[Łódź] Przetargi
W zakresie ceny, gwarancji i czasu dostawy (jeśli chodzi o czas dostawy to prawdopodobnie PESA jest w stanie zrealizować zamówienie tak szybko jak Koncar tylko dają sobie więcej czasu na wypadek niespodziewanych zdarzeń). Mi bardziej podoba się PESA, ale nie można zaprzeczyć, że Koncar ma w dziedzinie tramwajów większe doświadczenie.danio pisze:Coś mi tu śmierdzi, bo Konćar miał lepsze warunki.
PS. Istnieje już pierwszy tramwaj PESY(dla Elbląga), czy jeszcze się robi?
Jak pisał Aleksej Koncar nie spełnil wymagań technicznych .
Nie posiadały klasycznej pełnej osi .
Podobno tramy Koncary mają pełną osi tylko
Obstawiam że Koncar będzie się odwoływał
Nie posiadały klasycznej pełnej osi .
Podobno tramy Koncary mają pełną osi tylko
ZTCW "pelna" to ona jest, tylko wlasnie "nieklasyczna" - tzw. "bottom axle", o
ile sie orientuje jest to dosc nowoczesne, rzadko na razie spotykane
rozwiazanie.
Obstawiam że Koncar będzie się odwoływał
Pierwsza PESA ma wyjechac we wrzesniu, bedzie to wagon dla Elblaga, ktory przejdzie testy na ulicach Bydgoszczy.
Aleksej
Jesli UZP nie przyczepi sie do przetargu (a wlasnie zapis o pelnych osiach wywoluje dyskusje) to odwolanie Koncaru bedzie bezpodstawne. Zreszta pamietajmy ze zapis ten byl rowniez kiedy kupowano Cityrunnery, szkoda tylko ze Bombardier olal przetarg.Obstawiam że Koncar będzie się odwoływał
Aleksej
[Łódź] Przetarg na 10 nowych niskopodłogowych autobusów 12m
Ogłoszenie o zamówieniu na: "DOSTAWę 10 FABRYCZNIE NOWYCH AUTOBUSÓW MIEJSKICH NISKOPODŁOGOWYCH O DŁUGOŚCI OK. 12M WRAZ Z ODKUPIENIEM PRZEZ WYKONAWCę 5 AUTOBUSÓW MIEJSKICH TYPU SOLARIS URBINO 12 ORAZ 5 AUTOBUSÓW MIEJSKICH MAN NL 223 - GO/OU/ZT/165/06...
Ogłoszenie o zamówieniu :
http://www.mpk.lodz.pl/files/ogloszenie_14_11_2006.doc
MPK znalazło kolejny sposób na pozbycie się MANów i Solarisów. Ciekawe czy tym razem skuteczny?
Ogłoszenie o zamówieniu :
http://www.mpk.lodz.pl/files/ogloszenie_14_11_2006.doc
MPK znalazło kolejny sposób na pozbycie się MANów i Solarisów. Ciekawe czy tym razem skuteczny?
Sprzedają autobusy, żeby kupować nowe
2006-12-26, ostatnia aktualizacja 2006-12-26 18:41
MPK wystawiło na sprzedaż dziesięć kilkuletnich autobusów, a jednocześnie ogłosiło w przetargu chęć zakupu dziesięciu nowych. Przewoźnik jest pewien, że taka transakcja bardzo mu się opłaci.
Na sprzedaż wystawiono po pięć autobusów marki Solaris i MAN. Wszystkie są niskopodłogowe i względnie nowe, bo wyprodukowano je w 2000 roku.
Autobusy mogą przewozić po 100 pasażerów (30 na miejscach siedzących). - Bardzo wygodne, a nawet cichsze niż te nowe jelcze, które MPK kupiło niedawno - mówi Radek Ząbkowski, pasażer. - Chyba lepiej by zrobili, sprzedając resztę ikarusów, które sprawiają wrażenie, jakby się miały rozpaść w trakcie jazdy.
MPK chce jednak ujednolicić tabor. - Musimy uporządkować te autobusy, które już mamy w naszych zajezdniach - mówi Marcin Małek, rzecznik MPK. - MAN i solaris to niezłe pojazdy i nie można powiedzieć, że w Łodzi się nie sprawdziły. Sprzedajemy je dlatego, że mamy ich tylko dziesięć. A to oznacza wysokie koszty eksploatacji. Kierowcy muszą potrafić jeździć konkretnym modelem. Jeszcze lepiej sposób jego obsługi muszą znać serwisanci, a to oznacza dodatkowe szkolenia. Najdroższe są jednak przeglądy, a przy kilku sztukach jednego modelu nie możemy liczyć na żadne upusty na części zamienne.
Kto kupi od MPK używane many i solarisy? Bardzo prawdopodobne, że będzie to inny miejski przewoźnik. Marki, których pozbywa się łódzki przewoźnik, są np. popularne w Toruniu i Częstochowie. Sprzedane autobusy mają zostać zastąpione nowymi. Najlepiej gdyby były to jelcze, mercedesy lub volvo, bo właśnie te marki są najliczniej reprezentowane w MPK.
Pomysł ujednolicenia pojazdów w łódzkich zajezdniach ma jeden słaby punkt. Nie ma gwarancji, że w przetargu ponownie nie wystartują np. MAN albo Solaris. - Rzeczywiście w ogłoszeniu nie mogliśmy wskazać, jaką markę chcemy kupić. Ale nie spodziewamy się ofert od producentów, których pojazdy właśnie sprzedajemy. Ale zawsze jest takie ryzyko, dlatego podczas rozpatrywania ofert, liczyć będzie się nie tylko cena. Dodatkowe punkty producenci dostaną za wyposażenie pojazdów w takie silniki, jak ma większość naszych pojazdów, czyli np. jednostki mercedesa lub volvo - mówi Małek.
Pasażerowie przypominają jednak, że nie tylko stan pojazdów powinien się liczyć: - Jak jadę do pracy, to raczej nie ma dla mnie większego znaczenia, czy jadę nowym mercedesem, czy volvo. Najważniejsze, żeby na czas podjeżdżał na przystanek, a w przypadku linii 57 punktualność to pojęcie całkowicie nieznane - mówi Aleksandra Lewandowska, pasażerka.
źródło : www.gazeta.pl
2006-12-26, ostatnia aktualizacja 2006-12-26 18:41
MPK wystawiło na sprzedaż dziesięć kilkuletnich autobusów, a jednocześnie ogłosiło w przetargu chęć zakupu dziesięciu nowych. Przewoźnik jest pewien, że taka transakcja bardzo mu się opłaci.
Na sprzedaż wystawiono po pięć autobusów marki Solaris i MAN. Wszystkie są niskopodłogowe i względnie nowe, bo wyprodukowano je w 2000 roku.
Autobusy mogą przewozić po 100 pasażerów (30 na miejscach siedzących). - Bardzo wygodne, a nawet cichsze niż te nowe jelcze, które MPK kupiło niedawno - mówi Radek Ząbkowski, pasażer. - Chyba lepiej by zrobili, sprzedając resztę ikarusów, które sprawiają wrażenie, jakby się miały rozpaść w trakcie jazdy.
MPK chce jednak ujednolicić tabor. - Musimy uporządkować te autobusy, które już mamy w naszych zajezdniach - mówi Marcin Małek, rzecznik MPK. - MAN i solaris to niezłe pojazdy i nie można powiedzieć, że w Łodzi się nie sprawdziły. Sprzedajemy je dlatego, że mamy ich tylko dziesięć. A to oznacza wysokie koszty eksploatacji. Kierowcy muszą potrafić jeździć konkretnym modelem. Jeszcze lepiej sposób jego obsługi muszą znać serwisanci, a to oznacza dodatkowe szkolenia. Najdroższe są jednak przeglądy, a przy kilku sztukach jednego modelu nie możemy liczyć na żadne upusty na części zamienne.
Kto kupi od MPK używane many i solarisy? Bardzo prawdopodobne, że będzie to inny miejski przewoźnik. Marki, których pozbywa się łódzki przewoźnik, są np. popularne w Toruniu i Częstochowie. Sprzedane autobusy mają zostać zastąpione nowymi. Najlepiej gdyby były to jelcze, mercedesy lub volvo, bo właśnie te marki są najliczniej reprezentowane w MPK.
Pomysł ujednolicenia pojazdów w łódzkich zajezdniach ma jeden słaby punkt. Nie ma gwarancji, że w przetargu ponownie nie wystartują np. MAN albo Solaris. - Rzeczywiście w ogłoszeniu nie mogliśmy wskazać, jaką markę chcemy kupić. Ale nie spodziewamy się ofert od producentów, których pojazdy właśnie sprzedajemy. Ale zawsze jest takie ryzyko, dlatego podczas rozpatrywania ofert, liczyć będzie się nie tylko cena. Dodatkowe punkty producenci dostaną za wyposażenie pojazdów w takie silniki, jak ma większość naszych pojazdów, czyli np. jednostki mercedesa lub volvo - mówi Małek.
Pasażerowie przypominają jednak, że nie tylko stan pojazdów powinien się liczyć: - Jak jadę do pracy, to raczej nie ma dla mnie większego znaczenia, czy jadę nowym mercedesem, czy volvo. Najważniejsze, żeby na czas podjeżdżał na przystanek, a w przypadku linii 57 punktualność to pojęcie całkowicie nieznane - mówi Aleksandra Lewandowska, pasażerka.
źródło : www.gazeta.pl
MPK informuje, że mają być na przełomie lutego i marca. Wszystkie będą w maju. http://www.lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/815370.htmlJ-31 pisze:co slychać w sprawie dostawy SU 18 III, które miały dotrzeć do Łodzi ? Przyjechały już, czy jeszcze ich nie ma ?
Nowe autobusy już wczoraj zostały zaprezentowane, a dzisiaj jeżdżą już na liniach.
Na stronie MPK Łódź jest to opisane, tylko popełnili jeden błąd - w jednym miejscu jest napisane Solaris Turbino 18 (!)
http://www.mpk.lodz.pl/showarticleslist ... egory=1074
Na stronie MPK Łódź jest to opisane, tylko popełnili jeden błąd - w jednym miejscu jest napisane Solaris Turbino 18 (!)
http://www.mpk.lodz.pl/showarticleslist ... egory=1074
Ostatnio zmieniony 2008-04-19, 16:18 przez 805Na, łącznie zmieniany 1 raz.
http://www.mpk.lodz.pl/showarticle.action?article=2341
Po imieniu podaj link - do artykułu, a nie do całej strony.
Najwięcej zdjęć jest na gtlodzu http://gtlodz.eu/cat149.htm
Po imieniu podaj link - do artykułu, a nie do całej strony.
Najwięcej zdjęć jest na gtlodzu http://gtlodz.eu/cat149.htm
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Kolejne dobre wieści z Łodzi
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne - Łódź Spółka z o.o.
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez podmiot zamawiający
Zakup 25 sztuk miejskich autobusów niskopodłogowych jednej marki, w tym: 10 sztuk autobusów przegubowych i 15 sztuk autobusów jednoczłonowych.
II.1.5) Krótki opis zamówienia lub zakupu
1. Przedmiot zamówienia: Dostawa 25 sztuk fabrycznie nowych miejskich autobusów niskopodłogowych (bez stopni pośrednich w przejściu środkowym oraz bez stopni we wszystkich drzwiach) jednej marki, w tym: 10 sztuk autobusów przegubowych i 15 sztuk autobusów jednoczłonowych, posiadających dokumenty stanowiące podstawę do rejestracji pojazdu, aktualne na dzień dostawy danej partii pojazdów, spełniających wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31.12.2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz.U. z 2003, nr 32, poz. 262 z późn. zm.).
2. Każdy z oferowanych autobusów musi być objęty minimum 36 miesięczną gwarancją, z następującymi wyjątkami:
a) perforacja poszycia zewnętrznego - minimum 10 lat, licząc od chwili dostawy i odbioru przez Zamawiającego,
b) powłoki lakiernicze - minimum 6 lat, licząc od chwili dostawy i odbioru przez Zamawiającego,
c) trwałość konstrukcji szkieletu nadwozia - minimum 10 lat, licząc od chwili dostawy i odbioru przez Zamawiającego,
d) ogumienie - przebieg minimum 150 000 km, licząc od chwili dostawy i odbioru przez Zamawiającego,
e) żarówki, bezpieczniki, paski klinowe - nie podlegają gwarancji.
3.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zostanie zawarty przez Zamawiającego w SIWZ.
4. Wskazanie gdziekolwiek w dokumentacji przetargowej nazw handlowych lub marek oraz nazw firm wraz z ich rozwiązaniami technicznymi należy rozumieć jako określenie standardu przedmiotu zamówienia. W ofercie dopuszcza się zastosowanie wszelkich ich odpowiedników rynkowych.
5. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
6. Oznaczenie kodu wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 34121400-5 – Autobusy niskopodłogowe.
II.3) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN REALIZACJI
Okres w miesiącach: 4 (od udzielenia zamówienia)
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... tcount=276
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Wygrał Evobus:
https://www.mpk.lodz.pl/files/20100624_1.jpg
https://www.mpk.lodz.pl/files/20100624_1.jpg
MPK ogłosiło przetarg ograniczony na 30 solówek i 15 przegubów:
http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE ... HTML&src=0
http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE ... HTML&src=0