KM Płock
Jechałem dziś 647 na 19 i też miał taką tablicę. Krótko mówiąc jak na Płock wyszło naprawdę bardzo dobrze, tylko na tablicy 27 zaznaczyłbym strefę innym kolorem.
Dodatkowo wyświetlacz wewnętrzny pokazywał na całym przejechanym przeze mnie odcinku następny przystanek (właściwy), tylko potem chyba trochę się system rozregulował i zdarzało mu się pokazywać już obsłużony przystanek, ale zaraz potem się poprawiał. Było także parę głosowych zapowiedzi, ale o wiele zbyt cichych
Dodatkowo wyświetlacz wewnętrzny pokazywał na całym przejechanym przeze mnie odcinku następny przystanek (właściwy), tylko potem chyba trochę się system rozregulował i zdarzało mu się pokazywać już obsłużony przystanek, ale zaraz potem się poprawiał. Było także parę głosowych zapowiedzi, ale o wiele zbyt cichych
Nazwy przystanków? Bo kółeczka są zielone w strefie B, a czerwone w C.pmaster pisze: Krótko mówiąc jak na Płock wyszło naprawdę bardzo dobrze, tylko na tablicy 27 zaznaczyłbym strefę innym kolorem.
I tak już sukcesem jest, że to ponownie uruchomili, przecież za poprzedniej władzy były wyłączone już wszystkie! Kierowcy faktycznie przyciszają te zapowiedzi, ale mówią że ich to denerwuje.pmaster pisze:Dodatkowo wyświetlacz wewnętrzny pokazywał na całym przejechanym przeze mnie odcinku następny przystanek (właściwy), tylko potem chyba trochę się system rozregulował i zdarzało mu się pokazywać już obsłużony przystanek, ale zaraz potem się poprawiał. Było także parę głosowych zapowiedzi, ale o wiele zbyt cichych
Nie, niebieskie kreski i napis ,,Strefa B/C"Płockibus pisze: Nazwy przystanków? Bo kółeczka są zielone w strefie B, a czerwone w C.
Jechałem dziś przegubowym Neoplanem na 19 i miał pusty uchwyt, nie wiem co było w przyczepie
[ Dodano: 28 Maj 2011 20:08 ]
http://plock.gazeta.pl/plock/1,35681,96 ... sowy_w.htm
Będzie możliwość kupienia biletu telefonem komórkowym i testy automatów biletowych w autobusach — przy czym w artykule jest napisane, że rzekomo dopiero po zamontowaniu automatów we wszystkich autobusach będą montowane na przystankach, co nie ma wg mnie sensu — nie ma w Płocku zasadniczo problemów z kupieniem biletu (praktycznie każdy spożywczak je sprzedaje, a np. w Poznaniu bywa z tym różnie), a wieczorem, w weekend i w strefie podmiejskiej można je kupić u kierowcy (może to nie jest najlepsza forma ich dystrybucji, ale zawsze coś), zaś w kilku miejscach automat jest bardzo pilnie potrzebny — np. na przystanku Wyszogrodzka Armii Krajowej w stronę centrum, gdzie zawsze jest mnóstwo ludzi i żadnej możliwości kupienia biletu w pobliżu i lepiej jest kupić bilet w automacie na przystanku bądź w jakimś sklepie nieopodal niż zastanawiać się czy przyjedzie autobus z automatem czy nie. IMHO idealne by były automaty na newralgicznych przystakach + we wszystkich autobusach, ale z nieznacznie droższymi biletami, żeby ludzie ich nie blokowali.
Wkrótce ma też pojawić się nowa strona KM — obecna nie jest tragiczna i w sumie da się tam wszystko znaleźć, ale nie wygląda najlepiej.
[ Dodano: 24 Cze 2011 21:36 ]
W płockiej KM dużo się ostatnio zmienia, ale i tak najważniejsze — układ linii i częstotliwosć kursowania — pozostawały niezadowalające. Aż do dziś:
http://plock.gazeta.pl/plock/1,35681,98 ... akach.html
http://plock.gazeta.pl/plock/1,35681,98 ... klady.html
Na razie wstrzymam się z osobistymi opiniami na ten temat, nie chce mi się tego wertować i nad tym zastanawiać, zresztą to i tak tylko wstępne plany. Ale świetnie, że się tym zajęli.
Wow. Murzynowo w końcu doczeka się połączenia
No dobra. W praktyce wiem, że taka ostra rewolucja w siatce połączeń, po pierwsze i tak nikogo nie zadowoli, a po drugie - najgorsze - spowoduje ostre zamieszanie i popłoch wśród mieszkańców.
No, ale zmiany też są potrzebne
Pomysł w sumie jest ciekawy, ale co by nie był to monolog, to mnie na początek interesują linię 5x do Orlenu - kto je będzie obsługiwać ? KM Płock, "Orlen Transport, czy może PKS Płock (tudzież jakiś przewoźnik na zlecenie Orlenu) ?
I jaka taryfa będzie obowiązywać w autobusach tych linii ? Bo z tej mapki domniemam, że będą to normalne linie komunikacji miejskiej
No dobra. W praktyce wiem, że taka ostra rewolucja w siatce połączeń, po pierwsze i tak nikogo nie zadowoli, a po drugie - najgorsze - spowoduje ostre zamieszanie i popłoch wśród mieszkańców.
No, ale zmiany też są potrzebne
Pomysł w sumie jest ciekawy, ale co by nie był to monolog, to mnie na początek interesują linię 5x do Orlenu - kto je będzie obsługiwać ? KM Płock, "Orlen Transport, czy może PKS Płock (tudzież jakiś przewoźnik na zlecenie Orlenu) ?
I jaka taryfa będzie obowiązywać w autobusach tych linii ? Bo z tej mapki domniemam, że będą to normalne linie komunikacji miejskiej
Przecież od 51 lat jeździ tam linia 5, która ma obecnie taki sam przebieg co planowana 20, tylko w mieście jedzie inaczej — przez Miodową, Tysiąclecia i Dworcową do dworca na JachowiczaJ-31 pisze:Wow. Murzynowo w końcu doczeka się połączenia
Ludzie się przyzwyczają, a teraz krótko mówiąc nie jest najlepiej.J-31 pisze:W praktyce wiem, że taka ostra rewolucja w siatce połączeń, po pierwsze i tak nikogo nie zadowoli, a po drugie - najgorsze - spowoduje ostre zamieszanie i popłoch wśród mieszkańców.
No, ale zmiany też są potrzebne
Jeśli nie wymyślą jakiegoś ajenta (w co wątpię), to KM, tak jak dzisiejsze 30-tkiJ-31 pisze:Pomysł w sumie jest ciekawy, ale co by nie był to monolog, to mnie na początek interesują linię 5x do Orlenu - kto je będzie obsługiwać ? KM Płock, "Orlen Transport, czy może PKS Płock (tudzież jakiś przewoźnik na zlecenie Orlenu) ?
Normalna.J-31 pisze:I jaka taryfa będzie obowiązywać w autobusach tych linii ? Bo z tej mapki domniemam, że będą to normalne linie komunikacji miejskiej
Wprowadzono na niektórych przystankach (docelowo chyba na wszystkich albo prawie wszystkich) żółte linie pokazujące, dokąd można podejść, żeby nie wychwycić głową lusterka — o, takie. Chwilę mnie nie było, a teraz to będzie prawie jak korzystanie z całkowicie nowego systemu komunikacji miejskiej.
Zgodnie z ostatnimi zapowiedziami, aczkolwiek z lekkim opóźnieniem w stosunku do najwcześniejszych zapowiedzi ruszyła nowa strona internetowa KM Płock z różnymi fajnymi bajerami (interaktywny schemat, rozkłady etc.), która wprawdzie dalej trąci czasami prezydentury Aleksandra Kwaśniewskiego, aczkolwiek jest dużo lepiej. No i tekst o wsiadaniu przednimi drzwiami, które wyszło z mody zaraz po tym, jak je wprowadzono i nawet na autobusach nie przykleja się już naklejek z informacją o tym. Znajduje się na niej także przycisk który trąci czasami szczupłego Kwaśniewskiego, a pod którym można znaleźć tego PDF-a odnośnie rozwoju komunikacji publicznej w Płocku przez 3 najbliższe lata, a w nim wady obecnego stanu rzeczy i zalety proponowanej reformy, nowe linie, nową taryfę, zapowiedź wytyczenia buspasa i nowych oznaczeń przystanków i wogóle dużo fajnych rzeczy. Ok. 35 stron, jak ktoś chce, może sobie poczytać.
Ooops. To ja miałem pecha. Ile razy tam byłem, to nigdy nie widziałem autobusu KM Płock.. poza kilkoma złomami stojącymi w zagrodziepmaster pisze:Przecież od 51 lat jeździ tam linia 5, która ma obecnie taki sam przebieg co planowana 20, tylko w mieście jedzie inaczej — przez Miodową, Tysiąclecia i Dworcową do dworca na Jachowicza
A przy okazji. Wspomniałeś o wytyczeniu bus pasa - gdzie miałby się pojawić ?
To chyba patrzyłeś tam gdzie nie trzeba A migi stały w Cierszewie, nie Murzynowie.Ooops. To ja miałem pecha. Ile razy tam byłem, to nigdy nie widziałem autobusu KM Płock.. poza kilkoma złomami stojącymi w zagrodzie
Na Piłsudskiego od mniej więcej skrzyżowania z Kilińskiego do Wyszogrodzkiej, ale nie pamiętam czy do ronda Wojska Polskiego czy do początku Wyszogrodzkiej, przy czym lepsze byłoby to drugie, bo wielopasmową częścią Wyszogrodzkiej autobusy jeżdżą już zarówno po lewym jak i prawym pasie w zależności od tego, czy skręcają w AK czy w JP2/jadą prosto. W sumie to może nawet być dobry pomysłJ-31 pisze: A przy okazji. Wspomniałeś o wytyczeniu bus pasa - gdzie miałby się pojawić ?
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Kolejna nówka Solaris Urbino 12 gotowa dla KM Płock:
http://www.gpa.mazowsze.pl/displayimage.php?pos=-10731
Fajny układ okien
http://www.gpa.mazowsze.pl/displayimage.php?pos=-10731
Fajny układ okien
Mam takie pytanie odnośnie zmian w systemie biletowym.
Czy po wprowadzeniu karnetów u kierowcy kierowca będzie sprzedawał WYŁACZNIE karnety czy zarówno jednorazowe i karnety ?
Jednocześnie mam pewne wątpliwości do zasadności wprowadzania karnetu u kierowcy.
Nie chodzi mi o sam zamysł ale o to że:
- dlaczego wyłącznie ulgowy
- Jeżeli tylko ulgowy to dlaczego 5 a nie 6 odcinkowy (tak aby można było skasować 3 bilety normalne, a nie że zostanie pół biletu)
A swoją drogą to uważam że u was karnety powinny być w 2 rozmiarach tj 6 i 12 odcinkowy (zamiast 5 i 11) karnet 12 przejazdowy wcale nie musiałby być tańszy niż 2 osobne 6 przejazdowe, ale mieszkańcy mieli by wybór.
W 6 odcinkowym zniżka mogła by wynosić równowartość 75% ceny pojedynczego przejazdu a w 12 1,5 przejazdu.
Czy po wprowadzeniu karnetów u kierowcy kierowca będzie sprzedawał WYŁACZNIE karnety czy zarówno jednorazowe i karnety ?
Jednocześnie mam pewne wątpliwości do zasadności wprowadzania karnetu u kierowcy.
Nie chodzi mi o sam zamysł ale o to że:
- dlaczego wyłącznie ulgowy
- Jeżeli tylko ulgowy to dlaczego 5 a nie 6 odcinkowy (tak aby można było skasować 3 bilety normalne, a nie że zostanie pół biletu)
A swoją drogą to uważam że u was karnety powinny być w 2 rozmiarach tj 6 i 12 odcinkowy (zamiast 5 i 11) karnet 12 przejazdowy wcale nie musiałby być tańszy niż 2 osobne 6 przejazdowe, ale mieszkańcy mieli by wybór.
W 6 odcinkowym zniżka mogła by wynosić równowartość 75% ceny pojedynczego przejazdu a w 12 1,5 przejazdu.
Kierowcy teraz sprzedają cały dzień zwykłe jednorazowe bo od 1 VIII nowa taryfa, potem będzie sprzedawał wyłącznie karnety.
Karnet nie jest ani ulgowy, ani normalny. Będzie miał 5 odcinków po złoty ileśtam i ulgowi będą kasować jeden odcinek, normalni dwa. Jeśli normalny przejedzie się dwa razy, pewnie będzie mógł sobie dokupić do pozostałego odcinka ulgowy. Albo kupić sobie wcześniej bilet w sklepie.
No i chyba trochę ci się mylą karnety ze zniżką ze sklepu z karnetami u kierowcy, w Płocku są na razie te pierwsze a będą oba. W sumie nie jestem przekonany czy te karnety u kierowcy to dobry pomysł, na wiosnę wszystko ma mieć biletomaty a gdyby któryś autobus nie miał to w sumie kierowca powinien sprzedawać normalne bilety.
w ogóle to KM wzorem niektórych innych miast wrzuciła na swoją stronę wzory nowych biletów. Całkiem niezłe.
Karnet nie jest ani ulgowy, ani normalny. Będzie miał 5 odcinków po złoty ileśtam i ulgowi będą kasować jeden odcinek, normalni dwa. Jeśli normalny przejedzie się dwa razy, pewnie będzie mógł sobie dokupić do pozostałego odcinka ulgowy. Albo kupić sobie wcześniej bilet w sklepie.
No i chyba trochę ci się mylą karnety ze zniżką ze sklepu z karnetami u kierowcy, w Płocku są na razie te pierwsze a będą oba. W sumie nie jestem przekonany czy te karnety u kierowcy to dobry pomysł, na wiosnę wszystko ma mieć biletomaty a gdyby któryś autobus nie miał to w sumie kierowca powinien sprzedawać normalne bilety.
w ogóle to KM wzorem niektórych innych miast wrzuciła na swoją stronę wzory nowych biletów. Całkiem niezłe.
Chodziło mi po prostu o to że w kiosku masz karnet 11 odcinkowy który może być zarówno normalnym jak i ulgowym gdzie zawsze 1 przejazd=1 kasowanie niezależnie od ulgi. Natomiast u kierowcy ma być wyłącznie 5 odcinkowy ulgowy.pmaster pisze:No i chyba trochę ci się mylą karnety ze zniżką ze sklepu z karnetami u kierowcy, w Płocku są na razie te pierwsze a będą oba. W sumie nie jestem przekonany czy te karnety u kierowcy to dobry pomysł, na wiosnę wszystko ma mieć biletomaty a gdyby któryś autobus nie miał to w sumie kierowca powinien sprzedawać normalne bilety.
w ogóle to KM wzorem niektórych innych miast wrzuciła na swoją stronę wzory nowych biletów. Całkiem niezłe.
I chodzi mi o to że w tej sytuacji może dojść do przypadkowych pomyłek bo ktoś zamiast skasować 2 odcinki (bilet normalny) skasuje tylko 1 odcinek kierując się stałą zasadą 1 przejazd=1 kasowanie.
I właśnie z powodu częstych pomyłek we Włocławku zrezygnowało z biletu dwustronnego zastępując go wersją jednostronną. Bilet nabywany u kierowcy był JEDYNYM biletem we włocławku który miał możliwość kasowania z 2 stron. Niestety likwidując bilet 2 stronny nie pomyślano jednocześnie o studentach aby wprowadzić dla nich u kierowcy sprzedaż biletów jednorazowych z ulgą 50% bo gdy były bilety 2 stronne student kupował bilet normalny i na nim miał 2 przejazdy a teraz u kierowcy jako jedyny za bilet musi dopłacać więcej niż faktycznie powinien. Bo powinien dostać bilet za 1,20 podczas gdy w rzeczywistości musi kupić bilet za 1,44
A wracając do Płocka to pomysł z biletem ulgowym u kierowcy, gdzie aby przejechać bez ulgi trzeba kasować 2 odcinki miał by rację bytu, tylko i wyłącznie w sytuacji gdyby na wszystkich biletach obowiązywała zasada 1 kasowanie 50% 2 kasowania 100% Czyli:
- albo w kioskach dostępne są wyłącznie bilety gdzie każdy ma możliwość kasowania 2 krotniego (lub wielokrotność 2)
- lub po prostu wszystkie sprzedawane bilety mają wartość równą połowie pełnej opłaty za przejazd tj. osoba z ulgą kupuje 1 bilet, a osoba bez ulgi 2 bilety.
A takie plątanie że jedne bilety kasuje się tylko raz a inne 2 krotnie aby uzyskać ten sam efekt może doprowadzić do mimowolnej jazdy na gapę. Bo kto na codzień zamiast kupić np.: bilet za 2,40 celowo kupuje 2 bilety po 1,20.
Tak więc karnet 5 przejazdowy u kierowcy jak najbardziej ale tylko w sytuacji gdy będzie dostępny w obu wersjach.
Tyle że jednocześnie decyzja o zaprzestaniu sprzedaży biletów jednorazowych u kierowcy na rzecz karnetów może doprowadzić docelowo do powtórki z rozgrywki. Bo było już jedno takie miasto gdzie też zaprzestano u kierowcy sprzedaży biletów jednorazowych (po to aby pasażerowie nie kupowali biletów u kierowcy) i wprowadzono chyba karnety 4 przejazdowe. Ale jakaś instytucja dopatrzyła się nieprawidłowości w takim działaniu i zmusiła firmę do ponownego prowadzenia sprzedaży biletów jednorazowych u kierowcy. W efekcie czego obecnie kierowcy w tym mieście prowadzą sprzedaż zarówno biletów jednorazowych jak i karnetów.
A swoją drogą to zastanawiam się czy biletomat może sprzedawać karnety i w jakiej formie by był taki karnet.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
pmaster sie nie chwali że do Płocka dojechały Solarisowe nóweczki unijne To ja zapodam: http://www.gpa.mazowsze.pl/thumbnails.php?album=222