[Poznań] Komunikacja miejska
[Poznań] Komunikacja miejska
Szanowni forumowicze, przeglądając niedawno stronę internetową MPK Poznań znalazłem takie coś
http://www.mpk.poznan.pl/lotr.html
I muszę przyznać, że bardzo mi się ten artykuł spodobał. MPK próbuje nawiązać dialog ze swoimi pasażerami, prosząc jednocześnie o wyrozumiałość i zrozumienie. Czegoś takiego trudno szukać u innych przewoźników.
I jeszcze jedno. Na samym dole jest opis przystanków "pojedynczych" oraz "podwójnych". Spotkałem się z tym już w Krakowie i pomysł bardzo przypadł mi do gustu. Ciekawy jestem, czy przynajmniej kierowcy i motorniczy poznańskiego MPK to respektują.
A co Wy o tym Myślicie ? Zapraszam do dyskusji
http://www.mpk.poznan.pl/lotr.html
I muszę przyznać, że bardzo mi się ten artykuł spodobał. MPK próbuje nawiązać dialog ze swoimi pasażerami, prosząc jednocześnie o wyrozumiałość i zrozumienie. Czegoś takiego trudno szukać u innych przewoźników.
I jeszcze jedno. Na samym dole jest opis przystanków "pojedynczych" oraz "podwójnych". Spotkałem się z tym już w Krakowie i pomysł bardzo przypadł mi do gustu. Ciekawy jestem, czy przynajmniej kierowcy i motorniczy poznańskiego MPK to respektują.
A co Wy o tym Myślicie ? Zapraszam do dyskusji
MPK/ZTM Poznań
Od 5 stycznia 2009r. MPK uruchamia, a może już ZTM(?) Dwie nowe linie, 46 - kursującą co 30min na trasie Boranta-Strzeszyn (obsługiwana będzie przez Neoplany N4009), i linia 97, która również co około 30min, wzmocni obsługę os. Przemysława. Będzie kursować na trasie Kobylepole-Piaśnicka-Kobylepole, i będzie obsługiwana przez jednego z dwóch poznańskich Ikarusów 260.04. Ponadto prawdopodobnie, do około marca opóźni się dostawa 4 autobusów MAN Lion's City (autobusy miały zostać dostarczone do 10.01.09r.) W dodatku, w poniedziałek na linii 77 zapalił się MAN NG272 #1206, jednak, szybka reakcja kierowcy spowodowała, że spaliła się tylko... szafka z bezpiecznikami, czyli wszystkie wiązki, itp. Wóz jednak wróci do służby
Mnie zastanawia parę rzeczy - dlaczego 46 nie dostała numerka 90, tylko jadą w dół? I dlaczego uruchamia się nową linię, zamiast przerzucić tam 78. Już jak dzielono 78 i dodano 47 to pojawiły się głosy, że trzeba było przerzucić 78 na Boranta. No chyba, że chcą w ten sposób sprawdzić, czy ta reszta pasażerów przerzuci się z 78 na 46 i potem ją zlikwidować. Tak w ogóle - skoro dojeżdżają Naramowice, a Podolany będą miały szybsze połączenie, to PST zostanie zapchana już na Szymanowskiego
Z rozkładu wynika, że będzie przystanek na Mateckiego, pewnie przy Obornickiej, czyli zobaczymy, czy 78 wytrzyma.
Oprócz dodatkowych linii wyrzucono 99 (w związku z czym zwiększono częstotliwość na 92) i zmieniono trasę 66, tak, by jeździła w pobliżu tramwaju.
Swoją drogą, fajnie na tym Przemysława mają, prosili o przesunięcie 66 w pobliże trasy tramwajowej albo dodatkową linię do niej, a dostali jedno i drugie
Z rozkładu wynika, że będzie przystanek na Mateckiego, pewnie przy Obornickiej, czyli zobaczymy, czy 78 wytrzyma.
Oprócz dodatkowych linii wyrzucono 99 (w związku z czym zwiększono częstotliwość na 92) i zmieniono trasę 66, tak, by jeździła w pobliżu tramwaju.
Swoją drogą, fajnie na tym Przemysława mają, prosili o przesunięcie 66 w pobliże trasy tramwajowej albo dodatkową linię do niej, a dostali jedno i drugie
Czyli 12-ki by mogły iść na zatramwaj wtedy teoretycznie
[ Dodano: 31 Gru 2008 16:23 ]
Tak podczas moich przemyśleń podprysznicowych wyszła mi największa dla mnie zaleta 46 - będzie autobus z Obornickiej do stacji kolejowej Poznań Strzeszyn Coraz więcej zalet tej linii - coś czuję, że pszczółki nie wystarczą
[ Dodano: 31 Gru 2008 16:23 ]
Tak podczas moich przemyśleń podprysznicowych wyszła mi największa dla mnie zaleta 46 - będzie autobus z Obornickiej do stacji kolejowej Poznań Strzeszyn Coraz więcej zalet tej linii - coś czuję, że pszczółki nie wystarczą
I minął pierwszy dzień nowośći.
Tak jak miało być na 46 pojawiły się pszczółki- odpowiednio: 1911, 1916, 1917. Ludzi jak na pierwszy dzień nawet sporo głównie w godzinach popołudniowych. Myślę, że jak pozostali pasażerowie zorientują się, że takowa linia jeździ frekfencja będzie o wiele lepsza. Linia 46 na pewno przyda się latem- będzie idealnym srodkiem transportu nad jezioro Strzeszynskie dla mieszkańców Maramowic, Umultowa, Piątkowa. Linię to nawet można by przedłużyć do petli w Syrzeszynku. Niestety 46 to nie do końca raj na ziemi dla kierowców- brakuje osobnego zaplecza sanitarnego na Boranta gdzie zorganizowane są przerwy dla kierowców. Na linii 97 również tak jak miało byc- czyli wsyoka podłoga w postaci Ikarusów ze wzgledów na progi zwalniające na ulicy Wilczej.
Tak jak miało być na 46 pojawiły się pszczółki- odpowiednio: 1911, 1916, 1917. Ludzi jak na pierwszy dzień nawet sporo głównie w godzinach popołudniowych. Myślę, że jak pozostali pasażerowie zorientują się, że takowa linia jeździ frekfencja będzie o wiele lepsza. Linia 46 na pewno przyda się latem- będzie idealnym srodkiem transportu nad jezioro Strzeszynskie dla mieszkańców Maramowic, Umultowa, Piątkowa. Linię to nawet można by przedłużyć do petli w Syrzeszynku. Niestety 46 to nie do końca raj na ziemi dla kierowców- brakuje osobnego zaplecza sanitarnego na Boranta gdzie zorganizowane są przerwy dla kierowców. Na linii 97 również tak jak miało byc- czyli wsyoka podłoga w postaci Ikarusów ze wzgledów na progi zwalniające na ulicy Wilczej.
W Poznaniu pojawiły się nowiusieńkie Lion's City
http://phototrans.eu/15,159114,109.html
http://www.solaris1.user.icpnet.pl/Lions/
http://phototrans.eu/15,159114,109.html
http://www.solaris1.user.icpnet.pl/Lions/