PolskiBus.com

Organizatorzy transportu miejskiego, przewoźnicy komunikacji miejskiej, wykazy taboru.
Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Re: PolskiBus.com

Post autor: Amalio »

pmaster pisze:No, gdyby we wszystkich większych miastach GOP się zatrzymywał to trochę by im zeszło.
A czy ja napisałem "Brawo nie zatrzymują się w Gliwicach, Zabrzu, Rudzie Śląskiej, Chorzowie"? Nie. Nie zatrzymują się w Gliwicach, a to spory problem, bo po pierwsze Gliwice są dużym miastem, a do Katowic jest już daleko. Zarówno osobom z Gliwic jak i Zabrza, a dalej Pyskowic, Knurowa i Rybnika byłoby znaczne wygodniej jechać z Gliwic.
Ponadto sytuacja jest niebezpieczna. Żaden przewoźnik autobusowy nie zatrzymuje się w Gliwicach. Jeśli kolej zacznie padać i zaczną się cięcia, to wydostać się z Gliwic będzie już ekstremalnie trudno. A absurdem będzie sytuacja w której żeby dostać się do Wrocławia trzeba się będzie ciągle cofać do Katowic. Stracony czas i pieniądze.
Więc jak tak ostro wojują, to niech będą łaskawi wszystkim zapewnić dogodne połączenie, a nie tak po łebkach jak robią to teraz.
Ja wiem, że wiele osób się PB podnieca i uważa za skandal zatrzymanie Leo Expresu, ale prawda jest taka, że sukces tych firm przy takiej polityce jaką reprezentuje PB właśnie, w dłuższej perspektywie skończy się znaczącym zubożeniem rynku przewozów pasażerskich.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Re: PolskiBus.com

Post autor: faja_k »

Kędzior pisze:Taka specyfika linii ekspresowych. Gdyby to były linie pospieszne, można by wprowadzić większą liczbę przystanków, jednak jako, że to byłyby linie pospieszne, to zaraz by musiały być ulgi dla osób ustawowo do nich uprawnionych. Niedawno w gazetach rozpisywano się, dlaczego część połączeń omija Częstochowę a te dłużej kursujące linie zatrzymują się w tym mieście. Wcześniej były inne przepisy dotyczące linii ekspresowych i postoje w takich miejscowościach były dozwolone.
Powielasz domysły pojawiające się w artykułach prasowych, których nikt z PB nie potwierdził. Z tego, co wiem, to któraś linia PB jest pospieszna a nie ekspresowa i ulg nie ma. Poza tym takie ulgi to plusy dla przewoźnika, bo ulgi ustawowe są zwracane. W Internecie pojawiają się komentarze mówiące o tym, że to biurokracja i mnóstwo formalności, szczerze mówiąc w to wątpię. A dlaczego część połączeń omija Częstochowę? Być może nie opłaca się uruchomić większej ilości połączeń. Podobnie jest z innymi starymi zwyczajami PB, np. z połączeniami Poznań-Warszawa. Te starsze jadą przez Łódź, nowe jeżdżą bezpośrednio. Jakoś nie pasuje to do tych domysłów, bo przecież Łódź jest miastem wojewódzkim. Podobnie te nowe połączenia zatrzymują się na dworcu PKS a stare na Górczynie. I nie mów, ze to dlatego, że stare połączenia jadą do Berlina, bo jest też nowa linia Gdańsk-Praga, która wjeżdża do Poznania w obie strony od Górczyna i też jedzie na PKS.

Myk jest taki, że ktoś w PB uznał, że nie opłacają im się dwa przystanki tak blisko siebie, co w przypadku aglomeracji śląskiej tworzy niebezpieczny precedens, który opisał Amalio.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: PolskiBus.com

Post autor: Przemek »

Proszę bardzo, twoje "domysły":

http://wyborcza.biz/Prawo/1,128894,1409 ... s_com.html
Zakazane przystanki, czyli gdzie nie może stanąć PolskiBus.com
Tomasz Haładyj, Częstochowa 14.06.2013 , aktualizacja: 14.06.2013 16:26

Autobusy ekspresowe nie mogą zatrzymywać się w miastach niewojewódzkich, choćby były dużo większe od tych, które są siedzibą województwa. I Ministerstwo Transportu nie zmieni tego absurdalnego zakazu.
Gdy pod koniec kwietnia PolskiBus.com uruchomił kolejną linię z Gdańska do Rzeszowa, okazało się, że czerwone autobusy nie będą zatrzymywać się w 240-tys. Częstochowie, choć przez nią przejeżdżają. Od ub. roku obowiązuje bowiem przepis mówiący, że linia ekspresowa może przystawać tylko w miastach wojewódzkich. W innych - tylko jeśli jest tam przystanek początkowy lub końcowy.

Według nowych przepisów autobusy ekspresowe mogą się zatrzymywać w 122-tys. Opolu, 119-tys. Zielonej Górze, 200-tys. Kielcach czy 198-tys. Toruniu. Ale w 240-tys. Częstochowie - już nie. Na szczęście częstochowianie nadal mogą wsiadać i wysiadać na przystanku linii Warszawa - Katowice, bo PolskiBus.com uruchomił ją wcześniej, a prawo nie może działać wstecz.

Inny przewoźnik tłumaczy absurd przepisów: - Załóżmy, że chcę w lecie uruchomić linię ekspresową z Krakowa do kurortów Pomorza Zachodniego. Miastem niewojewódzkim może być tylko docelowe - jeśli więc puszczę autobus do Świnoujścia, to co z leżącymi kilka kilometrów wcześniej Międzyzdrojami? A jeśli zakończę kurs w Międzyzdrojach, to co ze Świnoujściem?

Skąd dyskryminacja miast niewojewódzkich? - Wprowadzenie definicji komunikacji zwykłej, przyspieszonej, pospiesznej i ekspresowej z zastosowaniem kryteriów [przystanki linii ekspresowych tylko w miastach wojewódzkich] było niezbędne w celu precyzyjnego rozróżnienia rodzajów komunikacji, co ma znaczenie przede wszystkim dla zakresu ulg ustawowych oraz przekazywanych z budżetu państwa dopłat z tytułu stosowania tych ulg - mówi rzecznik prasowy Ministerstwa Transportu Mikołaj Karpiński.

Jeśli przewoźnik chce mieć przystanek w mieście niewojewódzkim, to linia nie może być ekspresowa. - Zatem chcąc wykonywać przewozy m.in. przez Częstochowę, powinien uruchomić komunikację pospieszną, a nie ekspresową - mówi Karpiński.

Na linii pospiesznej PolskiBus.com musiałby respektować ulgi ustawowe - ale strat by nie ponosił, bo otrzymałby rekompensatę od skarbu państwa. Przewoźnik nie chce tych pieniędzy, bo stosuje własny system bonifikat taryfowych na wzór linii lotniczych: im wcześniej kupisz bilet, tym taniej pojedziesz.

Nowe przepisy nie pozwalają w takim przypadku otworzyć innej linii niż ekspresowa - a ta z kolei nie może mieć przystanków w miastach wojewódzkich. - Niestety, to kolejny przypadek braku wyobraźni u piszących prawo. Nie podejrzewałbym celowej dyskryminacji Częstochowy czy innego miasta, tylko niekompetencję i brak zrozumienia przedsiębiorców - mówi dr Michał Wolański z katedry transportu Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

Ale resort transportu uważa, że przepisy są dobre: - Nie planujemy ich zmiany - mówi Karpiński.

Częstochowski senator Andrzej Szewiński (PO) wysłał do ministra Sławomira Nowaka oświadczenie: "W mojej ocenie jest to sytuacja kuriozalna, dlatego zwracam się z uprzejmą prośbą o zweryfikowanie niekorzystnych zapisów rozporządzenia, utrudniających życie mieszkańcom nie tylko Częstochowy, ale i pozostałych dużych miast bez statusu wojewódzkiego". Odpowiedzi jeszcze nie dostał.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Re: PolskiBus.com

Post autor: faja_k »

Tak właśnie media piorą Ci mózg. Piszę, że to są domysły, bo ani w tym artykule ani w żadnym innym nikt z PB się nie wypowiedział na temat tego, że ich autobusy nie zatrzymują się tylko dlatego, że linie te są ekspresowe. Zwróć uwagę na to:
- Po pierwsze, na temat tego, dlaczego PB się tam nie zatrzymuje wypowiada się przedstawiciel innego przewoźnika. Jaki stosunek do PB mają inni przewoźnicy chyba nie trzeba pisać.
- Po drugie, jest to artykuł z GW, która często i chętnie atakuje PB.
- Po trzecie, jest to artykuł z GW, a te (no, nie tylko te, ale te bardziej) należy czytać między wierszami. Nie jest to jedyny przypadek, w którym ta gazeta powtarza wielokrotnie domysły i półprawdy a kłamstwo powtórzone kilka razy w myślach czytelników jest już prawdą.
- Po czwarte, inne media nie opierały się na wypowiedziach PB tylko właśnie na artykułach z GW.

A teraz wejdźmy na stronę PB: http://www.polskibus.com/bus-stops
Widzimy tam różne miasta, takie jak np. Ostróda czy Ostrowiec Świętokrzyski. W tym drugim zatrzymuje się linia P10. Jeżeli dobrze pamiętam, to na początku było dziewięć linii, czyli ta powstała już jak obowiązywały nowe przepisy. Czyli jest to linia pospieszna.
Mamy też linię Poznań-Warszawa, która omija Łódź, choć Łódź jest miastem wojewódzkim.

Dalej twierdzisz, że tu chodzi tylko o to, że PB nie chce się walczyć z biurokracją?

ppln

Re: PolskiBus.com

Post autor: ppln »

Ale omija Łódź jakoś sensownie czy wjeżdża do Łodzi na zmianę kierowców? Bo na W-wa-Wrocław były kursy przyspieszone, ale i tak wszystkie jechały na Kaliski bo była tam planowa zmiana kierowców (tylko nie można było wejść/wyjść). Na szczęście ten absurd dość szybko zniknął.

A dzięki temu, że na krajowej 1 (która jest, przynajmniej poza szczytem, najsensowniejszą w tej chwili drogą z A2 do miasta) jest jeden bardzo niski wiadukt, wjazd piętrusa do Łodzi wymaga karkołomnej jazdy po koszmarnych zadupiach i to jest dość prawdopodobny powód, dla którego część kursów omija Łódź - po prostu oszczędza na tym sporo czasu

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Re: PolskiBus.com

Post autor: faja_k »

Omija sensownie, bo jedzie cały czas A2 :)

muszyx
Posty: 255
Rejestracja: 2005-05-07, 15:28
Lokalizacja: Myśliwiecka 3/5/7

Re: PolskiBus.com

Post autor: muszyx »

faja_k pisze: A teraz wejdźmy na stronę PB: http://www.polskibus.com/bus-stops
Widzimy tam różne miasta, takie jak np. Ostróda czy Ostrowiec Świętokrzyski. W tym drugim zatrzymuje się linia P10. Jeżeli dobrze pamiętam, to na początku było dziewięć linii, czyli ta powstała już jak obowiązywały nowe przepisy. Czyli jest to linia pospieszna.
Jak powstawała linia P10 to jeszcze na starych zasadach i te 3 kursy z przystankiem w Ostrowcu są ekspresowe. Potem dołożyli 3 kursy "non stopy", już jak obowiązywały nowe przepisy. Inna sprawa, że "non stopy" zatrzymują się w Ostrowcu na wymianę kierowców, ale wymiany pasażerskiej nie ma.

Z Ostródą to ewenement, bo linia P1 jako jedyna linia PB jest oznaczona jako pospieszna. Żeby było śmieszniej swego czasu PolskiBus twierdził, że P1 nigdy nie było linią pospieszną i zawsze była ekspresową. No cóż... Jak na swojej stronie mieli i mają zaznaczone w rozkładzie jak wół, że P1 to linia pospieszna... ;)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Re: PolskiBus.com

Post autor: faja_k »

Dobrze kojarzyłem, że któraś linia jest pospieszną, ale źle wskazałem która, dzięki muszyx :)

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 384
Rejestracja: 2009-12-06, 20:31
Lokalizacja: Wrocław/Slough UK

Re: PolskiBus.com

Post autor: Rudy »

Plaxtony już w Polsce
Obrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: PolskiBus.com

Post autor: J-31 »

Fajne, ciekawy jestem jak będzie z komfortem podróżowania tymi autobusami :P

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1518
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: PolskiBus.com

Post autor: Auper »

Przyjemnie by było, jakby dali więcej luzu na nogi, bo chyba właśnie na to było najwięcej skarg... a z zewnątrz autobus jak autobus, wygląda przyjemnie ale bez fajerwerków...;)

Baphomet
Posty: 44
Rejestracja: 2011-01-13, 18:59
Lokalizacja: Legnica

Re: PolskiBus.com

Post autor: Baphomet »

Kiepska ta jedna wycieraczka górna na szybie, bo przecież ludzie siedzą po bokach a nie na środku.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: PolskiBus.com

Post autor: J-31 »

Najważniejsze, żeby kierowca miał czystą szybę i dobrą widoczność. ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: PolskiBus.com

Post autor: Przemek »

Planowane do uruchomienia nowe połączenia:[1]
  • Lublin – Kielce – Kraków
  • Lublin – Rzeszów – Kraków – Katowice – Praga
Link-Bus udostępnił też swoje autokary do obsługi niektórych połączeń pod banderą PolskiBus.com


[1] za: http://www.polskibus.com/10-mln-nowe-polaczenia-lublin

Awatar użytkownika
KB
Kierowca
Kierowca
Posty: 881
Rejestracja: 2008-09-13, 16:14
Lokalizacja: BB/Katowice/Rybnik
Kontakt:

Re: PolskiBus.com

Post autor: KB »

Przypuszczalnie PB mogło odkupić leasing :>?

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Re: PolskiBus.com

Post autor: Coffee »

KB pisze:Przypuszczalnie PB mogło odkupić leasing :>?
Zwykłe podwykonawstwo. Szkoda tylko, że te Irizary jeżdżą na trasach omijających Kraków mimo, iż wozy stoją niecałe 10km od Krakowa w Zabierzowie.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: PolskiBus.com

Post autor: Przemek »

Skoro jeżdżą tak, znaczy że się to opłaca :)

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Flixbus

Post autor: Marcin_558 »

Flixbus chce jeździć z Berlina do Krakowa i Gdańska

Niemiecka firma Flixbus, zajmująca się dalekobieżnymi przewozami autobusowymi, jest zainteresowana ekspansją na polskie drogi. Wniosek o możliwość wykonywania regularnych kursów z Berlina do Krakowa i Gdańska trafił niedawno do Biura ds. Transportu Międzynarodowego.

Otwarciem bezpośredniego połączenia pomiędzy niemiecką stolicą a Krakowem Flixbus zainteresował się po skasowaniu przez PKP Intercity bezpośredniego połączenia EC Wawel z Krakowa do Berlina (przez ostatnie dwa lata kursował w relacji skróconej Wrocław-Berlin) w połowie grudnia 2014 roku. Podejmując decyzję o likwidacji pociągu PKP Intercity twierdziło, że jest mocno nierentowne. Teraz Flixbus w drodze do Krakowa chce zatrzymywać się we Wrocławiu i Katowicach, czyli największych miastach na trasie, gdzie zatrzymywał się również EC Wawel.

Niemiecki przewoźnik złożył też wniosek o zgodę na kursowanie w relacji Berlin-Gdańsk. Również i w tym wypadku trasa przejazdu pokrywać się ma z trasą pociągu uruchamianego przez PKP Intercity. Berlin-Gdynia-Express w drodze nad Bałtyk przejeżdża przez Poznań i Bydgoszcz i podobnie chce kursować Flixbus nie bez powodu uznając, że taka trasa jest najbardziej uzasadniona ekonomicznie.

Na trasie Kraków-Berlin dwa razy dziennie kursy wykonuje już Polski Bus. Czas podróży nocą autobusem przewoźnika trwa 8 godzin i 20 minut.

Flixbus to niemiecka firma autobusowa specjalizująca się w dalekobieżnym transporcie regularnym. Powstała w 2011 roku pod nazwą Gobus, pod nową nazwą działa od 2013 roku. Również od tego roku niemiecka kolej przestała mieć monopol na przewozy dalekobieżne i w związku liberalizacją prawa transportowego, niemieckie firmy autokarowe notują spore wzrosty przewozów. Z tej okazji skorzystał również Flixbus. W ciągu dwóch lat zbudował bardzo silną markę jako przewoźnik i rozpoczął kursowanie poza Niemcami. W tej chwili kursuje na Słowację, Węgry, do Włoch, Austrii, Czech i Holandii.

Polska ma być kolejnym krajem w którym pojawią się niebieskie autobusy przewoźnika.

http://biznes.onet.pl/wiadomosci/kraj/f ... nska/rchw7
Barańczak:

Dodam jeszcze wnioskowane przez Flixbusa rozkłady:

1) BERLIN ZOB 11:30 - Wrocław 16:20 - Opole 17:35 - Katowice 19:00 - KRAKÓW 20:10/7:15 - Katowice 8:30 - Opole 9:55 - Wrocław 11:40 - BERLIN 15:55
2) BERLIN ZOB 6:30 - Berlin Sudkreuz 6:50 - Bydgoszcz 12:20 - GDAŃSK 15:00/5:30 - Bydgoszcz 8:05 - Berlin Sudkreuz 13:45 - BERLIN 14:00

http://forum.infobus.pl/viewtopic.php?f ... start=1290
sieć autobusowa firmy Flixbus: https://www.flixbus.de/bus-routes
strona www: https://www.flixbus.de/

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Flixbus

Post autor: Przemek »

To było do przewidzenia. Rynek nie znosi próżni a po likwidacji "Wafla" powstała nisza na której można zarobić.

Piotr

Re: PolskiBus.com

Post autor: Piotr »

http://www.rp.pl/artykul/706099,1176902 ... awody.html
Czyżby rosła konkurencja dla PB i Pendolino?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Organizatorzy i przewoźnicy”