[Gdańsk] Przetargi

Zamówienia publiczne realizowane przez organizatorów transportu publicznego i przewoźników.
albertus

[Gdańsk] Przetargi

Post autor: albertus » 2006-02-08, 12:05

dzis zostal oficjalnie ogloszony przetarg na dostawe 3 niskopodlogowych tramwaji
specyfikacja jest wypisana na Bombardiera -
3-czlonowe niskopodlogowe o dlugosci 26 metrow,
ciekawe czy nasi polscy producenci cos zapronuja???

[ Dodano: 2006-02-08, 11:14 ]
info jest z www.uzp.gov.pl
Biuletyn Zamówień Publicznych Nr 35 z dnia 2006.02.08, POZYCJA 7362

Damhan

Post autor: Damhan » 2006-02-08, 12:17


albertus

Post autor: albertus » 2006-02-08, 13:13

link ktory zalaczyl Damhan jest na wstepne ogloszenie, natomiast rownoczesnie dzisiaj zostal ogloszony juz normalny przetarg (ogloszenie o zamowieniu sektorowym) - Biuletyn zamowien publ. nr 35 z 2006.02.08

Nie za bardzo jestem w stanie zrozumiec termin skladania ofert
w ogloszeniu jest ze do 27.03.2006, a dzis jest 08.02.2006 - tzn. 47 dni na zlozenie ofert, a ustawa mowi o 52 dniach, nieprawdaz?

aleksej

Post autor: aleksej » 2006-02-08, 13:42

ZTCW to wedlug najnowszej dyrektywy KE (ktora weszla w zycie 1 lutego, niestety polskie prawo nie jest do konca dostosowane do niej, ale nowela ustawy o zamowieniach publicznych jest w pracach komisji sejmowej), pozwala na skrocenie terminu o 5 dni w przypadku umieszczenia ogloszenia o przetargu elektronicznie (czyli via internet).

Pozdrawiam,
Aleksej

albertus

Post autor: albertus » 2006-02-08, 14:15

Aleksiej dzieki za wytlumaczenie, ale skoro nasza ustawa nie jest znowelizowana, to znaczy ze musi sie postepowac wedlug naszego obowiazujacego prawa, a w naszej ustawie jest 52 dni dlatego do momentu kiedy nie nastapi nowelizacja obowiazuje nas polskie prawo

ciekawe czy moze to byc powodem do protestu? a swoja droga to protestow pewnie bedzie sporo, bo w biuletynie jest napisane ze wykonawca musi wykazac sie dostarczeniem 6 tramwajow o 60% niskiej podlogi a zaden z naszych producentow nie spelnia tego warunku, czyli pewnie bedzie to walka jak we warszawie, och szkoda slow.

Podi

Post autor: Podi » 2006-02-08, 15:51

Oczywiscie mam nadzieje że Cegielski wygra :)

A co do samego przetargu pale się z zazdrosci :diabeł: -tylko Poznań ma prawo do niskopodłogowców :P :rotfl:

Thomas78

Post autor: Thomas78 » 2006-02-08, 16:01

albertus pisze: zaden z naszych producentow nie spelnia tego warunku
Na naszych producentach wybór na szczęście się nie kończy :-P

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29089
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-02-08, 16:07

Thomas78 pisze:
albertus pisze: zaden z naszych producentow nie spelnia tego warunku
Na naszych producentach wybór na szczęście się nie kończy :-P
Powiem więcej - właściwie nasi producenci, nie mają wstępu do tego przetargu... :mruga:

Jeszcze może tylko "Alstom-Konstal" ma pewną małą szansę, ale wątpię... :retard:

aleksej

Post autor: aleksej » 2006-02-08, 16:41

albertus Jest to troszke skomplikowane, niby nasze prawo na to nie zezwala, ale mozna sie do tego stosowac, poniewaz w tym momencie nasze prawo jest niezgodne z dyrektywa KE (ktora jest na tylko konkretna, ze mozna sie bezposrednio na nia powolywac). W tym momencie dyrektywa KE jest nadrzedna wobec prawa polskiego.

Co do polskich producentow, to zamawiajacy sobie wybiera produkt jaki chce kupic, a nie producenci. Widac ze Gdansc chce kupic cos porzadnego, widze dwoch kandydatow, po pierwsze Bombardzier Flexity Classic, ale rowniez nie wykluczalbym Alstoma Citadisa 100.

Pozdrawiam,
Aleksej

Peter

Post autor: Peter » 2006-02-08, 16:59

aleksej pisze:(...) Widac ze Gdansc chce kupic cos porzadnego, widze dwoch kandydatow, po pierwsze Bombardzier Flexity Classic, ale rowniez nie wykluczalbym Alstoma Citadisa 100.
Jak już, to chyba bardziej Citadisa 300. Citadisów 100 już się nie produkuje. Zresztą chyba sam o tym pisałeś niedawno. ;)

Pozdrawiam

Damhan

Post autor: Damhan » 2006-02-08, 17:08

Właściwie to do specyfikacji pasuje tylko NGT6 z Krakowa.
albertus pisze:link ktory zalaczyl Damhan jest na wstepne ogloszenie, natomiast rownoczesnie dzisiaj zostal ogloszony juz normalny przetarg (ogloszenie o zamowieniu sektorowym) - Biuletyn zamowien publ. nr 35 z 2006.02.08
Nieprawda. Przeczytaj w linku niżej i tam jest również zamówienie sektorowe, natomiast ten temat jest potrzebny również do dyskusji, a tamto to tylko news. :)

[ Dodano: 2006-02-08, 16:10 ]
Podi: W specyfikacji napisane jest, że firma musi mieć duże doświadczenie w realizacji kontraktów na tramwaje, a wątpię, że Cegielski ma takowe. Bo jak na razie to swój tramwaj ma jako prototyp. ;)

[ Dodano: 2006-02-08, 16:11 ]
Jeszcze jedno do albertusa, albo któregoś z modów: można zmienić "n" na "ń" w nazwie tematu, bo to jednak razi. ;)

aleksej

Post autor: aleksej » 2006-02-08, 17:17

Peter pisze:
Jak już, to chyba bardziej Citadisa 300. Citadisów 100 już się nie produkuje. Zresztą chyba sam o tym pisałeś niedawno. ;)

Pozdrawiam
Citadis 300 ZTCW ma uklad identyczny jak Flexity Outlook, Combina czy PESA. Co do ich produkcji, to w Konstalu one nie sa obecnie produkowane (wogole juz tramow nie robia), nie wiem czy Alstom kompletnie sie z nich wycofal czy nie.

Pozdrawiam,
Aleksej

Peter

Post autor: Peter » 2006-02-08, 17:43

aleksej pisze: (...) Co do ich produkcji, to w Konstalu one nie sa obecnie produkowane (wogole juz tramow nie robia), nie wiem czy Alstom kompletnie sie z nich wycofal czy nie.
Nie, w tej chwili nie produkują, bo po co. Nic natomiast nie stoi na przeszkodzie, żeby wskrzesić linię produkcyjną w razie potrzeby. Oczywiście wszystko zależy od tego ile by zamówiono wagonów. Przy 3 (6) sztukach o jakich pisze albertus to trudno powiedzieć. :)
albertus pisze:(...) wykonawca musi wykazac sie dostarczeniem 6 tramwajow o 60% niskiej podlogi a zaden z naszych producentow nie spelnia tego warunku, czyli pewnie bedzie to walka jak we warszawie, och szkoda slow.
Jak to nie spełnia? :shocked: Przykładowo katowickie Citadisy 100 mają udział niskiej podłogi 73%.

Mimo wszystko mam takie przeczucie, że wygra tym razem Bombardier. :mruga:

Damhan

Post autor: Damhan » 2006-02-08, 17:51

Peter pisze:Jak to nie spełnia? :shocked: Przykładowo katowickie Citadisy 100 mają udział niskiej podłogi 73%.
Nasze Citki tak samo...

Peter pisze:Przy 3 (6) sztukach o jakich pisze albertus to trudno powiedzieć. :smile:
Jakich 6 sztukach? A skąd dodatkowe 3? :shocked:

PS. Możesz zmienić tą nazwę tematu?

Mogę, mogę ;)

Dzięki - Damhan. :)

[ Dodano: 2006-02-08, 17:12 ]
A więc jak sobie obliczyłem- ostatni tramwaj przyjedzie do Gdańska w drugi dzień Świąt Bożego Narodzenia 2007r. :)

Robson

Post autor: Robson » 2006-02-08, 21:32

Damhan pisze:A więc jak sobie obliczyłem- ostatni tramwaj przyjedzie do Gdańska w drugi dzień Świąt Bożego Narodzenia 2007r. :smile:
Ale dolicz sobie odwołania to wyjdą Swieta Bożego Narodzenia ale w 2010 roku ;)

Podi

Post autor: Podi » 2006-02-09, 09:22

Robson pisze:Ale dolicz sobie odwołania to wyjdą Swieta Bożego Narodzenia ale w 2010 roku
E,odwołania to tylko w Warszawie się rządzą :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29089
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-02-09, 09:54

Podi pisze:
Robson pisze:Ale dolicz sobie odwołania to wyjdą Swieta Bożego Narodzenia ale w 2010 roku
E,odwołania to tylko w Warszawie się rządzą :)
Ja bym nie był taki pewny :mruga:

Swoją drogą, to jeszcze Zapomnieliście o jednej firmie, mającej bogate doświadczenia w budowie konstrukcji tramwajowych - to jest AdTranz... :mruga:

Jest jednak mały problem ich tramwaje wymagają bardzo dobrej nawierzchni drogowej (torowej). :D

Damhan

Post autor: Damhan » 2006-02-09, 13:47

Robson pisze:Ale dolicz sobie odwołania to wyjdą Swieta Bożego Narodzenia ale w 2010 roku :wink:
Wątpię, żeby się żarli o 3 sztuki. Co innego o 15. ;) Zresztą ten przetarg jest bardzo profesjonalnie przygotowany. :)

albertus

Post autor: albertus » 2006-02-09, 14:06

J-31 pisze:Swoją drogą, to jeszcze Zapomnieliście o jednej firmie, mającej bogate doświadczenia w budowie konstrukcji tramwajowych - to jest AdTranz...
AdTranz z tego co wiem zostal przejęty przez Bombardiera, więc raczej nie ma o czym mowić.

Edytował - J-31 :mruga:

voy

Post autor: voy » 2006-02-09, 14:46

Jak przetarg wygra Bombardier to tylko można będzie pogratulować ZKM dobrego wyboru.

ODPOWIEDZ