[Wałbrzych] Przetargi MPK
Kolega ma zdecydowanie rację. Według mnie Citelisy nie pasują do tego przetargu. A i całe szczęscie, bo mam już dość tych piszczących i walących na każdej nierówności pojazdów. Zdecydowanie cieszyłbym się MAN-ami, szczerze się przyznając iż podobają mi się bardziej od Solarisa, Volvo czy Mercedesa.irisbus pisze:ln napisał:
Dostawienie siedzeń to akurat najmniejszy problem (wystarczy zrobić rozkładane w rzeźni)
Stojących i tak za mało...
Ostatnio zmieniony 2008-08-20, 19:41 przez misdroj, łącznie zmieniany 1 raz.
Oj nie chciałbym tutaj krakać, ale ja tu widzę jako faworyta Irisbusa.
Już tłumaczę czemu...
Po pierwsze zacznijmy od przyjrzenia się ogólnym wymaganiom przetargu.
Pozostaje Man, ale nie na długo.
Na koniec sformułowanie, które mnie urzekło najbardziej.
Sądzę, że więcej argumentów nie trzeba.
Już tłumaczę czemu...
Po pierwsze zacznijmy od przyjrzenia się ogólnym wymaganiom przetargu.
To chyba jedno z ważniejszych sformułowań w tym przetargu. Wyklucza ono Scanię, Solarisa i Mercedesa." Szerokość autobusu max. 2,50 m"
Pozostaje Man, ale nie na długo.
Tak się nieszczęśliwie składa, że MAN ma w ofercie silnik 10,519 dm³, zaś silniczek Iveco stosowany w Citelisie tylko 7,8dm³... Oczywiście w folderach reklamowych MANa istnieje silnik 6,87dm³ w wersji stojacej, ale nie sądzę by MAN startował z tym cudeńkiem...6-cio cylindrowy rzędowy ,czterosuwowy z zapłonem samoczynnym o pojemności
max 10,00 dm³. Posiadający turbodoładowanie i intercooler.
Na koniec sformułowanie, które mnie urzekło najbardziej.
Ilością siedzeń zaś bym się nie przejmował. Rzadko kiedy jest tak, że się nie da dorzucić więcej. I do 34 sądzę, że spokojnie by się dobiło.a) silnik stojący bez zabudowy wieżowej
– 50 pkt
b) inne rozwiązania – 0 pkt
Sądzę, że więcej argumentów nie trzeba.
Z tym silnikiem pewnie masz rację, ale czy MAN czasem nie produkuje silników z miejszą pojemnością bez zabudowy wieżowej?nolem pisze:ale ja tu widzę jako faworyta Irisbusa.
Po drugie, kwestia miejsc. Napisałeś, że można by dostawić siedzenia do Citelisa. I tutaj też się nie będzie zgadzać. W przetargu jest wymagane min. 95 miejsc stojących - Citelis ma max 89 stojących, po dołożeniu paru siedzeń ta przestrzeń się jeszcze zmniejszy, więc w/g mnie Citelis tutaj odpada a zostaje sam MAN.
Jednak że przyglądając sie temu sformułowaniu o zabudowie silnika, rzeczywiście coś tutaj mi nie pasuje - silnik stojący bez zabudowy - pachnie Citelisem...
Polecam lekturę tej broszury. Szczególnie strony 13. http://www.man-mn.com/datapool/mediapoo ... chuere.pdfmisdroj pisze:Z tym silnikiem pewnie masz rację, ale czy MAN czasem nie produkuje silników z miejszą pojemnością bez zabudowy wieżowej?
Właśnie o to chodzi, że w SIWZie jest mowa o ilości miejsc ogółem. Wtedy z Twojej wypowiedzi można wnioskować, że te wymagania Citelis spełni spokojnie 30 siedzących + około 80 stojacych i tak da wynik grubo powyżej wymaganiom przetargu.misdroj pisze:Po drugie, kwestia miejsc. Napisałeś, że można by dostawić siedzenia do Citelisa. I tutaj też się nie będzie zgadzać. W przetargu jest wymagane min. 95 miejsc stojących - Citelis ma max 89 stojących, po dołożeniu paru siedzeń ta przestrzeń się jeszcze zmniejszy, więc w/g mnie Citelis tutaj odpada a zostaje sam MAN.
Osobiście Citelisa wam nie życzę, ale chyba niestety to jest faworyt.ogółem min. 95 miejsc, w tym siedzących: min. 30 + siedzenie kierowcy
Swoją wypowiedź oparłem na stwierdzeniu przedmówcy. Przy obecnych sposobach obliczania pojemności do homologacji podejrzewam, że pojemność ogólna autobusu oscyluje w granicach 100 pasażerów, lecz raczej tej wartosci nie przekracza. Niestety nie jestem tu w stanie przytoczyć dokładnych metod pomiaru, zauważam tylko pewne prawidłowości. Przyjąłem wersję wartości czysto teoretyczną i abstrakcyjna w celu udowodnienia teorii o preferencji wyboru Citelisa. Przedstawiłem swoja opinię, co do faworyta. Zobaczymy jak ma się ona z rzeczywistością.
Wesprzyjmy się strona irisbusa
(za http://www.kapena.com.pl/n-e-w/citelis.html )Model 12 metrowy ma pojemność 100 miejsc, natomiast model 18 metrowy 160 miejsc.
Sorki mój błąd. Oczywiście, że chodziło mi o całkowitą liczbę miejsc równą 95 (przetarg), gdzie Citelis ogólną liczbę miejsc ma 80/89 jak napisał kol. Irisbus. Jednak popieram jego zdanie i poczekajmy do 22 Września.nolem pisze:Właśnie o to chodzi, że w SIWZie jest mowa o ilości miejsc ogółem. Wtedy z Twojej wypowiedzi można wnioskować, że te wymagania Citelis spełni spokojnie 30 siedzących + około 80 stojacych i tak da wynik grubo powyżej wymaganiom przetargu.
Cytat:
ogółem min. 95 miejsc, w tym siedzących: min. 30 + siedzenie kierowcy
Kapena podała ogólnik, na francuskiej stronie Irisbusa widniej zaś informacja o 112 w dieslu i 107 w CNG, gdzie jest to oznaczone jako maxymalna liczba podana dla obu wersji (2 i 3 drzwiowej) wiec nie wiadomo dokładnie ile miejsc ma wersji 3-drzwiowej dieselu: http://tinyurl.com/irisbusppln pisze:Wesprzyjmy się strona irisbusa(za http://www.kapena.com.pl/n-e-w/citelis.html )Model 12 metrowy ma pojemność 100 miejsc, natomiast model 18 metrowy 160 miejsc.
A tak to wygląda w naszych gazowcach:
Koniec tematu miejsc, wyniki przetargu 22 września.