KM Płock

Organizatorzy transportu miejskiego, przewoźnicy komunikacji miejskiej, wykazy taboru.
wlocek369
Posty: 278
Rejestracja: 2009-05-10, 19:37
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: wlocek369 »

Mam takie pytanie odnośnie zmian w systemie biletowym.

Czy po wprowadzeniu karnetów u kierowcy kierowca będzie sprzedawał WYŁACZNIE karnety czy zarówno jednorazowe i karnety ?

Jednocześnie mam pewne wątpliwości do zasadności wprowadzania karnetu u kierowcy.
Nie chodzi mi o sam zamysł ale o to że:
- dlaczego wyłącznie ulgowy
- Jeżeli tylko ulgowy to dlaczego 5 a nie 6 odcinkowy (tak aby można było skasować 3 bilety normalne, a nie że zostanie pół biletu)

A swoją drogą to uważam że u was karnety powinny być w 2 rozmiarach tj 6 i 12 odcinkowy (zamiast 5 i 11) karnet 12 przejazdowy wcale nie musiałby być tańszy niż 2 osobne 6 przejazdowe, ale mieszkańcy mieli by wybór.
W 6 odcinkowym zniżka mogła by wynosić równowartość 75% ceny pojedynczego przejazdu a w 12 1,5 przejazdu.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Kierowcy teraz sprzedają cały dzień zwykłe jednorazowe bo od 1 VIII nowa taryfa, potem będzie sprzedawał wyłącznie karnety.
Karnet nie jest ani ulgowy, ani normalny. Będzie miał 5 odcinków po złoty ileśtam i ulgowi będą kasować jeden odcinek, normalni dwa. Jeśli normalny przejedzie się dwa razy, pewnie będzie mógł sobie dokupić do pozostałego odcinka ulgowy. Albo kupić sobie wcześniej bilet w sklepie.
No i chyba trochę ci się mylą karnety ze zniżką ze sklepu z karnetami u kierowcy, w Płocku są na razie te pierwsze a będą oba. W sumie nie jestem przekonany czy te karnety u kierowcy to dobry pomysł, na wiosnę wszystko ma mieć biletomaty a gdyby któryś autobus nie miał to w sumie kierowca powinien sprzedawać normalne bilety.
w ogóle to KM wzorem niektórych innych miast wrzuciła na swoją stronę wzory nowych biletów. Całkiem niezłe.

wlocek369
Posty: 278
Rejestracja: 2009-05-10, 19:37
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: wlocek369 »

pmaster pisze:No i chyba trochę ci się mylą karnety ze zniżką ze sklepu z karnetami u kierowcy, w Płocku są na razie te pierwsze a będą oba. W sumie nie jestem przekonany czy te karnety u kierowcy to dobry pomysł, na wiosnę wszystko ma mieć biletomaty a gdyby któryś autobus nie miał to w sumie kierowca powinien sprzedawać normalne bilety.
w ogóle to KM wzorem niektórych innych miast wrzuciła na swoją stronę wzory nowych biletów. Całkiem niezłe.
Chodziło mi po prostu o to że w kiosku masz karnet 11 odcinkowy który może być zarówno normalnym jak i ulgowym gdzie zawsze 1 przejazd=1 kasowanie niezależnie od ulgi. Natomiast u kierowcy ma być wyłącznie 5 odcinkowy ulgowy.

I chodzi mi o to że w tej sytuacji może dojść do przypadkowych pomyłek bo ktoś zamiast skasować 2 odcinki (bilet normalny) skasuje tylko 1 odcinek kierując się stałą zasadą 1 przejazd=1 kasowanie.

I właśnie z powodu częstych pomyłek we Włocławku zrezygnowało z biletu dwustronnego zastępując go wersją jednostronną. Bilet nabywany u kierowcy był JEDYNYM biletem we włocławku który miał możliwość kasowania z 2 stron. Niestety likwidując bilet 2 stronny nie pomyślano jednocześnie o studentach aby wprowadzić dla nich u kierowcy sprzedaż biletów jednorazowych z ulgą 50% bo gdy były bilety 2 stronne student kupował bilet normalny i na nim miał 2 przejazdy a teraz u kierowcy jako jedyny za bilet musi dopłacać więcej niż faktycznie powinien. Bo powinien dostać bilet za 1,20 podczas gdy w rzeczywistości musi kupić bilet za 1,44


A wracając do Płocka to pomysł z biletem ulgowym u kierowcy, gdzie aby przejechać bez ulgi trzeba kasować 2 odcinki miał by rację bytu, tylko i wyłącznie w sytuacji gdyby na wszystkich biletach obowiązywała zasada 1 kasowanie 50% 2 kasowania 100% Czyli:
- albo w kioskach dostępne są wyłącznie bilety gdzie każdy ma możliwość kasowania 2 krotniego (lub wielokrotność 2)
- lub po prostu wszystkie sprzedawane bilety mają wartość równą połowie pełnej opłaty za przejazd tj. osoba z ulgą kupuje 1 bilet, a osoba bez ulgi 2 bilety.

A takie plątanie że jedne bilety kasuje się tylko raz a inne 2 krotnie aby uzyskać ten sam efekt może doprowadzić do mimowolnej jazdy na gapę. Bo kto na codzień zamiast kupić np.: bilet za 2,40 celowo kupuje 2 bilety po 1,20.

Tak więc karnet 5 przejazdowy u kierowcy jak najbardziej ale tylko w sytuacji gdy będzie dostępny w obu wersjach.

Tyle że jednocześnie decyzja o zaprzestaniu sprzedaży biletów jednorazowych u kierowcy na rzecz karnetów może doprowadzić docelowo do powtórki z rozgrywki. Bo było już jedno takie miasto gdzie też zaprzestano u kierowcy sprzedaży biletów jednorazowych (po to aby pasażerowie nie kupowali biletów u kierowcy) i wprowadzono chyba karnety 4 przejazdowe. Ale jakaś instytucja dopatrzyła się nieprawidłowości w takim działaniu i zmusiła firmę do ponownego prowadzenia sprzedaży biletów jednorazowych u kierowcy. W efekcie czego obecnie kierowcy w tym mieście prowadzą sprzedaż zarówno biletów jednorazowych jak i karnetów.

A swoją drogą to zastanawiam się czy biletomat może sprzedawać karnety i w jakiej formie by był taki karnet. :o:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Oooj tam, nie ma się czym niepotrzebnie przejmować.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

pmaster sie nie chwali że do Płocka dojechały Solarisowe nóweczki unijne :P To ja zapodam: http://www.gpa.mazowsze.pl/thumbnails.php?album=222

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Hoho, to tym razem KM Płock poszło na calość i kupiło solniczki z klimą ;)

Shadi
Posty: 71
Rejestracja: 2010-08-24, 17:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Shadi »

I dwa biletomaty w przegubach. Czegoś takiego jeszcze nie widziałem. Mam nadzieję że u nas w Warszawie ZTM/MZA tego nie podchwyci, bo jeden automat na pojazd wystarczy, a przy obecnym układzie Solarisów/Mercedesów, przy braku drugiej rzeźni drugi biletomat, gdzie by go nie upchnąć w drugim członie będzie bardzo przeszkadzał..
W ogóle te Płockie Biletomaty są ładniejsze niż u nas, takie srebrno-niebieskie z frontu a nie żółte..

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Shadi pisze:I dwa biletomaty w przegubach. Czegoś takiego jeszcze nie widziałem.
W Poznaniu też są po dwa.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Jeden biletomat na przegub to jednak dość biednie, poza tym pewien typ układu wnętrza przyczepy Solarisa właśnie sprzyja montażowi biletomatu. Poza tym nie chodzi o estetykę, lecz o funkcjonalność, a z tym w Warszawie bywają spore problemy

Shadi
Posty: 71
Rejestracja: 2010-08-24, 17:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Shadi »

Wiesz, ja akurat miałem to na myśli, że ten biletomat zasłania minirzeźnię i o ile w miastu takim jak Płock, to problemem nie powinno być, to w Warszawie w najnowszych Solarisach i przyszłych Conectach brakuję drugiej rzeźni. Zakładając że tej drugiej rzeźni nie będzie także w przyszłorocznych wozach - jakie by nie były ( bo MZA zapowiedziało, że w latach 2013-2015 czy jakoś tak kupią 330 nowych wozów) to jeżeli dorzucić do tego drugi biletomat to w drugim członie zrobiło by się nieznośnie ciasno, np, jakby biletomat wrzucić w przejście czy coś. Choć i tak obecny układ jest zły, to mogło by być jeszcze gorzej.
Poza tym, u nas w Warszawie chyba nie każdy ma potrzebę skorzystania z biletomatu. Sporo osób kupuję bilety wcześniej, lub ma naładowaną kartę miejską. Nie należy ludzi pozbawiać możliwości skorzystania z biletomatu, ale pojazd ma 18 metrów i na przykład w porównaniu do ELFA, czy Swinga nawet, nie jest to tak potwornie dużo. Jak ktoś potrzebuję kupić bilet w automacie to po prostu wchodzi drugimi drzwiami, albo jak wejdzie innymi to się przemieści w stronę biletomatu i tyle.. ¯adna filozofia.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

W Warszawie po prostu przyjęło się, że biletomat jest tylko jeden nie zależnie czy to autobus 12-metrowy, czy 18-sto metrowy. No i z moich obserwacji, czasami ktoś z tych biletomatów korzysta, ale kolejek chętnych nie ma ;)

Natomiast faktem jest, że w Poznaniu jest zupełnie inaczej i faktycznie w SU18 są dwa biletomaty... no, a teraz również w Płocku. W Płocku to się też sprawdzi, a brak rzeźni nie będzie w niczym przeszkadzał ;)

ppln

Post autor: ppln »

J-31 pisze:No i z moich obserwacji, czasami ktoś z tych biletomatów korzysta, ale kolejek chętnych nie ma
No bo ktoś się napali, że biletomat, a po wejściu do autobusu okaże się że to ten trefny - przyjmujący tylko płatności kartą i drukujący tylko drogie jednorazówki (a jednocześnie wyposażony w normalną drukarkę i normalny ekran dotykowy - mógłby drukować też czasowe i dobowe). Potencjalny kanar raczej się nie przejmie, że ktoś nie ma karty i wolałby kupić jakiś atrakcyjny cenowo bilet

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ppln pisze:ten trefny - przyjmujący tylko płatności kartą i drukujący tylko drogie jednorazówki
Te biletomaty są kompletnie bez sensu, już lepiej by zainstalowali automat z prezerwatywami

Awatar użytkownika
BarteG
Posty: 82
Rejestracja: 2010-08-12, 21:29
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BarteG »

W Kielcach w SU18 też są po 2 biletomaty. Ale są dwie rzeźnie. Ma to sens, bo w Kielcach bardzo dużo ludzi z nich korzysta, często tworzy się kolejka, bo biletomaty są już dłuższy czas we wszystkich wozach i pasażerowie polubili je do tego stopnia, że nawet jak mają kiosk/automat na przystanku to i tak kupują w autobusie :nuts: .

ppln

Post autor: ppln »

pmaster pisze: Te biletomaty są kompletnie bez sensu, już lepiej by zainstalowali automat z prezerwatywami
¯eby Solarisy płonęły jeszcze częściej? :diabeł:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ppln pisze: ¯eby Solarisy płonęły jeszcze częściej?
Nie widzę związku :retard:
Tak się złożyło, że jutro będę korzystał z KM i po zorientowaniu się czym i kiedy pojechać dochodzę do wniosku, że nie jest dużo gorzej niż było. No i chyba umacniam się w przekonaniu, że ten kto ją robił niezbyt się orientuje w temacie

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

KM Płock idzie na kolejne zakupy:

Płock kupi siedem autobusów

Płock otrzymał ponad 8,2 mln zł ze środków Unii Europejskiej na nowe ekologiczne autobusy, wiaty przystankowe z systemem monitoringu i tablice z dynamicznym systemem informacyjnym. Wartość całego przedsięwzięcia to ponad 9,7 mln zł.
Nowe ekologiczne autobusy, wiaty przystankowe z systemem monitoringu i tablice z dynamicznym systemem informacyjnym –to założenia projektu, na który miasto otrzymało ponad 8 mln zł dofinansowania ze środków europejskich. –„Projekt pod nazwą „Poprawa funkcjonowania systemu transportu publicznego w Płocku”będzie realizowany od 1 stycznia 2013 do 30 kwietnia 2014 r. Całkowita wartość projektu to prawie 9 mln 770 tys. zł, a dofinansowanie w ramach RPO Województwa Mazowieckiego 2007-2013 wyniesie ponad 8 mln zł –informuje prezydent Płocka., Andrzej Nowakowski. - Jest to kontynuacja działań zmierzających do usprawnienia systemu komunikacji w mieście i poprawy bezpieczeństwa drogowego. W trakcie realizacji jest już inny projekt dofinansowany ze środków Unii Europejskiej wdrażany przez Komunikację Miejską. W tym roku spółka zakupiła 15 nowoczesnych autobusów. W przyszłym roku wszystkie autobusy zostaną wyposażone w system biletu elektronicznego, a w 45 pojazdach wdrożony zostanie system informacji dźwiękowej”–przypomina prezydent Nowakowski.

W ramach nowego projektu zostanie zakupionych 7 nowoczesnych autobusów na potrzeby komunikacji miejskiej. Będą one spełniać europejskie normy emisji zanieczyszczeń (co najmniej Euro 5) oraz będą przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych (niskopodłogowe na całej długości, z wszystkimi wejściami bezstopniowymi, bez stopnia poprzecznego, z miejscem do przewozu osób na wózku inwalidzkim, wyposażone w systemy informacji dźwiękowej dla niedowidzących i niewidomych). Kolejnym zadaniem będzie instalacja systemu dynamicznej informacji pasażerskiej obejmującego zakup i montaż 20 tablic informacyjnych z oprogramowaniem oraz zakup i montaż 20 wiat przystankowych wraz z systemem monitoringu. W ramach systemu zostanie ustawionych w obrębie wiat przystankowych 8 tablic informacyjnych, elektronicznych, dwustronnych i 12 tablic jednostronnych. Tablice będą posiadać minimum 6 wierszy;na pierwszych będą wyświetlać się informacje o najwcześniejszych przyjazdach na dany przystanek, ostatnia jest zarezerwowana do komunikacji z pasażerami i można na niej wyświetlać np. informacje o planowanych zmianach rozkładów, datę i czas, informacje o ważnych wydarzeniach w mieście. Wiaty wyposażone będą w gabloty informacyjne: dwustronne, podświetlane, montowane na ścianach bocznej lub tylnej, w zależności od lokalizacji wiaty.

Przypomnijmy, że tegoroczny kontrakt KM Płock na dostawę 15 sztuk autobusów (10 szt. klasy Maxi i 5 szt. klasy Mega)wygrała firma Solaris Bus&Coach S.A. Stosowana umowa –o wartości 16.814.100 PLN –została podpisana w maju. Wszystkie autobusy zostały wyposażone w system monitoringu wewnętrznego i zewnętrznego umożliwiający bieżącą rejestrację zdarzeń w przestrzeni pasażerskiej w postaci cyfrowej, na rejestratorze danych współpracującym z kamerami wideo. W każdym autobusie znajdują się biletomaty –automaty umożliwiające zakup biletów. Nowością jest system dźwiękowej informacji pasażerskiej inicjowanej z pilota, która poinformuje słabo widzących pasażerów o nadjeżdżającym autobusie. Pojazdy mają całopojazdową klimatyzację. Dodatkowo pojazdy solo są przystosowane do tankowania biopaliwem.
Przy okazji informujemy, że Komunikacja Miejska Płock i Tygodnik Płocki zapraszają dzieci i młodzież do udziału w konkursie “Autobusem na koniec świata”. Konkurs trwa od 13 listopada do 11 grudnia. W tym czasie należy przynieść lub wysłać do redakcji Tygodnika Płockiego rysunki związane z jazdą autobusem lub wysłać SMS-em dowolny tekst o autobusie (wyglądzie, podróży, pasażerach itp.). Tekstem może być wiersz, przysłowie, opis zalet i wad jazdy autobusem –wszystko, co dotyczy autobusu. Na zwycięzców czkają atrakcyjne nagrody!

http://www.infobus.pl/text.php?from=main&id=51251

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Biorąc pod uwagę to, że w taborze KM pozostaje obecnie jedynie 9 wysokich Jelczy (nie licząc dużo nowszych używek z Piły), to chyba po tej dostawie krajobraz miasta się już trwale zmieni. No cóż, tak to już jest.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Zabawię się w jasnowidza - w 2013 KM Płock, zakupi kolejne... Solarisy. Pytanie tylko: SU12, SU18, czy mieszane ? ;)

Płockibus

Post autor: Płockibus »

Chciałbym zwrócić uwagę tylko na to, że projekt nie jest KM-Płock Sp. z o. o. więc, to nie KM będzie kupować te autobusy, a Urząd Miasta :) Wybór może nie być tak oczywisty. Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Organizatorzy i przewoźnicy”