[Rybnik] Zarząd Transportu Zbiorowego
[Rybnik] Zarząd Transportu Zbiorowego
Po wprowadzeniu w listopadzie 2006 roku e karty oraz zainstalowaniu we wszystkich autobusach GPS ( można śledzić ich ruch poprzez stronę internetową ) Rybnik zaczyna wprowadzać kolejną część swojego komunikacyjnego planu. Piętnastego stycznia bieżącego roku ZTZ Rybnik ogłosił przetarg na dostarczenie pierwszych trzech tablic elektronicznych dla :
- przystanku Sąd w kier. PKP/Chwałowic/Smolnej,
- przystanku Rybnik PKP,
- przystanku Bazylika w kier. Ligoty/Paruszowca
- przystanku Sąd w kier. PKP/Chwałowic/Smolnej,
- przystanku Rybnik PKP,
- przystanku Bazylika w kier. Ligoty/Paruszowca
Na razie tylko tyle - trzy tablice. Jednak z coraz większej ilości źródeł można się dowiedzieć, że kolejne pojawią się na Placu Wolności i na DKMie. Pojawiła się również informacja ( nieoficjalna ), że mają to być wielkie wyświetlacze ( jak billboardy ) które będą wyświetlać informacje na temat wielu najbliższych kursów.ztz Rybnik pisze:1.Przedmiotem zamówienia jest dostawa wraz z montażem i uruchomieniem trzech zmiennych znaków informacyjnych o następujących parametrach:
-wyświetlanie informacji z dwóch stron znaku,
-z każdej ze stron musi istnieć możliwość wyświetlania co najmniej czterech wierszy każdy o wysokości mimu 50 mm,
-każdy wiersz musi umożliwiać jednoczesne wyświetlenie co najmniej 30 znaków w tym również z opcją przewijania napisów (tzw. scrolling),
-jasność świecenia przy maksymalnym oświetleniu zewnętrznym minimum 6000 cd/m2,
-kolor wyświetlanych znaków żółty,
-maksymalny rozmiar zewnętrzny : długość 1500 mm, szerokość 750 mm, wysokość 600 mm,
-ochrona przed kurzem i płynami, zgodnie z wymogami normy IP54,
-obudowa wykonana z profili aluminiowych,
-powierzchnie wyświetlające tablicy muszą być zabezpieczone wandaloodporną, antyrefleksyjną szybą z poliwęglanu,
-moc nie większa niż 500VA.
-napięcie zasilania 230 V AC
- zakres temperatur pracy -30 do +60 stopni Celsjusza
2.Znaki muszą wyświetlać:
1) w jednym wierszu wszelkie informacje wprowadzane przez Zamawiającego np. komunikaty lub ogłoszenia zegar i datę,
2) minimum w trzech wierszach:
-informacje o rzeczywistym czasie odjazdu autobusów z danego przystanku,
-informacje o planowanym odjeździe autobusów z danego przystanku.
3.Znaki muszą pobierać dane z istniejącego w ZTZ systemu kontroli punktualności, działającego w ramach Systemu Elektronicznej Karty Miejskiej Miasta Rybnik. Informacje do znaków winny być wysyłane przy wykorzystaniu modemu GPRS, w ramach utworzonej podsieci prywatnej APN (karty SIM do tablic dostarcza Zamawiający). Szczegóły wykorzystania i zakres danych uzgodni Wykonawca z dostawcą rozwiązania, firmą PZI TARAN z Mielca, która posiada prawa autorskie do wdrożonego w tym zakresie rozwiązania, lub w przypadku nie korzystania z danych istniejącego systemu dostarczy rozwiązanie równoważne.
4.Znaki muszą zostać zamontowane i uruchomione:
-lokalizacja: przystanek Rybnik Sąd przy ulicy Hallera w kierunku Placu Kopernika, przystanek Rybnik PKP przy ulicy Piłsudskiego, przystanek Rybnik Bazylika przy ulicy Powstańców Śląskich w kierunku ¯or,
-dolna krawędź znaków musi zostać umieszczona na wysokości 2700 mm od podłoża,
-znaki muszą zostać zamontowane na pojedynczych słupach o odpowiedniej konstrukcji dostosowanej do dostarczonych znaków.
5.Dostarczone znaki muszą być fabrycznie nowe.
6.Wykonawca dostarczy oprogramowanie zapewniające pełna funkcjonalność znaków.
7.Wykonawca uzgodni i wykona podłączenie elektryczne.
http://www.rsip.rybnik.eu/public/www/index.htmppln pisze:Na której stronie? Bo na oficjalnej nic nie znalazłemAmalio pisze:we wszystkich autobusach GPS ( można śledzić ich ruch poprzez stronę internetową )
Co do tablic - może to OT, ale napiszę tu, by nie mieszać - wg tego, co kiedyś w TV mówili, w Koszalinie tablice są na wszystkich przystankach, choć nie chce mi się w to wierzyć. A w Poznaniu tablice są tylko na przystankach początkowych - pokazują rozkład, a ewentualne spóźnienia są dopisywane w formie komunikatu przez dyspozytora.
rybnik.com.pl pisze: Śledzenie autobusów
Na przystankach komunikacji miejskiej pojawiły się tablice świetlne, na których można obserwować rzeczywisty czas przyjazdu autobusu.
Podczas naszej wizyty na przystanku tablice nie działały jak trzeba. - To z powodu przerw na łączach satelitarnych - zapewnia dyrektor komunikacji miejskiej.
Elektroniczna Informacja Pasażerska – bo tak nazywa się to urządzenie, pojawiło się na przystanku obok bazyliki oraz na dwóch przystankach obok sądu. Dzięki zamontowanej w autobusach nawigacji satelitarnej, pasażerowie mogą obserwować aktualną lokalizację autobusu, na który oczekują, w odległości 3 najbliższych przystanków lub 10 minut przed planowanym odjazdem.
- Lokalizacja aż 2 tablic obok sądu nie jest przypadkowa. Te przystanki będą ważnymi punktami przesiadkowymi w przyszłym systemie komunikacji, nazwanym roboczo „Rybnickim metrem”. Chcemy, aby pasażerowie przyzwyczaili się do korzystania z Elektronicznej Informacji Pasażerskiej – powiedział nam dyrektor Zarządu Transportu Zbiorowego Kazimierz Berger.
Niestety, kiedy nasz reporter wybrał się na przystanek obok sądu, informacja o zbliżających się autobusach nie wyświetlała się. - Przerwa wynikała z powodu przerw na łączach satelitarnych - powiedział nam przez telefon Berger.
Tablice kosztowały w sumie około 138 tysięcy złotych. Zostały zakupione z oszczędności Zarządu Transportu Zbiorowego.
¬ródło: Rybnik.com.pl
Zarząd Transportu Zbiorowego w Rybniku
Skoro nie znalazłem tematu o ZTZ to go założę. Zajmuje się on organizowaniem transportu zbiorowego w Rybniku i okolicach. Jako pierwszy w regionie wprowadził e-karty i tablice diodowe informujące o tym, za ile minut przyjedzie dana linia. Powstał po wystąpieniu Rybnika ze struktur MZK Jastrzębie. Linie ZTZ obsługuje w większości Transgór Rybnik a poza nim: PKS Rybnik (w likwidacji), Kłosok ¯ory, Jaroszek Knurów, DLA Wrocław.
A teraz do rzeczy:
A teraz do rzeczy:
Pełna treść pisma w źródle cytatu. W sumie dość łatwo pozbyć się cywilizowanej komunikacji na rzecz busików. Świerklany mają w tym spore doświadczenie.ZTZ Rybnik pisze:Ograniczenie transportu zbiorowego z Jankowic.
W pierwszych dniach grudnia Urząd Gminy Świerklany zwrócił się do ZTZ z pismem dotyczącym wprowadzania od stycznia 2014 ograniczeń w obsłudze transportem zbiorowym. Pierwszy postulat dotyczy likwidacji linii 13/32.
Drugi dotyczy przywrócenia na dawną trasę linii 31 oraz pozostawienia w obecnym kształcie linii 30. Treść całego pisma prezentujemy poniżej.
Ponieważ wprowadzenie proponowanych zmian wprowadzi szereg niedogodności dla większości podróżnych, zarówno mieszkańców Jankowic i Rybnika prosimy o uważne śledzenie podawanych przez nas komunikatów.
Obecnie analizujemy różne warianty dla linii 13/32, 30, 31, które mogłyby obowiązywać od stycznia 2014 roku.
Na szczęście nie będzie zmian, jakich chciał wójt Świerklan:
- PKS Rybnik jest w likwidacji, więc stan wozów raczej nie zachwyca. Widuję je tylko z zewnątrz, rdza już je mocno bierze (najbardziej to widać chyba na NG272). O stanie technicznym wozów trudno cokolwiek mówić, PKS walczy żeby pociągnąć jak najdłużej.
- Kłosok z ¯or jak to Kłosok. Na 52 jeździ zajeżdżonymi ex-Warszawskimi Solarisami.
- DLA jechałem ledwie 2-3 razy. Zważywszy na to, że na 46 jeżdżą 2-letnie Conecta LF trudno żeby były w złym stanie technicznym. Z tego co widzę jest dobrze.
- TLA (Jaroszek) w sumie nie wiem jak się spisuje, ale patrząc na Soliny chyba nie najgorzej.
Ogólnie rzecz biorąc trudno coś konkretnego powiedzieć korzystając z ZTZ "raz na ruski rok", więc niekoniecznie muszę mieć rację.
____________________________Stary post z 2013-12-07, 20:58____________________________ZTZ Rybnik pisze:Z przyjemnością informujemy o rezygnacji Urzędu Gminy Świerklany z propozycji ograniczenia transportu zbiorowego z Jankowic.
Linie 13,30,32 będą obsługiwane w takim kształcie i z takimi połączeniami jak do tej pory. Od dnia 07.01.2014 r. linia 31 zostanie przywrócona na trasę obowiązującą do 1.08.2013.r.
- Transgór Rybnik dba o swoje wozy. Co jakiś czas przyjeżdżają tam nowe (albo używane - takowe ostatnio zakupili w 2010 roku) Mercedesy, Jelcze przechodzą remonty. Wyróżnia się na +. Jak już napisałem wcześniej obsługuje większość linii, więc wizerunek tej firmy dość mocno odbija się na wizerunku całej ZTZ-owej komunikacji.Symzo pisze:Chciałem się zapytać o stan techniczny pojazdów jeżdżących na zlecenie ZTZ u miejscowych przewoźników?
- PKS Rybnik jest w likwidacji, więc stan wozów raczej nie zachwyca. Widuję je tylko z zewnątrz, rdza już je mocno bierze (najbardziej to widać chyba na NG272). O stanie technicznym wozów trudno cokolwiek mówić, PKS walczy żeby pociągnąć jak najdłużej.
- Kłosok z ¯or jak to Kłosok. Na 52 jeździ zajeżdżonymi ex-Warszawskimi Solarisami.
- DLA jechałem ledwie 2-3 razy. Zważywszy na to, że na 46 jeżdżą 2-letnie Conecta LF trudno żeby były w złym stanie technicznym. Z tego co widzę jest dobrze.
- TLA (Jaroszek) w sumie nie wiem jak się spisuje, ale patrząc na Soliny chyba nie najgorzej.
Ogólnie rzecz biorąc trudno coś konkretnego powiedzieć korzystając z ZTZ "raz na ruski rok", więc niekoniecznie muszę mieć rację.
Re: [Rybnik] Zarząd Transportu Zbiorowego
W ZTZ powstanie nowa linia 33 kursująca na trasie Świerklany - Jankowice - Rybnik - Jejkowice. Będzie miała 11 par kursów (tylko od poniedziałku do piątku) i specjalny cennik.
Rozkłady i cennik: ZTZ Rybnik
Rozkłady i cennik: ZTZ Rybnik
Re: [Rybnik] Zarząd Transportu Zbiorowego
Co ma na celu osobna taryfa?
Re: [Rybnik] Zarząd Transportu Zbiorowego
Od momentu zlikwidowania przez jastrzębski MZK linii 131 połączenie Jastrzębie-Świerklany-Rybnik wpadło w ręce busiarza. Do tej pory Świerklany chyba nie miały nic przeciwko busiarzom, więc pozytywnie zaskoczyła mnie ta zmiana. Może chcą wygryźć wspomnianego busiarza (cennik i rozkład)? R-BUS na trasie Jastrzębie-Rybnik przegrywa cenowo z nowym 131 (które jeździ przez Wodzisław a nie Świerklany) a na trasie Świerklany-Rybnik z nowym 33.