[Szczecin] Komunikacja miejska
Gdzie niby jest ta szerokość? Bo na żadnym z poniższych nic szerokiego nie ma:
http://img685.imageshack.us/img685/3341/isimg9260.jpg
http://img88.imageshack.us/img88/7436/isimg9289.jpg
http://img580.imageshack.us/img580/3980/isimg9451.jpg
http://www.swiatowy.org/bilety/bportowa ... 0712_4.jpg
http://i175.photobucket.com/albums/w127 ... wiata1.jpg
http://i175.photobucket.com/albums/w127 ... anek03.jpg
Dodanie tam ścian bocznych do wiat w najlepszym wypadku bardzo bardzo utrudniłoby poruszanie się wzdłuż peronu.
http://img685.imageshack.us/img685/3341/isimg9260.jpg
http://img88.imageshack.us/img88/7436/isimg9289.jpg
http://img580.imageshack.us/img580/3980/isimg9451.jpg
http://www.swiatowy.org/bilety/bportowa ... 0712_4.jpg
http://i175.photobucket.com/albums/w127 ... wiata1.jpg
http://i175.photobucket.com/albums/w127 ... anek03.jpg
Dodanie tam ścian bocznych do wiat w najlepszym wypadku bardzo bardzo utrudniłoby poruszanie się wzdłuż peronu.
Ja nie widzę problemu:
http://imageshack.us/photo/my-images/36 ... ndfhd.png/
Takie gadanie że utrudniłoby poruszanie jest też bez sensu. A co to ludzie są ślepi? Dla niewidomych są rowki i nie będą chodzić po szybce. A przepuścić kogoś idącego z naprzeciwka to też nie problem, bo zostaje metr wolnej przestrzeni.
http://imageshack.us/photo/my-images/36 ... ndfhd.png/
Takie gadanie że utrudniłoby poruszanie jest też bez sensu. A co to ludzie są ślepi? Dla niewidomych są rowki i nie będą chodzić po szybce. A przepuścić kogoś idącego z naprzeciwka to też nie problem, bo zostaje metr wolnej przestrzeni.
I to to miałoby dość szerokości by ochronić ludzi przed pogodą? W najlepszym wypadku tylko siedzący mieliby jakiś pożytek ze ścianki tej szerokości.
A w tym czasie stojący w tylnej części przystanku pojazd do którego chciało się wsiąść zamyka drzwi i odjeżdża.A przepuścić kogoś idącego z naprzeciwka to też nie problem
A wózki ?bo zostaje metr wolnej przestrzeni.
Lepsze coś niż nic. Pod normalną wiatą też wszyscy nie są chronieni przed niesprzyjającymi warunkami atmosferycznymi.shakkie pisze:W najlepszym wypadku tylko siedzący mieliby jakiś pożytek ze ścianki tej szerokości.
Nigdy nie widziałem by ktoś chodził z wózkiem do tylnej części peronu.shakkie pisze:A wózki ?
Zobaczymy, jak będzie tam, gdzie jest wiata na której "dasie".
A spróbuj przejść obok tej wiaty, gdy nagle niespodziewanie za tobą pojawia się tramwaj. We Wrocławiu jest taki przystanek w centrum miasta (przystanek: "Galeria Dominikańska" Słupek: 10031), gdzie do niedawna stały tylko wiaty z bocznymi ściankami na reklamy, które skutecznie utrudniały przejście przez przystanek.OPi pisze:Ja nie widzę problemu:
http://imageshack.us/photo/my-images/36 ... ndfhd.png/
Takie gadanie że utrudniłoby poruszanie jest też bez sensu. A co to ludzie są ślepi? Dla niewidomych są rowki i nie będą chodzić po szybce. A przepuścić kogoś idącego z naprzeciwka to też nie problem, bo zostaje metr wolnej przestrzeni.
Na szczęście niedawno taką pojedyńczą wiatę zastąpiono podwójnej długości wiatę mmcité Regio.
A z tego co widzę na zdjęciach w poście shakkiego, perony są jeszcze węższe od tych z opisanego wyżej przeze mnie przystanku.
Lecz nie można wykluczyć takiej sytuacji.OPi pisze:Nigdy nie widziałem by ktoś chodził z wózkiem do tylnej części peronu.
Artykuł mówi o "tych, które się jeszcze pojawią," co wskazuje na przystanek 1,3,4 w kier. południowym który jeszcze nie ma wiaty i jest szerszy od pozostałych.gdzie jest wiata na której "dasie".
Garść zmian na koniec wakacji:
Ujawniono nowy wzór tabliczek rozkładowych:
Moim zdaniem trochę rozczarowujący. Nie dodano żadnej nowej informacji, jedynie dodano wersje językowe.
http://www.mkm.szczecin.pl/news/1345456 ... omunikacjiW związku z kończącym się okresem wakacyjno-urlopowym, 1 września nastąpią zmiany przywracające jesienno-zimową organizację funkcjonowania komunikacji miejskiej.
Przywrócone zostanie kursowanie linii 4 oraz zimowe rozkłady jazdy i ekspedycja taboru na liniach 1, 2, 5, 7, 8, 9, 11 i 12. Dla linii 2 (w soboty i dni świąteczne) oraz 1, 5, 7, 8, 9, 11 i 12 oznacza to powrót do rozkładów obowiązujących przed rozpoczęciem przebudowy Bramy Portowej, na liniach 2 i 4 w dni powszednie będą obwiązywać rozkłady wprowadzone 7-8 czerwca 2012.
W przypadku dużej frekwencji na liniach 1 i 9 w soboty i dni świąteczne, CR może zdecydować o podmianie taboru na A ≥ 18 (czyli KT4) m lub - w razie potrzeby - B (- składy) .
Uruchomiona zostanie linia tramwajowa 10 na trasie Gumieńce - Brama Portowa - Plac Rodła (przystanek nr 11534, wspólny z liniami 2 i 3), kursująca w dni powszednie w godzinach szczytu z częstotliwością 12 minut, obsługiwana przez 4 pociągi kat. A ≥ 18 m z EZP.
[...]
Linia 8 Bis zostanie zlikwidowana.
Przywrócone zostanie kursowanie linii 109, 110, D, E, F i G.
http://www.mkm.szczecin.pl/news/1345120 ... -torowiskuOd 20 sierpnia autobusy linii A, B i C (a od września także D i G) w kierunku Bramy Portowej zatrzymywać się będą na przystanku "Wyszyńskiego" wspólnym z liniami tramwajowymi 2, 7 i 8. Przystanek funkcjonuje jako podwójny.
Ujawniono nowy wzór tabliczek rozkładowych:
Moim zdaniem trochę rozczarowujący. Nie dodano żadnej nowej informacji, jedynie dodano wersje językowe.
Jak zwykle nie mogli wszystkiego w jednym komunikacie tylko 5 osobnych. Jeszcze przecież o linii 70, o trójce..
BTW Faktycznie niedasie?
http://img707.imageshack.us/img707/732/isimg1613.jpg
BTW Faktycznie niedasie?
http://img707.imageshack.us/img707/732/isimg1613.jpg
I ryzykujesz albo wpadnięciem pod tramwaj albo poturbowaniem przez natłok ludzi... i wpadnięciem pod tramwaj (lub samochód).
Ogólnie to mierne miejsce na przystanek, nie wspominając już o braku barierki. Patrząc na to zdjęcie to jednak cieszy mnie, że we Wrocławiu rozsuwają przystanki przy okazji dołożenia lewoskrętów.
Ogólnie to mierne miejsce na przystanek, nie wspominając już o braku barierki. Patrząc na to zdjęcie to jednak cieszy mnie, że we Wrocławiu rozsuwają przystanki przy okazji dołożenia lewoskrętów.
Ostatnio zmieniony 2012-08-22, 10:35 przez Przemek, łącznie zmieniany 2 razy.
Jeszcze bardziej zawężając peron...OPi pisze:Kędzior barierki jeszcze będą.
Przecież wydłużenie dowolnej linii o dowolną ilość przystanków to w tym mieście wydarzenie tak epokowe, że zasługuje co najmniej na osobny komunikat. Mnie dziwi że nie wykorzystują takich okazji do robienia szopek.shakkie ale o 70 mogli pisać
A skoro już podjęto ten temat:
http://www.mkm.szczecin.pl/news/1345623 ... -do-Moczyl3 września nastąpi wydłużenie trasy linii 70 od Dworca Głównego przez Kolumba, Tamę Pomorzańską, Szczawiową, Elektrownię Pomorzany, Ustowską, Ustowo, Kurów, Siadło Dolne, Siadło Górne i Kołbaskowo do Moczył.
Na wydłużonej trasie autobusy będą się zatrzymywać na następujących przystankach:
Kolumba (na żądanie tylko dla linii autobusowych) - wspólny z przystankiem tramwajowym w obu kierunkach,
Nadodrzańska (na żądanie tylko dla linii autobusowych) - wspólny z przystankiem tramwajowym w obu kierunkach,
Tama Pomorzańska (na żądanie tylko dla linii autobusowych) - wspólny z przystankiem tramwajowym w obu kierunkach,
Tama Pomorzańska 5 - nowe przystanki zlokalizowane na ulicy Tama Pomorzańska w pobliżu posesji nr 5;
Szczawiowa Oczyszczalnia (na żądanie) - nowe przystanki zlokalizowane na ulicy Tama Pomorzańska przy skrzyżowaniu z ulicą Szczawiową;
Włościańska (na żądanie) - nowe przystanki zlokalizowane na ulicy Szczawiowej przy skrzyżowaniu z ulicą Włościańską;
Elektrownia Pomorzany - nowe przystanki zlokalizowane na ulicy Szczawiowej przy bramie do elektrowni (przystanki przelotowe) oraz na parkingu przy elektrowni (przystanek końcowy),
Przy Ogrodach (na żądanie) - nowe przystanki zlokalizowane na ulicy Ustowskiej przy skrzyżowaniu z ulicą Szczawiową;
Ustowska - nowe przystanki zlokalizowane:
- na ulicy Ustowskiej przy skrzyżowaniu z Autostradą Poznańską w kierunku Dworca Głównego
- w miejscowości Ustowo w kierunku Moczył;
Ustowo - nowe przystanki zlokalizowane we wsi Ustowo na istniejących przystankach PKS;
Kurów Na Klifie I (na żądanie) - nowe przystanki zlokalizowane we wsi Kurów przy skrzyżowaniu z ulicą Na Klifie od strony Ustowa;
Kurów Na Klifie II (na żądanie) - nowe przystanki zlokalizowane we wsi Kurów przy przedszkolu;
Kurów - nowe przystanki zlokalizowane we wsi Kurów na istniejących przystankach PKS;
Siadło Dolne - nowe przystanki zlokalizowane we wsi Siadło Dolne na istniejących przystankach PKS;
Siadło Górne - nowe przystanki zlokalizowane we wsi Siadło Górne na istniejących przystankach PKS; ,
Kołbaskowo - przystanek w kierunku Moczył wspólny z linią 81, zaś w kierunku Dworca Głównego zlokalizowany w zatoce naprzeciwko przystanku 81
Moczyły - przystanek końcowy zlokalizowany we wsi Moczyły na istniejącym przystanku PKS;
Jednocześnie zmianie ulegnie nazwa przystanku końcowego z "Urząd Miejski" na "Urząd Miasta".
[...]
Linia kursować będzie w dni powszednie w godzinach 5:00-17:00, z czego:w godzinach szczytu z Urzędu Miasta do Moczył i Elektrowni Pomorzany co 25-30 minut,
w okresie międzyszczytu na trasie Urząd Miasta - Dworzec Główny co 25 minut.
Linia będzie obsługiwana taborem MIDI z SPA Klonowica; brygady niskopodłogowe - 1 i 2.