Europa Express/Europa Express City

Organizatorzy transportu miejskiego, przewoźnicy komunikacji miejskiej, wykazy taboru.
Krzysiek

Berkhof Ambassador

Post autor: Krzysiek »

Ostatnio w okolicach Warszawy na linii L11 z taryfą ZTM pojawił ten o to osobnik:
http://www.phototrans.eu/14,483889,0,DA ... _TC34.html
Od 1 września z kolei pojawi się na linii 742 już barwami warszawskimi :
http://www.przegubowiec.com/galeria/dis ... pos=-22679
Obie linie + L17 obsługuje przewoźnik Europa Express City , który również od września zacznie obsługiwac linie L14-L16, pytanie z jakim taborem. Niedługo się przekonamy.
Linia 742 będzie kursowac z pełną taryfą ZTM na trasie Metro Wilanowska - Brześce + wybrane kursy wydłużone do Góry Kalwarii.
Linie L14- L16 to typowo lokalne linie w gminie Konstancin- Jeziorna z taryfą ZTM od dobowego na dwie strefy w górę.
Linia L11 to linia w Pruszkowie a L17 w Zielonce.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Dzięki Krzysiek za info. Przynajmniej teraz wiadomo, że warto będzie zajrzeć na dworzec Metro Wilanowska w celu odszukania dosyć ciekawego autobusu :)

Mrozard
Moderator
Moderator
Posty: 1563
Rejestracja: 2009-06-18, 10:17
Lokalizacja: co

Post autor: Mrozard »

Wow! W nowym warszawskim malowaniu wygląda wprost genialnie!

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Europa Express/Europa Express City

Post autor: Marcin_558 »

Europa Express City zbroi się na linie L-14, L-15, L-16.

http://www.przegubowiec.com/galeria/dis ... pos=-22679

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Marcin_558 pisze:Europa Express City zbroi się na linie L-14, L-15, L-16.
No i tu nie Trafiłeś, bo ten autobus będzie obsługiwać linię 742 do Góry Kalwarii. Jaki tabor trafi na linie L-x. Tego jeszcze nie wiadomo. Wiadomo, że tabor nie musi być w barwach "warszawskich" ;)

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Dzięki za sprostowanie.

Wiadomo może czy linie "L-xx" będą już miały dłuższe umowy, dłuższe niż pół roku i rok ;)?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Marcin_558 pisze:Wiadomo może czy linie "L-xx" będą już miały dłuższe umowy, dłuższe niż pół roku i rok ;) ?
Niestety. Tego nie wiem :]

alojz
Posty: 368
Rejestracja: 2010-09-25, 22:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: alojz »

Na razie wszystkie umowy są do końca 2011r., kolejne będą najprawdopodobniej na okres roku.

Krzysiek

Post autor: Krzysiek »

Umowy na linie L i na 742 są do końca roku . A tych Ambassadorów powinno byc więcej chyba z 3 sztuki + jeden na rezerwę.
Może takie autobusy będą na liniach L14-16?
http://www.phototrans.eu/2415,12930,394,0,t.html

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

No ładnie:
Trefne tablice, licencja na szybko. ZTM: "Nie ma afery"

Prywatny przewoźnik, który wygrywa przetargi na obsługę tras podmiejskich, jest biznesowo i towarzysko powiązany z wicedyrektorem Zarządu Transportu Miejskiego. - Czuję, że to może wyglądać dziwnie, ale nie ma tu dla nikogo żadnych bonusów - zapewnia Andrzej Franków
Autobus sprowadzony z Niemiec do obsługi linii 742 czeka na pętli Metro Wilanowska

Na trop tej sprawy natknęliśmy się, sprawdzając sygnały o nietypowych zabiegach firmy Europa Express City. Jej dwa autobusy marki Berkhof Ambassador, które wyjechały na nową linię 742 (Metro Wilanowska - Góra Kalwaria), mają używane tablice rejestracyjne. Naprędce zastąpiono nimi numery niemieckie. Np. tablice ELW 63JG w 2009 r. woził autobus innej marki przeznaczony dla klientów Tesco przy ul. Widzewskiej w Łodzi. - System rejestracji polega na jednorazowym wydaniu tablic. W związku z tym jeden numer może być przypisany wyłącznie do jednego pojazdu - podkreśla Mikołaj Karpiński, rzecznik Ministerstwa Infrastruktury.

- Nasz nadzór ruchu sprawdził, że autobusy są dopuszczone do ruchu zgodnie z przepisami. Inaczej nie mogłyby wozić pasażerów - mówi na to Igor Krajnow, rzecznik ZTM.

A jednak przewoźnik zamierza zmienić tablice po raz wtóry. Dopiął już umowy leasingowe i dziś numery powinny być już otwockie. - Używanych wykorzystywać rzeczywiście nie wolno - przyznaje Hubert Kwieciński, prezes Europy Express City. Skąd więc je wziął? - Nie zajmowałem się tym osobiście. Trzeba było te autobusy zarejestrować, żeby zdążyć na 1 września, bo wtedy zaczynał się nasz kontrakt - odpowiada prezes Kwieciński. Twierdzi, że autobusy pierwotnie jeździły po Holandii (na szybach widać napisy w tym języku), a potem w nieznanych mu okolicznościach trafiły do Niemiec. Wysłał tam po nie kierowcę, ale wybrakowana historia właścicieli pojazdów opóźniła załatwianie formalności w Polsce.

Linia pospieszna

Firmę do obsługi linii do Góry Kalwarii wybierano w ogromnym pośpiechu. 18 sierpnia ZTM rozesłał dziennikarzom informację o ogłoszeniu przetargu. Oferty otwarto już 23 sierpnia (zgłosiły się dwie firmy), a 1 września autobusy wyjechały na trasę. Z naszych informacji wynika, że była fatalnie przygotowana. Na drodze do Góry Kalwarii trwa remont i choć linia 742 nie istnieje nawet tydzień, ZTM już kilkakrotnie zmieniał jej przystanki i wyznaczał kolejne objazdy.

Europa Express City obsługuje jeszcze trzy lokalne trasy pod szyldem ZTM w Konstancinie-Jeziornie i jedną w Pruszkowie. Wcześniej wygrała przetarg na linię w Wieliszewie pod Legionowem (dziś ma ją już PKS). W Krajowym Rejestrze Sądowym znaleźliśmy informację, że wiosną zeszłego roku przewoźnik ten kupił firmę Rampa. Udziały w niej (warte nominalnie 200 tys. zł) miał wicedyrektor ZTM ds. przewozów Andrzej Franków.

- Przygotowywaliśmy się wtedy do większego przetargu w ZTM [ostatecznie wygrała go inna firma] i potrzebna nam była szybko licencja przewozowa. Miała ją Rampa. Pan Franków prowadził kiedyś biuro na Dworcu Gdańskim, stąd nazwa. Znamy się jeszcze z dawnych czasów, kiedy jeden drugiemu podnajmował autokary w awaryjnych sytuacjach, ale dziś nie ma żadnych zależności - mówi Kwieciński.

Znajomi z branży

Wicedyrektor Andrzej Franków, który cieszy się opinią dobrego urzędnika, od 26 sierpnia jest na urlopie poza Warszawą. Mówi, że nie miał pojęcia o zamieszaniu z numerami rejestracyjnymi autobusów linii 742. Z Hubertem Kwiecińskim poznali się podczas pracy w Almaturze - jeden był pilotem wycieczek, a drugi kierowcą.

- Razem nie jeździliśmy, ale w branży turystycznej czy transportowej ludzie się znają. To była zawieszona spółka z licencją, ale autobusów już nie miałem, więc chciałem się jej pozbyć. Przyszli do mnie z ofertą, nie wiedziałem, w jakim celu chcą ją kupić - opowiada o transakcji z zeszłego roku. Ile na tym zarobił? Zasłania się tajemnicą handlową, ale znacznie mniej niż 200 tys. zł podawane przez Krajowy Rejestr Sądowy, bo spółka nie była już tyle warta. - Kierownik działu zamówień publicznych w ZTM wie, że pan Kwieciński kupił ją ode mnie, a ja w żaden sposób nie uczestniczę w naszych przetargach. Ten przewoźnik wygrał, bo zgłosił najkorzystniejszą cenę. Nie mają żadnej taryfy ulgowej, tak samo w dziale nadzoru ruchu i przy rozliczeniach za kursy. Wszystko jest do wglądu.

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... fery_.html

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Sprawa z podmienionymi tablicami pojawiła się kilka dni temu na Przegubowcu (w komentarzach). Już kilka dni temu ktoś zwrócił uwagę, że jedna z tablic pochodzi z MB O405, ex "Kris-Tour" Łódź (ta firma miała bazę w Warszawie na Białołęce). A druga tablica pochodziła z Bovy Futury EEC. ;)

Co do dziwnych kontaktów ludzi biznesu - to jakoś mnie to już nie dziwi. Cała Polska jedzie na układach. Grunt, żeby w "papierach" było OK. ;)

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: Europa Express/Europa Express City

Post autor: Marcin_558 »

Pierwszy Autosan Sancity 9LE dla Europa Express City już w Warszawie:

http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=3706

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: Europa Express/Europa Express City

Post autor: TLG »

Warto dodać, że przewoźnik nie wyjedzie jutro na miasto. Nim jednak zapadła taka decyzja EEC zdążyło sprowadzić z całej Polski kilkanaście różnych, mniej lub bardziej egzotycznych jednostek taboru.

9507
Posty: 2906
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Re: Europa Express/Europa Express City

Post autor: 9507 »

A co oni tam posprowadzali?

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Europa Express/Europa Express City

Post autor: Przemek »

Marcin_558 pisze:Pierwszy Autosan Sancity 9LE dla Europa Express City JUŻ w Warszawie:
Raczej DOPIERO, bo chyba zakładano szybsze dostarczenie kompletu pojazdów.

gustlik
Posty: 59
Rejestracja: 2015-02-18, 22:53

Re: Europa Express/Europa Express City

Post autor: gustlik »

W sprawie tej dostawy są wątpliwości – trudno ustalić winnego opóźnienia w dostawie autobusów. Czytałem, że winnym opóźnienia podobno jest przewoźnik, bo zbyt późno złożył zamówienie w Sanoku.

Awatar użytkownika
oolek15
Posty: 747
Rejestracja: 2008-03-13, 13:02
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Kontakt:

Re: Europa Express/Europa Express City

Post autor: oolek15 »

To trzeba było nie podpisywać umowy - proste. Nikt im nie kazał godzić się na taki a nie inny termin dostawy, nie ma też obowiązku przyjmowania każdego zlecenia. Takie tłumaczenia mogłyby działać za czasów słusznie minionego systemu, ale nie teraz. Ktoś kto opowiada takie bajki sam się ośmiesza.
Ja słyszałem, że chińczyki miały cośtam dosłać a nie dosłały.
EDYTA: Źródło

gustlik
Posty: 59
Rejestracja: 2015-02-18, 22:53

Re: Europa Express/Europa Express City

Post autor: gustlik »

Teraz wszystko jasne. Ja czytałem ten artykuł w InfoBus.pl z 31.8.2015: http://www.infobus.pl/europa-express-ci ... 77111.html.

Podano następujące przyczyny sytuacji.
Jak wiadomo sanocka fabryka autobusów znajduje się w upadłości likwidacyjnej. Syndyk zakładu Ludwik Noworolski kiedy tylko dowiedział się, że Europa Express City chce pozyskać od kierowanej przez niego firmy autobusy wziął to za dobry znak. W efekcie mógł odstąpić od zwolnień pracowników z powodu chwilowego spadku ilości zamówień. Każdy kij jednak ma dwa końce.

Przedsiębiorstwo znajdujące się w upadłości likwidacyjnej ma znacznie utrudniony dostęp do finansowania produkcji. I to prawdopodobnie w tym należy się dopatrywać pierwszej przyczyny opóźnienia warszawskiej dostawy. Druga kwestia to czas jaki dano producentowi na wykonanie autobusów. A ta na razie jest zagadką. Z nieoficjalnych informacji wiemy, że Autosan dostarczył stołecznemu przewoźnikowi dziś jedynie dwa SanCity 9LE. Jeżeli wziąć to pod uwagę to nie sposób odnieść wrażenia, że Europa Express City mogła zbyt późno dokonać zamówienia w sanockiej fabryce.
Tłumaczenie producenta jest takie, jak jego sytuacja. To, że argumenty nie są współcześnie przekonujące – oczywiście zgoda. Inna sprawa, że tutaj nie było specjalnie wyboru. Zlecenie albo zwolnienia. Termin realizacji? Taki, jak widać w tekście. Niespodzianka.

Awatar użytkownika
oolek15
Posty: 747
Rejestracja: 2008-03-13, 13:02
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Kontakt:

Re: Europa Express/Europa Express City

Post autor: oolek15 »

Cóż - infobusowi średnio ufam, zdarzyło im się pisać bajki (przy których nie podano autora), "nieoficjalne źródła" też są mało przekonujące. Wszystko zależy od umowy. Wątpię, żeby ktokolwiek podpisał "kiedyś coś wam dostarczymy, ale nie wiadomo kiedy". No i jeżeli nie znamy terminu to wypadałoby raczej powiedzieć, że albo EE/EEC dało zbyt długi termin dostaw albo producent nie wywiązał się z umowy poprzez niedotrzymanie terminu dostaw. Umowa ma 2 strony, to one muszą zgodzić się na jej zapisy. Zamawiający chce mieć przedmiot zamówienia jak najszybciej, producent musi trzeźwo patrzeć na swoje możliwości. Tak jak pisałem jedyną winą EE/EEC może być to, że dali Autosanowi za dużo a nie za mało czasu. Infobus pisząc w ten sposób nie pomaga Autosanowi. Wątpię, żeby potencjalni klienci chcieli być pokazywani w takim świetle.

alojz
Posty: 368
Rejestracja: 2010-09-25, 22:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Europa Express/Europa Express City

Post autor: alojz »

oolek15 pisze: Tak jak pisałem jedyną winą EE/EEC może być to, że dali Autosanowi za dużo a nie za mało czasu.
Naprawdę uważasz że 2,5 miesiąca to dużo czasu?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Organizatorzy i przewoźnicy”