WGK/MZK Toruń
Przetarg na nowe autobusy
Są ekologiczne, ale lepsze są CNG. Tylko, że w Toruniu (CNG) nie przejadą pod wiaduktem, więc nie przejadą za most.
Pomijając ten temat niedawno MZK Toruń otworzyło przetarg na 5 nowych autobusów: 4 na ON, 1 na CNG (w przypadku nie zgłoszenia żadnej firmy do przetargu zakład zamówi 5 autobusów na ON). Znając życie będą to Solarisy.
Pomijając ten temat niedawno MZK Toruń otworzyło przetarg na 5 nowych autobusów: 4 na ON, 1 na CNG (w przypadku nie zgłoszenia żadnej firmy do przetargu zakład zamówi 5 autobusów na ON). Znając życie będą to Solarisy.
Wyjaśnijmy sobie kilka rzeczy. Po pierwsze ekologia nie polega na tym, że coś jest ekologiczne wtedy gdy nie emituje żadnych zanieczyszczeń (z resztą z punktu widzenia środowiska jako ogółu, to autobus elektryczny czy trolejbus też nie jest ekologiczny, bo zużywa energię wytworzoną przez elektrownię która to z kolei wydaliła całe mnóstwo zanieczyszczeń), a ekologiczne jest coś co zmniejsza negatywny wpływ na środowisko i hybryda to zadanie wypełnia, bo ideą napędu hybrydowego jest odciążanie lub nawet eliminowanie w części sytuacji jednostki spalinowej, a to przekłada się na zmniejszenie zużycia paliwa i zmniejszenie emitowanych do atmosfery zanieczyszczeń. Jednostka tradycyjna jest wspomagana przez silnik elektryczny którą ją odciąża.
Kolejna sprawa, to kwestia pracującego na okrągło silnika. Na jakiej podstawie tak twierdzisz Jeżeli tylko na podstawie ot choćby jeżdżących również w Warszawie Solarisów to jest to zły wniosek. To jest z resztą chyba jeden z najbardziej prymitywnych systemów. Przejedź się innymi hybrydami lub zapoznaj z ich techniką. Ot choćby z Volvo gdzie jest system Stop&Go - za każdym razem gdy autobus staje w miejscu silnik spalinowy jest wyłączany. Więc jest to nonsens, że silnik pracuje cały czas. To kwestia zastosowanej technologii, a i tak hybrydy Solarisa też są ekologiczne co opisałem powyżej.
Ponadto jak na razie, to wgłębiliśmy się tylko w hybrydy równoległe. Oprócz tego gro oferowanych na rynku pojazdów to są już hybrydy szeregowe (łącznie z czwartą generacją hybrydy Solarisa). Zasada działania tego systemu jest taka, że za napędzanie autobusu odpowiedzialny jest wyłącznie silnik elektryczny. Silnik spalinowy napędza generator który z kolei ładuje baterie. Możliwa jest więc jazda na samym silniku elektrycznym z wyłączonym spalinowym aż do osiągnięcia niskiego stanu naładowania baterii. Więc w praktyce bez emisji czegokolwiek można przejechać całą trasę.
No więc na podstawie powyższego wynika chyba jednak, że hybrydy są jak najbardziej ekologiczne.
No i na koniec wróćmy jeszcze do CNG. Napisałeś, że no jak hybryda ekologiczna skoro pracuje w niej na okrągło silnik. A w CNG nie pracuje Owszem, pracuje i również emituje zanieczyszczenia. Może mniejsze niż silnik ON, ale nie można mówić o tym, że CNG jest ekologiczne,a hybryda to już nie.
Kolejna sprawa, to kwestia pracującego na okrągło silnika. Na jakiej podstawie tak twierdzisz Jeżeli tylko na podstawie ot choćby jeżdżących również w Warszawie Solarisów to jest to zły wniosek. To jest z resztą chyba jeden z najbardziej prymitywnych systemów. Przejedź się innymi hybrydami lub zapoznaj z ich techniką. Ot choćby z Volvo gdzie jest system Stop&Go - za każdym razem gdy autobus staje w miejscu silnik spalinowy jest wyłączany. Więc jest to nonsens, że silnik pracuje cały czas. To kwestia zastosowanej technologii, a i tak hybrydy Solarisa też są ekologiczne co opisałem powyżej.
Ponadto jak na razie, to wgłębiliśmy się tylko w hybrydy równoległe. Oprócz tego gro oferowanych na rynku pojazdów to są już hybrydy szeregowe (łącznie z czwartą generacją hybrydy Solarisa). Zasada działania tego systemu jest taka, że za napędzanie autobusu odpowiedzialny jest wyłącznie silnik elektryczny. Silnik spalinowy napędza generator który z kolei ładuje baterie. Możliwa jest więc jazda na samym silniku elektrycznym z wyłączonym spalinowym aż do osiągnięcia niskiego stanu naładowania baterii. Więc w praktyce bez emisji czegokolwiek można przejechać całą trasę.
No więc na podstawie powyższego wynika chyba jednak, że hybrydy są jak najbardziej ekologiczne.
No i na koniec wróćmy jeszcze do CNG. Napisałeś, że no jak hybryda ekologiczna skoro pracuje w niej na okrągło silnik. A w CNG nie pracuje Owszem, pracuje i również emituje zanieczyszczenia. Może mniejsze niż silnik ON, ale nie można mówić o tym, że CNG jest ekologiczne,a hybryda to już nie.
Ja Cię doskonale rozumiem, źe na rynku prócz oferty Solarisa, są dostępne pojazdy hybrydowe jeszcze innych producentów i o wiele bardziej zaawansowane technologicznie niż te które ja znam z Warszawy, ale obawiam się, że jeżeli - hipotetycznie - MZK Toruń zdecyduje się na zakup autobusów hybrydowych, to raczej najprawdopodobniej zakupiłby Solarisy UrbinoAmalio pisze:Na jakiej podstawie tak twierdzisz Jeżeli tylko na podstawie ot choćby jeżdżących również w Warszawie Solarisów to jest to zły wniosek. To jest z resztą chyba jeden z najbardziej prymitywnych systemów. Przejedź się innymi hybrydami lub zapoznaj z ich techniką. Ot choćby z Volvo gdzie jest system Stop&Go - za każdym razem gdy autobus staje w miejscu silnik spalinowy jest wyłączany. Więc jest to nonsens, że silnik pracuje cały czas. To kwestia zastosowanej technologii, a i tak hybrydy Solarisa też są ekologiczne co opisałem powyżej.
@J-31: Nie ma innej możliwościJ-31 pisze:Ja Cię doskonale rozumiem, źe na rynku prócz oferty Solarisa, są dostępne pojazdy hybrydowe jeszcze innych producentów i o wiele bardziej zaawansowane technologicznie niż te które ja znam z Warszawy, ale obawiam się, że jeżeli - hipotetycznie - MZK Toruń zdecyduje się na zakup autobusów hybrydowych, to raczej najprawdopodobniej zakupiłby Solarisy UrbinoAmalio pisze:Na jakiej podstawie tak twierdzisz Jeżeli tylko na podstawie ot choćby jeżdżących również w Warszawie Solarisów to jest to zły wniosek. To jest z resztą chyba jeden z najbardziej prymitywnych systemów. Przejedź się innymi hybrydami lub zapoznaj z ich techniką. Ot choćby z Volvo gdzie jest system Stop&Go - za każdym razem gdy autobus staje w miejscu silnik spalinowy jest wyłączany. Więc jest to nonsens, że silnik pracuje cały czas. To kwestia zastosowanej technologii, a i tak hybrydy Solarisa też są ekologiczne co opisałem powyżej.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Solarisy zakupione przez Spółkę już w zajezdni
5 nowych autobusów Solaris Urbino 12 zasilanych olejem napędowym zakupionych ze środków własnych Spółki MZK w Toruniu, dotarło dziś w godzinach popołudniowych do Torunia. Firma Solaris wygrała przetarg na dostawę tych pojazdów. Autobusy wyposażone w automaty do sprzedaży biletów, monitoring oraz tablice informacyjną wewnętrzną LCD, której w poprzednio zamawianych autobusach nie było. Na wyświetlaczu tej tablicy znajdować się będzie m.in. informacja o linii autobusu, nazwa przystanku docelowego, w strefie przystankowej napis „przystanek” i nazwa bieżącego przystanku, po wyjeździe ze strefy przystankowej napis „ Następny przystanek” i nazwa tego przystanku na trasie przejazdu, lista nazw kolejnych przystanków na trasie - wyświetlana w formie tzw. „ termometru” wraz z ewentualnymi możliwymi przesiadkami.
http://mzk-torun.pl/newsy-na-glownej/so ... w-zajezdni
Miasto ma zamiar kupić 12 sztuk tramwajów - niskopodłogowców, ale nikt nie zainteresuje się tym, po czym one mają jeździć. W Toruniu chyba jedynie dobre są fragmenty torów na rondzie Hoffmana, na Skłodowskiej-Curie i to chyba wszystko. Reszta woła o pomstę do nieba.
Ale Swing Pesy w kolorach warszawskiego ZTM prezentował się w grudniu świetnie na toruńskich szlakach
Ale Swing Pesy w kolorach warszawskiego ZTM prezentował się w grudniu świetnie na toruńskich szlakach
-
- Posty: 457
- Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: WGK/MZK Toruń
Ciekawy jestem czy MZK będzie teraz zamawiało Solarisy tylko z takimi drzwiami, ale czy to oznacza np. uregulowanie kierunku wymiany pasażerów ?
Re: WGK/MZK Toruń
Zapewne wyniesione z Alpino. Tam pierwsze drzwi są tylko dla kierowcy. Ja oczywiście tego nie wiedząc miałem przypał, bo w Warszawie tego nie ma. Raczej nie ma to uregulować wymiany pasażerów, bo w Toruniu sprawnie to przebiega. Pewno będą puszczane na linie z małym potokiem pasażerskim.
Re: WGK/MZK Toruń
Przypał za wejście przednimi drzwiami?mati555 pisze:Zapewne wyniesione z Alpino. Tam pierwsze drzwi są tylko dla kierowcy. Ja oczywiście tego nie wiedząc miałem przypał, bo w Warszawie tego nie ma. Raczej nie ma to uregulować wymiany pasażerów, bo w Toruniu sprawnie to przebiega. Pewno będą puszczane na linie z małym potokiem pasażerskim.
Re: WGK/MZK Toruń
Piszcie po polsku, błagam.mati555 pisze:przypał
EOT.
Re: WGK/MZK Toruń
Przepraszam Mrozard. Miałem wpadkę. Chociaż słowo "przypał" jest w słowniku języka polskiego.
http://sjp.pl/przypa%B3
Szymon, wiesz. Podszedłem do pierwszych drzwi, kierowca nie otwiera, czekam, a wszyscy już weszli 2-gimi.
http://sjp.pl/przypa%B3
Szymon, wiesz. Podszedłem do pierwszych drzwi, kierowca nie otwiera, czekam, a wszyscy już weszli 2-gimi.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: WGK/MZK Toruń
MZK Toruń uruchamia linię 100 z Dworca Kolejowego w Toruniu do IKEA Bydgoszcz przy ulicy Fordońskiej.
Przybył nam po cichu kolejny operator w Bydgoszczy dzięki IKEA. IKEA planuje w przyszłości inne połączenia z miast Kuj-Pomu.W najbliższą sobotę i niedzielę będzie kursował specjalny autobus z Torunia do IKEA Bydgoszcz. Wyjazdy z Torunia z przystanku Dworzec Miasto o godz. 10:00 i 16:00. Powrót do Torunia o godz. 13:30 i 19:00. Poniżej przedstawiamy trasę przejazdu oraz cennik.
Zapraszamy!
https://mzk-torun.pl/40-aktualnosci/566 ... -bydgoszcz
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: WGK/MZK Toruń
Najnowsze wieści są takie, że jeden pojazd (jedyny który przyjechał) wrócił do producenta z powodu wad, podobno coś z kratownicą jest nie tak. Mają poprawić i wrócą wszystkie miejmy nadzieję.