12m, po tej godzinie oraz w weekendy jeżdżą już midi 9,5m.Wożenie powietrza na pewno dobrym pomysłem nie jest.
Ale to już wymagałoby elastycznego podejścia do zarządzania taborem, oraz czasówkami brygad (a także utrzymywanie pojazdów różnej klasy), co w wielu przedsiębiorstwach samorządowych jest obce, bo np. dla przewoźnika nie robi różnicy, bo dostaje pieniądze niezależnie od tego, czy autobusy będą wozić pasażerów, czy powietrze.
Ale ci co chcieliby dojechać w okolice śródmiejskiej części WP z pewnością.shakkie pisze: Ja tam nie narzekam
No u nas niestety elastyczności nie ma. Jeśli chodzi o linie autobusowe, to większość rozkładów była zmieniana ostatnio w 2003 roku, a na liniach na których za dnia kursują przeguby, to jeżdżą one do późnego wieczora, mimo że mogłyby zostać podmienione przynajmniej na części brygad na zjeżdżające solówki. W tramwajach to akurat jakoś funkcjonuje, bo wieczorami wprowadza się mniej pojemny tabor, ale przy zbyt dużej jak na tę porę częstotliwości.Ale to już wymagałoby elastycznego podejścia do zarządzania taborem, oraz czasówkami brygad
Przyszłego zwycięzcę przetargu na hybrydy przetestować trzeba:
Chodzi o ten egzemplarz:
http://open.phototrans.net/14,458085,0, ... 5060T.html
Na Bramę Portową w końcu powrócą tramwaje:
mapa:
http://www.swiatowy.org/bilety/bportowa/etap4.jpg
Mieszkańcom Potulickiej współczujemy regularnej obsługi ich zatramwaju klonowickimi B10MA.
http://www.mkm.szczecin.pl/news/1337167 ... ty-hybrydyPrzez najbliższe dwa tygodnie mieszkańcy Szczecina znów będą mieli okazję podróżować autobusem hybrydowym.
W środę 16 maja testy w Szczecinie rozpoczął niskopodłogowy 12 metrowy autobus hybrydowy marki Solaris. Pojazd trafił do Szczecińskiego Przedsiębiorstwa Autobusowego "Dąbie", gdzie będzie testowany na liniach 64, 65, 71, 79. Następnie testy Solarisa zaplanowane zostały na trasach obsługiwanych przez Szczecińskie Przedsiębiorstwo Autobusowe "Klonowica". Autobus zobaczymy m.in. na liniach 59 i 87.
Chodzi o ten egzemplarz:
http://open.phototrans.net/14,458085,0, ... 5060T.html
Na Bramę Portową w końcu powrócą tramwaje:
http://www.mkm.szczecin.pl/news/1337276 ... wej-etap-4W związku z przebudową placu Brama Portowa, 21 maja wprowadzone zostaną kolejne zmiany w kursowaniu środków komunikacji miejskiej.
21 maja nastąpi przywrócenie ruchu tramwajowego na odcinkach Brama Portowa - Basen Górniczy, Brama Portowa - plac Kościuszki - Turzyn - Bohaterów Warszawy i plac Kościuszki - Gumieńce. W dalszym ciągu ruch tramwajowy będzie wstrzymany na odcinkach Brama Portowa - Nowa - Dworzec Główny i Potulicka - Brama Portowa - plac Rodła.
Zmiany utrzymane z etapów 1 i 3
Linie 2, 3, 4 i 8 Bis są zawieszone.
Linia 1 kursuje na trasie Głębokie/Zajezdnia Pogodno - Dworzec Niebuszewo według specjalnego rozkładu jazdy i jest obsługiwana przez 7 pociągów w dni powszednie, 6 pociągów w soboty i dni świąteczne (wszystkie pociągi kategorii A o dł. ≥ 18 m z EZP), z częstotliwością co 12 minut (w dni powszednie po godz. 20, w soboty do godz. 9 i po godz. 18, w dni świąteczne do godz. 11 i po godz. 18 kursy na trasie skróconej do zajezdni Pogodno z częstotliwością co 20 minut).
Linia 12 kursuje według specjalnego rozkładu jazdy i jest obsługiwana przez 18 pociągów kategorii B w dni powszednie (15 z EZP, 3 z EZG), 11 w soboty i dni świąteczne (7 z EZP, 4 z EZG), z częstotliwością co 3-3-6 minut w godzinach szczytu, co 4-8 minut poza szczytem (5-7 w soboty i dni świąteczne), co 10 minut w dni powszednie po godz. 20, w soboty do godz. 9 i po godz. 18, w dni świąteczne do godz. 11 i po godz. 18.
Ze względu na zadania łączone z linią 9, w dni powszednie kursy zjazdowe do zajezdni Pogodno brygad 12/9 (z Pomorzan o godz. 8:05) i 12/17 (z Pomorzan o godz. 17:33) wydłużone są do pętli "Głębokie".
Zmiany wprowadzone w etapie 4
Linia 5 w dni powszednie kursować będzie według specjalnego rozkładu jazdy na brygadach 2-6, 8, 9 (z uwagi na wprowadzenie łączeń z linią 7 i likwidację łączeń z linią 4), normalnego rozkładu jazdy na brygadach 1, 7; w soboty i dni świąteczne według normalnego rozkładu jazdy.
Przywrócone zostanie kursowanie linii 7 na stałej trasie:
w dni powszednie według specjalnego rozkładu jazdy na brygadach 7, 8, 12 (z uwagi na wprowadzenie łączeń z linią 5 i likwidację łączenia z linią 9); taborem niskopodłogowym obsługiwane będą brygady 1, 9, rezerwowo 5,
w soboty i dni świąteczne według normalnego rozkładu jazdy, wraz z taborem niskopodłogowym,
postój na pętli "Krzekowo" brygady 7/13 o godz. 17:12-17:39 w dni powszednie zostanie przeniesiony na tor rezerwowy (przejazd torem linii 5),
postoje na pętli "Basen Górniczy" brygady 7/3 o godz. 8:41-9:11 w soboty i brygady 7/6 o godz. 10:41-11:11 w dni świąteczne zostaną przeniesione na tor linii 8.
Przywrócone zostanie kursowanie linii 8 na stałej trasie, według specjalnego rozkładu jazdy - 12 pociągów kategorii B z EZP w dni powszednie, 6 pociągów (4 z EZP, 2 z EZG) w soboty i dni świąteczne. Taborem niskopodłogowym obsługiwane będą brygady:
5, 10 w dni powszednie,
3, 6 w soboty i dni świąteczne.
Częstotliwość kursowania w godzinach szczytu zostanie zwiększona do 6-minutowej, w pozostałych godzinach jak w normalnym rozkładzie jazdy.
Linia 9 kursować będzie na trasie Głębokie - Turzyn - plac Kościuszki - Wyszyńskiego - Kolumba - Pomorzany według specjalnego rozkładu jazdy i będzie obsługiwana przez 8 pociągów kategorii A (dł. ≥ 18 m) w dni powszednie, kategorii A w soboty i dni świąteczne (wszystkie pociągi z EZP). Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian.
[...]
Zawieszone zostanie kursowanie autobusowych linii zastępczych 807 i 808.
Zastępcza linia autobusowa 801 kursuje na dotychczasowej trasie i z dotychczasową częstotliwością. Linia będzie obsługiwana taborem MEGA przegubowym - w dni powszednie 3 autobusy z SPA Klonowica i 2 z SPA Dąbie, w soboty i dni świąteczne 1 autobus z SPA Klonowica i 2 z SPA Dąbie.
Zastępcza linia autobusowa 823 kursuje na dotychczasowej trasie i z dotychczasową częstotliwością. Linia będzie obsługiwana taborem MEGA przegubowym z SPA Dąbie.
[...]
Przewidywany termin zakończenia prac w tym etapie to 3 czerwca.
mapa:
http://www.swiatowy.org/bilety/bportowa/etap4.jpg
Mieszkańcom Potulickiej współczujemy regularnej obsługi ich zatramwaju klonowickimi B10MA.
Nie spodziewaj się jakichś cudów. To będzie zwykły autobus. W zasadzie nie Odczujecie jakiejś wielkiej różnicy, w porównaniu ze spalinowym SU12 IIIshakkie pisze:Przyszłego zwycięzcę przetargu na hybrydy przetestować trzeba:
Przedsmak szczecińskich testów Hybyrydy http://www.youtube.com/watch?v=blPnnrqZfoE
Jechałem nieraz na nocce czy 808. I te wozy na mnie dobrego wrazenia nie robią. Szczególnie to, że nie mają jakiegoś zabezpieczenia - można ruszyć nie zamykając drzwi. I tak mi się raz trafiło, że kierowca zapomniał zamknąć drzwi i przez kilkadziesiąt metrów jechaliśmy z otwartymi, dopóki ludzie nie zaczęli się drzeć. Pomijając to, są to stare gruchoty robiące smród za sobą i są niezadbane (w tylnej częście często są brudne, powyrywane siedzenia itp.).
A zatramwaje omijają zarówno Narutowicza, jak i większość Potulickiej, więc pasażerom w B10MA nic się nie stanie. Kilkanaście sekund jazdy na Rollercoasterze jeszcze nikomu nie zaszkodziło.
Poza tym na Poltulcką większość brygad dostał SPAD, więc nie rozumiem czemu użyłeś określenia, że Potulicka będzie "skazana na Klonowickie B10MA".
A zatramwaje omijają zarówno Narutowicza, jak i większość Potulickiej, więc pasażerom w B10MA nic się nie stanie. Kilkanaście sekund jazdy na Rollercoasterze jeszcze nikomu nie zaszkodziło.
Poza tym na Poltulcką większość brygad dostał SPAD, więc nie rozumiem czemu użyłeś określenia, że Potulicka będzie "skazana na Klonowickie B10MA".
Od razu zaznaczam że miałem styczność wyłącznie z O405G jeżdżącymi na 808 i moja opinia dotyczyła wyłącznie tych egzemplarzy.
Odłączanie blokad przystankowych to częste zjawisko w tym kraju, umożliwia np. ruszenie zanim drzwi się domkną. Tą sztuczkę widziałem zarówno w wozach ze SPAD, SPAK jak i PKS.OPi pisze: Szczególnie to, że nie mają jakiegoś zabezpieczenia - można ruszyć nie zamykając drzwi.
IMO wina kierowcy, wszak pamiętanie o zamknięciu drzwi to podstawa tej roboty Możesz napisać który wóz to był? A tak przy okazji to podczas remontu Kościuszki widziałem klonowickiego NG272 jadącego z otwartymi drzwiami.I tak mi się raz trafiło, że kierowca zapomniał zamknąć drzwi i przez kilkadziesiąt metrów jechaliśmy z otwartymi, dopóki ludzie nie zaczęli się drzeć.
W przeciwieństwie do klonowickich B10MAsą to stare gruchoty
Ponownie poproszę o sprecyzowanie egzemplarza/-rzy. Nie spotkałem się z tym zjawiskiem.robiące smród za sobą
Tak samo jak większość pozbawionych monitoringu autobusów z SPAD, SPAK czy SPPK.i są niezadbane (w tylnej częście często są brudne, powyrywane siedzenia itp.).
Poza tym na Poltulcką większość brygad dostał SPAD
ZDiTM pisze:w dni powszednie 3 autobusy z SPA Klonowica i 2 z SPA Dąbie
No jak przyjedzie klonowicka brygada to pasażerowie nie będą czekać na kolejną, a poza tym to nie użyłem takiego określenia.więc nie rozumiem czemu użyłeś określenia, że Potulicka będzie "skazana na Klonowickie B10MA".
Nie zwracam zbyt uwagi na numery wozów z PKSu, ale pamiętam że to był standardowy O405 (solówka, "średniopodłogowy") w żółto-czerwonych barwach.shakkie pisze:Możesz napisać który wóz to był
Klonowickie B10MA mają 17, a Mercedesy najstarsze 25, przeważaja w wieku 21-22, a najmłodsze nieliczne sztuki są w wieku klonowickiech B10MA. Pojazd który ma ponad 20 lat to gruchot, a one w PKSie przeważają.shakkie pisze:W przeciwieństwie do klonowickich B10MA
Ten? :O405 (solówka, "średniopodłogowy") w żółto-czerwonych barwach.
http://open.phototrans.net/14,271666,0, ... 10066.html
Czy wiek jest jedynym dopuszczalnym kryterium "gruchotowości"?Pojazd który ma ponad 20 lat to gruchot
Taki, ale nie jestem prewien czy nie mają kilku takich o405.shakkie pisze:Ten? :
Nie jedyny, ale jeden z ważniejszych.Czy wiek jest jedynym dopuszczalnym kryterium "gruchotowości"?
Poza tym zauważ, że PKS z tym swoim "nowoczesnym tabroem" może mieć problemy z przetargiem na nocki w przyszłym roku.
Jak ma sobie poradzić, to sobie poradzi.OPi pisze:Poza tym zauważ, że PKS z tym swoim "nowoczesnym tabroem" może mieć problemy z przetargiem na nocki w przyszłym roku.
w ogóle to jacyś miętcy jesteście. Ja raz jechałem Conecto, do którego w ostatniej chwili wsiadła jedna osoba za dużo, a że drzwi z więcej niż jedną poręczą to kupa ekskrementów kierowca przejechał jeden przystanek z otwartymi. Mocno trzymałem się poręczy.
Niezły truposz. Rocznik 89, starszy ode mnie. ¯e też takie coś w roku 2012 jeszcze w naszym kraju jeździ. Przecież osobówki z takiego rocznika już się nie spotka.shakkie pisze: http://open.phototrans.net/14,271666,0, ... 10066.html
Co do drzwi, to też uważam, że koledzy ze Szczecina to cieniasy. PR110D często jeździły z otwartymi drzwiami latem (celowo), czasem w EN57 też się podczas jazdy otworzą I ja nie mam z tym problemów, jakoś żyję.
Seria O405(N) to tak solidne autobusy, że nie zdziwiłbym się gdyby był w lepszym stanie niż niejeden dużo nowszy jelczański wyrób. Gdyby teraz zaczęto z powrotem produkować O405N, to byłyby najlepsze autobusy na polskie warunki - trwałe, nieskomplikowane, (wystarczająco) niskopodłogowe.KKS pisze: Niezły truposz. Rocznik 89, starszy ode mnie. ¯e też takie coś w roku 2012 jeszcze w naszym kraju jeździ. Przecież osobówki z takiego rocznika już się nie spotka.
Nieprawda.KKS pisze: Co do autobusów w Niemczech to podejrzewam, że nie jeżdżą one w regularnej komunikacji w dużych aglomeracjach
Nieprawda x2.KKS pisze: a te co jeżdżą pewnie są po paru NG i świecą się w środku jak kilkuletnie wozy.
Jeszcze z dwa lata temu na jak najbardziej regularnej miejskiej linii łączącej przedmieścia Kolonii z jednym z przylegających miast można było spotkać Mercedesa O305 rocznik '78. A gdzie tam do Twojego 1992.
NG autobusom też zasadniczo się nie robi, bo go nie potrzebują. Dużo autobusów w Niemieckich PKSach zostało w ostatnim czasie odświeżonych(głównie przemalowanych), ale to w związku z przynależnością do Deutsche Bahn.