[Łódź] Przetargi

Zamówienia publiczne realizowane przez organizatorów transportu publicznego i przewoźników.
aleksej

[Łódź] Przetargi

Post autor: aleksej »

www.uzp.gov.pl/biulety/2005/274/274_3749.html
Najistotniejsze:

Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału: 12.12.2005
godzina 12:00.

Zadanie nr 1 - 17 sztuk jednoczłonowych, o długości 8-0,4 m. umożliwiających
przewożenie, co najmniej 36 pasażerów + 1 kierowca, dwu-drzwiowych -
dwuskrzydłowych drzwi o szerokości efektywnej min. 1200 mm., autobusów
komunikacji miejskiej, w których co najmniej 10 % po-wierzchni podłogi
przeznaczonej dla pasażerów znajduje się na wysokości nie większej niż 360
mm. od powierzchni jezdni, wyposażonych w sil-nik Mercedes - Benz o mocy min.
100 kW i poj. skokowej nie mniejszej niż 4,2 dcm3.

Zadanie nr 2 - 15 sztuk jednoczłonowych o długości 12-0,4 m., umożliwiających
przewożenie, co najmniej 95 pasażerów + 1 kierowca, trzy-drzwiowych -
dwuskrzydłowych drzwi o szerokości efektywnej min. 1200 mm., co najmniej w
przedniej i środkowej części niskowejściowych au-tobusów komunikacji
miejskiej, w których wysokość stopnia wejścia pierwszego i drugiego znajduje
się w odległości nie większej niż 360 mm. od powierzchni jezdni, wyposażonych
w silnik Mercedes - Benz o mocy min. 175 kW i poj. skokowej nie mniejszej niż
11,9 dcm3.

Zadanie nr 3 - 37 sztuk dwuczłonowych o długości 18-0,4 m., umożliwiających
przewożenie, co najmniej 148 pasażerów + 1 kierowca cztero-drzwiowych -
dwuskrzydłowych drzwi o szerokości efektywnej min. 1200 mm. autobusów
komunikacji miejskiej, wyposażonych w silnik Mercedes - Benz o mocy min.220
kW i poj. skokowej nie mniejszej niż 11,9 dcm3. w tym:

1) 7 sztuk z całkowicie niską podłogą, bez stopni pośrednich w przejściu
środkowym oraz we wszystkich drzwiach, o wysokości wejścia nie więk-szej niż
360 mm. od powierzchni jezdni.

2) 30 sztuk z płaską podłogą na całej długości, w odległości nie większej niż
650 mm od powierzchni jezdni, bez progów poprzecznych wewnątrz autobusu, o
wejściach znajdujących się na wysokości nie większej niż 360 mm. od
powierzchni jezdni.

tudziez

oferowana marka autobusu (jednocześnie):

a) zawiera się w co najmniej 10% obecnego stanu posiadania danej marki przez
Zamawiającego w stosunku do ogólnej liczby wszytkich autobusów [...]

b) jest obecna na rynku autobusów komunikacji miejsckiej co najmniej od lat
15 (czyli tak długo, ile wynosi techniczny okres używalności przedmiotu
zamówienia) - czyli od roku 1990r..
Czyli bedzie:

17 Jelczy M081MB/3 Vero
15 Jelczy M121MB/3 (Maestro?)
30 Mercedesow O345G Conecto
7 Mercedesow O530G Citaro z wierzowa zabudowa silnika

Szczerze mowiac to na pierwszy rzut oka moze nie najrozsadniejsza decyzja z Conecto, ale tak naprawde wole je od Jelczy.

Pozdrawiam,
Aleksej

ppln

Przetarg na 69 autobusów do Łodzi rozstrzygnięty

Post autor: ppln »

www.mpk.lodz.pl pisze: W maju powinny pojawić się na ulicach Łodzi pierwsze z 69 nowych autobusów, które MPK – Łódź kupi w tym roku. Do Łodzi sukcesywnie będą przyjeżdżały:

* 15 Jelczy jednoczłonowych o długości 12 metrów (podobne do tych, których 19 przedsiębiorstwo kupiło w ubiegłym roku)
* 7 przegubowych Mercedesów Citaro o długości 18 metrów (takich aut nie ma jeszcze w taborze MPK)
* 30 przegubowych Mercedesów Conecto o długości 18 metrów (też nie ma ich jeszcze w taborze MPK)
* 17 autobusów marki Jelcz MB 083 VERO o długości 8 metrów, tak zwanych midi. To zupełna nowość, bo pojazdy tego typu jeszcze nie były użytkowane w Łodzi. Są one znacznie tańsze w eksploatacji od innych autobusów, zużywają do 25 procent paliwa mniej od pojazdów jednoczłonowych i przegubowych. Mają one obsługiwać głównie linie peryferyjne o niewielkim natężeniu ruchu pasażerskiego. Planuje się, że będą to linie: 54, 56, 63, 66, 67, 88, 89 i 93.
Czyli kompletna tragedia: 30 sztuk wysokopodłogowego złomu :/ Cóż z tego, że będzie 37 przegubów skoro możnaby kupić 33 (wg. Alekseja) autobusy najwyższej klasy (Solaris U18) niskopodłogowe na całej linii, albo tyle samo Odqrzaczy (wyjątkowo i pierwszy raz z dużej :( )

Powyższe informacje są już nieaktualne
PRZETARG POWTÓRZONY - SOLARIS SIę ODWOŁAŁ (i dobrze ;) )
Po rozstrzygnięciu drugiego przetargu jest ten sam szmelc (w każdym razie w przegubowcach), ciekawe co powie na to Solaris
Kontrakt podpisany, złom przyjedzie do Łodzi (identyczny jak podany powyżej) :(
Ostatnio zmieniony 2006-05-15, 21:10 przez ppln, łącznie zmieniany 4 razy.

Dziwny

Re: Przetarg na 69 autobusów do Łodzi rozstrzygnięty

Post autor: Dziwny »

www.mpk.lodz.pl pisze: * 17 autobusów marki Jelcz MB 083 VERO o długości 8 metrów, tak zwanych midi.
Rany, co za bzdury :nuts:
Vero to jest 081 a nie jakieś 083, a midi to określenie klasy pojazdu a nie jakieś pseudo. Tak zwany to może być "Jelcz w ciąży" albo "zDecHlak", a nie midi. I to wszystko pisze MPK, a takich bzdur to możnaby oczekiwać od np. piekarza albo szewca, a nie kogoś kto się powinien na tym znać ;)
Zresztą takie idiotyzmy wypisują nie tylko w Łodzi, np. nasze krakowskie MPK chce kupić części do Scanii CL113ALB, cokolwiek by to nie oznaczało, takiego modelu nawet nie wyprodukowano. :|

ppln

Post autor: ppln »

A może chcą kupić jakąś nową wersję? Vero z przodem od Salusa i silnikiem w wieży ;) A ten M081(/3)MB (karygodnie to zapisali bo MB jest na końcu) to chociaż wczęści niski jest?
I nie mogli napisać, że te gnioty to "MB 121 GńOT" (błąd specjalny) tak zwane 'mega'?

PS. Gdyby MPK się znało to by kupili Solarisy, albo Odqrzacze I (znowu dużą literą :( ), żeby móc rozbudowywać flotę Solarkami ;)

aleksej

Post autor: aleksej »

Dobra, dobra popatrz sobie dzisiaj na lodzki drogi to dowiesz sie dlaczego kupuja sredniopodlogowce.

Pozdrawiam,
Aleksej

Michał

Post autor: Michał »

ppln pisze:A może chcą kupić jakąś nową wersję? Vero z przodem od Salusa i silnikiem w wieży ;) A ten M081(/3)MB (karygodnie to zapisali bo MB jest na końcu) to chociaż wczęści niski jest?
I nie mogli napisać, że te gnioty to "MB 121 GńOT" (błąd specjalny) tak zwane 'mega'?

PS. Gdyby MPK się znało to by kupili Solarisy, albo Odqrzacze I (znowu dużą literą :( ), żeby móc rozbudowywać flotę Solarkami ;)
Jelcze M081MB mają w tylnich drzwiach niską podłoge.

DAB

Post autor: DAB »

Tylko pozazdrościć... Tych Jelczy, bo Citaro i Conecto są fajne ( gdyby tylko oba były niskopodłogowe )... Nie potrafię zrozumieć dlaczego nie kupili mniejszej ilości niskopodłogowców... Kto normalny kupuje nowe wysokopodłogowce ..... :?:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

* 15 Jelczy jednoczłonowych o długości 12 metrów (podobne do tych, których 19 przedsiębiorstwo kupiło w ubiegłym roku)
* 7 przegubowych Mercedesów Citaro o długości 18 metrów (takich aut nie ma jeszcze w taborze MPK)
* 30 przegubowych Mercedesów Conecto o długości 18 metrów (też nie ma ich jeszcze w taborze MPK)
* 17 autobusów marki Jelcz MB 083 VERO o długości 8 metrów, tak zwanych midi.
Co by nie mówić, Panowie, zakupy są ciekawe. Ja bym nie krytykował tego za wczasu. Tylko poczekał na dostawę. :)

M121I już Znacie, toteż Wiecie czego się po nich spodziewać, ale te Mercedesy - to w Łodzi będzie prawdziwa nowość. Mogą się okazać całkiem niezłe... ;)

[ Dodano: 2006-02-10, 10:24 ]
PS. Swoją drogą wcale bym nie narzekał, gdyby MZA chciało kupić trochę np. przegubowych Conecto. Ja tym rozbijałem się po jeszcze bardziej dziurawej Warnie (Łódź to przy Warnie "Ameryka"). Miodzio i malinka. A przecież tamte pojazdy były starszej generacji i miały manualną skrzynię - Wasze będą automatami. Będą dużo nowsze, nowocześniejsze. :smile2:

voy

Post autor: voy »

Ja jestem ciekaw ile w ogóle co kosztowało.

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

ppln pisze:A nie przedstawili ładnej/brzydkiej(to Jelcz jest) wizualizacji?
Nie widziałem nic takiego.
J-31 pisze:M121I już Znacie, toteż Wiecie czego się po nich spodziewać
Nie koniecznie, bo mozliwe, że dostaną Mastero :D
J-31 pisze:ale te Mercedesy - to w Łodzi będzie prawdziwa nowość. Mogą się okazać całkiem niezłe...
Zależy które ;) Citaro już znają, edyne czym sie bedą różniły nowe Citaro od starych to zabudowa silnika. Co do Conecto, to stanowczo za dużo tego syfu już jeździ w Polsce. Zobaczycie co sie będzie działo po kilku latach. Autobusy będą w miare młode a będzie trzeba je zastąpić niską podłogą, a nikt nie będzie chciał kupić Conecto :nuts:
voy pisze:Ja jestem ciekaw ile w ogóle co kosztowało.
Mercedes zapewne skorzystał z okazji, że przetarg został napisany pod Conecto i zarządał za jedną sztuke tyle co Solaris za SU18 III :diabeł:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

B.A. Baracus pisze:A nazwe Vero mogli dodać od siebie i stąd to nie porozumenie. W swojej ofercie Jelcz mógł napisać M083 MB i nic więcej. Zresztą z tego co ja się orientuję to właśnie owy M083 MB ma być midi busem
Czyli pozostaje na cierpliwie czekać na ... niespodziankę z ZS Jelcz :D

aleksej

Post autor: aleksej »

Oto ceny, na razie orientacyjne, dokladne beda mial pozniej.

Jelcz M081MB/3 (M083MB?) - 350 tys zl
Jelcz M121MB/3 - 600 tys zl
Mercedes O345G Conecto - 850 tys zl
Mercedes O530G Citaro - 1,115 tys zl.

Pozdrawiam,
Aleksej

voy

Post autor: voy »

No, nie jest tak tragicznie cenowo. M121MB/3 powinien być tańszy, ale poza tym nie tak najgorzej.

aleksej

Post autor: aleksej »

W przypadku M121 na 90% beda to mastero (dlatego byl testowany w Lodzi), ale z Jelczem nigdy nic nie wiadomo.

Teraz staram sie dowiedziec czy w Conecto beda platformy dla wozkow inwalidzkich (przy jednym stopniu jest to mozliwe!) i czy MPK zamontuje w nich monitoring (jak wiadomo juz niedlugo pojawi sie w 56 Volvo 7000(A) oraz w co najmniej 4 Cityrunnerach.

Pozdrawiam,
Aleksej

Edycja:
Aha i zapomnielem dodac, co by nie mowic o MPK Lodz, to oni naprawde potrafia tam liczyc, wiec akurat oto ze przeplaca sie nie martwilem.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

aleksej pisze:Aha i zapomnielem dodac, co by nie mowic o MPK Lodz, to oni naprawde potrafia tam liczyc, wiec akurat oto ze przeplaca sie nie martwilem.
Aleksej - o ile pamiętam ostatnio Wasze Stowarzyszenie walczyło przeciwko Conecto. Pisałeś, że opłaca się kupić trochę mniej ale za to niskopodłogowe SU 18 III.

I co teraz ? Czy Będziecie dalej protestować przeciwko Conecto ? ;)

aleksej

Post autor: aleksej »

Jak juz napisalem, problemem nie bylo Conecto czy jakikolwiek inny autobus, tylko brak dostepnosci dla osob niepelnosprawnych. W tym przypadku nas nie obchodzi oplacalnosc.

Jesli jednak okaze sie ze MPK zamowilo Conecto z platformami (rampami) dla niepelnosprawnych nie bedziemy dalej protestowac, jesli jednak takich ramp nie bedzie, to podejmiemy odpowiednie srodki.

Pozdrawiam,
Aleksej

drentwy

Post autor: drentwy »

Unieważniono łódzki przetarg,

- za Radiem Łódź :
Łodzianie nie pojadą wiosną nowymi autobusami. MPK planowało zakup 69-ciu nowych samochodów (?? :retard:) ale Urząd Zamówień Publicznych uniewaznił przetarg. Zarzut dotyczył tego, że w przetargu bezprawnie pominięto jednego z producentów pojazdów. MPK kategorycznie odrzuca te zarzuty. Skorzystanie z takiej oferty byłoby dla przedsiębiorstwa całkowicie neopłacalne, zapewnia Bogumił Makowski z MPK. Odrzucona oferta dotyczy firmy solaris z Bolkowa (?? :retard: ). Oprócz konieczności tworzenia nowego serwisu dla tych pojazdów, MPK zgłosiło równiez krytyczne uwagi co do silników w jakie wyposażone sa solarisy. Łódzki przewoźnik zapewnia, że niezwłocznie ogłoszony będzie kolejny przetarg na zakup autobusów aby w tym roku zrealizować plan zakupów nowego taboru.
- za GW :
Przetarg na autobusy nieważny

W maju nie przyjedzie do Łodzi żaden nowy autobus. MPK musi powtórzyć przetarg

Tak zdecydował Urząd Zamówień Publicznych. Przetarg na kupno 69 autobusów MPK ogłosiło w listopadzie 2005 r. Przed miesiącem został rozstrzygnięty: do Łodzi do końca roku miały przyjechać: * 7 przegubowych mercedesów citaro o długości 18 m, * 30 przegubowych mercedesów conecto o długości 18 m, *15 dwunastometrowych jelczy i * 17 autobusów marki Jelcz MB 083 VERO o długości 8 m, czyli tzw. midi. Pierwsze wozy miały dotrzeć do Łodzi w maju. UZP zakwestionował warunki przetargu i nie zezwolił na podpisanie umowy z wygraną firmą. - Urzędowi nie spodobało się, że wymagaliśmy, by wszystkie wozy miały silniki Mercedes Benz - przyznaje Krzysztof Wąsowicz, szef MPK Łódź. - Nie zgadzam się z zarzutem, że to faworyzowanie jednej firmy. Silniki mercedesa może kupić każdy producent autobusów. To bardzo dobre silniki, świetnie sprawdzające się w warunkach komunikacji miejskiej. Stąd taki wymóg.

We wtorek MPK ogłosiło drugi przetarg. W specyfikacji nie ma mowy o silnikach mercedesa. Nowe autobusy mają przyjechać do Łodzi najpóźniej we wrześniu.

Lucas

Post autor: Lucas »

tutaj są obydwa ponowne zamówienia



http://www.uzp.gov.pl/biulety/2006/66/66_14055.html


http://www.uzp.gov.pl/biulety/2006/66/66_14056.html

ciekawe kto tym razem wygra ? Dobrze by było jakby był Solaris z BOLKOWA :rotfl: a wy jak sądzicie kto tym razem wygra ?

Lucas

Post autor: Lucas »

i akurat tu zrezygnowało z tego z zapisu i zrezygnowało z zapisu że mogą startować producenci których mpk posiada <b>conajmniej</b> 10 % pojazdych danej marki

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

Lucas pisze:i akurat tu zrezygnowało z tego z zapisu i zrezygnowało z zapisu że mogą startować producenci których mpk posiada co najmniej //pisownia - osobno 10 % pojazdych danej marki
To bardzo dobrze :) Teraz ten przetarg będzie miał jakiś sens. Teraz Conecto może nie wygrać, a zamiast przegubowych Citaro pojawi się coś innego, za niższą cene :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przetargi”