[Łódź] Przetargi

Zamówienia publiczne realizowane przez organizatorów transportu publicznego i przewoźników.
ppln

Post autor: ppln »

Lucas pisze:Zdaniem przewoźnika, lepszą ofertę złożyła PESA
To jest już troszkę dziwne, a na pewno zaskakujące. Ale może PESA przeszkoli więcej osób lub da więcej narzędzi serwisowych
Lucas pisze:w tym roku modernizacją ma być objęte kolejne 30.
Będą przerabiane na bulwy czy Eniki?

ppln

Post autor: ppln »

danio pisze:Coś mi tu śmierdzi, bo Konćar miał lepsze warunki.
W zakresie ceny, gwarancji i czasu dostawy (jeśli chodzi o czas dostawy to prawdopodobnie PESA jest w stanie zrealizować zamówienie tak szybko jak Koncar tylko dają sobie więcej czasu na wypadek niespodziewanych zdarzeń). Mi bardziej podoba się PESA, ale nie można zaprzeczyć, że Koncar ma w dziedzinie tramwajów większe doświadczenie.

PS. Istnieje już pierwszy tramwaj PESY(dla Elbląga), czy jeszcze się robi?

Lucas

Post autor: Lucas »

Jak pisał Aleksej Koncar nie spełnil wymagań technicznych .
Nie posiadały klasycznej pełnej osi .
Podobno tramy Koncary mają pełną osi tylko
ZTCW "pelna" to ona jest, tylko wlasnie "nieklasyczna" - tzw. "bottom axle", o
ile sie orientuje jest to dosc nowoczesne, rzadko na razie spotykane
rozwiazanie.

Obstawiam że Koncar będzie się odwoływał :mruga:

aleksej

Post autor: aleksej »

Pierwsza PESA ma wyjechac we wrzesniu, bedzie to wagon dla Elblaga, ktory przejdzie testy na ulicach Bydgoszczy.
Obstawiam że Koncar będzie się odwoływał
Jesli UZP nie przyczepi sie do przetargu (a wlasnie zapis o pelnych osiach wywoluje dyskusje) to odwolanie Koncaru bedzie bezpodstawne. Zreszta pamietajmy ze zapis ten byl rowniez kiedy kupowano Cityrunnery, szkoda tylko ze Bombardier olal przetarg.

Aleksej

Darek85

[Łódź] Przetarg na 10 nowych niskopodłogowych autobusów 12m

Post autor: Darek85 »

Ogłoszenie o zamówieniu na: "DOSTAWę 10 FABRYCZNIE NOWYCH AUTOBUSÓW MIEJSKICH NISKOPODŁOGOWYCH O DŁUGOŚCI OK. 12M WRAZ Z ODKUPIENIEM PRZEZ WYKONAWCę 5 AUTOBUSÓW MIEJSKICH TYPU SOLARIS URBINO 12 ORAZ 5 AUTOBUSÓW MIEJSKICH MAN NL 223 - GO/OU/ZT/165/06...

Ogłoszenie o zamówieniu :
http://www.mpk.lodz.pl/files/ogloszenie_14_11_2006.doc

MPK znalazło kolejny sposób na pozbycie się MANów i Solarisów. Ciekawe czy tym razem skuteczny?

ppln

Post autor: ppln »

plocmaster pisze:Ale będzie…
Wiosną. Przetarg ma termin składania ofert do 15 stycznia, poza tym najpierw MB musi wyprodukować 5 conect LF
Ostatnio zmieniony 2006-12-22, 23:56 przez ppln, łącznie zmieniany 1 raz.

Lucas

Post autor: Lucas »

Sprzedają autobusy, żeby kupować nowe

2006-12-26, ostatnia aktualizacja 2006-12-26 18:41
MPK wystawiło na sprzedaż dziesięć kilkuletnich autobusów, a jednocześnie ogłosiło w przetargu chęć zakupu dziesięciu nowych. Przewoźnik jest pewien, że taka transakcja bardzo mu się opłaci.
Na sprzedaż wystawiono po pięć autobusów marki Solaris i MAN. Wszystkie są niskopodłogowe i względnie nowe, bo wyprodukowano je w 2000 roku.

Autobusy mogą przewozić po 100 pasażerów (30 na miejscach siedzących). - Bardzo wygodne, a nawet cichsze niż te nowe jelcze, które MPK kupiło niedawno - mówi Radek Ząbkowski, pasażer. - Chyba lepiej by zrobili, sprzedając resztę ikarusów, które sprawiają wrażenie, jakby się miały rozpaść w trakcie jazdy.

MPK chce jednak ujednolicić tabor. - Musimy uporządkować te autobusy, które już mamy w naszych zajezdniach - mówi Marcin Małek, rzecznik MPK. - MAN i solaris to niezłe pojazdy i nie można powiedzieć, że w Łodzi się nie sprawdziły. Sprzedajemy je dlatego, że mamy ich tylko dziesięć. A to oznacza wysokie koszty eksploatacji. Kierowcy muszą potrafić jeździć konkretnym modelem. Jeszcze lepiej sposób jego obsługi muszą znać serwisanci, a to oznacza dodatkowe szkolenia. Najdroższe są jednak przeglądy, a przy kilku sztukach jednego modelu nie możemy liczyć na żadne upusty na części zamienne.

Kto kupi od MPK używane many i solarisy? Bardzo prawdopodobne, że będzie to inny miejski przewoźnik. Marki, których pozbywa się łódzki przewoźnik, są np. popularne w Toruniu i Częstochowie. Sprzedane autobusy mają zostać zastąpione nowymi. Najlepiej gdyby były to jelcze, mercedesy lub volvo, bo właśnie te marki są najliczniej reprezentowane w MPK.

Pomysł ujednolicenia pojazdów w łódzkich zajezdniach ma jeden słaby punkt. Nie ma gwarancji, że w przetargu ponownie nie wystartują np. MAN albo Solaris. - Rzeczywiście w ogłoszeniu nie mogliśmy wskazać, jaką markę chcemy kupić. Ale nie spodziewamy się ofert od producentów, których pojazdy właśnie sprzedajemy. Ale zawsze jest takie ryzyko, dlatego podczas rozpatrywania ofert, liczyć będzie się nie tylko cena. Dodatkowe punkty producenci dostaną za wyposażenie pojazdów w takie silniki, jak ma większość naszych pojazdów, czyli np. jednostki mercedesa lub volvo - mówi Małek.

Pasażerowie przypominają jednak, że nie tylko stan pojazdów powinien się liczyć: - Jak jadę do pracy, to raczej nie ma dla mnie większego znaczenia, czy jadę nowym mercedesem, czy volvo. Najważniejsze, żeby na czas podjeżdżał na przystanek, a w przypadku linii 57 punktualność to pojęcie całkowicie nieznane - mówi Aleksandra Lewandowska, pasażerka.

źródło : www.gazeta.pl

Darek85

Post autor: Darek85 »

Zwycięzcą przetargu została firma EvoBus

Witamy nowe Mercedesy Citaro w Łodzi ! :D

OZZY

Post autor: OZZY »

Hmm... zgodnie z wytycznymi zawartymi w przetargu autobusy mają pojawić się 3,5 miesiąca po podpisaniu umowy z producentem. Tak więc nowych Citaro możemy się spodziewać jakoś tak... w połowie czerwca?

barthezz_13

Post autor: barthezz_13 »

Hmm... zgodnie z wytycznymi zawartymi w przetargu autobusy mają pojawić się 3,5 miesiąca po podpisaniu umowy z producentem. Tak więc nowych Citaro możemy się spodziewać jakoś tak... w połowie czerwca?
A czy wiesz, czy te Citaro będą z nowym designem?

ppln

Post autor: ppln »

J-31 pisze:co slychać w sprawie dostawy SU 18 III, które miały dotrzeć do Łodzi ? Przyjechały już, czy jeszcze ich nie ma ?
MPK informuje, że mają być na przełomie lutego i marca. Wszystkie będą w maju. http://www.lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/815370.html

805Na

Post autor: 805Na »

Nowe autobusy już wczoraj zostały zaprezentowane, a dzisiaj jeżdżą już na liniach.
Na stronie MPK Łódź jest to opisane, tylko popełnili jeden błąd - w jednym miejscu jest napisane Solaris Turbino 18 (!)

http://www.mpk.lodz.pl/showarticleslist ... egory=1074
Ostatnio zmieniony 2008-04-19, 16:18 przez 805Na, łącznie zmieniany 1 raz.

ppln

Post autor: ppln »

http://www.mpk.lodz.pl/showarticle.action?article=2341
Po imieniu podaj link - do artykułu, a nie do całej strony.

Najwięcej zdjęć jest na gtlodzu http://gtlodz.eu/cat149.htm

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Kolejne dobre wieści z Łodzi :)
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne - Łódź Spółka z o.o.

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez podmiot zamawiający
Zakup 25 sztuk miejskich autobusów niskopodłogowych jednej marki, w tym: 10 sztuk autobusów przegubowych i 15 sztuk autobusów jednoczłonowych.

II.1.5) Krótki opis zamówienia lub zakupu
1. Przedmiot zamówienia: Dostawa 25 sztuk fabrycznie nowych miejskich autobusów niskopodłogowych (bez stopni pośrednich w przejściu środkowym oraz bez stopni we wszystkich drzwiach) jednej marki, w tym: 10 sztuk autobusów przegubowych i 15 sztuk autobusów jednoczłonowych, posiadających dokumenty stanowiące podstawę do rejestracji pojazdu, aktualne na dzień dostawy danej partii pojazdów, spełniających wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31.12.2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz.U. z 2003, nr 32, poz. 262 z późn. zm.).
2. Każdy z oferowanych autobusów musi być objęty minimum 36 miesięczną gwarancją, z następującymi wyjątkami:
a) perforacja poszycia zewnętrznego - minimum 10 lat, licząc od chwili dostawy i odbioru przez Zamawiającego,
b) powłoki lakiernicze - minimum 6 lat, licząc od chwili dostawy i odbioru przez Zamawiającego,
c) trwałość konstrukcji szkieletu nadwozia - minimum 10 lat, licząc od chwili dostawy i odbioru przez Zamawiającego,
d) ogumienie - przebieg minimum 150 000 km, licząc od chwili dostawy i odbioru przez Zamawiającego,
e) żarówki, bezpieczniki, paski klinowe - nie podlegają gwarancji.
3.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zostanie zawarty przez Zamawiającego w SIWZ.
4. Wskazanie gdziekolwiek w dokumentacji przetargowej nazw handlowych lub marek oraz nazw firm wraz z ich rozwiązaniami technicznymi należy rozumieć jako określenie standardu przedmiotu zamówienia. W ofercie dopuszcza się zastosowanie wszelkich ich odpowiedników rynkowych.
5. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
6. Oznaczenie kodu wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 34121400-5 – Autobusy niskopodłogowe.

II.3) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN REALIZACJI
Okres w miesiącach: 4 (od udzielenia zamówienia)


http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... tcount=276

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »


Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Wiadomo kto wygrał przetarg na 25 autobusów?

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »


alojz
Posty: 368
Rejestracja: 2010-09-25, 22:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: alojz »

MPK ogłosiło przetarg ograniczony na 30 solówek i 15 przegubów:
http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE ... HTML&src=0

mm12

Post autor: mm12 »

Wiadomo czy przetarg na 45 autobusów został anulowany?

MrStronek
Posty: 303
Rejestracja: 2009-11-21, 20:02
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: MrStronek »

Anulowany, unieważniony.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przetargi”