[Wałbrzych] Przetargi MPK

Zamówienia publiczne realizowane przez organizatorów transportu publicznego i przewoźników.
misdroj

Post autor: misdroj »

irisbus pisze:ln napisał:
Dostawienie siedzeń to akurat najmniejszy problem (wystarczy zrobić rozkładane w rzeźni)

Stojących i tak za mało...
Kolega ma zdecydowanie rację. Według mnie Citelisy nie pasują do tego przetargu. A i całe szczęscie, bo mam już dość tych piszczących i walących na każdej nierówności pojazdów. Zdecydowanie cieszyłbym się MAN-ami, szczerze się przyznając iż podobają mi się bardziej od Solarisa, Volvo czy Mercedesa.
Ostatnio zmieniony 2008-08-20, 19:41 przez misdroj, łącznie zmieniany 1 raz.

Kamil

Post autor: Kamil »

misdroj pisze:Zdecydowanie cieszyłbym się MAN-ami
No Lion's pasuje do tego przetargu :D

pesa120n

Post autor: pesa120n »

Pasuje Scania, odpada Mercedes.

misdroj

Post autor: misdroj »

Scania zdecydowanie musi odpaść ;)
Ostatnio zmieniony 2008-08-20, 19:42 przez misdroj, łącznie zmieniany 1 raz.

ppln

Post autor: ppln »

Hmmm... MAN/Scania/MB (zabezpieczenie antykorozyjne - te firmy stosują aluminium/kataforezę)

misdroj

Post autor: misdroj »

ppln pisze:MAN/Scania/MB (zabezpieczenie antykorozyjne - te firmy stosują aluminium/kataforezę)
Irisbus również.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Ale była gadka n/t niespełnialności przezeń kryteriów.

nolem

Post autor: nolem »

Oj nie chciałbym tutaj krakać, ale ja tu widzę jako faworyta Irisbusa.
Już tłumaczę czemu...
Po pierwsze zacznijmy od przyjrzenia się ogólnym wymaganiom przetargu.
" Szerokość autobusu max. 2,50 m"
To chyba jedno z ważniejszych sformułowań w tym przetargu. Wyklucza ono Scanię, Solarisa i Mercedesa.
Pozostaje Man, ale nie na długo.
6-cio cylindrowy rzędowy ,czterosuwowy z zapłonem samoczynnym o pojemności
max 10,00 dm³. Posiadający turbodoładowanie i intercooler.
Tak się nieszczęśliwie składa, że MAN ma w ofercie silnik 10,519 dm³, zaś silniczek Iveco stosowany w Citelisie tylko 7,8dm³... Oczywiście w folderach reklamowych MANa istnieje silnik 6,87dm³ w wersji stojacej, ale nie sądzę by MAN startował z tym cudeńkiem...

Na koniec sformułowanie, które mnie urzekło najbardziej.
a) silnik stojący bez zabudowy wieżowej
– 50 pkt
b) inne rozwiązania – 0 pkt
Ilością siedzeń zaś bym się nie przejmował. Rzadko kiedy jest tak, że się nie da dorzucić więcej. I do 34 sądzę, że spokojnie by się dobiło.
Sądzę, że więcej argumentów nie trzeba. :lol:

misdroj

Post autor: misdroj »

nolem pisze:ale ja tu widzę jako faworyta Irisbusa.
Z tym silnikiem pewnie masz rację, ale czy MAN czasem nie produkuje silników z miejszą pojemnością bez zabudowy wieżowej?
Po drugie, kwestia miejsc. Napisałeś, że można by dostawić siedzenia do Citelisa. I tutaj też się nie będzie zgadzać. W przetargu jest wymagane min. 95 miejsc stojących - Citelis ma max 89 stojących, po dołożeniu paru siedzeń ta przestrzeń się jeszcze zmniejszy, więc w/g mnie Citelis tutaj odpada a zostaje sam MAN.

Jednak że przyglądając sie temu sformułowaniu o zabudowie silnika, rzeczywiście coś tutaj mi nie pasuje - silnik stojący bez zabudowy - pachnie Citelisem...

nolem

Post autor: nolem »

misdroj pisze:Z tym silnikiem pewnie masz rację, ale czy MAN czasem nie produkuje silników z miejszą pojemnością bez zabudowy wieżowej?
Polecam lekturę tej broszury. Szczególnie strony 13. :strzałka: http://www.man-mn.com/datapool/mediapoo ... chuere.pdf
misdroj pisze:Po drugie, kwestia miejsc. Napisałeś, że można by dostawić siedzenia do Citelisa. I tutaj też się nie będzie zgadzać. W przetargu jest wymagane min. 95 miejsc stojących - Citelis ma max 89 stojących, po dołożeniu paru siedzeń ta przestrzeń się jeszcze zmniejszy, więc w/g mnie Citelis tutaj odpada a zostaje sam MAN.
Właśnie o to chodzi, że w SIWZie jest mowa o ilości miejsc ogółem. Wtedy z Twojej wypowiedzi można wnioskować, że te wymagania Citelis spełni spokojnie 30 siedzących + około 80 stojacych i tak da wynik grubo powyżej wymaganiom przetargu.
ogółem min. 95 miejsc, w tym siedzących: min. 30 + siedzenie kierowcy
Osobiście Citelisa wam nie życzę, ale chyba niestety to jest faworyt.

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

nolem pisze:około 80 stojacych
misdroj pisze:Citelis ma max 89 stojących
Panowie, Citelis nie ma 80/89 miejsc stojących! On ma 80 parę miejsc ogółem, z tym że w wersji CNG, a tu o takiej nie mówimy, diesel ma niby więcej, ale może przestańmy gdybać i poczekajmy do 22 Września.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

irisbus pisze: Panowie, Citelis nie ma 80/89 miejsc stojących! On ma 80 parę miejsc ogółem,.
¯e co :?: Skąd masz takie dane :?:

nolem

Post autor: nolem »

Swoją wypowiedź oparłem na stwierdzeniu przedmówcy. Przy obecnych sposobach obliczania pojemności do homologacji podejrzewam, że pojemność ogólna autobusu oscyluje w granicach 100 pasażerów, lecz raczej tej wartosci nie przekracza. Niestety nie jestem tu w stanie przytoczyć dokładnych metod pomiaru, zauważam tylko pewne prawidłowości. Przyjąłem wersję wartości czysto teoretyczną i abstrakcyjna w celu udowodnienia teorii o preferencji wyboru Citelisa. Przedstawiłem swoja opinię, co do faworyta. Zobaczymy jak ma się ona z rzeczywistością.

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

Amalio pisze:Skąd masz takie dane
Z tabliczki znamionowej w naszych gazowcach.

ppln

Post autor: ppln »

Wesprzyjmy się strona irisbusa
Model 12 metrowy ma pojemność 100 miejsc, natomiast model 18 metrowy 160 miejsc.
(za http://www.kapena.com.pl/n-e-w/citelis.html )

misdroj

Post autor: misdroj »

nolem pisze:Właśnie o to chodzi, że w SIWZie jest mowa o ilości miejsc ogółem. Wtedy z Twojej wypowiedzi można wnioskować, że te wymagania Citelis spełni spokojnie 30 siedzących + około 80 stojacych i tak da wynik grubo powyżej wymaganiom przetargu.
Cytat:
ogółem min. 95 miejsc, w tym siedzących: min. 30 + siedzenie kierowcy
Sorki mój błąd. Oczywiście, że chodziło mi o całkowitą liczbę miejsc równą 95 (przetarg), gdzie Citelis ogólną liczbę miejsc ma 80/89 jak napisał kol. Irisbus. Jednak popieram jego zdanie i poczekajmy do 22 Września.

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

ppln pisze:Wesprzyjmy się strona irisbusa
Model 12 metrowy ma pojemność 100 miejsc, natomiast model 18 metrowy 160 miejsc.
(za http://www.kapena.com.pl/n-e-w/citelis.html )
Kapena podała ogólnik, na francuskiej stronie Irisbusa widniej zaś informacja o 112 w dieslu i 107 w CNG, gdzie jest to oznaczone jako maxymalna liczba podana dla obu wersji (2 i 3 drzwiowej) wiec nie wiadomo dokładnie ile miejsc ma wersji 3-drzwiowej dieselu: http://tinyurl.com/irisbus

A tak to wygląda w naszych gazowcach:
Obrazek

Koniec tematu miejsc, wyniki przetargu 22 września.

misdroj

Post autor: misdroj »

irisbus pisze:A tak to wygląda w naszych gazowcach:
Dobra, sprostuję tylko Twoją fotkę. Nasze Citelisy mają 28 miejsc siedzących a nie jak jest na tabliczce 30. Ktoś nie umie liczyć.

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

misdroj pisze:tabliczce 30. Ktoś nie umie liczyć.
Tabliczka z tego pseudo #263, on miał 2 miejsca więcej.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Muszę przyznać, że trochę bym się zdzwił gdyby wałbrzyskie MPK tak szybko "odkochało" by się od Irisbusów na rzecz innej marki. Zatem z ogromną niecierpliwością czekam na wynik przetargu :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przetargi”