LZ Apolinary Lazar, Marcin Lazar / PKS Południe

Organizatorzy transportu miejskiego, przewoźnicy komunikacji miejskiej, wykazy taboru.
Egon

LZ Apolinary Lazar, Marcin Lazar / PKS Południe

Post autor: Egon »

Wygląda na to, że w siłę rośnie kolejny prywatny przewoźnik z woj. śląskiego. Od jutra firma Lazar będzie realizowała wszystkie zadania komunikacyjne w Myszkowie, skąd "wygryzła" komunalne przedsiębiorstwo SANIKO po wieloletnim panowaniu. Firma panów Lazarów nie tylko będzie przewoźnikiem, ale także w jej zakresie obowiązków leży wyprodukowanie tablic kierunkowych i tabliczek przysatnkowych, poniekąd więc będzie częściowo pełnić funkcje organizatora.

Firma zaistniała w śląskiej komunikacji, wykonując pojedyncze zadania na liniach MZKP Tarnowskie Góry. Później wygrała przetarg na obsługę linii 168, po jej przejściu z MZKP do KZK GOP na skutek zmiany przynależności Piekar Śląskich i kursuje tam do dziś. Obecnie po wycofaniu się PUP/SedBaz z obsługi welu linii KZK GOP, wspólnie z firmą Irex realizuje zadania na linii 600 (ostatnio praktycznie na tej linii pokazują się tylko wozy Lazara).

Debiut Lazara w Myszkowie już jutro. Ode mnie życzenia sukcesów w podboju nowych terenów :)

http://www.miastomyszkow.pl/aktualnosci/853

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Jaki tabor tam będzie jeździł w Myszkowie?

Egon

Post autor: Egon »

Okaże się jutro. W przetargu nie ma żadnych wymagań co do wielkości i wieku autobusów. Wymaga się jedynie ilości w liczbie minimum 9 sztuk.

http://bip.miastomyszkow.pl/?go=259&read=2668

Przypuszczam, że pokażą się 3 MANy NL2x2, 3 Neoplany N4014NF, 1 Mercedes O.405N i 2 Jelcze M11. DABy są zaalokowane na 168. a jeden MAN i gniot na 600.

A jak będziemy mieli szczęście, zobaczymy tam klamkowca H9 :lol:

M11
Posty: 68
Rejestracja: 2011-09-01, 23:09
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: M11 »

Egon pisze:zobaczymy tam klamkowca H9
Klamkowiec będzie niezgodny ze SIWZem :mruga:

Egon

Post autor: Egon »

M11 pisze:Klamkowiec będzie niezgodny ze SIWZem :mruga:
Ale zawsze może wyjechać jako rezerwa. Wyjąłeś cytat z kontekstu - przecież napisałem przedtem "A jak będziemy mieli szczęście" ;)

M11
Posty: 68
Rejestracja: 2011-09-01, 23:09
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: M11 »

Upppsss... W takim razie mea culpa :!: Nie doczytałem SIWZu.
Myślałem, że wszystkie autobusy mają mieć drzwi automatyczne.

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N »

No no, moje gratulacje, z tego co widziałem SANIKO Myszków nie pokazywał zbytnio klasy a i tabor pozostawiał wiele do życzenia, mam nadzieję że Lazar wprowadzi do tamtejszej KM chociaż trochę cywilizacji.

Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

Post autor: Gadzie »


Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Gadzie pisze:
Dość duże wozy, jak na tamtejszą KM. Spokojnie mogli po części zastosować coś mniejszego, ale dali to, co mieli. Ciekawy jestem, jak na tym zleceniu wyjdą. W sumie zbyt wymagające to ono nie jest :)
No jasne. Mieliby specjalnie szukać krótszych wozów np dziesięciometrowych mając możliwość kupienia za grosze starych używanych MANów. Tak jakby to rzeczywiście miało zrobić jakąś różnicę.

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

Fajny widok, szczególnie tych M11stek :)

Poza tym widzę, że nie tylko na szybko były wozy przygotowane do wyjazdu, ale także "gustowne tablice", ciekawy jestem jak z dystrybucją biletów.

[ Dodano: 23 Lis 2011 01:21 ]
Amalio pisze:
Gadzie pisze:
Dość duże wozy, jak na tamtejszą KM. Spokojnie mogli po części zastosować coś mniejszego, ale dali to, co mieli. Ciekawy jestem, jak na tym zleceniu wyjdą. W sumie zbyt wymagające to ono nie jest :)
No jasne. Mieliby specjalnie szukać krótszych wozów np dziesięciometrowych mając możliwość kupienia za grosze starych używanych MANów. Tak jakby to rzeczywiście miało zrobić jakąś różnicę.
Oczywiście, Lazarowi chodzi tam przede wszystkim o możliwość zarobienia, a nie szukania i ściągania wyszukanych wozów za nie wiadomo jaką kasę. Wszystko jest robione po kosztach- byle, żeby jeździło.

Awatar użytkownika
Biały
Posty: 276
Rejestracja: 2011-10-26, 01:22
Lokalizacja: Piła

Post autor: Biały »

Marcin_FTŚ pisze:mam nadzieję że Lazar wprowadzi do tamtejszej KM chociaż trochę cywilizacji.
Faktycznie standard usług poprawił się o 180 stopni :diabeł:
Jak każdy prywaciarz firma nastawiła się na zysk, nieważne dla nich jak i czym.

Marcin_FTŚ pisze: z tego co widziałem SANIKO Myszków nie pokazywał zbytnio klasy a i tabor pozostawiał wiele do życzenia

Co z tą firmą się teraz stanie :?:

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N »

Biały pisze:Faktycznie standard usług poprawił się o 180 stopni
Zawsze jakaś poprawa w porównaniu z tym co było.
Biały pisze:Co z tą firmą się teraz stanie
Nie mam pojęcia.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Biały pisze: Jak każdy prywaciarz firma nastawiła się na zysk, nieważne dla nich jak i czym.
A co - mieli kupić fabrycznie nowe, klimatyzowane Setry S415 NF :?: Jeżeli komuś tu na czymś nie zależy to zamawiającemu. Jeżeli wymogi przetargowe był naprawdę żadne to można powiedzieć, że choć jest kiepsko to i tak dobrze.

Biały pisze:Co z tą firmą się teraz stanie :?:
Jak na razie SANiKO dalej jeździ. Trzyma ich na to wygląda jakaś umowa z KZK GOP, bo ich autobus w dalszym ciągu jeździ na dwójce na której to taryfa KZK obowiązuje.

siekierowy

Post autor: siekierowy »

Ktoś się orientuje ile zarabia kierowca u Lazara? Bo jak facet proponuje o połowę niższą cenę za wozokm. to na czymś musi strasznie oszczędzać.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Amalio pisze:Mieliby specjalnie szukać krótszych wozów np dziesięciometrowych mając możliwość kupienia za grosze starych używanych MANów. Tak jakby to rzeczywiście miało zrobić jakąś różnicę
A nie ma na rynku krótszych używek? I co ze spalaniem?
Shadow238 pisze:także "gustowne tablice"
Najlepszy jest napis ,,NIE MA TAKIEJ LINII" na wyświetlaczu tego MANa.
I nie wydaje wam się, że ,,Lazar Zendek" to byłoby świetne nazwisko kosmity w jakiejś powieści SF?

Awatar użytkownika
Biały
Posty: 276
Rejestracja: 2011-10-26, 01:22
Lokalizacja: Piła

LZ Apolinary Lazar, Marcin Lazar / PKS Południe

Post autor: Biały »

Amalio pisze:że choć jest kiepsko to i tak dobrze.
No tak dostosowali tabor do wymogów zawartych w SIWZ i tyle, no ale ja nie wiem co w takim razie wystawiała firma SANIKO skoro mówicie, że to co teraz jeździ po Myszkowie to jest jakaś poprawa :shocked:

Tigin

Post autor: Tigin »


Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

pmaster pisze:A nie ma na rynku krótszych używek?
A po co takich szukać skoro MANy takie jak te właśnie kupione nie są już w Polsce w cenie :?: Daleko szukać - w ¯orach w komisie kilka lat na sprzedaż czekały przegubowe NG drugiej generacji. W końcu Kłosok je niedawno kupił i ich cena przez ten czas spadła o ponad połowę jak dobrze pamiętam.
pmaster pisze: I co ze spalaniem?
Naprawdę uważasz, że różnica jest kolosalna :?: Bo z czego wiem często jest wręcz całkowicie do pominięcia.

Podaż dziesięciometrowych autobusów w podobnym wieku jest niewielka, a spalanie wyjdzie w praniu podobne. Choćby dlatego, że jednostki napędowe często były takie same.
Biały pisze:
no ale ja nie wiem co w takim razie wystawiała firma SANIKO skoro mówicie, że to co teraz jeździ po Myszkowie to jest jakaś poprawa :shocked:
No i tyle w tym temacie. Autobusy ani nowe, ani nowoczesne. Całkowity brak niskiej podłogi razi najbardziej. Choćby to powoduje już spory krok do przodu.
Ale tak jak to już zostało piękne ujęte - jedno z ostatnich lub ostatnie miejsce w Polsce gdzie przetarg można wygrać z Migiem.
Ostatnio zmieniony 2011-11-25, 00:13 przez Amalio, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Biały
Posty: 276
Rejestracja: 2011-10-26, 01:22
Lokalizacja: Piła

Post autor: Biały »

Dobra wygraliście :D

marekJG

Post autor: marekJG »

Amalio pisze:pmaster napisał:
I co ze spalaniem?

Naprawdę uważasz, że różnica jest kolosalna Bo z czego wiem często jest wręcz całkowicie do pominięcia.

Podaż dziesięciometrowych autobusów w podobnym wieku jest niewielka, a spalanie wyjdzie w praniu podobne. Choćby dlatego, że jednostki napędowe często były takie same.
Tutaj w zupełności się zgadzam. Eksploatacja midików kosztuje niemal tyle samo co 12M pojazdów, spalanie wbrew powszechnej opinii nie jest dużo mniejsze. Poszukiwanie używanego autobusu 10M specjalnie dla Myszkowa byłoby nieuzasadnione ekonomicznie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Organizatorzy i przewoźnicy”