KM Płock
I dwa biletomaty w przegubach. Czegoś takiego jeszcze nie widziałem. Mam nadzieję że u nas w Warszawie ZTM/MZA tego nie podchwyci, bo jeden automat na pojazd wystarczy, a przy obecnym układzie Solarisów/Mercedesów, przy braku drugiej rzeźni drugi biletomat, gdzie by go nie upchnąć w drugim członie będzie bardzo przeszkadzał..
W ogóle te Płockie Biletomaty są ładniejsze niż u nas, takie srebrno-niebieskie z frontu a nie żółte..
W ogóle te Płockie Biletomaty są ładniejsze niż u nas, takie srebrno-niebieskie z frontu a nie żółte..
Wiesz, ja akurat miałem to na myśli, że ten biletomat zasłania minirzeźnię i o ile w miastu takim jak Płock, to problemem nie powinno być, to w Warszawie w najnowszych Solarisach i przyszłych Conectach brakuję drugiej rzeźni. Zakładając że tej drugiej rzeźni nie będzie także w przyszłorocznych wozach - jakie by nie były ( bo MZA zapowiedziało, że w latach 2013-2015 czy jakoś tak kupią 330 nowych wozów) to jeżeli dorzucić do tego drugi biletomat to w drugim członie zrobiło by się nieznośnie ciasno, np, jakby biletomat wrzucić w przejście czy coś. Choć i tak obecny układ jest zły, to mogło by być jeszcze gorzej.
Poza tym, u nas w Warszawie chyba nie każdy ma potrzebę skorzystania z biletomatu. Sporo osób kupuję bilety wcześniej, lub ma naładowaną kartę miejską. Nie należy ludzi pozbawiać możliwości skorzystania z biletomatu, ale pojazd ma 18 metrów i na przykład w porównaniu do ELFA, czy Swinga nawet, nie jest to tak potwornie dużo. Jak ktoś potrzebuję kupić bilet w automacie to po prostu wchodzi drugimi drzwiami, albo jak wejdzie innymi to się przemieści w stronę biletomatu i tyle.. ¯adna filozofia.
Poza tym, u nas w Warszawie chyba nie każdy ma potrzebę skorzystania z biletomatu. Sporo osób kupuję bilety wcześniej, lub ma naładowaną kartę miejską. Nie należy ludzi pozbawiać możliwości skorzystania z biletomatu, ale pojazd ma 18 metrów i na przykład w porównaniu do ELFA, czy Swinga nawet, nie jest to tak potwornie dużo. Jak ktoś potrzebuję kupić bilet w automacie to po prostu wchodzi drugimi drzwiami, albo jak wejdzie innymi to się przemieści w stronę biletomatu i tyle.. ¯adna filozofia.
W Warszawie po prostu przyjęło się, że biletomat jest tylko jeden nie zależnie czy to autobus 12-metrowy, czy 18-sto metrowy. No i z moich obserwacji, czasami ktoś z tych biletomatów korzysta, ale kolejek chętnych nie ma
Natomiast faktem jest, że w Poznaniu jest zupełnie inaczej i faktycznie w SU18 są dwa biletomaty... no, a teraz również w Płocku. W Płocku to się też sprawdzi, a brak rzeźni nie będzie w niczym przeszkadzał
Natomiast faktem jest, że w Poznaniu jest zupełnie inaczej i faktycznie w SU18 są dwa biletomaty... no, a teraz również w Płocku. W Płocku to się też sprawdzi, a brak rzeźni nie będzie w niczym przeszkadzał
No bo ktoś się napali, że biletomat, a po wejściu do autobusu okaże się że to ten trefny - przyjmujący tylko płatności kartą i drukujący tylko drogie jednorazówki (a jednocześnie wyposażony w normalną drukarkę i normalny ekran dotykowy - mógłby drukować też czasowe i dobowe). Potencjalny kanar raczej się nie przejmie, że ktoś nie ma karty i wolałby kupić jakiś atrakcyjny cenowo biletJ-31 pisze:No i z moich obserwacji, czasami ktoś z tych biletomatów korzysta, ale kolejek chętnych nie ma
W Kielcach w SU18 też są po 2 biletomaty. Ale są dwie rzeźnie. Ma to sens, bo w Kielcach bardzo dużo ludzi z nich korzysta, często tworzy się kolejka, bo biletomaty są już dłuższy czas we wszystkich wozach i pasażerowie polubili je do tego stopnia, że nawet jak mają kiosk/automat na przystanku to i tak kupują w autobusie .
Nie widzę związkuppln pisze: ¯eby Solarisy płonęły jeszcze częściej?
Tak się złożyło, że jutro będę korzystał z KM i po zorientowaniu się czym i kiedy pojechać dochodzę do wniosku, że nie jest dużo gorzej niż było. No i chyba umacniam się w przekonaniu, że ten kto ją robił niezbyt się orientuje w temacie
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
KM Płock idzie na kolejne zakupy:
Płock kupi siedem autobusów
Płock otrzymał ponad 8,2 mln zł ze środków Unii Europejskiej na nowe ekologiczne autobusy, wiaty przystankowe z systemem monitoringu i tablice z dynamicznym systemem informacyjnym. Wartość całego przedsięwzięcia to ponad 9,7 mln zł.
Nowe ekologiczne autobusy, wiaty przystankowe z systemem monitoringu i tablice z dynamicznym systemem informacyjnym –to założenia projektu, na który miasto otrzymało ponad 8 mln zł dofinansowania ze środków europejskich. –„Projekt pod nazwą „Poprawa funkcjonowania systemu transportu publicznego w Płocku”będzie realizowany od 1 stycznia 2013 do 30 kwietnia 2014 r. Całkowita wartość projektu to prawie 9 mln 770 tys. zł, a dofinansowanie w ramach RPO Województwa Mazowieckiego 2007-2013 wyniesie ponad 8 mln zł –informuje prezydent Płocka., Andrzej Nowakowski. - Jest to kontynuacja działań zmierzających do usprawnienia systemu komunikacji w mieście i poprawy bezpieczeństwa drogowego. W trakcie realizacji jest już inny projekt dofinansowany ze środków Unii Europejskiej wdrażany przez Komunikację Miejską. W tym roku spółka zakupiła 15 nowoczesnych autobusów. W przyszłym roku wszystkie autobusy zostaną wyposażone w system biletu elektronicznego, a w 45 pojazdach wdrożony zostanie system informacji dźwiękowej”–przypomina prezydent Nowakowski.
W ramach nowego projektu zostanie zakupionych 7 nowoczesnych autobusów na potrzeby komunikacji miejskiej. Będą one spełniać europejskie normy emisji zanieczyszczeń (co najmniej Euro 5) oraz będą przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych (niskopodłogowe na całej długości, z wszystkimi wejściami bezstopniowymi, bez stopnia poprzecznego, z miejscem do przewozu osób na wózku inwalidzkim, wyposażone w systemy informacji dźwiękowej dla niedowidzących i niewidomych). Kolejnym zadaniem będzie instalacja systemu dynamicznej informacji pasażerskiej obejmującego zakup i montaż 20 tablic informacyjnych z oprogramowaniem oraz zakup i montaż 20 wiat przystankowych wraz z systemem monitoringu. W ramach systemu zostanie ustawionych w obrębie wiat przystankowych 8 tablic informacyjnych, elektronicznych, dwustronnych i 12 tablic jednostronnych. Tablice będą posiadać minimum 6 wierszy;na pierwszych będą wyświetlać się informacje o najwcześniejszych przyjazdach na dany przystanek, ostatnia jest zarezerwowana do komunikacji z pasażerami i można na niej wyświetlać np. informacje o planowanych zmianach rozkładów, datę i czas, informacje o ważnych wydarzeniach w mieście. Wiaty wyposażone będą w gabloty informacyjne: dwustronne, podświetlane, montowane na ścianach bocznej lub tylnej, w zależności od lokalizacji wiaty.
Przypomnijmy, że tegoroczny kontrakt KM Płock na dostawę 15 sztuk autobusów (10 szt. klasy Maxi i 5 szt. klasy Mega)wygrała firma Solaris Bus&Coach S.A. Stosowana umowa –o wartości 16.814.100 PLN –została podpisana w maju. Wszystkie autobusy zostały wyposażone w system monitoringu wewnętrznego i zewnętrznego umożliwiający bieżącą rejestrację zdarzeń w przestrzeni pasażerskiej w postaci cyfrowej, na rejestratorze danych współpracującym z kamerami wideo. W każdym autobusie znajdują się biletomaty –automaty umożliwiające zakup biletów. Nowością jest system dźwiękowej informacji pasażerskiej inicjowanej z pilota, która poinformuje słabo widzących pasażerów o nadjeżdżającym autobusie. Pojazdy mają całopojazdową klimatyzację. Dodatkowo pojazdy solo są przystosowane do tankowania biopaliwem.
Przy okazji informujemy, że Komunikacja Miejska Płock i Tygodnik Płocki zapraszają dzieci i młodzież do udziału w konkursie “Autobusem na koniec świata”. Konkurs trwa od 13 listopada do 11 grudnia. W tym czasie należy przynieść lub wysłać do redakcji Tygodnika Płockiego rysunki związane z jazdą autobusem lub wysłać SMS-em dowolny tekst o autobusie (wyglądzie, podróży, pasażerach itp.). Tekstem może być wiersz, przysłowie, opis zalet i wad jazdy autobusem –wszystko, co dotyczy autobusu. Na zwycięzców czkają atrakcyjne nagrody!
http://www.infobus.pl/text.php?from=main&id=51251
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
4 III br. skasowano ostatniego Jelcza PR110 w płockiej KM — co ciekawe, z roku 1984 (po drodze ponoć podmienili go w KZNSie, pewnie dlatego tyle wytrzymał). Jeszcze tylko 4 Jelcze 120M (są też pilskie, ale to już nie to samo), 5 Ikarusów 280.37 i jeden odkurzacz z lat 90. (są też ostatnie wyprodukowane, ale j/w) i koniec z jakimkolwiek klimatem w płockim transporcie zbiorowym.
Bądź co bądź trochę szkoda.
Bądź co bądź trochę szkoda.
Nowy termometr wewnątrzautobusowy. Dobry, nie?
To samo z nowym nośnikiem biletu okresowego, poprzedni był brzydki i się ścierał. Do tego fajna strona w necie i już wkrótce możliwość kupienia biletu okresowego przez w/w net.
To samo z nowym nośnikiem biletu okresowego, poprzedni był brzydki i się ścierał. Do tego fajna strona w necie i już wkrótce możliwość kupienia biletu okresowego przez w/w net.