[Gdańsk] Przetargi
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Solarisy będą wozić gdańszczan
Do końca 2008 r. do Gdańska trafi 45 nowych Solarisów: 30 przegubowych i 15 zwykłych.
Po serii odwołań i wyroku sądu wiemy już, że 45 nowych autobusów niskopodłogowych dla Gdańska dostarczy firma Solaris. Pozostaje tylko pytanie, czy wymiana starego taboru zakończy się zgodnie z planem, czyli do końca tego roku?
Cała sprawa rozciągnęła się w czasie po tym, jak od pierwszej, niekorzystnej dla siebie decyzji komisji przetargowej ZKM Gdańsk, odwołała się firma Evobus – diler Mercedesa. Jej oferta została oceniona nieco niżej, niż zwycięskiego Solarisa.
Tymczasem w środę rano Sąd Okręgowy w Gdańsku wydał wyrok, który utrzymał w mocy decyzję gdańskiego przewoźnika o wyborze oferty polskiej firmy.
Solaris powinien dostarczyć 30 przegubowców i 15 zwykłych autobusów w ciągu pół roku. Gdyby umowę podpisano tuż po rozstrzygniętym na początku maja przetargu, producent nie miałby żadnych problemów z dostawą w terminie. Czy trzymiesięczne opóźnienie sprawi, że nowe autobusy nie dotrą do Gdańska do końca tego roku?
- Liczymy, że termin zostanie dotrzymany – mówi Leszek Krawczyk, zastępca dyrektora ds. technicznych ZKM Gdańsk. – Od końca listopada, zgodnie z umową, Solaris będzie dostarczać nam co tydzień część autobusów. Może się zatem zdarzyć, że kilka sztuk trafi do Gdańska po nowym roku, ale większość przybędzie na czas – przekonuje.
Nowe autobusy kosztować będą miasto ok. 50 mln zł.
Trójmiasto.pl
link : http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/new ... news=29375
Pewnie, że ma, ale co z tego ? Otóż, w tym jednak przypadku Marcin_3558 cytując Gazetę napisałAmalio pisze:A taki Man to niby nie ma
O MAN-ie nikt tam nie napisałDziś ostatecznie rozstrzygnięty zostanie przetarg na nowe autobusy dla gdańskiego Zakładu Komunikacji Miejskiej. W sądzie biją się dwie firmy - Mercedes i Solaris.
Zresztą miałem rację pisząc o pewnej firmie, której nazwa zaczyna się na S. Solaris najwyraźniej wygrał ten przetarg i dostarczy do Gdańska 45 autobusów
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Gdańsk: będzie konkurencja w autobusach
Przewoźnicy walczą o obsługiwanie m.in. linii 122 z Gdańska do Sopotu
Władze miasta przyznały rację "Gazecie" i protestującym przewoźnikom. Zamierzają "poluzować" wymogi dotyczące autobusów w nowym przetargu na obsługę linii łączących Gdańsk z ościennymi gminami. Firmy przewozowe nadal jednak nie są zadowolone z nowych warunków
O zawirowaniach wokół przetargu piszemy od ponad miesiąca. Miał on być przełomem - w zeszłym roku wiceprezydent Gdańska Maciej Lisicki obiecywał, że część usług komunikacyjnych miasto zamówi na wolnym rynku. Miało to obniżyć koszty i poprawić komfort podróżowania miejską komunikacją. Obietnice skończyły się na niewielkim kawałku tortu - ostatecznie przetarg ogłoszono na ośmioletnią obsługę zaledwie 15 linii - wybrano te, które "wyjeżdżają" poza granice Gdańska. Resztę ma dostać w trybie bezprzetargowym należący do miasta Zakład Komunikacji Miejskiej.
Jak się jednak okazało, nawet linie wystawione w przetargu miały być "skazane" na ZKM. Wszystko przez warunki postawione wykonawcom - w pierwszej wersji przetargu ogłaszający - czyli w imieniu gminy Zarząd Transportu Miejskiego - wymagał autobusów wyprodukowanych przynajmniej w 2007 r. - czyli w praktyce fabrycznie nowych. Przetarg unieważniono po protestach przewoźników, którzy stwierdzili, że takie zapisy nie mają sensu, bo żadna fabryka nie wyprodukuje pojazdów do 1 stycznia przyszłego roku (wtedy ma rozpocząć się realizacja zamówienia). Co ciekawe, tuż przed unieważnieniem postępowania stało się jasne, że nowych autobusów nie będzie miał także komunalny ZKM, bo ogłoszony przez firmę przetarg na nowe pojazdy zaczął się przedłużać z powodu protestów.
W związku z tym ZTM zmienił swój przetarg, wprowadzając możliwość obsługiwania 15 linii przez pierwsze pół roku autobusami z 2005 r. (potem przewoźnik musi używać pojazdów z 2007 r.).
- To absurd - komentował Jakub Sachse, szef firmy Planetobus. - Nikt nie sprzeda trzyletniego wozu.
Zmienione zapisy ratowały ZKM - ten ma tylko jeden - spełniający zmodyfikowane wymogi "wiekowe" - pojazd więcej niż potrzeba do realizacji zamówienia, a na wiosnę 2009 r. odbierze kolejne nowe pojazdy - pasujące jak ulał do przetargowej układanki.
ZTM ponownie został zasypany protestami od większości firm komunikacyjnych z Trójmiasta (oczywiście oprócz ZKM-u). W środę wiceprezydent Lisicki ujawnił "Gazecie", że miasto ustąpi.
- W półrocznym okresie przejściowym dopuścimy do użytku pojazdy nawet z 2000 r., czyli ośmioletnie - powiedział nam Lisicki.
Na razie nie wiadomo, czy ZTM ogłosi nowy przetarg, czy zmieni warunki trwającego.
Przewoźnicy mają mieszane odczucia. - Zdobycie 31 autobusów z 2000 r. [tyle jest konieczne do zrealizowania zamówienia - red.] jest możliwe, ale pojawia się pytanie, czy jest to opłacalne - mówi dziś Sachse.
- Nie rozumiem, dlaczego Gdańsk nie może dopuścić na ten czas jakichkolwiek pojazdów niskopodłogowych. Takie warunki będą skutkowały droższymi ofertami - dodaje Łukasz Staniszewski z PKS Wejherowo.
Jeden z miejskich urzędników zajmujących się komunikacją: - Miasto się miota, bo zapadła polityczna decyzja o wsparciu ZKM-u nowymi zamówieniami, by ten miał większą zdolność kredytową potrzebną do zakupu dziesiątek nowych tramwajów. Przetarg na linie wyjeżdżające do Pruszcza czy Sopotu trzeba było ogłosić, by przed władzami tych miast zachować pozory wolnego rynku. W praktyce ościenne gminy zapłacą za finansowe eksperymenty stolicy regionu.
¬ródło: Gazeta Wyborcza Trójmiasto
link: http://miasta.gazeta.pl/trojmiasto/1,35 ... usach.html
PL-Gdańsk: Autobusy niskopodłogowe
2008/S 178-237903
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU – ZAMÓWIENIA SEKTOROWE
Dostawy
SEKCJA I: PODMIOT ZAMAWIAJ¡CY
I.1)
NAZWA, ADRESY I PUNKTY KONTAKTOWE:
Zakład Komunikacji Miejskiej w Gdańsku Sp. z o.o., ul. Jaśkowa Dolina 2,
II.1.1)
Nazwa nadana zamówieniu przez podmiot zamawiający:
Dostawa 9 sztuk używanych autobusów niskopodłogowych 15-metrowych.
Solaris ex Veolia kontra mercedes z BVG chyba nikt nie planuje takiej ilości odsprzedać ale zobaczymy SWIZ-u jak na razie nigdzie niema.
2008/S 178-237903
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU – ZAMÓWIENIA SEKTOROWE
Dostawy
SEKCJA I: PODMIOT ZAMAWIAJ¡CY
I.1)
NAZWA, ADRESY I PUNKTY KONTAKTOWE:
Zakład Komunikacji Miejskiej w Gdańsku Sp. z o.o., ul. Jaśkowa Dolina 2,
II.1.1)
Nazwa nadana zamówieniu przez podmiot zamawiający:
Dostawa 9 sztuk używanych autobusów niskopodłogowych 15-metrowych.
Solaris ex Veolia kontra mercedes z BVG chyba nikt nie planuje takiej ilości odsprzedać ale zobaczymy SWIZ-u jak na razie nigdzie niema.
A po co dbać o autobus, jak i tak niedługo pójdzie na sprzedaż? Sam był go zaniedbał. A Solaris to porządny sprzęt i na pewno te z Veolii nie są w bardzo złym stanie, lekki remoncik i prawie jak nówka.J-31 pisze:To prawda, nie widziałem ich, ale jak znam Niemców, to na pewno dbają o swoje autobusy
I jeszcze jeśli któryś niemiecki przewoźnik bardzo dba o tabor, to na pewno nie BVG
I wszystko jasne .II. Wymagania szczegółowe
Każdy autobus musi charakteryzować się następującymi parametrami:
1. data pierwszej rejestracji : nie wcześniejsza niż 2002r.,
2. przebieg: udokumentowany przebieg autobusu nie większy niŜ 315 000 km. Oferta z
wyższymi przebiegami nie będzie rozpatrywana,
3.silnik: silnik wysokoprężny umiejscowiony z tyłu pod podłogą, sterowany za pomocą
EMR (EDC) spełniający normę czystości spalin Euro 3. Wymagana moc silnika
od 340 do 360 kM,
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Przetarg na obsługe linii w Gdańsku:
Pakiet północny (Sopot, ¯ukowo, Gdynia): Warbus;
Pakiet południowy (m. Pruszcz Gd., Kolbudy): PKS Gdańsk
Pakiet północny (Sopot, ¯ukowo, Gdynia): Warbus;
Pakiet południowy (m. Pruszcz Gd., Kolbudy): PKS Gdańsk
ZKM najdroższy w autobusowym przetargu
W gdańskim przetargu na obsługę części linii autobusowych wystartowali oprócz należącego do miasta ZKM-u inni przewoźnicy. Jak można było przypuszczać, okazali się tańsi.
O tej sprawie piszemy od kilku miesięcy. Po naszych tekstach i skargach czytelników Zarząd Transportu Miejskiego zgodził się, by przez pierwsze sześć miesięcy przyszłego roku przewoźnik nie musiał używać nowych autobusów. Dzięki temu do rywalizacji miały szanse stanąć - oprócz gminnego Zakładu Komunikacji Miejskiej - inne firmy.
I stało się - na tzw. pakiet południowy, obejmujący linie łączące Gdańsk z Pruszczem (174, 205, 207, 209, 232, 256, 255, 574 i N5) ofertę złożył PKS Gdańsk. A na tzw. pakiet północny (linie wyjeżdżające do Sopotu i gminy ¯ukowo, czyli 117, 122, 126, 143, 171 i 622) - nieobecna dotychczas na pomorskim rynku firma Warbus. Swoją ofertę na oba pakiety złożył także ZKM, był jednak w obu przypadkach droższy. Jak ustaliliśmy, zaproponował ponad 8 zł za kilometr, dla porównania: Warbus chce 6,47 zł.
Jeśli w ofertach PKS Gdańsk i Warbusu nie znajdą się poważne błędy, firmy wygrają. Tym samym pierwszy raz w historii istotna część gdańskiej komunikacji będzie obsługiwana przez prywatne spółki.
- To dla nas ważny dzień, kursowanie w Gdańsku i Sopocie będzie wisienką na torcie - mówi Paweł Szymonik z Warbusu, który wcześniej obsługiwał linie w niewielkich miejscowościach pod Grójcem i Poznaniem.
Warbus posiada autobusy różnych marek: od Solarisa po białoruskiego MAZ-a. Jak udało nam się ustalić, po Trójmieście będą jeździć głównie klimatyzowane Solarisy. Ale nieoficjalnie mówi się, że w ramach tego zamówienia przewoźnik skorzysta także z najnowszych autobusów produkcji białoruskiej. - Za wcześnie, by o tym mówić. Zapewniam jednak, że te pojazdy nie odbiegają standardem od zachodnich - mówi Szymonik.
Z kolei PKS Gdańsk ma kupić nowe autobusy od Mercedesa lub MAN-a.
¬ródło: Gazeta Wyborcza Trójmiasto
link: http://miasta.gazeta.pl/trojmiasto/1,35 ... targu.html
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt: