[Warszawa] Przetargi dla ajentów

Zamówienia publiczne realizowane przez organizatorów transportu publicznego i przewoźników.
Piotr

Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów

Post autor: Piotr »

Wystartowały pierwsze z zapowiadanych na ten rok w Warszawie przetargi na obsługę linii autobusowych. Na początek stołeczny ZTM szuka przewoźników, którzy będą realizowali przewozy na łącznie 30 brygadach pojazdami klasy midi. 30 i 31 stycznia br. na stronie Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej pojawiły się dwa ogłoszenia o zamówieniu nadesłane przez Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie.Każde z nich obejmuje świadczenie usług przewozowych 15 autobusami klasy midi w terminie od 1 września 2015 roku do 31 sierpnia 2018 r. Zakładana praca przewozowa na każdym z pakietów to 3,6 mln wzkm.Ponadto ZTM zawarł w ogłoszeniach możliwość udzielenia zamówień uzupełniających do 50 % wartości kontraktów podstawowych, czyli nawet do 2 lat dodatkowych przewozów. Według naszych informacji przetarg obejmuje linię nr 211 (obsługiwaną teraz przez Mobilis autobusami Urbino 8,6)oraz nowe trasy w Białołęce. Oferty będą oceniane na podstawie 2 kryteriów:
- Maksymalnie 80 punktów można uzyskać za proponowaną cenę usług;
- Maksymalnie 20 punktów można zdobyć za wiek autobusów, jakimi oferenci będą planowali realizować przewozy.

Do tej pory ukazała się specyfikacja do zamówienia ogłoszonego 30 stycznia, jednak za logiczne należałoby przyjąć, że identyczna będzie obowiązywała w przetargu ogłoszonym dzień później.Tak więc przechodząc już do konkretów zacznijmy od wymagań ZTM wobec taboru. Warszawski organizator wymaga aby usługi były świadczone autobusami klasy midi od długości 8,5 - 9,5 m, wyprodukowanymi nie wcześniej niż w 2009 roku oraz spełniającymi co najmniej normę Euro 5. Muszą posiadać przynajmniej 13 miejsc siedzących, w tym chociaż 2 dostępne z niskiej podłogi.Bardzo liberalnie potraktowano kwestię drzwi. ZTM pozostawił oferentom wolną rękę w doborze układu wejść od charakterystycznej dla miejskich minibusów konfiguracji 0-2-1, po 2-2-2 znaną choćby z Mercedesa Citaro K czy Solbusa SM10. W tej sytuacji w pełni naturalne jest, że wachlarz autobusów, jakie mogą zostać zgłoszone do obsługi pakietów jest bardzo duży. A to pewnością może korzystnie wpłynąć na obniżenie stawek za wzkm. Ponadto pojazdy mają być wyposażonew monitoring, klimatyzację przestrzeni pasażerskiej, minimum połowa okien ma być przesuwnych, pasażerowie mają mieć do dyspozycji ciepłe guziki. Na informację pasażerską mają się składać 3 zewnętrzne wyświetlacze diodowe w standardzie znanym choćby z ostatnich nabytków MZA, wyświetlacz wewnętrzny o rozdzielczości minimum 120 x 16 punktów, całości zaś dopełni ramka na dyktę w formie koralików. Do tego pojazdy mają być wyposażone w kasowniki i autokomputer kompatybilne z rozwiązaniami firmy ASCOM. Standardowo ZTM wymaga, aby autobusy były pomalowane w warszawskie barwy, tj. w kolorach żółtym, pomidorowej czerwieni iczarnym. Aby wziąć udział w przetargu i złożyć ważną ofertę zainteresowani przewoźnicy muszą wykazać się wykonaniem przynajmniej jednej usługi regularnego przewozu osób w wysokości minimum 400 000 wzkm rocznie w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert. Ponadto oferenci będą musieli udowodnić, że dysponują lub będą dysponować przynajmniej 15 autobusami zgodnymi z wymaganiami zamawiającego. W tym drugim przypadku wystarczające będzie okazanie pisemnego zobowiązania podmiotów, które udostępnią autobusy na potrzeby realizacji kontraktów.

Jak już na wstępie zaznaczyliśmy o wyborze będą decydowały 2 kryteria. Za cenę można uzyskać maksymalnie 80 punktów, z kolei za wiek autobusów przeznaczonych do realizacji zamówienia do 20. Komplet punktów w tym kryterium można zdobyć za zaoferowanie świadczenia usług pojazdami wyprodukowanymi w 2014 lub 2015 roku. W przypadku, jeśli te zostaną zaproponowane z różnych roczników ZTM będzie przydzielał punkty w kryterium wieku autobusów na zasadzie średniej arytmetycznej. Co charakterystyczne dla warszawskich przetargów na obsługę linii i tym razem przewidziano dogrywkę w formie aukcji elektronicznej. Jest tylko jeden warunek by tak się stało -muszą zostać złożone przynajmniej 3 ważne oferty. Czy te przetargi będą oznaczały pojawienie się nowego gracza a może graczy w Warszawie? Patrząc na dosyć liberalne wymagania można pokusić się o taką tezę. My jednak nie bawimy się w prorokowanie i z ogromną ciekawością czekamy na dzień otwarcia ofert. A ten ZTM wstępnie przewidział na 10 marca. Dalsze informacje TUTAJ
źródło: http://infobus.pl/text.php?from=main&id=69141

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów

Post autor: Jack the Ripper »

Miło mi, że ktoś podlinkował mój artykulik ;)

8239
Posty: 34
Rejestracja: 2007-02-24, 14:14
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów

Post autor: 8239 »

Szymon pisze:
J-31 pisze:U10 już dawno nie ma w Mobilisie. Natomiast są Solarisy Alpino i one są z rocznika 2009 ;)
W przetargu ma być MIDI, a Alpino to klasa MINI ;)
Alpino to oczywiście klasa MIDI. Natomiast Urbino 10 jak najbardziej są, jednak wyjeżdżają tylko w skrajnych przypadkach rezerwowo w zamian za Soliny i Libero. Inna sprawa, że w kontekście tego przetargu nie należy o wozach z 2003 roku w ogóle wspominać. ;)

Jack the Ripper pisze:Które wiąże umowa do grudnia przyszłego roku.
Dla ustalenia uwagi: Ta umowa była 8-letnia, więc wozy będą jeździć do listopada 2017.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów

Post autor: Marcin_558 »

alojz:

Pierwsze pytania i odpowiedzi. Dopuszczono autobusy o dł. 9,6 m.

http://www.ztm.waw.pl/download.php?z=6423&i=532&l=1&m=5
http://www.ztm.waw.pl/download.php?z=6424&i=530&l=1&m=5

Kto ma na zbyciu / wolne SORy BN9,5 lub CN9,5?

http://wawkom.waw.pl/forum/viewtopic.ph ... start=1380

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów

Post autor: Jack the Ripper »

8239 pisze:Dla ustalenia uwagi: Ta umowa była 8-letnia, więc wozy będą jeździć do listopada 2017.
Hmmm. Myślałem, że umowa na A0xx jest krótsza. No nic. Dzięki za poprawkę.
alojz pisze:Kto ma na zbyciu / wolne SORy BN9,5 lub CN9,5?
Raczej kto je będzie miał. Pachnie mi kimś z Oberschlesien.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów

Post autor: Marcin_558 »


Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów

Post autor: TLG »

Pytania są bardzo ciekawe, polecam szczegółową lekturę. Coś mi jednak podpowiada, że jeżeli pojawią się oferty, to będą one zbyt drogie. Kontrakt jest kłopotliwy, krótki, a na rynku wtórnym bardzo trudno o takie autobusy, a ZTM w pewnym sensie sam wprowadził się w problemy, bo szukając oszczędności trzeba omijać własne uregulowania takie jak kosmiczny (i kosmicznie drogi) SIP. A nowe autobusy z ubogim SIPem są nie do przyjęcia ze względów politycznych i wizerunkowych.

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów

Post autor: Jack the Ripper »

^^ Ja się wcale nie zdziwię jeśli pojawią się oferenci, którzy by maksymalnie zbić stawkę za wkm wyskoczą z leasingiem MAZ'aków 206/226 albo SOR'ów CN8,5. Poza tym ciekaw jestem jaki kosztorys założył ZTM na obu pakietach. Moim zdaniem stawka ok. 7 zł brutto (+- 0,5 zł) jako najtańszej propozycji jest dosyć realna. A to bardzo drogo.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów

Post autor: TLG »

Ja się wcale nie zdziwię jeśli pojawią się oferenci, którzy by maksymalnie zbić stawkę za wkm wyskoczą z leasingiem MAZ'aków 206/226 albo SOR'ów CN8,5
Lubię takie przetargi, bo można snuć różne ciekawe teorie. Generalnie mam wrażenie, że ten rok produkcji to taki sposób na obejście własnych standardów SIP 2009+ przy pozyskiwaniu nowych autobusów. Sprawa jest trudniejsza niż w czasach, gdy zamawiano jelczowe brygady w PKS w latach 2004-2007 bo standardy są inne. Jednocześnie wcale nie jest pewne, że znajdzie się oferent. Wszak cena autobusów w tym wszystkim to najmniejszy problem. Trzeba mieć zaplecze (co można oczywiście załatwić wchodząc w konsorcjum lub podnająć jak PolskiBus w ITS), organizacja oddziału i tak dalej. A w ostatnich latach były już unieważniane przetargi z powodu braku oferentów (co oznacza, że ZTM wcale nie był do tych postępowań przygotowany merytorycznie). Reasumując: tak na prawdę chcemy nowe autobusy, ale możliwie najtaniej.
Poza tym ciekaw jestem jaki kosztorys założył ZTM na obu pakietach
Często jest tak, że jest on pobożnym życzeniem, a nie realnym - biorąc pod uwagę zakładane warunki - dokumentem.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów

Post autor: Marcin_558 »

Z Wawkomu:
Flash8222:

BTW na krótkie wozy na pewno startuje Mobilis, ITS, PKS GM, PKS Zielona Góra, BP Tour. Wszyscy zaproponowali nowy tabor, a co do stawek to najwyższą zadeklarował Mobilis (9zł), najniższą ITS (5zł).

http://wawkom.waw.pl/forum/viewtopic.ph ... start=1395
Warszawiacy dowiedzcie się jak oni się podzielili na 2 pakiety?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów

Post autor: J-31 »

Na razie się jeszcze nie podzielili, bo przetarg wciąż trwa. Nadal czekamy na więcej info ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów

Post autor: TLG »

Będzie jeszcze elektroniczna aukcja. ITS już nie zejdzie niżej, Mobilis zostawił sobie spory margines.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów

Post autor: Marcin_558 »

A wiadomo jaki tabor zaproponowali? Są może niespodzianki typu SOR lub MAZ?

alojz
Posty: 368
Rejestracja: 2010-09-25, 22:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów

Post autor: alojz »

Lukasz436 pisze:Najniższą stawkę w przetargu zaoferował ITS Michalczewski tj. 6,15zł. Zaproponowali autobus Solaris Alpino 8,6. Wszyscy startujący zaoferowali nowe autobusy. Inne marki występujące to SOR oraz Autosan.
http://wawkom.waw.pl/forum/viewtopic.ph ... 29#p962329

wojtek1611
Posty: 457
Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów

Post autor: wojtek1611 »

Lukasz436 pisze:Najniższą stawkę w przetargu zaoferował ITS Michalczewski tj. 6,15zł.
Flash8222 pisze:najniższą ITS (5zł).
Czyli tak naprawdę jeszcze nic nie jest potwierdzone.

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów

Post autor: Jack the Ripper »

TLG pisze:Będzie jeszcze elektroniczna aukcja. ITS już nie zejdzie niżej, Mobilis zostawił sobie spory margines.
Być może szykuje się powtórka schematu z dwóch ostatnich 'dużych' pakietów parę lat temu. Mobilis wtedy dawał zawsze najniższą cenę w pierwszym etapie, w dogrywce zjeżdżali ze stawką parę groszy w dół. Być może teraz szykuje się ten sam scenariusz, tyle że z Michalczewskim w roli rozgrywającego. Pytanie tylko czy ZTM nie przemagluje ich na RNC i na tym nie polegną.

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów

Post autor: Jack the Ripper »

Uzupełniam info z pakietów na knypki.

1) Przetarg 4/2015 - dogrywka 26 marca
* BP Tour Lublin - 6,25 zł/wkm, Solaris Urbino 8,9LE, rocznik 2015
* Europa Express City - 8,85 zł/wkm, Solaris Urbino 8,9LE, rocznik 2015
* ITS Michalczewski - 6,15 zł/wkm, Solaris Urbino 8,9LE, rocznik 2015
* Mobilis - 7,72 zł/wkm, Solaris Urbino 8,9LE, rocznik 2015
* PKS Grodzisk Mazowiecki - 6,42 zł/wkm, Autosan SanCity 9LE, rocznik 2015
* PKS Zielona Góra - 7,47 zł/wkm, SOR BN9.5, rocznik 2015

2) Przetarg 5/2015 - dogrywka 25 marca
* BP Tour Lublin - 6,25 zł/wkm, Solaris Urbino 8,9LE, rocznik 2015
* PKS Zielona Góra - 7,45 zł/wkm, SOR BN9.5, rocznik 2015
* Europa Express City - 8,85 zł/wkm, Solaris Urbino 8,9LE, rocznik 2015
* ITS Michalczewski - 6,15 zł/wkm, Solaris Urbino 8,9LE, rocznik 2015
* PKS Grodzisk Mazowiecki - 6,66 zł/wkm, Autosan SanCity 9LE, rocznik 2015
* Mobilis - 7,72 zł/wkm, Solaris Urbino 8,9LE, rocznik 2015

Grodziowi gratuluję pomyślunku za decyzję o pozyskaniu wozów od bankruta. Do aukcji elektronicznej nie zakwalifikował się BP Tour. Więcej szczegółów w czwartek na infobusie.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów

Post autor: Marcin_558 »

Wiadomo jak rozstrzygnęła się dziś aukcja elektroniczna na pakiet 2 midi? Bo jutro pakiet 1.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów

Post autor: Marcin_558 »

Pakiet 1: EuropaExpress City
http://ogloszeniabzp.um.warszawa.pl/pli ... 4415TB.pdf

Pakiet 2: EuropaExpress City
(info z forum wawkom: http://wawkom.waw.pl/forum/viewtopic.ph ... 03#p963103 )

Teraz tylko czekać jakiego producenta wybierze EEC: Solaris Urbino 8.9LE, Autosan Sancity 9LE.

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 282
Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G

Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów

Post autor: TranslatorPS »

Nie ma na co czekać. EEC zadeklarowali w ofercie SU8,9LE i tym będą jeździć. Jedynym oferentem, który zadeklarował Sancity, jest PKS Grodzisk Mazowiecki, natomiast PKS Zielona Góra wyskoczyła z SORami. Cała reszta zgraji - na SU8,9LE poszła.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przetargi”