KM Kołobrzeg
Re: KM Kołobrzeg
Przecież w wielu mniejszych miastach tak jest Dla przykładu z mojego podwórka mogę podać Zawiercie, Olkusz czy Irex na liniach MZK Tychy. To się nazywa łączenie zadań Mnie z kolei ciekawi jak sprawują się wasze Solbusy SN11, jak byłem ostatnio na wakacjach w Kołobrzegu to ani jednego nie widziałem na mieście.Biały pisze:10 linii i tylko 24 autobusy Trochę mało, ale patrząc na rozkład jazdy na ich stronie to chyba wystarcza.
Pytanie do Arctodusa1111 co to jest za linia S
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 2014-03-15, 00:35
Re: KM Kołobrzeg
Spokojnie wozów starcza, rzadko zdarzają się awarie wozów, nawet jeśli coś padnie to bez problemu znajdzie się coś na rezerwęBiały pisze:10 linii i tylko 24 autobusy Trochę mało, ale patrząc na rozkład jazdy na ich stronie to chyba wystarcza.
Linia "S" jest linią świąteczną. Kursuje: 25 grudnia od rana do nocy (1 autobus, 2 kierowców), 26.12 od rana do 14 (1 autobus, 1 kierowca, później autobusy zaczynają jeździć jak w weekendy), w Niedzielę Wielkanocną tak jak 25 grudnia, (lany) Poniedziałek Wielkanocny jak 26 grudniato jest za linia S :?
Bez większych problemów. Wiadomo, każdy wóz ma swoją duszę i fochy, numery #154, #155, #156 swoje lata mają, więc normalne że czasami je coś zaboli.Michalbc pisze:swoją drogą, ma ktoś jakieś informacje, jak się sprawują Urbina w Kołobrzegu?
Z przedziału #172 - #177 czasami coś wyskoczy, zwykle nic poważnego (chociaż ciekawi mnie taka sytuacja. Niektóre wozy z rocznika 2011 mają w zimę skłonność do awarii drzwi. Kierowca zatrzymuje się na przystanku, otwiera drzwi. Wymiana pasażerów. Kierowca naciska przycisk zamknięcia drzwi, one się zamykają, jednak jedno losowe skrzydło nagle się otwiera i nie reaguje na próbę zamknięcia. Trzeba ściągnąć rezerwę, zwolnić przystankowy i z otwartymi drzwiami zjechać na zajezdnię. Tam wóz trochę postoi i wszystko jest ok. Serwis parę razy przyjeżdżał, ale komputer nie pokazywał żadnego błędu).
#179, #180 poza trzeszczącą kabiną bez zarzutu
Solbusy, małe wariaty, przez jednych lubiane bardziej (mocne silniki) przez innych mniej (małe kabiny). W sezonie za często ich nie spotkasz, bo jak wiadomo, potrzebne są wozy z większą pojemnością. Poza sezonem się pojawiają, #162 z reguły na basenowych.Marcin N pisze:Mnie z kolei ciekawi jak sprawują się wasze Solbusy SN11, jak byłem ostatnio na wakacjach w Kołobrzegu to ani jednego nie widziałem na mieście.
Re: KM Kołobrzeg
A takie magiczne sztuczki jak zawór awaryjnego otwierania, przycisk przy maszynie drzwiowej, reset autobusu nie pomagają?Kierowca naciska przycisk zamknięcia drzwi, one się zamykają, jednak jedno losowe skrzydło nagle się otwiera i nie reaguje na próbę zamknięcia.
Re: KM Kołobrzeg
przymarza mechanizm drzwi, ten co się suwa po podłodze, to samo się działo w Bolesławcu w U8,6, ale wyeliminowali to jakimś specjalistycznym szprejem
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 2014-03-15, 00:35
Re: KM Kołobrzeg
Z tego co opowiadał mi znajomy z #175, to pierwszy raz, gdy mu się to zdarzyło, próbował wszystkiego co mu przyszło na myśl, potem zjechał awaryjnie do bazy. Osobiście widziałem też innego kierowcę, co walczył z 40 minut (według wskazań MyBus'a tyle miał spóźnienia) z drzwiami, następnie zrezygnowany zjechał na zajezdnię. Zobaczymy jak będzie w tym roku z Solarisami.ppln pisze:A takie magiczne sztuczki jak zawór awaryjnego otwierania, przycisk przy maszynie drzwiowej, reset autobusu nie pomagają?
Mógłbyś dowiedzieć się coś więcej na temat "szpreja", to bym podrzucił pomysł w warsztacieMichalbc pisze:przymarza mechanizm drzwi, ten co się suwa po podłodze, to samo się działo w Bolesławcu w U8,6, ale wyeliminowali to jakimś specjalistycznym szprejem
BTW, niedawno w Kołobrzegu odbyło się zbieranie podpisów pod projektem reaktywacji linii nocnej "N" w okresie sezonu. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Re: KM Kołobrzeg
Takie nocne linie IMO w sezonie powinny być obowiązkowe. Jednak wielu ludzi imprezuje czy zwiedza aż do nocy. Inna sprawa to bezpieczeństwo kierowcy, bo niestety wczasowicze są różni...
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 2014-03-15, 00:35
Re: KM Kołobrzeg
Oficjalnie w tym roku linii nocnej nie będzie. Od 2 - 3 tygodni jeździ linia "6". Na razie obsługuje ją 1 kierowca w ciągu dnia, w wakacje ma być 1 kierowca rano, 1 po południu.
Re: KM Kołobrzeg
Nie będę tworzył nowego tematu w przetargach, napiszę to już tutaj - bo wychodzi na to, że w Kołobrzegu będą jeździć MAN-y Lion's City - klasy MAXI. KM ogłosiło przetarg i jedyną ofertę złożył MAN. Oferta mieści się w założonym budżecie. Będzie tego 6 sztuk
Więcej info
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 58297.html
======================= Edyta jest już załamana.. totalnie
I ja też. Bo powyżej napisałem - za Transportem Publicznym - że jedyną ofertę w przetargu KM Kołobrzeg złożył MAN... a tu się okazuje, że to nie prawda.
Oferty były dwie - MAN i Scania. I zaczyna się robić ciekawie. Zacznijmy jednak od kosztów
Ogólny budżet zamawiającego wynosi - 7 380 000 PLN brutto. Koszt jednego pojazdu skalkulowano na kwotę 1 000 000 PLN netto. A teraz oferty pod kątem strony cenowej:
MAN, wycena ogólna - 7 099 560 PLN brutto. Wycena jednostkowa - 962 000 PLN netto.
Scania, wycena ogólna - 7 047 900 PLN brutto. Wycena jednostkowa - 955 000 PLN netto
Jak więc widać na powyższym zestawieniu obie oferty mieszczą się w budżecie zamawiającego... a Scania jest tańsza. No, ale wg. Infobusa Scania sporo traci w punktacji dotyczącej kwestiom technicznym swoich autobusów. Chodzi o układ centralnego smarowania oraz brak wytrzymałości konstrukcyjnej zgodnej z wymogami Regulaminu nr 66-0 EKG-ONZ - za tą kwestię Scania ma 2 punkty mniej w stosunku do oferty MAN-a.
Wg. Infobusa, to może przeważyć o zwycięstwie oferty MAN-a... ale punktacja wciąż jest analizowana i ostateczną decyzję podejmie komisja przetargowa KM Kołobrzeg
Link do artykułu w Infobusie
http://www.infobus.pl/przelamanie-w-km- ... 04346.html
Więcej info
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 58297.html
======================= Edyta jest już załamana.. totalnie
I ja też. Bo powyżej napisałem - za Transportem Publicznym - że jedyną ofertę w przetargu KM Kołobrzeg złożył MAN... a tu się okazuje, że to nie prawda.
Oferty były dwie - MAN i Scania. I zaczyna się robić ciekawie. Zacznijmy jednak od kosztów
Ogólny budżet zamawiającego wynosi - 7 380 000 PLN brutto. Koszt jednego pojazdu skalkulowano na kwotę 1 000 000 PLN netto. A teraz oferty pod kątem strony cenowej:
MAN, wycena ogólna - 7 099 560 PLN brutto. Wycena jednostkowa - 962 000 PLN netto.
Scania, wycena ogólna - 7 047 900 PLN brutto. Wycena jednostkowa - 955 000 PLN netto
Jak więc widać na powyższym zestawieniu obie oferty mieszczą się w budżecie zamawiającego... a Scania jest tańsza. No, ale wg. Infobusa Scania sporo traci w punktacji dotyczącej kwestiom technicznym swoich autobusów. Chodzi o układ centralnego smarowania oraz brak wytrzymałości konstrukcyjnej zgodnej z wymogami Regulaminu nr 66-0 EKG-ONZ - za tą kwestię Scania ma 2 punkty mniej w stosunku do oferty MAN-a.
Wg. Infobusa, to może przeważyć o zwycięstwie oferty MAN-a... ale punktacja wciąż jest analizowana i ostateczną decyzję podejmie komisja przetargowa KM Kołobrzeg
Link do artykułu w Infobusie
http://www.infobus.pl/przelamanie-w-km- ... 04346.html
Re: KM Kołobrzeg
W Kołobrzegu jest już bardzo łatwo trafić na nowe Solarisy Urbino 12 IV. Wystarczy stanąć chwilę na ul. Jagiellońskiej pod dworcem kolejowym i autobusowym, by zobaczyć przynajmniej kilka z nich. Widziałem je na prawie każdej kursującej w wakacje linii, za wyjątkiem okrężnej linii 12.
Co raz rzadziej można spotkać Scanie L94UB w nadwoziu Hess City, które przez ten tydzień widziałem, wyjeżdżały głównie na dodatkach linii 5 i na wspomnianej linii 12.
Nowe Solarisy mają SIP marki R&G, tablice LCD, które akurat wtedy nie działały, podobnie jak zapowiedzi przystankowe. W starszych Solarisach zapowiedzi przystankowe już działały, ale nie wgrano nagrań wszystkich przystanków.
Bilety można kupić bezpośrednio u kierowcy, który drukuje je na dosyć nietypowej drukarce. Nie jest to na pewno Emar 105 Tylko jakieś prostsze urządzenie. Bilet normalny na terenie miasta Kołobrzegu wynosi 2,80 zł, a poza granicami miasta (m.in. Zieleniewo, Grzybowo) - 3,40zł.
Jak dojadę do domu, wypakuję się i ogarnę, to napiszę więcej o komunikacji w Kołobrzegu.
Co raz rzadziej można spotkać Scanie L94UB w nadwoziu Hess City, które przez ten tydzień widziałem, wyjeżdżały głównie na dodatkach linii 5 i na wspomnianej linii 12.
Nowe Solarisy mają SIP marki R&G, tablice LCD, które akurat wtedy nie działały, podobnie jak zapowiedzi przystankowe. W starszych Solarisach zapowiedzi przystankowe już działały, ale nie wgrano nagrań wszystkich przystanków.
Bilety można kupić bezpośrednio u kierowcy, który drukuje je na dosyć nietypowej drukarce. Nie jest to na pewno Emar 105 Tylko jakieś prostsze urządzenie. Bilet normalny na terenie miasta Kołobrzegu wynosi 2,80 zł, a poza granicami miasta (m.in. Zieleniewo, Grzybowo) - 3,40zł.
Jak dojadę do domu, wypakuję się i ogarnę, to napiszę więcej o komunikacji w Kołobrzegu.
Re: KM Kołobrzeg
KM przez ostatnie kilka lat, kupił trochę nowych Solarisów Urbino 12. Bo-ponieważ przed IV-tą generacją, kupili też trochę z III-ciej generacji, więc pewnie będą wycofywać starszy tabor. Niby te ilości nowego taboru nie są jakieś olbrzymie, ale jak na Kołobrzeg to sporo
- TranslatorPS
- Posty: 282
- Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
- Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G
Re: KM Kołobrzeg
Na pierwszym lepszym zdjęciu widzę, że jest to bileterka R&G KF-3000-A
Re: KM Kołobrzeg
I proszę obiecany wpis: http://transportnews.eu/publicystyka/ar ... -kolobrzeg
Re: KM Kołobrzeg
Dzięki wielkie to są kolejne pojazdy na które czekałem. Będzie tego 6 sztuk - to są autobusy z kwietniowego przetargu. No i mało brakowało a rysowałbym "lwa", a tu się okazało, że KM wybrało jednak tańszą ofertę Scanii.
Re: KM Kołobrzeg
Aczkolwiek ja bym środek przedniej ściany malował na czarno wzorem tych z Tarnowa
Re: KM Kołobrzeg
Na pewno z czarną maską wyglądał by dużo lepiej, ale Pamiętaj, że to co widzimy teraz to jest pojazd jeszcze w czasie testów u producenta. Nie wiadomo jak "ozdobi" go przewoźnik ?