MZK Koszalin
MZK Koszalin
MZK to jedyny przewoźnik KM na terenie Koszalina. Obsługuje on następujące linie całoroczne:
2, 3, 4, 6, 8, 9, 10*, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17*
* - nie kursują w niedziele i święta
A także sezonowe 1, 1J i 23. Tabor wygląda następująco:
DAB 7-1200B - 1137
DAB 12-1200B (zmontowane w Koszalinie) - 1143, 1144
DAB 12-1200B (produkcja duńska) - 1128, 1129, 1132, 1133, 1136, 1190, 1191
MAN NG312 - 1159, 1161, 1165, 1170, 1171, 1172
MAN NG313 - 1171, 1181
MAN NL222 - 1158, 1162, 1163, 1164, 1167, 1168, 1169
MAN NL223 - 1178, 1179, 1180, 1183, 1184, 1185, 1186, 1187
MAN NL283 - 1197, 1198, 1199
MAN NL283 Lion's City - 2008, 2009, 2019, 2020
Scania CN270UB - 2001, 2002, 2003, 2004, 2005
Scania CN280UB - 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016
Scania CN280UA - 2010, 2017
Mercedes 416 CDI - 1176
Mercedes 515 CDI - 2006
MZK obsługuje także sezonową linię po jeziorze Jamno, obsługiwaną statkiem Koszałek (nr taborowy #2007).
________________________________________
Chciałbym poruszyć sprawę wyżej wspomnianej linii nocnej. Od 23 listopada przestaje ona funkcjonować. Wstyd, że ponad 100 tysięczne miasto nie ma linii nocnej. Przykładowo taki Słupsk, wielkością porównywalny z Koszalinem, ma je dwie. Powodem zamknięcia jest nieopłacalność linii. NOCka jest obsługiwana przez DABy, które palą za dużo. Linia ma też przebieg przez całe miasto, co powoduje, że np. z ul. Morskiej pod dworzec PKP jedzie się nawet 2 razy dłużej, niż na piechotę. Bilety są 2 razy droższe niż na linie dzienne. MZK ma 3 busy, które mogłyby wyjeżdżać na linię nocną. Ale czemu MZK tego nie robi - cholera wie... A co wy o tym myślicie?
2, 3, 4, 6, 8, 9, 10*, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17*
* - nie kursują w niedziele i święta
A także sezonowe 1, 1J i 23. Tabor wygląda następująco:
DAB 7-1200B - 1137
DAB 12-1200B (zmontowane w Koszalinie) - 1143, 1144
DAB 12-1200B (produkcja duńska) - 1128, 1129, 1132, 1133, 1136, 1190, 1191
MAN NG312 - 1159, 1161, 1165, 1170, 1171, 1172
MAN NG313 - 1171, 1181
MAN NL222 - 1158, 1162, 1163, 1164, 1167, 1168, 1169
MAN NL223 - 1178, 1179, 1180, 1183, 1184, 1185, 1186, 1187
MAN NL283 - 1197, 1198, 1199
MAN NL283 Lion's City - 2008, 2009, 2019, 2020
Scania CN270UB - 2001, 2002, 2003, 2004, 2005
Scania CN280UB - 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016
Scania CN280UA - 2010, 2017
Mercedes 416 CDI - 1176
Mercedes 515 CDI - 2006
MZK obsługuje także sezonową linię po jeziorze Jamno, obsługiwaną statkiem Koszałek (nr taborowy #2007).
________________________________________
Chciałbym poruszyć sprawę wyżej wspomnianej linii nocnej. Od 23 listopada przestaje ona funkcjonować. Wstyd, że ponad 100 tysięczne miasto nie ma linii nocnej. Przykładowo taki Słupsk, wielkością porównywalny z Koszalinem, ma je dwie. Powodem zamknięcia jest nieopłacalność linii. NOCka jest obsługiwana przez DABy, które palą za dużo. Linia ma też przebieg przez całe miasto, co powoduje, że np. z ul. Morskiej pod dworzec PKP jedzie się nawet 2 razy dłużej, niż na piechotę. Bilety są 2 razy droższe niż na linie dzienne. MZK ma 3 busy, które mogłyby wyjeżdżać na linię nocną. Ale czemu MZK tego nie robi - cholera wie... A co wy o tym myślicie?
Ostatnio zmieniony 2014-01-15, 23:16 przez Mrozard, łącznie zmieniany 4 razy.
Same niemiłe niespodzianki na moje urodzinymrozard pisze:23 listopada
Co do nocek - nawet Neosie mogłyby jeździć na nich - waże, aby jeździły w pobliżu klubów, dyskotek itp. Wiadomo - napity nie powienin jeździć autem, to pojedzie autobusem. Na początek - 3 linie (obsługiwane busami): w pobliżu PKP/PKS jakiś wspólny przystanek i jazda w różne części miasta. MKMów w Koszalinie kilku jest - wysłać meila, zaproponować, zawsze to jakaś inicjatywa
Ostatnio zmieniony 2009-11-22, 13:39 przez 9507, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeden z MKMów poruszył ten temat na swoim blogu: http://www.infobus.pl/blog.php?id=490 . W komentarzach widzimy, co na to MZK i gazety Aczkolwiek pomysł dobry - np. linie na "Północ", Chełmoniewo i na Raduszkę, zahaczając o "Forum".9507 pisze:MKMów w Koszalinie kilku jest - wysłać meila, zaproponować, zawsze to jakaś inicjatywa
"Śmigłowce" (jak to mówimy na te DABy) w ogóle nie wyjeżdżają z zajezdni. Ostatni raz na linii jeden z nich był widziany we wrześniu (na jednym kółku 15, później się zepsuł, olej czy coś innego wyciekło). One mają stały przydział na stanie w zajezdni Zostały kupione z myślą na dodatki do Mielna w lecie i mniej obciążone linie w reszcie roku. Chyba 2 razy były wystawione na sprzedaż, ale nie było kupców.siekierowy pisze:Czy w Koszalinie DAB-y 11-0860S jeżdżą normalnie na liniach całodziennych, czy tylko na jakiś dodatkach. Interesuje mnie to bo te autobusy to raczej niewypały.
//EDIT: jest przetarg na sprzedaż autobusów. DABy 11-0860S (znowu) i... neon #1157! Więcej info: http://mzk.koszalin.pl/index.php?s=060277
Kolejny debilizm ze strony naszego "kochanego" MZK Koszalin. Oto jak w okresie świąteczno-noworocznym kursują autobusy:
A co wy myślicie o tej sytuacji?
Nic tylko powiesić za nie powiem co... w niemal 100 tysięcznym mieście nie ma jakiejkolwiek linii w pierwszy dzień świąt. Ja rozumiem, że kierowcy też ludzie i też chcą mieć wtedy wolne, ale jedna brygada na linii pokrywającej się z dawną NOCką, obsługiwana nawet 2-drzwiowym DABem, załatwiła by sprawę (bo nie ma aż takiego dużego popytu na KM w pierwszy dzień świąt, ale jednak jakiś tam jest, mały bo mały, ale jest).24 grudnia 2009
Kursują autobusy wszystkich linii według rozkładu jazdy w dni powszednie – do godziny 17:00.
25 grudnia 2009
Nie kursuje żadna linia autobusowa.
26 grudnia 2009
Od godziny 14:00 kursują autobusy linii: nr 2, nr 3, nr 6, nr 8, nr 9, nr 13, nr 14, nr 16, według niedzielnego rozkładu jazdy.
31 grudnia 2009
Kursują autobusy wszystkich linii według rozkładu jazdy w dni powszednie – do godziny 17:00.
1 stycznia 2010
Od godziny 14:00 kursują autobusy linii: nr 2, nr 3, nr 6, nr 8, nr 9, nr 13, nr 14, nr 16, według niedzielnego rozkładu jazdy.
A co wy myślicie o tej sytuacji?
Jak już pisałem w komentarzu na TWB: niezłe jaja. Mysllę, że pasażerowie zaprotostetują, no bo przecież jak się dostaną choćby do Kościoła. Przecież komunikacja jest dla ludzi. Tak dla porównania w prawie 10 razy mniejszej Krynicy KU wykona ponad 30 kursów- od 5:30 (pierwszy kurs linii 2) do 22:30 (ostatni kurs linii 3).mrozard pisze: A co wy myślicie o tej sytuacji?
Z tym akurat nie będzie większego problemu, chyba że ludzie będą chcieli dostać się do katedry. Kościoły są w takich miejscach, że mieszkańcom nie potrzeba autobusów. Jednakże głosy sprzeciwu można będzie zapewne usłyszeć od ludzi starszych, którzy będą chcieli dostać się do w/w katedry, bądź na cmentarz.Matlik pisze:[...]no bo przecież jak się dostaną choćby do Kościoła.[...]
//EDIT: MZK poinformowało, że od nowego roku linie 13 i 14 zmieniają trasy:
No to teraz czekać na rozkład...Miejski Zakład Komunikacji Sp. z o. o. w Koszalinie uprzejmie informuje Szanownych Pasażerów, że od dnia 01.01.2010 r wprowadza zmianę trasy autobusów linii nr 13 i nr 14 - przez ulicę Krańcową. Jednocześnie nastąpi korekta rozkładów jazdy autobusów linii nr 13 i nr 14. Trasa i rozkład jazdy autobusów linii nr 12 nie ulegają zmianom.
Na TWB pojawiły się niepotwierdzone informacje co do planów MZK na najbliższe lata: http://www.phototrans.eu/14,384690,0,Sc ... _2005.html
Szkoda, że dopiero teraz zorientowano się, że Scanie to jednak za droga marka dla nich (ale czy rzeczywiście koszty eksploatacji takiej Scani są znacząco wyższe od np. Mercedesa, Volvo bądź MANa- przecież to też drogie marki w zakupie) natomiast co do DABów to szkoda- młode roczniki, jeszcze pewno by pojeździły, no ale niestety ich główną wadą jest brak niskiej podłogi co przekreśla te wspaniałe pojazdy
Hehe. Co miasto to inne opinie.
Swego czasu w Toruniu narzekali na MAN-y Lion's City. ¯e podobno są awaryjne.
W Warszawie, Bielsku Białej, Krakowie - narzekali na Solarisy Urbino. ¯e podobno to złom, są awaryjne. Jeszcze jako nowe są bardzo kłopotliwe
... a teraz Koszalin. MZK nie chce już Scanii.
Jak tak dalej pójdzie, to polscy przewoźnicy będą kupować wyłącznie Mercedesy Citaro... bo jeszcze nie słyszałem o nich złego zdania
Swego czasu w Toruniu narzekali na MAN-y Lion's City. ¯e podobno są awaryjne.
W Warszawie, Bielsku Białej, Krakowie - narzekali na Solarisy Urbino. ¯e podobno to złom, są awaryjne. Jeszcze jako nowe są bardzo kłopotliwe
... a teraz Koszalin. MZK nie chce już Scanii.
Tymczasem w Warszawie PKS Grodzisk ostro szaleje ze Scaniami. Nie wiem jak jest aktualnie - ale swego czasu były one bardzo mało awaryjneMichał K. na TWB pisze:Według informacji jakie dostałem, prawdopodbnie jest to ostatnia Scania w Koszalinie. MZK nie chce znać tych autobusów, bardzo się na nich zawiodło, szczególnie z powodu wysokiej awaryjności i drogich części
Jak tak dalej pójdzie, to polscy przewoźnicy będą kupować wyłącznie Mercedesy Citaro... bo jeszcze nie słyszałem o nich złego zdania
Oj nie zdziwiłbym się Choć gdyby MZK rozpisało przetarg "jak zawszę" (czyt. silnik tego samego producenta co reszta) to zapewne MB by wystartował. A nowym Citaro bym nie pogardziłJ-31 pisze:Jak tak dalej pójdzie, to polscy przewoźnicy będą kupować wyłącznie Mercedesy Citaro... bo jeszcze nie słyszałem o nich złego zdania