[Warszawa] Przetargi dla ajentów

Zamówienia publiczne realizowane przez organizatorów transportu publicznego i przewoźników.
Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

J-31 pisze:Tak sobie Kalkulujecie, Kombinujecie - a tymczasem wydaje mi się, że warszawski ZTM zapewne chciałoby po prostu przedłużyć umowę z ITS-em na ich NL223 ;)
A ja bym się wcale nie zdziwił, gdyby Michalczewski odpuścił ^^

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Jack the Ripper pisze:A ja bym się wcale nie zdziwił, gdyby Michalczewski odpuścił ^^
No to pożyjemy, zobaczymy :mruga:

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

Na razie to różowo nie wygląda ostatni żywot 'pierwszego króla prywatnych autobusów' ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

KKS pisze:Inaczej - takie ŚKA może wejść po kosztach do Wawy z używkami na rok, zrobić sobie zaplecze i mieć przewagę w kolejnych przetargach, tym razem poważniejszych.
Których nie będzie, bo prezes ZTM jest w radzie nadzorczej MZA (albo coś takiego)
KKS pisze:Warbus ma 4 wozy modlińskie, które na razie są niepotrzebne, kilka NL202, którymi skończył niedawno jakiś przetarg w Gdyni, zostały im jakieś MAZ-y 203, więc z 10 wozów skombinują. Do tego MPK Poznań będzie do końca roku sprzedawało blisko 30 wozów z 1996, więc coś się skombinuje zawsze
Warbus=Mobilis, a przecież to przetarg pisany pod ich SU10 :P

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

pmaster pisze:Których nie będzie, bo prezes ZTM jest w radzie nadzorczej MZA (albo coś takiego)
Dyrektor ZTM. I rzeczywiście jest on w Radzie Nadzorczej MZA. Jednak nie to ma znaczenie, a to, że miasto (którego organem wykonawczym polityki transportowej jest ZTM) dążyć będzie do redukcji zadań autobusowych rozbudowując komunikację szynową: M2 i linie tramwajowe. Dlatego też (odwołując się przy tym do cięć kryzysowych w ogóle) tnie się brygady autobusowe nie przewidując póki co żadnych nowych zleceń przewozowych opartych o autobusy z aktualnym pakietem: klimatyzacją, automatem i rozbudowanym SIP jednocześnie skupiając się na modernizacji taboru MZA. Opracowano wieloletni plan inwestycyjny, środki pochodzić mają z obligacji. Wygląda więc na to, że miasto stopniowo będzie odchodzić od zlecania przewozów podmiotom zewnętrznym.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Tak, tylko że rozbudowywanie linii tramwajowych w ogóle Warszawie nie wychodzi, a autobusów nie bardzo jest jak pociąć, bo w końcu ludzie się nie pomieszczą i potrzebaby ich raczej więcej niż mniej, a Ikarusom wzgl. innym Jelczom przydałoby się zredukować zadania. A nawet jeśli jest tak jak piszesz, to i tak może to wynikać z tej mnogości pełnionych funkcji

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

pmaster pisze:a Ikarusom wzgl. innym Jelczom przydałoby się zredukować zadania.
One są na etapie redukcji tj. złomowania
pmaster pisze:Tak, tylko że rozbudowywanie linii tramwajowych w ogóle Warszawie nie wychodzi, a autobusów nie bardzo jest jak pociąć, bo w końcu ludzie się nie pomieszczą i potrzebaby ich raczej więcej niż mniej
Cóż, ten problem mogą rozwiązać tylko wybory samorządowe.

EDIT:
A tymczasem ZTM ogłosił kolejny przetarg na 20 brygad klasy maxi.

EDIT:
I oto mamy kolejne zamówienie na 20 brygad. Takie samo? Coś się jednak zmieniło: autobusy muszą być wyprodukowane w 2005 roku lub później. Okres trwania umowy to raptem 9 miesięcy.
Szczegółowe dane przetargu

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ciekawostka, początek obsługi tych 20-tu brygad to z tego co wyczytałem na Wawkomie miałby przypadać na 1-go marca (o ile się dobrze doczytałem). A zatem przedłużenie umowy z ITS-em na NL223 (ona ma się skończyć 31 maja br.) chyba nie wchodzi w rachubę :]

A zatem możliwości są dwie, albo któryś z ajentów (może Mobilis lub Warbus) zakupi kilkadziesiąt używanych autobusów z zachodu lub innych miast, albo możliwe unieważnienie przetargu :roll:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Mogliby odpuścić sobie ten rocznik i wymagać tylko niskiej podłogi

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Jeżeli ktokolwiek złoży ofertę, mieszczącą się w granicach rozsądku to będę zdumiony.

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów

Post autor: Jack the Ripper »

Wczoraj i dziś ZTM ogłosił przetargi na obsługę 2 pakietów po 15 brygad autobusami klasy midi (rok produkcji minimum 2009, przynajmniej EURO5). Na każdym z nich do wyjeżdżenia będzie ok. 3,6 mln wkm. Realizacja zadań z zamówień podstawowych będzie się odbywać od 1 września 2015 do 31 lipca 2018 roku. ZTM standardowo przewidział możliwości skorzystania z zamówień uzupełniających do 50 % wartości kontraktów podstawowych.
Oferty będą oceniane na podstawie 2 kryteriów. Za cenę można uzyskać do 80 pkt, 20 pkt z kolei jest za zaoferowanie świadczenia usług autobusami z roczników 2014 i/lub 2015.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów

Post autor: J-31 »

Nie wydaje mi się, aby któryś z ajentów chciał na 3 lata kupić nowe autobusy, raczej to jest przetarg pod kątem któregoś z ajentów już funkcjonujących, czyli chcą z pewną firmą przedłużyć umowę o 3 lata. ;)

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów

Post autor: Jack the Ripper »

Obie umowy są na 4 lata, a jak doliczymy zamówienie uzupełniające to w grę może wchodzić nawet 6 lat jeżdżenia.
Poza tym ciężko mówić, że to pod któregoś z obecnych warszawskich graczy. U10, Jelcze Wajbro i Srolinki Moba nie łapią się.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów

Post autor: J-31 »

U10 już dawno nie ma w Mobilisie. Natomiast są Solarisy Alpino i one są z rocznika 2009 ;)

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów

Post autor: Jack the Ripper »

Które wiąże umowa do grudnia przyszłego roku.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów

Post autor: J-31 »

Od pewnego czasu, przy takich krótkookresowych przetargach ZTM-u po cichu liczę, że może któryś z naszych ajentów sprowadzi jakieś używane autobusy, ale zazwyczaj kończy się tym, że jeździmy tym co już znamy. No ale może tym razem się uda coś ciekawego wykombinować ;)

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów

Post autor: Jack the Ripper »

Coś ciekawego ? MAZ'ozłomy się łapią.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów

Post autor: J-31 »

Nie mam nic przeciwko MAZ-om :mruga:

Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 356
Rejestracja: 2007-10-24, 13:20
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów

Post autor: Szymon »

J-31 pisze:U10 już dawno nie ma w Mobilisie. Natomiast są Solarisy Alpino i one są z rocznika 2009 ;)
W przetargu ma być MIDI, a Alpino to klasa MINI ;)

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów

Post autor: Jack the Ripper »

Chcą wozów w przedziale 8,5 - 9,5 m, więc Alpino się jak najbardziej łapie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przetargi”