[Warszawa] Przetargi dla ajentów

Zamówienia publiczne realizowane przez organizatorów transportu publicznego i przewoźników.
Thomas78

Post autor: Thomas78 »

Tommy pisze:Może ten warunek jest wymarzonym warunkiem Warszawiaków, a to że go nie ma w przetargu to już inna sprawa :retard:
Chyba tak :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Hmmm.

Po pierwsze teraz już rozumiem czemu Connex testuje już drugiego Citaro. :mruga:

Po drugie najciekawsza dla ZTM-u jest zaproponowana przez przewoźników cena za wozokilometr

Po trzecie ZTM-owi jest kompletnie obojętne, czy wyłoniony w drodze przetargu "ajent" kupi Solarisy, Jelcze, czy Mercedesy. Nie można mówić o unifikacji taboru. ZTM to nie jest MZA. ZTM nie przejmuje tego taboru, tylko wynajmuje linie

Po czwarte MZA właśnie obsługuje te linie, które mają trafić do obsługi ajentów... :mruga:

Natomiast ZTM-wi zależy na wprowadzeniu konkurencji i oszczędnościach związanych z komunikacją miejską. MZA z racji, że jest największym przewoźnikiem i posiada najstarszy wiekowo tabor, jest właśnie najdroższy.... ;)

I dlatego przetarg skierowany jest do "ajentów" a nie MZA.... :mruga:

drentwy

Post autor: drentwy »

^ @J-31 czyżby?

Za dzisiejszą Rzepą :
Nowe autobusy

Stołeczny rynek to skansen - uważają prywatni przewoźnicy autobusowi. Czy władze miasta celowo piętrzą przed nimi przeszkody?


Zarząd Transportu Miejskiego poszukuje firmy, która od przyszłego roku przez 10 lat będzie woziła warszawiaków 50 autobusami -wszystkie mają być fabrycznie nowe, z niską podłogą i wyposażone w klimatyzację. Otwarcie ofert już za dwa tygodnie.

-Cena za każdy przejechany kilometr stanowi dla nas jedyne kryterium wyboru - przyznaje Igor Krajnow, rzecznik ZTM. - Pierwszych 10 autobusów powinno wyjechać na miasto pierwszego dnia obowiązywania umowy. Następne mają być dostarczane w tempie 10 sztuk miesięcznie - zapowiada.

Część specjalistów twierdzi jednak, że cena nie powinna stanowić 100 proc. wymagań przetargowych.

- Wtedy wygrywa ten, kto najbardziej zbije koszty. A to może doprowadzić do obniżenia jakości usług -uważa dr Ewa Krakowińska, ekonomista z Uniwersytetu Warszawskiego. - Zamawiający powinien brać pod uwagę też np. doświadczenie firmy, zaplecze techniczne i kwalifikacje pracowników.

Prawnik Piotr Niemczuk zwraca uwagę na zapisy w specyfikacjach przetargowych utrudniające konkurencję: wysoki poziom wadium i zabezpieczenia umowy, a także wyśrubowane terminy dostaw i dotkliwe kary umowne. W tym przetargu wszystkie z nich występują.

Uprzywilejowaną pozycją w stolicy cieszy się stołeczna spółka Miejskie Zakłady Autobusowe. Władze miasta zagwarantowały jej związkowcom, że w latach 2006 - 2010 nie oddadzą prywatnym przewoźnikom więcej niż 75 proc. udziału w rynku. Prezes MZA Roman Podsiadły przyznał w rozmowie z "Rz", że jego spółka weźmie udział w przetargu.
Myślałem, że będą startować jedynie prywaciarze, ale jaja :shocked: MZA liczy, że zaproponuje najniższą cenę? Dziwne ...

_Tomasz

Post autor: _Tomasz »

czyli, że kiedy poznamy wyniki?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ok. Na razie czekamy na dalsze wieści. Ja też jestem ciekawy co będzie dalej. Wg. mnie temat chwilowo utknął. ;)

_Tomasz

Post autor: _Tomasz »

Najnowsze newsy - 12 stycznia otwarcie kopert. Wciąż nie wiadomo kto wygra...

drentwy

Post autor: drentwy »

Łódzki Express Ilustrowany spłodził następujący tekst :
50 super nowoczesnych niskopodłogowych autobusów, wyposażonych m.in. w klimatyzacje i licznik pasażerów, chce kupić łódzkie MPK. Niestety, nie będą one woziły łodzian, tylko mieszkańców stolicy.

Koszt jednego takiego autobusu znacznie przekracza milion złotych. Decyzje jeszcze nie zapadły, ale bardzo poważnie rozważamy możliwość świadczenia usług dla mieszkańców Warszawy – mówi Marcin Małek z łódzkiego MPK – 12 stycznia upływa termin składania ofert w Zarządzie Transportu Miejskiego w Warszawie, wiec mamy jeszcze kilka dni, by zdecydować się na ewentualny udział w przetargu. Na pytanie, skąd MPK zamierza wziąć kilkadziesiąt milionów na zakup luksusowych autobusów, rzecznik nie chce odpowiedzieć. Jeśli chodzi o kierowców, to byliby warszawiacy.

Zarządu Towarzystwa (que? :shocked:) Miejskiego w Warszawie ogłosił przetarg nieograniczony na świadczenie usług przewozu zbiorowego na liniach północnej części stolicy – Bielany, Białołęka i gminy sąsiedzkie przy wykorzystaniu autobusów przegubowych. Jesteśmy trochę zdziwieni tym, że łódzkie MPK chce wziąć w przetargu, bo od dawna dochodzą, nas sygnały o nie najlepszym stanie taboru –mówi Igor Krajno, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie. Przetarg jest jednak nieograniczony i jeśli łódzkie MPK przedstawiłoby najkorzystniejszą ofertę, to mogłoby realizować przejazdy w Warszawie. Trzeba jednak zaznaczyć że oczekujemy 50 fabrycznie nowych i dobrze wyposażonych autobusów.

Biorąc pod uwagę katastrofalny stan techniczny łódzkiego taboru, przymiarki MPK do świadczenia usług przewozowych w Warszawie wydają się co najmniej dziwne. Jeśli weźmiemy udział w przetargu i wygramy go, na pewno nie będzie to miało wpływ na pogorszenie komunikacji w Łodzi – twierdzi Marcin Małek. W Warszawie możemy zarobić. Natomiast nadal priorytetem dla naszej firmy będzie obsługa przewozowa łódzkich pasażerów.
Hmm...

OZZY

Post autor: OZZY »

No to tu mnie nasze piękne MPK zaskoczyło...
A może testowanie Conecto i Citaro w Łodzi ma jakiś głębszy sens.
Hmm...
Pożyjemy zobaczymy... a tak swoją droga to ciekawe gdzie trzymaliby ten tabor?
I jak by to wyglądało gdy na przystanek w Warszawie podjechałby autobus z pięknym logo MPK Łodz :mruga:

_Tomasz

Post autor: _Tomasz »

Zapewniam Cię, że śmieszne. Ile można jeszcze czekać do tego 12 :( Niech to szybciej leci!
Ostatnio zmieniony 2006-01-09, 15:16 przez _Tomasz, łącznie zmieniany 1 raz.

ppln

Post autor: ppln »

Ja bym chętnie zobaczył porządny pojazd z logo MPK Łódź (Solaris, MAN, MB405GN (NIE! citaro, ani złomecto!)), ale na ulicach Łodzi :diabeł:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Panowie, a czym się tak Dziwicie. A jak jest z radomską firmą ITS A. Michalczewski. Jakimi autobusami wożą mieszkańców Radomia. Używkami kupionymi z warszawskiego MZA i pojazdami MAN-a II generacji.

A w Warszawie - nówki MAN-y NL223. :mruga:

Ja nie jestem zdziwiony pomysłem łódzkiego MPK i trzymam za nich kciuki. ;)

drentwy

Post autor: drentwy »

^ Nie przekonuje mnie to porównanie - ITS to prywatna firma, więc nic nam do tego na co wydaje pieniądze. Z miejskim MPKiem jest inaczej. To tak jakby MZA kupiło 80 Solarisów i 50 skierowało do obsługi np. Krakowa. Dla mnie to idiotyzm, ja tam bym się lekko wkurzył ;)

BTW. kurcze nie mogę się doczekać tego otwarcia ofert 12, ciekawy jestem kto się zgłosi i kto wygra. Jak na razie mam tylko jedno małe życzenie - byle nie Connex ;)

_Tomasz

Post autor: _Tomasz »

"Termin składania ofert zostaje ustalony na dzień 12.01.2006 r. godzina 09:45.
Jednocześnie termin otwarcia ofert zostaje zmieniony na dzień 12.01.2006 r. godzina 10:00."

Hmm... Miałbym taką małą prośbę. Czy ktoś mógłby mi wysłać sms'a, jak będzie wiadomo kto się zgłosił?

[ Dodano: 2006-01-09, 14:21 ]
I z czym się zgłosił ;D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

drentwy pisze:^ Nie przekonuje mnie to porównanie - ITS to prywatna firma, więc nic nam do tego na co wydaje pieniądze. Z miejskim MPKiem jest inaczej. To tak jakby MZA kupiło 80 Solarisów i 50 skierowało do obsługi np. Krakowa. Dla mnie to idiotyzm, ja tam bym się lekko wkurzył ;)
Tak, to prawda i nawet się z Tobą zgodzę.
Jednak, może to jest właśnie nadzieja, dla tego przewoźnika. On po prostu zamierza zarabiać nie tylko u siebie, ale także w innych miastach. A to, w dalszej konsekwencji, dałoby szansę na stopniową poprawę stanu taboru u siebie. ;)
drentwy pisze: BTW. kurcze nie mogę się doczekać tego otwarcia ofert 12, ciekawy jestem kto się zgłosi i kto wygra. Jak na razie mam tylko jedno małe życzenie - byle nie Connex ;)
Jak znam życie, to Connex na pewno złożył już swoją propozycję... :mruga:

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

J-31 pisze:Jednak, może to jest właśnie nadzieja, dla tego przewoźnika. On po prostu zamierza zarabiać nie tylko u siebie, ale także w innych miastach. A to, w dalszej konsekwencji, dałoby szansę na stopniową poprawę stanu taboru u siebie.
Dokładnie tak jak mówisz, to samo sie dotyczy żelazek dla ZKM Gdańsk- MPK Łódź łatwo sobie dorobiło kilka groszy i to samo chce teraz zrobić w Warszawie :D Trzymam za MPK Łódź kciuki :!:

ppln

Post autor: ppln »

Ja też trzymam kciuki za MPK Łódź, ale tylko jeśli dochód z przewozów zostanie przeznaczony na Autobusy (Solaris, MAN, w żadnym wypadku mb ani jelcz ) dla Łodzi

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

ppln pisze:Ja też trzymam kciuki za MPK Łódź, ale tylko jeśli dochód z przewozów zostanie przeznaczony na Autobusy (Solaris, MAN, w żadnym wypadku mb ani jelcz ) dla Łodzi
Na co zostaną przeznaczone pieniądze to nie wiadomo. Nie jest nigdzie powiedziane, że na wymiane taboru autobusowego, może przyczyni się to do większej ilości modernizacji tramów :P

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A ja tymczasem, nie chciałbym oczywiście nikogo straszyć, przeczytałem w najnowszej "Zajezdni", że przetarg jest bardzo korzystny dla ... Connex Warszawa. Ponieważ ta fima ma swoją bazę techniczną właśnie na Bielanach, niedaleko ul. Nocznickiego. To fakt, byłem nawet kiedyś. ;)

Oczywiście ta informacja o niczym nie świadczy i o niczym nie przesądza.... :D

ppln

Post autor: ppln »

@Baracus: Dobra i modernizacja tramów, byleby tylko nie poszło to na modernizację limuzyny prezesa (może już wymaga solidnego NG, albo nawet wymiany :P )

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

ppln pisze:@Baracus: Dobra i modernizacja tramów, byleby tylko nie poszło to na modernizację limuzyny prezesa (może już wymaga solidnego NG, albo nawet wymiany :P )
Spoko. Nie modernizuje się samochodów osobowych, tylko ... kupuje nowe. :mruga:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przetargi”