[Warszawa] Przetargi dla ajentów

Zamówienia publiczne realizowane przez organizatorów transportu publicznego i przewoźników.
Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 282
Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G

Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów

Post autor: TranslatorPS »

Unieważnienia może faktycznie nie ma, ale nowy przetarg owszem - jest. I tutaj już się robi ciekawiej, bo ZTM wymaga min. 15 wozów o napędzie alternatywnym. Najlepiej będą punktowane elektryki, hybrydy i ogniwa paliwowe (wodów). gorzej biogaz, CNG lub LPG, a najgorzej biopaliwa. Jest to 40% kryterium wyboru oferty - pozostałe 60 to cena. Ciekawostką jest stopniowe wprowadzanie wozów do ruchu partiami po 10 wozów na miesiąc - pierwsza od 1.09.17 i tak do 1.01.18, czego z tego co pamiętam w Warszawie dawno nie praktykowano.
ZTM zapunktował mi osobiście dokładnymi schematami malowania i piktogramów. Im więcej miast to wprowadzi na takim poziomie, tym lepiej.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów

Post autor: TLG »

J-31 pisze:Prawdę rzekłszy nie widziałem oficjalnego unieważnienia, ale ktoś na Wawkomie podał taką informację.
Użytkownik znany z rozpowszechniania konfabulacji i zwykłych blag. Trzeba troszkę dystansu i refleksji zamiast klepać w klawisze jak leci.
Natomiast jest nowy przetarg. I nie wiem, czy ten właśnie ogłoszony przetarg na 50 brygad, to jest kolejny - nowy, czy pokłosie walki z PKS-em ;)

PS. OKi, rzeczywiście wspomniany przetarg o który walczy PKS Grodzio - nie został unieważniony. "Wojna" trwa nadal. Natomiast ogłoszony przetarg na 50 brygad jest nowy ;)
Tak, to jest trzecie "zaginione" zamówienie, które było opublikowane jako ogłoszenie wstępne w zeszłym roku.
TranslatorPS pisze:(...)Ciekawostką jest stopniowe wprowadzanie wozów do ruchu partiami po 10 wozów na miesiąc - pierwsza od 1.09.17 i tak do 1.01.18, czego z tego co pamiętam w Warszawie dawno nie praktykowano.
Oczywiście, że praktykowano. Częściej niż wprowadzanie całego kontraktu za jednym razem; od 2003 roku (pierwszy Mobilis i pierwszy ITS) począwszy.

alpino575
Posty: 65
Rejestracja: 2015-07-07, 09:43

Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów

Post autor: alpino575 »

Sądzę, że gdyby nawet powtarzali przetarg po wojnie Grodzio vs ITS to by były te same wymagania, a tu mamy do czynienia z dodatkowo punktowanymi autobusami na "bio" :P Tak poza tym to ciekawy jestem jak będą się sprawowały hybrydy Arrivy i czy w ogóle będą je puszczać na linie w weekendy. ;) W Toruniu hybryda najlepiej się nie spisuje... No ale zobaczymy

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów

Post autor: TLG »

Myślę, że będą kursować tak, jak kursują pozostałe hybrydy i gazowe Solbusy. Nie ma logicznego powodu, by miały nie kursować w weekendy.
Powtórzenie przetargu może mieć miejsce w momencie, kiedy ten przetarg zostanie unieważniony. Na przykład, kiedy najtańsza oferta przekracza wartość budżetu. Lub wszystkie oferty zostaną odrzucone z innych względów, np. błędów. Pewnie są też inne możliwości, ale to już pytanie do Piorunusa. Na pewno nie obroni się argument o tym, że "tego wykonawcy nie lubimy" (zwłaszcza, że zamawiający postawił na rażąco niską cenę i w tym kierunku zbierał dowody, a nie nienależyte wykonanie poprzednich kontraktów)

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 282
Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G

Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów

Post autor: TranslatorPS »

TLG pisze:
TranslatorPS pisze:(...)Ciekawostką jest stopniowe wprowadzanie wozów do ruchu partiami po 10 wozów na miesiąc - pierwsza od 1.09.17 i tak do 1.01.18, czego z tego co pamiętam w Warszawie dawno nie praktykowano.
Oczywiście, że praktykowano. Częściej niż wprowadzanie całego kontraktu za jednym razem; od 2003 roku (pierwszy Mobilis i pierwszy ITS) począwszy.
Zdawało mi się, że ostatni kontrakt, jaki rozpoczęto wg tych zasad, to przeguby Michalczewskiego w 2006 roku, a potem już zaprzestali. Jeśli się myliłem, to mea culpa.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów

Post autor: TLG »

2007 (Mobilis+PKS), 2008 (Mobilis Soliny+Libero), 2010 (Mobilis i SU18): wszystko było etapami.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów

Post autor: J-31 »

ZTM po dłuższej bitwie podpisało jednak umowę z PKS Grodzisk Mazowiecki. Sprawa ciągnęła się dosyć długo, kilka miesięcy, ale w końcu podpisano umowę. Jeżeli to się potwierdzi to wychodzi na to, że PKS Grodzio do obsługi zakupi Solarisy Urbino 12 (jeszcze nie wiadomo której generacji, ale raczej prawdopodobnie będzie to nadal III-cia generacja - i obym skusił) oraz 5 autobusów MAN na biodiesel ;)

:strzałka: http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 54491.html

Debiut zapowiadany jest na sierpień br. ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów

Post autor: J-31 »

ZTM rozstrzygnął kolejny przetarg na 50 brygad. Wśród ofert m.in. EEC proponował elektryczne Ursusy. Ursus już zdążył się pochwalić tym, że wyprodukuje elektryki dla EEC.... ale nici z tego, bo ZTM wybrał ofertę Mobilisa. Mobilis zaproponował hybrydowe MAN-y Lion's City oraz Volvo, ale tu chyba zaszła pomyłka, bowiem mowa jest o Volvo 8900 Hybrid. Wg. mnie chodziło raczej o Volvo 7900 Hybrid.

Tak kwestia zapewne wyjaśni się niedługo ;)

:strzałka: http://www.ztm.waw.pl/informacje.php?i=1281&c=98&l=1

9507
Posty: 2906
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów

Post autor: 9507 »

O, to coś nowego się pojawi w stolicy, do tej pory niezdobytej przez Volvo.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów

Post autor: J-31 »

Nie ukrywam, że sam jestem miło zaskoczony :-P

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów

Post autor: J-31 »

Mamy ciąg dalszy wspomnianego wyżej przetargu ZTM na kolejne 50 brygad. Już się cieszyliśmy z tych Volviaków Mobilisa... ale sprawa ostatecznie trafiła do KIO. Odwołującym się była firma EEC. KIO przyjęło odwołanie i ZTM musi ponownie przeanalizować wyniki tegoż przetargu... co oznacza, że wcale nie wykluczone jest, iż EEC wygra ten kontrakt.

Co by to oznaczało ? Oznaczałoby to dostawę ponad 50 szt. autobusów elektrycznych made in Ursus. I na tym etapie - jest super, ale ... :mruga:

... jeden z użytkowników Wawkomu zwrócił moją uwagę - i to mnie też zaczęło zastanawiać - na mały problemik. :cool:

Jeżeli EEC szczęśliwie wygra ten przetarg i jeżeli EEC rzeczywiście zdecyduje się na zakup 50 autobusów elektrycznych, to ... w Warszawie brakuje infrastruktury dla takiej ilości autobusów elektrycznych - czyli urządzeń do ładowania autobusów elektrycznych, które powinny być zainstalowane na pętlach, aby wspomniane elektryki mogły się doładować pomiędzy kursami.

Tych urządzeń fizycznie nie ma i nic nie wskazuje aby miałoby ich być w przyszłości więcej niż sztuk 1. :chytry:

W całej Warszawie na razie stoi jedno takie urządzenie i zdaje się, że chyba nadal nie jest fizycznie podłączone do napięcia :retard:
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 130288860/

Co więcej takie urządzenie na razie postawiło ... MZA dla swoich autobusów ;)

A to oznacza, że ajent będzie zmuszony ładować autobusy na zajezdni... czego chyba nikt o zdrowych zmysłach za bardzo sobie nie wyobraża ;)

Zatem jak EEC zamierza zrealizować kontrakt jeśli rozładują mu się baterie w tych autobusach ? :mruga:

Czekamy na decyzję ZTM-u ;)

mars84
Ekspert
Ekspert
Posty: 178
Rejestracja: 2008-07-12, 22:27
Lokalizacja: Łozina/Wrocław

Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów

Post autor: mars84 »

J-31 pisze:Mobilis zaproponował hybrydowe MAN-y Lion's City oraz Volvo, ale tu chyba zaszła pomyłka, bowiem mowa jest o Volvo 8900 Hybrid. Wg. mnie chodziło raczej o Volvo 7900 Hybrid.
Według tego co Volvo przedstawiło w KIO to od tego roku nie ma czegoś takiego jak 7900. To co wszyscy uznają za 7900 Hybrid według przedstawionych przez producenta dokumentów jest 8900 Hybrid...
Ktoś tu bardzo chce aby Mobilis wygrał to zadanie :/

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów

Post autor: J-31 »

Kwestia nazewnictwa Volvo 7900 Hybrid na razie chyba zeszła na plan dalszy, ponieważ EEC w tym przetargu złożyło odwołanie do KIO (ZTM wybrał Mobilisa ze wspomnianym Volvo). KIO podtrzymało to odwołanie, oznaczało by to, że ZTM musiałby podpisać umowę z EEC... a przypomnę, że EEC zaoferowało ponad 50 szt. autobusów elektrycznych Ursus Smile CS12E (o ile dobrze pamiętam nazwę ;) ). I teraz powstaje inny problem, jak EEC chce realizować ten kontrakt bez ładowarek na pętlach :mruga:

Może się okazać, że Volvo 7900 Hybird vel 8900Hybrid będzie jednak o wiele lepszym rozwiązaniem, patrząc obiektywnie na brak infrastruktury do obsługi takiej ilości elektryków. ZTM na razie milczy, wszyscy czekają na ostateczną decyzję ;)

PS. Nie wiem czy to prawda, ale Ursus ponoć już ostrzegł MZA o możliwych opóźnieniach w dostawie 10 szt. elektryków ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów

Post autor: J-31 »

Z kronikarskiego obowiązku, możemy dopisać ciąg dalszy przetargu ZTM-u na 50 brygad autobusami klasy MAXI dla ajentów. Chodzi o przetarg który ciągnie się od stycznia br. Do walki stanęły dwie firmy "Mobilis" (oferujący autobusy hybrydowe Volvo lub MAN) oraz EEC, który zaproponował aż ~50 autobusów ... elektrycznych (Ursus CS12E). EEC - jak pisałem wyżej - skierował skargę do KIO... a w wielkim skrócie, sprawa, ostatecznie, trafiła do sądu i ten dzisiaj ogłosił wyrok w tej sprawie. :cool:

Skarga EEC definitywnie jest oddalona. Oznaczałoby to wygraną "Mobilisa", a tym samym żegnamy się z ideą elektrycznych autobusów prywatnych a czekamy na prywatne autobusy hybrydowe. ;)

Link do artykułu
:strzałka: http://m.infobus.pl/ztm-warszawa-i-mobi ... 99770.html

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów

Post autor: J-31 »

I znów z kronikarskiego obowiązku - ZTM podpisał dzisiaj umowę z firmą Mobilis na 50 brygad autobusami hybrydowymi. Kończy się tym samym kwestia jednego z najnowszych przetargów ZTM, a w zasadzie "długi serial" pełen protestów i wzajemnych oskarżeń. ;)

Mobilis wybrał hybrydowe autobusy firmy MAN. Autobusy pojawią się w połowie przyszłego roku... z niecierpliwością czekamy na hybrydowe Lion'sy. To będzie bardzo ciekawa nowość w Warszawie :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów

Post autor: J-31 »

I kolejny przetarg - którego dzisiaj ogłosił - ZTM. Znów na 50 brygad, ale tym razem przetarg jest podzielony na dwie części
- 25 brygad MIDI (8-9m)
- 25 brygad MAXI (12m) - z opcją hybrydy lub CNG

Link :strzałka: http://infobus.pl/przetarg-liniowy-w-wa ... 01339.html

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów

Post autor: J-31 »

I kolejny przetarg warszawskiego ZTMu pod kątem ajentów. Nowy przetarg na 50 brygad autobusami klasy MEGA. ZTM preferuje autobusy na gaz CNG, mogą być hybrydowe... ale ZTM odrzuca autobusy elektryczne. Otwarcie ofert przewidziano na dzień 9 marca. Jeśli nie będzie większych problemów, to rozpoczęcie obsługi wyznaczono na dzień 1 grudnia br. ;)

Link :strzałka: http://infobus.pl/warszawa-szuka-ajenta ... 02208.html

Małpa
Posty: 1
Rejestracja: 2017-10-28, 20:56
Lokalizacja: Lublin

Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów

Post autor: Małpa »

No właśnie tu wychodzi że Warszawa za kilka lat będzie miała wszystkie dostępne alternatywne źródła energii do zasilania autobusów. Bo jak na razie widzę, że Warszawę ciągnie do wszystkiego poza Dieslem. Nie mówię że źle, ale po pierwsze myślę że Warszawę nie stać na to w czasach rozrostu metra, a także przyszłego ogromnego przetargu na tramwaje.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów

Post autor: J-31 »

O ja Cię normalnie przepraszam. Michalczewski wraca... co więcej Arriva się rozpycha... ale normalnie z takim taborem, że już zapomniałem jak się nazywam. :-P

Dobra, ale po kolei. ZTM otworzył dzisiaj oferty w przetargu dwu częściowym na 8 letnią obsługę autobusami 9 metrowymi i 12-metrowymi. No i na razie z punktacji wynika, że:

1. W części na autobusy 9-metrowe, najwięcej punktów (ponad 86 pkt) zebrała Arriva. Firma chce kupić do Warszawy autobusy ... Otokar Kent C :mruga:

2. W części na autobusy 12-metrowe, 100pkt zebrał Michalczewski - firma na razie nie ustaliła czy sprowadzi MAN-y Lion's City czy Scanie Citywide - jedno jest pewne jaką markę by nie wybrali, będą to autobusy na gaz CNG ;)

Ofert było więcej, ale ... ZTM na realizację przeznaczył w części I-szej (MIDI) 145 118 282,40 zł brutto, a w II-giej części (MAXI) 167 421 945,60 zł brutto. Ze wszystkich ofert tylko oferty Arrivy i Michalewskiego mieszczą się w zakładanym budżecie.

Na decyzję ZTM-u musimy jeszcze poczekać, bo komisja przetargowa musi jeszcze przeanalizować wyniki

Wszystkie oferty Znajdziecie pod poniższym linkiem (WGKM)
:strzałka: http://www.wgkm.waw.pl/portal/index.php ... idi-i-maxi

A tu jeszcze artykuł na Infobusie
:strzałka: http://infobus.pl/autobusowy-misz-masz- ... 02404.html

No i teraz jestem normalnie w szoku, bo jeżeli ZTM wybierze ofertę Arrivy, to po raz pierwszy w życiu zobaczę na oczy Otokara. I to będzie przeżycie :mruga:

9507
Posty: 2906
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów

Post autor: 9507 »

W ogóle ciekawe, że prawie wszyscy oferowali generalnie te same autobusy (szczególnie w drugiej części). W części pierwszej Autosan, Otokar, BMC - kilka lat temu nie do pomyślenia ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przetargi”