KM Płock

Organizatorzy transportu miejskiego, przewoźnicy komunikacji miejskiej, wykazy taboru.
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Hoho, to tym razem KM Płock poszło na calość i kupiło solniczki z klimą ;)

Shadi
Posty: 71
Rejestracja: 2010-08-24, 17:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Shadi »

I dwa biletomaty w przegubach. Czegoś takiego jeszcze nie widziałem. Mam nadzieję że u nas w Warszawie ZTM/MZA tego nie podchwyci, bo jeden automat na pojazd wystarczy, a przy obecnym układzie Solarisów/Mercedesów, przy braku drugiej rzeźni drugi biletomat, gdzie by go nie upchnąć w drugim członie będzie bardzo przeszkadzał..
W ogóle te Płockie Biletomaty są ładniejsze niż u nas, takie srebrno-niebieskie z frontu a nie żółte..

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Shadi pisze:I dwa biletomaty w przegubach. Czegoś takiego jeszcze nie widziałem.
W Poznaniu też są po dwa.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Jeden biletomat na przegub to jednak dość biednie, poza tym pewien typ układu wnętrza przyczepy Solarisa właśnie sprzyja montażowi biletomatu. Poza tym nie chodzi o estetykę, lecz o funkcjonalność, a z tym w Warszawie bywają spore problemy

Shadi
Posty: 71
Rejestracja: 2010-08-24, 17:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Shadi »

Wiesz, ja akurat miałem to na myśli, że ten biletomat zasłania minirzeźnię i o ile w miastu takim jak Płock, to problemem nie powinno być, to w Warszawie w najnowszych Solarisach i przyszłych Conectach brakuję drugiej rzeźni. Zakładając że tej drugiej rzeźni nie będzie także w przyszłorocznych wozach - jakie by nie były ( bo MZA zapowiedziało, że w latach 2013-2015 czy jakoś tak kupią 330 nowych wozów) to jeżeli dorzucić do tego drugi biletomat to w drugim członie zrobiło by się nieznośnie ciasno, np, jakby biletomat wrzucić w przejście czy coś. Choć i tak obecny układ jest zły, to mogło by być jeszcze gorzej.
Poza tym, u nas w Warszawie chyba nie każdy ma potrzebę skorzystania z biletomatu. Sporo osób kupuję bilety wcześniej, lub ma naładowaną kartę miejską. Nie należy ludzi pozbawiać możliwości skorzystania z biletomatu, ale pojazd ma 18 metrów i na przykład w porównaniu do ELFA, czy Swinga nawet, nie jest to tak potwornie dużo. Jak ktoś potrzebuję kupić bilet w automacie to po prostu wchodzi drugimi drzwiami, albo jak wejdzie innymi to się przemieści w stronę biletomatu i tyle.. ¯adna filozofia.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

W Warszawie po prostu przyjęło się, że biletomat jest tylko jeden nie zależnie czy to autobus 12-metrowy, czy 18-sto metrowy. No i z moich obserwacji, czasami ktoś z tych biletomatów korzysta, ale kolejek chętnych nie ma ;)

Natomiast faktem jest, że w Poznaniu jest zupełnie inaczej i faktycznie w SU18 są dwa biletomaty... no, a teraz również w Płocku. W Płocku to się też sprawdzi, a brak rzeźni nie będzie w niczym przeszkadzał ;)

ppln

Post autor: ppln »

J-31 pisze:No i z moich obserwacji, czasami ktoś z tych biletomatów korzysta, ale kolejek chętnych nie ma
No bo ktoś się napali, że biletomat, a po wejściu do autobusu okaże się że to ten trefny - przyjmujący tylko płatności kartą i drukujący tylko drogie jednorazówki (a jednocześnie wyposażony w normalną drukarkę i normalny ekran dotykowy - mógłby drukować też czasowe i dobowe). Potencjalny kanar raczej się nie przejmie, że ktoś nie ma karty i wolałby kupić jakiś atrakcyjny cenowo bilet

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ppln pisze:ten trefny - przyjmujący tylko płatności kartą i drukujący tylko drogie jednorazówki
Te biletomaty są kompletnie bez sensu, już lepiej by zainstalowali automat z prezerwatywami

Awatar użytkownika
BarteG
Posty: 82
Rejestracja: 2010-08-12, 21:29
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BarteG »

W Kielcach w SU18 też są po 2 biletomaty. Ale są dwie rzeźnie. Ma to sens, bo w Kielcach bardzo dużo ludzi z nich korzysta, często tworzy się kolejka, bo biletomaty są już dłuższy czas we wszystkich wozach i pasażerowie polubili je do tego stopnia, że nawet jak mają kiosk/automat na przystanku to i tak kupują w autobusie :nuts: .

ppln

Post autor: ppln »

pmaster pisze: Te biletomaty są kompletnie bez sensu, już lepiej by zainstalowali automat z prezerwatywami
¯eby Solarisy płonęły jeszcze częściej? :diabeł:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ppln pisze: ¯eby Solarisy płonęły jeszcze częściej?
Nie widzę związku :retard:
Tak się złożyło, że jutro będę korzystał z KM i po zorientowaniu się czym i kiedy pojechać dochodzę do wniosku, że nie jest dużo gorzej niż było. No i chyba umacniam się w przekonaniu, że ten kto ją robił niezbyt się orientuje w temacie

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

KM Płock idzie na kolejne zakupy:

Płock kupi siedem autobusów

Płock otrzymał ponad 8,2 mln zł ze środków Unii Europejskiej na nowe ekologiczne autobusy, wiaty przystankowe z systemem monitoringu i tablice z dynamicznym systemem informacyjnym. Wartość całego przedsięwzięcia to ponad 9,7 mln zł.
Nowe ekologiczne autobusy, wiaty przystankowe z systemem monitoringu i tablice z dynamicznym systemem informacyjnym –to założenia projektu, na który miasto otrzymało ponad 8 mln zł dofinansowania ze środków europejskich. –„Projekt pod nazwą „Poprawa funkcjonowania systemu transportu publicznego w Płocku”będzie realizowany od 1 stycznia 2013 do 30 kwietnia 2014 r. Całkowita wartość projektu to prawie 9 mln 770 tys. zł, a dofinansowanie w ramach RPO Województwa Mazowieckiego 2007-2013 wyniesie ponad 8 mln zł –informuje prezydent Płocka., Andrzej Nowakowski. - Jest to kontynuacja działań zmierzających do usprawnienia systemu komunikacji w mieście i poprawy bezpieczeństwa drogowego. W trakcie realizacji jest już inny projekt dofinansowany ze środków Unii Europejskiej wdrażany przez Komunikację Miejską. W tym roku spółka zakupiła 15 nowoczesnych autobusów. W przyszłym roku wszystkie autobusy zostaną wyposażone w system biletu elektronicznego, a w 45 pojazdach wdrożony zostanie system informacji dźwiękowej”–przypomina prezydent Nowakowski.

W ramach nowego projektu zostanie zakupionych 7 nowoczesnych autobusów na potrzeby komunikacji miejskiej. Będą one spełniać europejskie normy emisji zanieczyszczeń (co najmniej Euro 5) oraz będą przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych (niskopodłogowe na całej długości, z wszystkimi wejściami bezstopniowymi, bez stopnia poprzecznego, z miejscem do przewozu osób na wózku inwalidzkim, wyposażone w systemy informacji dźwiękowej dla niedowidzących i niewidomych). Kolejnym zadaniem będzie instalacja systemu dynamicznej informacji pasażerskiej obejmującego zakup i montaż 20 tablic informacyjnych z oprogramowaniem oraz zakup i montaż 20 wiat przystankowych wraz z systemem monitoringu. W ramach systemu zostanie ustawionych w obrębie wiat przystankowych 8 tablic informacyjnych, elektronicznych, dwustronnych i 12 tablic jednostronnych. Tablice będą posiadać minimum 6 wierszy;na pierwszych będą wyświetlać się informacje o najwcześniejszych przyjazdach na dany przystanek, ostatnia jest zarezerwowana do komunikacji z pasażerami i można na niej wyświetlać np. informacje o planowanych zmianach rozkładów, datę i czas, informacje o ważnych wydarzeniach w mieście. Wiaty wyposażone będą w gabloty informacyjne: dwustronne, podświetlane, montowane na ścianach bocznej lub tylnej, w zależności od lokalizacji wiaty.

Przypomnijmy, że tegoroczny kontrakt KM Płock na dostawę 15 sztuk autobusów (10 szt. klasy Maxi i 5 szt. klasy Mega)wygrała firma Solaris Bus&Coach S.A. Stosowana umowa –o wartości 16.814.100 PLN –została podpisana w maju. Wszystkie autobusy zostały wyposażone w system monitoringu wewnętrznego i zewnętrznego umożliwiający bieżącą rejestrację zdarzeń w przestrzeni pasażerskiej w postaci cyfrowej, na rejestratorze danych współpracującym z kamerami wideo. W każdym autobusie znajdują się biletomaty –automaty umożliwiające zakup biletów. Nowością jest system dźwiękowej informacji pasażerskiej inicjowanej z pilota, która poinformuje słabo widzących pasażerów o nadjeżdżającym autobusie. Pojazdy mają całopojazdową klimatyzację. Dodatkowo pojazdy solo są przystosowane do tankowania biopaliwem.
Przy okazji informujemy, że Komunikacja Miejska Płock i Tygodnik Płocki zapraszają dzieci i młodzież do udziału w konkursie “Autobusem na koniec świata”. Konkurs trwa od 13 listopada do 11 grudnia. W tym czasie należy przynieść lub wysłać do redakcji Tygodnika Płockiego rysunki związane z jazdą autobusem lub wysłać SMS-em dowolny tekst o autobusie (wyglądzie, podróży, pasażerach itp.). Tekstem może być wiersz, przysłowie, opis zalet i wad jazdy autobusem –wszystko, co dotyczy autobusu. Na zwycięzców czkają atrakcyjne nagrody!

http://www.infobus.pl/text.php?from=main&id=51251

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Biorąc pod uwagę to, że w taborze KM pozostaje obecnie jedynie 9 wysokich Jelczy (nie licząc dużo nowszych używek z Piły), to chyba po tej dostawie krajobraz miasta się już trwale zmieni. No cóż, tak to już jest.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Zabawię się w jasnowidza - w 2013 KM Płock, zakupi kolejne... Solarisy. Pytanie tylko: SU12, SU18, czy mieszane ? ;)

Płockibus

Post autor: Płockibus »

Chciałbym zwrócić uwagę tylko na to, że projekt nie jest KM-Płock Sp. z o. o. więc, to nie KM będzie kupować te autobusy, a Urząd Miasta :) Wybór może nie być tak oczywisty. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

Płockibus pisze:Wybór może nie być tak oczywisty. Pozdrawiam
Kwestia, czy KM zostaną poproszone o 'radę'. Poza tym zawsze może być tak, że SIWZ był jednym z złączników do studium wykonalności projektu. Wtedy w zasadzie byłoby już pozamiatane.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

4 III br. skasowano ostatniego Jelcza PR110 w płockiej KM — co ciekawe, z roku 1984 (po drodze ponoć podmienili go w KZNSie, pewnie dlatego tyle wytrzymał). Jeszcze tylko 4 Jelcze 120M (są też pilskie, ale to już nie to samo), 5 Ikarusów 280.37 i jeden odkurzacz z lat 90. (są też ostatnie wyprodukowane, ale j/w) i koniec z jakimkolwiek klimatem w płockim transporcie zbiorowym.
Bądź co bądź trochę szkoda.

Płockibus

Post autor: Płockibus »

Jest jeszcze Ikarus 280.26/A #563 w roli pogotowia :) Jego los też już będzie niestety przesądzony po zakupie nowego pogotowia na bazie ciężarówki.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Nowy termometr wewnątrzautobusowy. Dobry, nie?
To samo z nowym nośnikiem biletu okresowego, poprzedni był brzydki i się ścierał. Do tego fajna strona w necie i już wkrótce możliwość kupienia biletu okresowego przez w/w net.

ppln

Post autor: ppln »

pmaster pisze:Dobry, nie?
Nie. Nie ma przesiadek, ulice nie są przypisane do przystanków, pół miejsca się marnuje
pmaster pisze:poprzedni był brzydki i się ścierał
Ten też się pewnie będzie ścierał ;)
pmaster pisze:Do tego fajna strona w necie
No, nawet jest przygotowany na trolejbusy ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Organizatorzy i przewoźnicy”