[Warszawa] Przetargi dla ajentów

Zamówienia publiczne realizowane przez organizatorów transportu publicznego i przewoźników.
Marecki

Przetarg dla Ajentów w Warszawie

Post autor: Marecki » 2005-11-10, 18:11

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
Przetarg nieograniczony powyżej równowartości 60.000 euro na świadczenie
usługi przewozu regularnego wykonywanej w ramach lokalnego transportu
zbiorowego na liniach nadzorowanych przez Zarząd Transportu Miejskiego w
Warszawie (północna część Warszawy - Bielany, Białołęka i gminy sąsiednie)
przy wykorzystaniu autobusów przegubowych.
http://www.ztm.waw.pl/przetargi.php
Ciekawe jakie linie, i kto wystartuje.

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus » 2005-11-10, 23:11

Wreszcie się zdecydowali :) Zobaczymy jaki będzie efekt końcowy, mam nadzieje, że przetarg nie zostanie unieważniony ;) Wydaje mi sie, że walka będzie zacięta, ponieważ zwycięzca przetargu będzie jeździł po Warszawie 10 lat :D

Marecki

Post autor: Marecki » 2005-11-10, 23:36

A ja mam nadzieję że nie wygra PKS, bo wtedy się zastrzelę, to co puszcza Grodzisk Mazowiecki, to jest żenada - 120 M - z 2004 roku!
Tamten przetarg był zresztą ustawiony (tak podejrzewam) bo nie było kryterium niskiej podłogi, liczyła się głównie cena. No, i mamy to co mamy :|

[Dodano : po zerknięciu]
Ale fajna autokorekta, dziwna jakaś :retard:

Pisz poprawniej. Autokorektę skasowałem. Edytował - Mod. J-31 :mruga:

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus » 2005-11-11, 00:03

Marecki pisze:A ja mam nadzieję że NIEEEE //autokorekta wygra PKS, bo wtedy się zastrzelem, to co puszcza Grodzisk Mazowiecki, to jest żenada - 120 M - z 2004 roku!
Nie wiem o co ci chodzi... Zapewne gdyby wygrał Grodzio to pojawiłoby się 50 nowych Solarisów Urbino18 III, jak tobie to nie pasuje, to ja o nie poprosze :P Warunki przetargu wymagają 100% niskiej podłogi więc jakiegos rodzaju Jelcze itp. odpadają... Ja obstawiam trzy marki które dedług mnie mogą się pojawić po rozstrzygnięciu tego przetargu:
:strzałka: Solaris
:strzałka: Man
:strzałka: Mercedes

Z czego ja największe szanse daje Solarisowi, w zależności od tego kto wygra przetarg ;)

voy

Post autor: voy » 2005-11-11, 00:52

Grodzio wybrał wówczas Jelcze, bo były najtańsze. Trudno oczekiwać po takim zwycięstwie nie wiadomo jakich Scanii czy Solarisów. Co innego ten przetarg. Nawet jakby grodzio wygrał, to musiałby kupić odpowiednie autobusy.

56247

Post autor: 56247 » 2005-11-11, 01:25

Dlaczego zatytułowałeś ten wątek: "Przetarg dla ajentów" :?:
Przecież w tym przetargu może startować każda firma,więc może być i MZA :!:

Marecki

Post autor: Marecki » 2005-11-11, 08:49

Ano, fakt, ale jakoś w przetargach na obsługę xx linii jakoś do tej pory MZA nie widywałem, chyba że o czymś nie wiem :)
Grodzio kupił by to co było by najtańsze, może zmusiłby Jelcza do skonstruowania Vecto z towerem i przegubem [oby nie...]
Jeśli wystartuje PE to pewnie będzie chciał nas wozić mercami, a merce w parze z przystepną ceną nie idą - są drogie ale mało się psują, koszty zwracają się w czasie eksploatacji. A ZTM jak widzieliśmy po przetargu na tramwaje, którego Siemens z Ulf-em <b>napewno</b> nie wygra, raczej nie rozumie takiego toku myślenia. Ja osobiście cieszył bym się na Volvo 7700, lubię Volva, będąc w Szwecji jakoś strasznie je polubiłem :D
Mobilis, jeśli wystartuje kupi na 90 % SU18, ITS Michalczewski > NG 313, czy jak sie nazywa najnowsza wersja. Może Connex wystartuje? ciekawe co wtedy kupi, Mercedesy bęce, czy solarisy, czy np. "autobus" Irisbus Agora.

voy

Post autor: voy » 2005-11-11, 12:23

A może będzie Polski Express? Kto to wie..

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2005-11-11, 15:47

Albo PKS Warszawa, PKS Piaseczno, PKS Gdzieśtam, albo np. to coś z Łomianek, co kupiło zielonego M121I…
ObrazekObrazek

Wiśnia

Post autor: Wiśnia » 2005-11-11, 19:28

Marecki pisze:czy np. "autobus" Irisbus Agora.
Agory już nie produkują, jeśli już to Citelis 18M.

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus » 2005-11-11, 23:37

Marecki pisze:Jeśli wystartuje PE to pewnie będzie chciał nas wozić mercami, a merce w parze z przystepną ceną nie idą - są drogie ale mało się psują, koszty zwracają się w czasie eksploatacji
W przeatrgu na 80 niskopodłogowców dla MZA Warszawa EvoBus zaproponował zdumiewająco niską cene, więc wszystko jest możliwe :!: :mruga:
Marecki pisze:Ja osobiście cieszył bym się na Volvo 7700, lubię Volva, będąc w Szwecji jakoś strasznie je polubiłem
Mało prawdopodobne ;)
Marecki pisze:Może Connex wystartuje? ciekawe co wtedy kupi, Mercedesy bęce, czy solarisy, czy np. "autobus" Irisbus Agora.
Zapewne Solarisy, nazywa się to unifikacja taboru ;)
Marecki pisze:ITS Michalczewski > NG 313, czy jak sie nazywa najnowsza wersja
Również myśle, że kupiliby Man-y seri Lion's City :) Chociaż dopuszczam też opcje z Solarisami.

Thomas78

Post autor: Thomas78 » 2005-11-12, 12:27

Widzę, że Grodzio-miodzio :wink: obrywa przy każdej okazji. Jednak specyfikacja zamówienia wyklucza udział Grodzia w tym przetargu, chyba, że zakupi wymagany tabor. Jeśli tak by się stało, to co za różnica, czy byłby to Grodzio, czy też inny przewoźnik?

Tommy

Post autor: Tommy » 2005-11-12, 15:05

No wiesz, Grodzio mógłby wybrać najtańszy produkt. Choć z drugiej strony, to i tak nie ma jakiegoś wielkiego znaczenia, ponieważ z dostępnych autobusów zapewne wszystkie będą godne uwagi. Warszawiakom pozostaje mieć nadzieję, że tym razem nie dostaną czegoś taniego, tylko porządny, sprawdzomny na polskich drogach produkt. :smile2:

voy

Post autor: voy » 2005-11-12, 15:32

Będą takie autobusy, jakie będzie chciał mieć ZTM. Jak nie ma zapisu o niskiej podłodze to może wygrać i PKS Grodzisk Mazowiecki, który kupi najtańsze wozy i na tym się skończy...

Thomas78

Post autor: Thomas78 » 2005-11-12, 15:33

Tommy pisze:No wiesz, Grodzio mógłby wybrać najtańszy produkt. Choć z drugiej strony, to i tak nie ma jakiegoś wielkiego znaczenia, ponieważ z dostępnych autobusów zapewne wszystkie będą godne uwagi. Warszawiakom pozostaje mieć nadzieję, że tym razem nie dostaną czegoś taniego, tylko porządny, sprawdzomny na polskich drogach produkt. :smile2:
Wiele zależy od tego, jaki nacisk będzie kładziony na cenę, a jaki na jakość. W wielu przetargach organizowanych w Warszawie, podstawowym kryterium była cena - dlatego trudno się było dziwić temu, że wygrywał Grodzio, czy też - jak w przetargu tramwajowym -wysokopodłogowe prototypy z Cegielskiego.
voy pisze:Jak nie ma zapisu o niskiej podłodze to może wygrać i PKS Grodzisk Mazowiecki, który kupi najtańsze wozy i na tym się skończy...
Faktycznie, jest tylko zapis "przegubowe".

Marecki

Post autor: Marecki » 2005-11-12, 18:05

Ojoj, zapomniałem, wedłg warunków autobusy muszą być niskowejsciwoe lub niskopodłogowe [kurcze, to pierwsze powinni wymazać] i muszą mieć klimę części pasażerskiej..
Literówki - proszę o sprawdzanie tekstu przed wysłaniem lub poprawianie wysłanego już tekstu za pomocą opcji "Zmień"
mod. Thomas78

Tommy

Post autor: Tommy » 2005-11-12, 18:41

Marecki pisze:i muszą mieć klimę części pasażerskiej..
Klima i tak nie będzie używana, więc niech będą niskopodłogowe- tylko i wyłącznie, a nie lub niskowejściowe. :)

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus » 2005-11-13, 13:14

Marecki pisze:Ojoj, zapomniałem, wedł€g warunków autobusy muszą być niskowejsciwoe lub niskopodłogowe
Heh już wiem kto wygra, Grodzia z M181MB :P

A teraz tak krótko na temat Grodzia. Wszyscy narzekają, że Grodzio kupił Jelcze, ale taki był przetarg. Wtedy w tym przetargu nie wymagano niskiej podłogi i zapewne wszyscy przystąpili do przetargu z jakimiś Jelczami lub czymś podobnym. Co do obecnego przetargu, jeżeli wystartuje Grodzio, a w przetargu faktycznie jest zapis o niskowejściowcach, to pojawią się Jelcze :/
Thomas78 pisze:Wiele zależy od tego, jaki nacisk będzie kładziony na cenę, a jaki na jakość. W wielu przetargach organizowanych w Warszawie, podstawowym kryterium była cena - dlatego trudno się było dziwić temu, że wygrywał Grodzio
Niemal wszędzie jest takie kryterium, liczy się tylko najniższa cena :P

Przejrzałem sobie specyfikacje przetargu i widze, że tam nie ma żadnego zapisu o podłodze, jest tylko napisane, że mają to być autobusy przegubowe... :/ Zgroza, według tego można nawet startować Manem SG313 lub Mercedesem Conecto... Przed wami chwile strachu ;)

Dodam tylko jedno, to może być zwykłe granie na zwłoke. Jak myślicie czemu... :?: Ogłoszono przetarg, ale po otworzeniu ofert okaże się, że popełniono błąd, ponieważ nie zapisano, że mają to być autobusy niskopodłogowe. Przetarg zostanie unieważniony i ZTM będzie miał kolejne 3 miesiące spokoju :retard: Zobaczymy jak to się skończy...
Ostatnio zmieniony 2005-11-13, 15:45 przez B.A. Baracus, łącznie zmieniany 1 raz.

Thomas78

Post autor: Thomas78 » 2005-11-13, 15:22

Marecki pisze:Ojoj, zapomniałem, wedłg warunków autobusy muszą być niskowejsciwoe lub niskopodłogowe [kurcze, to pierwsze powinni wymazać] i muszą mieć klimę części pasażerskiej..
To w końcu jakie są warunki tego przetargu? W komunikacie ZTM nie ma tego typu informacji.

Tommy

Post autor: Tommy » 2005-11-13, 23:19

Może ten warunek jest wymarzonym warunkiem Warszawiaków, a to że go nie ma w przetargu to już inna sprawa :retard:

ODPOWIEDZ