SPAD/SPAK/SPPK/PKS (Szczecin)
SPAD/SPAK/SPPK/PKS (Szczecin)
SPAD sprzedaje 4 sztuki MANów NL202. Wiem, że jednym z nich będzie #2257, a nt pozostaych nic mi nie wiadomo. Coś sobie długo one u nas nie pojeździły.
Posty wydzielone z tematu: "Przetargi w Szczecinie". Mod. J-31
Posty wydzielone z tematu: "Przetargi w Szczecinie". Mod. J-31
Ostatnio zmieniony 2012-06-05, 20:02 przez OPi, łącznie zmieniany 3 razy.
Szybko zajrzałem sobie na TWB - i szczególnie #2257 mnie zainteresował. Rocznik 1992, zakupiony w 2006 roku. To faktycznie krótko pojeździł.OPi pisze:SPAD sprzedaje 4 sztuki MANów NL202. Wiem, że jednym z nich będzie #2257, a nt pozostaych nic mi nie wiadomo. Coś sobie długo one u nas nie pojeździły.
I w zasadzie ciekawi mnie czemu SPAD tak szybko chce się pozbyć tych MAN-ów ? Czy sprawiają one problemy techniczne, czy może ma to jakiś związek z umową z organizatorem komunikacji w Szczecinie ?
W zasadzie to nie. Nie wlicając kilku pożarów silnika.J-31 pisze:Czy sprawiają one problemy techniczne
Chciałbym zauważyć cenę - 80000 zł za pojazd. To wygląda, że nie trzymają się najlepiej. Dla porównania, SPAD zamierza też sprzedać trydrzwiowe MANy NL262 #2751-#2754. Ich cena wynosi 155000 zł za sztukę.
Wbijasz na www.spad.szczecin.pl a następnie w zakładkę "na sprzedaż!!!".
Dokładnego linka nie mogę podać, po jest on identyczny ze stroną główną... hmm...
Dokładnego linka nie mogę podać, po jest on identyczny ze stroną główną... hmm...
Man jest łatwo-palnym autobusem...poprzez luzujące się przewody paliwa
Paliwo spływa po pokrywie zaworowej pod która jest kolektor wydechowy osłonięty blachą. Wystarczy chwila moment i pożar gotowy Po za tym zawór olejowy(są dwa nominalny i nad wymiarowy) często nadaje się do wymiany,a jeżeli jego gniazdo się wyrobi to silnik nie ma ciśnienia i cały blok silnika nadaje się do tulejowania a to jest kosztowne A tak w ogóle może te autobusy sprawiają inne problemy techniczne...powodów może być wiele
Paliwo spływa po pokrywie zaworowej pod która jest kolektor wydechowy osłonięty blachą. Wystarczy chwila moment i pożar gotowy Po za tym zawór olejowy(są dwa nominalny i nad wymiarowy) często nadaje się do wymiany,a jeżeli jego gniazdo się wyrobi to silnik nie ma ciśnienia i cały blok silnika nadaje się do tulejowania a to jest kosztowne A tak w ogóle może te autobusy sprawiają inne problemy techniczne...powodów może być wiele
Oczywiście że ma zegar z ciśnieniem oleju Tylko jest taki trik z tym zaworem że uruchomiony silnik na zimnym będzie miał ciśnienie oleju w miarę rozgrzewania się będzie je tracił aż do zera Chyba że gniazdo zaworu jest BARDZO wyrobione to zimny silnik nie osiągnie ciśnienia lub będzie miał jakieś minimalne
Został wycofany.J-31 pisze:A tego - pukniętego - #2257, na pewno szybko naprawią
2 przegubowce sprowadzone ostatnio z Munster to nie NG312 a NG272 (#2703) i NG262 (#2704). Zaś na berlińczyki jest potencjalny kupiec, ale jeśli nie wyjdzie to pojazdy wrócą do ruchu po zmodyfikowaniu sterowania drzwiami.
[ Dodano: 2009-12-03, 08:56 ]
A oto obiecane zdjęcie.
[ Dodano: 2012-06-05, 18:49 ]
Jakiś czas temu głośno się zastanawiałem, kiedy SPAD przyciągnie pierwszego używanego Solarisa zza granicy. I proszę bardzo. Kilka dni temu trafił do nas solowy 12-metrowy Urbino najprawdopodobniej z miejscowości Fieberbrunn w Austrii. Na razie nie ma zdjęć. Ciekawe, jak się prezentuje i jak go pomalują (czy np. obudowy reflektorów będą niebieskie).
A oto obiecane zdjęcie.
[ Dodano: 2012-06-05, 18:49 ]
Jakiś czas temu głośno się zastanawiałem, kiedy SPAD przyciągnie pierwszego używanego Solarisa zza granicy. I proszę bardzo. Kilka dni temu trafił do nas solowy 12-metrowy Urbino najprawdopodobniej z miejscowości Fieberbrunn w Austrii. Na razie nie ma zdjęć. Ciekawe, jak się prezentuje i jak go pomalują (czy np. obudowy reflektorów będą niebieskie).
Jest dostawa, jest impreza:
http://www.swiatowy.org/bilety/2012/2012.htmlSzczecińskie Przedsiębiorstwo Autobusowe "Klonowica" organizuje w dniu 16 czerwca w godzinach 9.00 - 14.00 tzw. dzień otwarty na który serdecznie zaprasza.
Dzień otwarty będzie okazją dla mieszkańców Szczecina do zapoznania się z firmą, która świadczy usługi przewozowe właśnie na rzecz mieszkańców. Firma przygotowała dla zwiedzających następujące atrakcje, takie jak:
• pokaz autobusów,
• pokaz nowo zakupionych pojazdów,
• ekspozycja eksploatowanych autobusów MAN, VOLVO, SOLARIS, JELCZ, AUTOSAN,
• przejazd autobusem przez myjnie i zwiedzanie zaplecza technicznego,
• i wiele innych atrakcji.
A czemu mieliby go pomalować inaczej niż pozostałe Urbino IIIG ?jak go pomalują (czy np. obudowy reflektorów będą niebieskie)
przecież to już nie pierwszy raz. A 2051, 2052 itd? Też mają numery po niedawno skasowanych Ikarusach. W sumie tegoroczne dąbskie przeguby też miały mieć numery po Ikarusach (z czego 2252 w sumie jeszcze istnieje)No to będzie powtórka numeracyjna Poprzedni wóz o numerze 1298 sprzedano 3 lata temu...
Swoją drogą dziwna ta numeracja. Klonowica do tej pory zawsze nadawała po kolei.
Za kilka minut szopka się skończy, więc trza pokazać co pokazali. Przy okazji będe się odnosił do przegubowców dostarczonych w Styczniu do SPAD, bo są podobne.
Na początek U12:
Z zewnątrz jedyną zmianą są inne, lepsze przyciski do drzwi:
Oczywiście zastosowano to we wszystkich wozach z tej dostawy i również w nowych przegubach SPAD.
Widoki ogólne wnętrza:
W porównaniu do zeszłorocznych jedyną zmianą jest więcej gąbki w siedzeniach. Dąbskie przegubowce mają inne przyciski drzwi/stop - zwykłe kwadratowe z dodanym napisem w Brajlu.
U18:
(podli ci ludzie... )
W trzecich drzwiach czeka niespodzianka:
Zniknęła mini-rzeźnia. Znając napełnienia na klonowickich liniach przegubowych, mogę to określić co najwyżej jako krótkowzroczność. A co do samych siedzień, to pomimo większej ilości gąbki wciąż przegrywają w porównaniu z siedzeniami z typowej używki.
Nowy wygląd LCD:
U10:
Osławiony stojak na rower:
Z niecierpliwością czekam na jakiś artykuł o wielkiej kłótni między korzystającym ze stojaka a chętnym do zakupu biletu. A może dojdzie do bójki? A złośliwy komentarz dopiszcie sobie sami A takich pasków jak po prawej jest kilka na poręczy idącej wzdłuż rzeźni - to czego to może służyć?
Obracamy się i...
Doskonałe rozwiązanie Bardziej wizjonerskie byłoby już chyba tylko zamontowanie tego półtoraka przodem do ściany.
Nowe przyciski trafiły również do środka pojazdów:
Kolejną - najgłupszą - różnicę znajdzie się z tyłu pojazdów. Otóż ubiegłoroczne dąbskie solówki i tegoroczne dąbskie przegubowce mają duży wyświetlacz z tyłu. Niestety nikt z władzy miejskiej nie uznał tego rozwiązania za wystarczająco istotne, by wymagać jego zastosowanie przez pozostałych przewoźników:
Nawet nie chcę mi się tego komentować. Może ktoś ma jakąś propozycję?
Wystąpili też wypierani (no może oprócz tego po prawej ):
katapulta dla ludzi:
oraz symulator ciężarówki:
To by było na tyl...a nie, jeszcze zabytki:
Niestety Ikarus prezentuje stan bardziej liniowy niż muzealny:
Na początek U12:
Z zewnątrz jedyną zmianą są inne, lepsze przyciski do drzwi:
Oczywiście zastosowano to we wszystkich wozach z tej dostawy i również w nowych przegubach SPAD.
Widoki ogólne wnętrza:
W porównaniu do zeszłorocznych jedyną zmianą jest więcej gąbki w siedzeniach. Dąbskie przegubowce mają inne przyciski drzwi/stop - zwykłe kwadratowe z dodanym napisem w Brajlu.
U18:
(podli ci ludzie... )
W trzecich drzwiach czeka niespodzianka:
Zniknęła mini-rzeźnia. Znając napełnienia na klonowickich liniach przegubowych, mogę to określić co najwyżej jako krótkowzroczność. A co do samych siedzień, to pomimo większej ilości gąbki wciąż przegrywają w porównaniu z siedzeniami z typowej używki.
Nowy wygląd LCD:
U10:
Osławiony stojak na rower:
Z niecierpliwością czekam na jakiś artykuł o wielkiej kłótni między korzystającym ze stojaka a chętnym do zakupu biletu. A może dojdzie do bójki? A złośliwy komentarz dopiszcie sobie sami A takich pasków jak po prawej jest kilka na poręczy idącej wzdłuż rzeźni - to czego to może służyć?
Obracamy się i...
Doskonałe rozwiązanie Bardziej wizjonerskie byłoby już chyba tylko zamontowanie tego półtoraka przodem do ściany.
Nowe przyciski trafiły również do środka pojazdów:
Kolejną - najgłupszą - różnicę znajdzie się z tyłu pojazdów. Otóż ubiegłoroczne dąbskie solówki i tegoroczne dąbskie przegubowce mają duży wyświetlacz z tyłu. Niestety nikt z władzy miejskiej nie uznał tego rozwiązania za wystarczająco istotne, by wymagać jego zastosowanie przez pozostałych przewoźników:
Nawet nie chcę mi się tego komentować. Może ktoś ma jakąś propozycję?
Wystąpili też wypierani (no może oprócz tego po prawej ):
katapulta dla ludzi:
oraz symulator ciężarówki:
To by było na tyl...a nie, jeszcze zabytki:
Niestety Ikarus prezentuje stan bardziej liniowy niż muzealny: