[Poznań] Komunikacja miejska
http://poznanskie-autobusy.pl/details.php?image_id=1370 Kapenę można spotkać również na linii.
Taa, a u nas potem kibice Solarisami jeżdżą
Z zupełnie innej beczki, na stronie Rady Osiedla Łazarz (www.lazarz.pl) pojawił się projekt organizacji ruchu po otwarciu trasy na Franowo:
http://www.lazarz.pl/aktualnosci/3495/p ... an_ztm.pdf
Jak komuś się nie chce całego czytać, to opiszę. Jeśli chodzi o tramwaje to na Franowo pojadą linie:
- 1 od strony Junikowa (p. Rondo Starołęka)
- 11 z Ogrodów (p. Rondo Rataje), co 10 minut a nie jak teraz co 20
- 16 od strony os. Sobieskiego (p. most św. Rocha)
Oprócz tego przy okazji wprowadzone będą następujące zmiany:
- linia 3 pojedzie przez Plac Wielkopolski, czyli tak jak jeździła przed otwarciem trasy p. most św. Rocha. Jednocześnie linia zostanie skrócona do pętli Zawady, projekt mówi też o tym, że po otwarciu trasy na Franowo zostaną przeprowadzone pomiary ruchu i jeśli zajdzie taka konieczność to linia 3 zostanie wydłużona do pętli Franowo
- linie 11 i 18 zamienią się końcówkami - 11 pojedzie na Ogrody, 18 na Piątkowską. Jednocześnie 11 będzie jeździła co 10 minut, co od dawna było potrzebne, podobnie jak zwiększenie częstotliwości linii z Ogrodów do centrum.
Jeśli chodzi o autobusy, to najważniejsze zmiany to:
- linia A zostanie podzielona na dwie zwykłe linie tramwajowe - 45 Rondo Kaponiera - Kacza i 97 Rondo Rataje - Folwarczna, zniknie w ogóle na odcinku trasy przebiegającym przez centrum (tak a propos tego co ostatnio o Wrocławiu gadaliśmy)
- linia 97 zapewni dojazd wgłąb os. Przemysława, jednocześnie będzie przejeżdżać przez ten sam przystanek tramwajowy co jadące przez to osiedle linie 55 i 66, mam nadzieję, że będzie jakiś sensowny takt
- linia 66 pojedzie p. Piłsudskiego, w zamian za zabrane stamtąd linie skrócone do Franowa, linia 55 do zamknięcia pozostaje na ul. Krzywoustego (jako jedyna jadąca tamtędy linia), po zamknięciu również pojedzie Piłsudskiego
- linie 53, 54, 62 i 96 zostaną skrócone do Franowa
- linia 52 zostanie skrócona do szpitala przy os. Rusa
- linie 81 i 84 zostaną przy M1, linia 81 będzie miała lekko zmienioną trasę
Jestem ciekaw, kiedy otworzą tę trasę, niby "nie ma opóźnień", ale ciągle mówi się o coraz to nowszych terminach otwarcia
Z zupełnie innej beczki, na stronie Rady Osiedla Łazarz (www.lazarz.pl) pojawił się projekt organizacji ruchu po otwarciu trasy na Franowo:
http://www.lazarz.pl/aktualnosci/3495/p ... an_ztm.pdf
Jak komuś się nie chce całego czytać, to opiszę. Jeśli chodzi o tramwaje to na Franowo pojadą linie:
- 1 od strony Junikowa (p. Rondo Starołęka)
- 11 z Ogrodów (p. Rondo Rataje), co 10 minut a nie jak teraz co 20
- 16 od strony os. Sobieskiego (p. most św. Rocha)
Oprócz tego przy okazji wprowadzone będą następujące zmiany:
- linia 3 pojedzie przez Plac Wielkopolski, czyli tak jak jeździła przed otwarciem trasy p. most św. Rocha. Jednocześnie linia zostanie skrócona do pętli Zawady, projekt mówi też o tym, że po otwarciu trasy na Franowo zostaną przeprowadzone pomiary ruchu i jeśli zajdzie taka konieczność to linia 3 zostanie wydłużona do pętli Franowo
- linie 11 i 18 zamienią się końcówkami - 11 pojedzie na Ogrody, 18 na Piątkowską. Jednocześnie 11 będzie jeździła co 10 minut, co od dawna było potrzebne, podobnie jak zwiększenie częstotliwości linii z Ogrodów do centrum.
Jeśli chodzi o autobusy, to najważniejsze zmiany to:
- linia A zostanie podzielona na dwie zwykłe linie tramwajowe - 45 Rondo Kaponiera - Kacza i 97 Rondo Rataje - Folwarczna, zniknie w ogóle na odcinku trasy przebiegającym przez centrum (tak a propos tego co ostatnio o Wrocławiu gadaliśmy)
- linia 97 zapewni dojazd wgłąb os. Przemysława, jednocześnie będzie przejeżdżać przez ten sam przystanek tramwajowy co jadące przez to osiedle linie 55 i 66, mam nadzieję, że będzie jakiś sensowny takt
- linia 66 pojedzie p. Piłsudskiego, w zamian za zabrane stamtąd linie skrócone do Franowa, linia 55 do zamknięcia pozostaje na ul. Krzywoustego (jako jedyna jadąca tamtędy linia), po zamknięciu również pojedzie Piłsudskiego
- linie 53, 54, 62 i 96 zostaną skrócone do Franowa
- linia 52 zostanie skrócona do szpitala przy os. Rusa
- linie 81 i 84 zostaną przy M1, linia 81 będzie miała lekko zmienioną trasę
Jestem ciekaw, kiedy otworzą tę trasę, niby "nie ma opóźnień", ale ciągle mówi się o coraz to nowszych terminach otwarcia
Zaraz, ale czy te autobusy rzeczywiście wjeżdżają na przystanek tramwajowy, czy to jest przystanek obok tramwajowego ?KKS pisze: linia 97 zapewni dojazd wgłąb os. Przemysława, jednocześnie będzie przejeżdżać przez ten sam przystanek tramwajowy co jadące przez to osiedle linie 55 i 66, mam nadzieję, że będzie jakiś sensowny takt
MPK pozbyło się 2 szt. NG272 i 3 szt. NL 202. Trafiły do Warbusa.Mała ciekawostka a jednocześnie nie potwierdzone info. MPK Poznań pozbywa się swoich MAN-ów NG312. I wg. Flasha8222 z Wawkomu - dwa poznańskie przegubowce zostały zakupione przez któregoś z naszych, czyli warszawskich, przewoźników. W celu wożenia kibiców.
Na razie nie widać nigdzie tych autobusów.
Koledzy z Poznania tego nie napisali, ale poznańska Hybryda, #1890, trafił na testy - w lutym, w dniach 13-26 - do Rygi. Otrzymał tam numer taborowy #78201 i obsługiwał linię 40.
http://www.youtube.com/watch?v=tisQEElB ... ploademail
Te folie reklamowe to kiedy mu zdjęto ?
http://www.youtube.com/watch?v=tisQEElB ... ploademail
Te folie reklamowe to kiedy mu zdjęto ?
Zaczęła się druga dostawa Alpino dla MPK Poznań, część z nich pojedzie na zajezdnię A-3 Kacza, gdzie będą to pierwsze wozy tego typu, wcześniej z niskaczy krótszych niż 12 metrów jeździł tam (i nadal jeździ) tylko jeden NM223. Z ciekawostek, w końcu dostały nieco inny wzór siedzeń:
http://poznanskie-autobusy.pl/details.php?image_id=1655
Podstawa jest ciemniejsza i tak powinno być od początku, wozy z takimi siedzeniami jeżdżą dopiero od 2010 roku a w większości te siedzenia całe pożółkły i się wytarły.
http://poznanskie-autobusy.pl/details.php?image_id=1655
Podstawa jest ciemniejsza i tak powinno być od początku, wozy z takimi siedzeniami jeżdżą dopiero od 2010 roku a w większości te siedzenia całe pożółkły i się wytarły.