Kujawsko-Pomorski Transport Samochodowy

Organizatorzy transportu miejskiego, przewoźnicy komunikacji miejskiej, wykazy taboru.
Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4021
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Kujawsko-Pomorski Transport Samochodowy

Post autor: Marcin_558 » 2012-02-06, 23:46

KPTS - powstał z połączenia 4 PKSów: PKS Włocławek, PKS Inowrocław, PKS Brodnica, PKS Lipno:
Kujawsko-Pomorski Transport Samochodowy - siedziba spółki PKS we Włocławku

We Włocławku ma być siedziba nowej spółki złożonej z czterech PKS-ów, które przejął marszałek. Będzie nosiła nazwę Kujawsko-Pomorski Transport Samochodowy.

Marszałek od skarbu państwa przejął cztery spółki komunikacji samochodowej: we Włocławku, Inowrocławiu, Brodnicy i Lipnie. Pierwszą zmianą było połączenie PKS-ów we Włocławku i Brodnicy oraz w Lipnie i Inowrocławiu. Kolejnym etapem ma być połączenie spółek w jeden podmiot. Uchwałę w tej sprawie sejmik podjął w czerwcu ubiegłego roku. Wciąż jednak nie wiadomo, kiedy zakończone zostaną procedury związane ze scaleniem PKS-ów.

Radny wojewódzki Stanisław Pawlak uważa, że władze regionu działają zbyt wolno w tej sprawie. - Słyszałem zapewnienia, że nowy podmiot zacznie działać na początku bieżącego roku, nic jednak nie wskazuje na to, by Kujawsko-Pomorski Transport Samochodowy został utworzony w najbliższym czasie - mówi radny. - Nie rozumiem, dlaczego trwa to tak długo .

W tej sprawie Stanisław Pawlak złożył zapytanie na sesji sejmiku. Z udzielonej mu odpowiedzi wynika, że zarządy spółek już uzgodniły plan połączenia. Został on złożony do właściwych sądów rejestrowych. Wpłynęły do nich również projekty uchwał o połączeniu oraz projekt statutu nowej spółki. I to właśnie od sądów zależy termin zakończenia procedury.

Wyjaśnienia nie przekonują jednak radnego. Jego zdaniem, już w pierwszym etapie restrukturyzacji, którego skutkiem było połączenie PKS-ów Lipno i Inowrocław oraz Włocławek i Brodnica, władze województwa działały wolno. Stanisław Pawlak sugeruje, że miało to związek z wybraniem na szefa PKS Włocławek i Brodnica Marka Błaszkiewi-cza, byłego burmistrza Rypina z PO, który po przegranych wyborach szukał nowego zajęcia. - Moim zdaniem, tylko w ten sposób można wytłumaczyć, dlaczego decyzję o konsolidacji tych spółek podjęto dopiero po wyborach - mówi Pawlak.

O komentarz w tej sprawie poprosiliśmy przed kilkunastoma dniami rzecznik Urzędu Marszałkowskiego Beatę Krzemińską. Odpowiedzi nie możemy się doczekać. Do tematu więc wrócimy

http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/ar ... /621547071
Marszałek oprócz PKSów planuje stać się organizatorem transportu publicznego na terenie być może Metropolii Bydgoskiej/Metropolii Bydgosko-Toruńskiej. Na razie trwają prace nad tym. Zobaczymy co z tego wyniknie:
http://torun.gazeta.pl/torun/1,35576,10 ... racji.html

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9999
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2012-02-07, 17:07

Może nareszcie internetowe wyszukiwarki będą pokazywać dzisiejsze kursy PKS Lipno
EDIT: Pokazują.
Ostatnio zmieniony 2012-12-02, 20:21 przez pmaster, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4021
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2012-12-02, 17:00

Marszałek myśli nad zakupem Solarisów dla KPTS-u:
Przez najbliższy miesiąc Kujawsko-Pomorski Transport Samochodowy testować będzie autobus zasilany gazem ziemnym CNG.

Autobus ten ponad rok temu testowało inowrocławskie MPK, teraz będzie on ponownie jeździć po naszym mieście, ale i regionie. Pojazdami tego typu zainteresowana jest bowiem spółka KPTS, która powstała niedawno z połączenia PKS-ów w Inowrocławiu, Włocławku oraz Lipnie i Brodnicy. Do wymiany nadaje się większość użytkowanego, przestarzałego taboru.

Jak się dowiadujemy, nowoczesny autobus jeździć będzie głównie na terenie oddziału inowrocławskiego. - Testowanie autobusu zasilanego tym rodzajem paliwa wynika z naszych planów dotyczących wymiany taboru. Sprężony gaz ziemny jest paliwem ekologicznym, zwiększa się zatem nasza szansa na otrzymanie unijnego dofinansowania na pojazdy zasilane w ten sposób. Eksploatacja tych autobusów jest tańsza, rozwiązany zostałby także problem z uruchamianiem autokarów zimą – podkreśla Marek Błaszkiewicz, prezes Kujawsko-Pomorskiego Transportu Samochodowego S.A.

Autobus testuje Paweł Trawiński, który już za kilka dni będzie mógł podzielić się swoimi spostrzeżeniami. 12-metrowy solaris jest pojazdem niskopodłogowym, mogącym jednorazowo przewieźć 70 pasażerów. Posiada klimatyzację i wyposażony w nowoczesny system grzewczy, dzięki któremu możliwe jest utrzymywanie stałej temperatury.

http://www.ino-online.pl/n.php?wiadomosc=16451&nr=1

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29290
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2012-12-02, 17:02

Testować Solarisa zawsze mogą, ale jakie pojazdy zostaną zakupione to jeszcze na razie nie wiadomo. ;)

Solcity

Post autor: Solcity » 2012-12-02, 18:34

Jeżeli testują Urbino 12 to mija się trochę z celem... Powinni iść w Urbino LE bądź Urbino U niżeli w zwykłe, w 100% niskopodłogowe.

Mrozard
Moderator
Moderator
Posty: 1563
Rejestracja: 2009-06-18, 10:17
Lokalizacja: co

Post autor: Mrozard » 2012-12-02, 19:39

Nikt nie powiedział, że niska podłoga jest w 100%. Przecież jakieś podrzędne, lokalne gazety nie będą używały "skomplikowanych" pojęć z zakresu konstrukcji autobusu.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2012-12-02, 20:37

Solcity pisze: bądź Urbino U niżeli w zwykłe, w 100% niskopodłogowe.
No tak, bo przecież U nie jest 100% niskopodłogowe...

Solcity

Post autor: Solcity » 2012-12-03, 18:13

@Amalio jak byś ruszył głową to byś wpadł na to iż U ma silnik leżący a nie wieże przez co ma więcej miejsc w środku. Trochę myślenia proszę :) .

Mrozard
Moderator
Moderator
Posty: 1563
Rejestracja: 2009-06-18, 10:17
Lokalizacja: co

Post autor: Mrozard » 2012-12-03, 18:28

Co nie oznacza, że nie jest w 100% niskopodłogowy. Chłopie, pomyśl ty czasami co piszesz.

Solcity

Post autor: Solcity » 2012-12-03, 18:31

O przepraszam bardzo jak byście czytali ze zrozumieniem to byście wyczytali
Powinni iść w Urbino LE bądź Urbino U niżeli w zwykłe, w 100% niskopodłogowe.
.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2012-12-03, 18:49

Ale fakt, że coś ma lezący silnik nie oznacza, że nie jest 100% LF i nie wykręcaj się teraz jakimiś kolejnymi arcyciekawymi interpretacjami swoich bzdetów.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4021
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: Kujawsko-Pomorski Transport Samochodowy

Post autor: Marcin_558 » 2015-07-14, 13:35

Marszałek próbuje ratować trupa pod kroplówką który nie umie konkurować z Arrivą i PKS Bydgoszcz w województwie Kujawsko-Pomorskim:
Autobusy od marszałka w trybie pozakonkursowym
Łukasz Religa

Urząd Marszałkowski planuje za pieniądze unijne kupić nowoczesne autobusy warte 15 mln euro na potrzeby komunikacji pozamiejskiej. Samorządy oraz przewoźnicy nie będą mogli jednak wystartować w otwartym konkursie, gdyż wnioski do dofinansowania zostaną wybrane przez podległych marszałkowi Piotrowi Całbeckiemu urzędników w trybie pozakonkursowym.

Decyzje Zarządu Województwa w zakresie polityki autobusowej od wielu miesięcy wydają się dość kontrowersyjne. Pod koniec 2014 roku marszałek wydał zarządzenie, w którym chciał zlecić podległej Urzędowi Marszałkowskiemu spółce płatną obsługę linii, gdzie z powodzeniem jeżdżą inni przewoźnicy. Padły dość poważne zarzuty o nieuczciwą konkurencję i marszałek się z tej decyzji na razie wycofał. Beneficjentem tego zarządzenia miała być wojewódzka spółka z siedzibą we Włocławku – Kujawsko-Pomorski Transport Samochodowy, która ma problemy z utrzymaniem rentowności, zaś głównym poszkodowanym radzący sobie rynkowo bydgoski PKS SA.

Nieoficjalnie podejrzewać można, że w trybie pozakonkursowym głównym beneficjentem dotacji na zakup autobusów będzie K-PTS, któremu zakup autobusów marszałkowie już obiecali. Jako, że mamy do czynienia ze spółką należącą do województwa, to możliwe będzie zagwarantowanie wkładu własnego dla inwestycji autobusowych z pieniędzy województwa, bez angażowania finansów K-PTS.

http://www.portalkujawski.pl/index.php/ ... ankursowym

gustlik
Posty: 59
Rejestracja: 2015-02-18, 22:53

Re: Kujawsko-Pomorski Transport Samochodowy

Post autor: gustlik » 2015-09-02, 20:39

Marcin_558 pisze:Marszałek próbuje ratować trupa pod kroplówką który nie umie konkurować z Arrivą i PKS Bydgoszcz w województwie Kujawsko-Pomorskim: [...]
Bardzo trafna ocena działań Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego w sprawie samorządowego przewoźnika. Niestety, K-PTS nie jest w stanie realnie, samodzielnie i bez wsparcia władz z Torunia rywalizować z wspomnianym PKS Bydgoszcz i ARRIVA Bus Polska. Przewoźnik z siedzibą we Włocławku jest w tej chwili atrakcyjny dla miłośników autobusów i w zasadzie tylko dla nich. Ma ciekawy tabor o historycznym charakterze i tym znacznie wyróżnia się na tle pozostałych wymienionych firm. Właśnie z racji na tabor chętnie podróżuję z K-PTS, gdy jestem w okolicach Bydgoszczy.

Problem w tym, że podróżni mają wygórowane oczekiwania względem przewoźników, a bardzo często bywa tak, że starsze autobusy po prostu odstraszają pasażerów (warunek ten nie dotyczy grupy wymienionej na początku).

Wyższa jakość usług, współcześniejszy tabor, korzystniejsze ceny biletów, czas podróży i komfort są atutami konkurencji.

ODPOWIEDZ