KM Łomianki

Organizatorzy transportu miejskiego, przewoźnicy komunikacji miejskiej, wykazy taboru.
Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Re: KM Łomianki

Post autor: pmaster »

Nie ma warszawskiej tapicerki :!:
Napis ŁOMIANKI rzeczywiście możnaby odkleić, bo mylący.

wojtek1611
Posty: 457
Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: KM Łomianki

Post autor: wojtek1611 »

Ale wy sięczepiacie :D

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Re: KM Łomianki

Post autor: pmaster »

To taka kiepska aluzja do poczynań ZTMu, który pilnuje tej tapicerki jak gimnazjalistka błony, a tu sobie odpuścił

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: KM Łomianki

Post autor: TLG »

Pilnują tapicerki tam, gdzie jest ona zapisana w kontrakcie z ajentem. Gdyby była i tu to by pilnowali.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: KM Łomianki

Post autor: J-31 »

KM Łomianki robi zakupy. Firma ogłosiła przetarg na zakup 5 szt. autobusów 12-m. :cool:

Szczegóły :strzałka: http://infobus.pl/text.php?from=main&id=69691

Autobusy mają być przeznaczone do obsługi linii - prawdopodobnie - 110, a więc będą pracować dla ZTM Warszawa ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: KM Łomianki

Post autor: TLG »

Odbija się czkawką zawieszenie działalności "Redutowej", a na 110 Mobilis wysyła autobusy... z Utraty.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: KM Łomianki

Post autor: J-31 »

MZA popełniło wiele błędów, nie tylko zbyt szybko wygasili "Redutową", ale też nie wiem po jakiego diabła sprzedawali "Chełmską"... teraz tam są większe chaszcze niż słupek przystankowy. Zaraz tam wyrośnie las.. a na 131 wyjeżdża m.in. "Stalowa", na szczęście "Ostra" ma bliżej ... No, ale to nie temat o tym ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: KM Łomianki

Post autor: TLG »

Nie chcę się w pełni odnosić do twojego wpisu, bo nie jest to miejsce ani czas, jednak to rozwiązanie mimo, że wydaje się prowizoryczne to jest opłacalne i rozsądne niezależnie od sytuacji MZA. Przewoźnik nie ponosi kosztów przejazdu technicznego na kraniec, ani nie trzeba płacić przewoźnikowi - jak to ma miejsce w przypadku MZA - za takie przejazdy. KMŁ i tak inwestuje, a w ten sposób zyskuje finansowanie na program wymiany taboru. Jednocześnie w ZTM wciąż krąży myśl o włączeniu KMŁ do warszawskiej komunikacji w sposób pełnowymiarowy, a nie tylko na zasadzie akceptacji niektórych elementów taryfy na odcinku w I strefie. Wiewiórki donosiły, że są dwie koncepcje: KMŁ jako eLka (problem eLek w I strefie już dało się zlikwidować na L-7, które pierwotnie na warszawskim odcinku w ogóle się nie zatrzymywało) lub zamiana Ł i wszystkich BISów na regularne linie podmiejskie. Nie wiem, jak wówczas wyglądałaby kwestia obsługi Sadowej, Palmir i Czosnowa, bo wtedy to ZTM musi negocjować dopłaty do komunikacji przez Czosnów, które mogą okazać się nie do udźwignięcia dla gminy.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Re: KM Łomianki

Post autor: pmaster »

Łomiankowską jakoś dźwigają.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: KM Łomianki

Post autor: TLG »

pmaster pisze:Łomiankowską jakoś dźwigają.
Nie wiem jak wygląda umowa między Łomiankami i Czosnowem. Nie wykluczam, że dla KMŁ jest to linia komercyjna tj. zarabia sama na siebie i dla KMŁ jest opłacalna.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: KM Łomianki

Post autor: J-31 »

Dawno tu nic nie pisaliśmy, a dzieje się... sorry, "dzieje się" to w przypadku komunikacji miejskiej w Łomiankach w zasadzie baaardzo mało powiedziane. :mruga:

Gmina Łomianki od 1-go stycznia wchodzi do I-szej strefy ZTM Warszawa, a gmina Czosnów znajdzie się w II strefie ZTM. A to oznacza, że obowiązywać będą wyłącznie bilety komunikacji miejskiej warszawskiego organizatora komunikacji - czyli ZTM.

Tym samym od 1-go stycznia przestanie obowiązywać taryfa KMŁ... to koniec biletów KMŁ ;)

Jaka będzie organizacja komunikacji miejskiej w Łomiankach ? By odpowiedzieć sobie na to pytanie musimy podzielić obecny system linii KMŁ na dwie części

1. Linie płatne - to na nich obowiązywać będzie taryfa ZTM Warszawa. Na tych liniach wszystkie autobusy muszą być w barwach "warszawskich"

:strzałka: Ł1 i Ł2 :strzałka: stanie się linią 150 na trasie: Dziekanów Leśny - Metro Młociny (z 3 kursami porannymi dodatkowymi do pętli Metro Marymont)
:strzałka: BIS :strzałka: stanie się linią 750 na trasie: Dębina - Młociny (z kursami wariantowi do Palmir i Sadowej)
:strzałka: 701 :strzałka: stanie się teraz linią miejską 250, na trasie: Dąbrowa Zachodnia - Metro Młociny

Do Łomianek od 1-go stycznia pojedzie autobus linii nocnej N56 na trasie: Dziekanów Leśny - Metro Młociny
A od połowy 2018 roku do Łomianek pojadą autobusy linii 110 na trasie: C.H. Łomianki – Metro Marymont

Obsługą tych linii zajmie się oczywiście KM Łomianki. W tym celu KMŁ nadal czeka na dwa Ursusy CS12LF... i chyba jeszcze sobie poczeka, ale dodatkowo KMŁ już odkupiło 5 Jelczy M121M od MZA Warszawa, są to wozy - najprawdopodobniej: #4755, #4773, #4801, #4803 i #4896

2. Linie lokalne KMŁ - staną się bezpłatne i będą je nadal obsługiwać autobusy kremowo-zielone
:strzałka: ŁD :strzałka: stanie się linią nr. 1: ICDS - Dąbrowa Zachodnia (z opcją niektórych kursów przez Buraków)
:strzałka: Ł4 :strzałka: stanie się linią nr. 2: ICDS - Kiełpin
:strzałka: Ł3 :strzałka: stanie się linią nr. 3: Sadowa - przez Kiełpin - Dziekanów Leśny

Oznacza to, że autobusy kremowo-zielone nie znikną całkowicie z ulic Łomianek, ale wiadomym będzie jakie linie obsługują. Nie powinno się to mylić pasażerom ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Organizatorzy i przewoźnicy”