[Warszawa] Przetargi dla ajentów
Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów
Nie wiem czy Wiesz, ale ten "priorytet" trwa już kilka lat. Przy czym najpierw zainwestowali w tą zajezdnię... a potem ją zamknęli. I tak to stoi, nic tam się nie dzieje. I dziać się nie będzie jeszcze długoJack the Ripper pisze:Generalnie na razie priorytetem jest budowa 'nowej' Redutowej
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów
Wiem o tym doskonale. Jednak teraz coś się w temacie ruszyło skoro ogarnęli finansowanie i kminią jak wkręcić to w elektryczny projekt w ramach POIŚ.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów
Przetarg na I zadanie rozstrzygnięty:
Dzulikiewicz
ZTM rozstrzygnął I część przetargu na obsługę 100 brygad, wygrała Arriva:
http://www.ztm.waw.pl/download.php?z=8438&i=672&l=1&m=5
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=3263
Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów
No i Mamy rozstrzygnięcie kolejnego przetargu ZTM na 50 autobusów maxi. Wybrano ofertę ITS Michalczewski. Oznacza to, że do Warszawy wrócą - tyle, że fabrycznie nowe - MAN-y NG363 Lion's City G
http://infobus.pl/bitwa-warszawska-its- ... 86439.html
http://infobus.pl/bitwa-warszawska-its- ... 86439.html
Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów
Dwie sprawy: na pewno nie NG363, ponieważ to zamówienie dotyczy autobusów 12-metrowych. Po drugie: najpierw umowa (do której jeszcze daleko), a później zakupy.J-31 pisze:Oznacza to, że do Warszawy wrócą - tyle, że fabrycznie nowe - MAN-y NG363 Lion's City G
Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów
Prawdę rzekłszy w zasadzie na razie nawet nie wiadomo, czy będą to MAN-y. Może ITS zdecyduje się zupełnie inny tabor. Na razie więc rzeczywiście musimy poczekać na dalszy rozwój sytuacji. No i jeszcze jest sprawa w KIO
Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów
Owszem, Michalczewski zaoferował MANy zasilane zarówno olejem napędowym jak i paliwem ekologicznym. Zamawiający zobowiązuje oferentów do zgłoszenia, z jakimi producentami są "po słowie" i składanie w ofercie deklaracji producenta.J-31 pisze:Prawdę rzekłszy w zasadzie na razie nawet nie wiadomo, czy będą to MAN-y. Może ITS zdecyduje się zupełnie inny tabor.
- TranslatorPS
- Posty: 282
- Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
- Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G
Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów
A to ciekawe, bo ja kojarzę, że w oryginalnych papierach złożono deklarację na ropniaki od MANa i hybrydy od Solarisa. Choć chodzi już plotka, że podobno Michalczewski może zechcieć kupić jednak Solarisy.
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów
Prostuję. Pierwotnie Michalczewski zgłosił 54 MAN'y A37 LC- 49 na dieslu, 5 na B100. W międzyczasie dorzucili jako opcję Solarisa, nie wiem tylko na jakim napędzie byłaby eko-piątka. Postawią na tego kto da lepsze warunki sprzedaży i seriwsu.
Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów
Nie wiem czy w pośpiechu życia, ktoś z Was znajduje jeszcze czas na śledzenie tego co dzieje się w Warszawie. Jeśli nie to ja kruciutko napiszę. Bo mamy prawdziwą bitwę pomiędzy ZTM-em a ajentami w sprawie ostatniego przetargu a jednocześnie pakietu na 50 brygad. A konkretnie z dwoma ajentami PKS Grodzisk Mazowiecki i ITS Michalczewski
ZTM za wszelką cenę chce zrezygnować z usług PKS-u Grodzisk Mazowiecki - ich oferta była dosyć konkurencyjna. Także wspomniany przetarg wygrała oferta Michalczewskiego i już się cieszyliśmy z kolejnych Lion'sów w Warszawie, ale okazało się, że PKS Grodzisk Mazowiecki nie składa broni i próbuje zaskarżyć decyzję ZTM-u.
Sprawa trafiła do KIO...i nieoczekiwanie okazało się, że KIO uwzględniło skargę PKS-u. Wyrok KIO jest negatywny dla ZTM-u.
Co zrobi ZTM ? Czekamy na ciąg dalszy
Z jednego z wywiadów, parę miesięcy temu pamiętam, że przedstawiciel Zarządu "Michalewskiego" ostrzegał, że jeśli ten przetarg wygra PKS - to Michalczewski również się odwoła do KIO
ZTM za wszelką cenę chce zrezygnować z usług PKS-u Grodzisk Mazowiecki - ich oferta była dosyć konkurencyjna. Także wspomniany przetarg wygrała oferta Michalczewskiego i już się cieszyliśmy z kolejnych Lion'sów w Warszawie, ale okazało się, że PKS Grodzisk Mazowiecki nie składa broni i próbuje zaskarżyć decyzję ZTM-u.
Sprawa trafiła do KIO...i nieoczekiwanie okazało się, że KIO uwzględniło skargę PKS-u. Wyrok KIO jest negatywny dla ZTM-u.
Co zrobi ZTM ? Czekamy na ciąg dalszy
Z jednego z wywiadów, parę miesięcy temu pamiętam, że przedstawiciel Zarządu "Michalewskiego" ostrzegał, że jeśli ten przetarg wygra PKS - to Michalczewski również się odwoła do KIO
Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów
Czy ja wiem, czy to było takie nieoczekiwane...?J-31 pisze:...i nieoczekiwanie okazało się, że KIO uwzględniło skargę PKS-u.
Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów
Nie udało się "uwalić" PKS-u, więc ZTM prawdopodobnie unieważnił ten przetarg i rozpisał nowy - na 50 brygad + 4 w rezerwie. Tabor 12 metrowy
http://www.ztm.waw.pl/zamowieniapublicz ... &i=764&l=1
http://www.ztm.waw.pl/zamowieniapublicz ... &i=764&l=1
Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów
Nawet jeśli Michalczewski by wygrał to prawdopodobnie i tak ostatecznie byłyby Solarisy. MAN się pokroi, ale nie zrobi pełnej kabiny, która jest wymaganiem ZTMu. Nie bez powodu Lionsy 2010 do MZA przyszły z małą... Niestety, MANa prędko w Warszawie nie zobaczymy A tak w ogóle to wątpie czy ten przetarg jest zamiast walki PKS vs ITS. Nie miało być czasem trzeciego przetargu na 50 brygad? W końcu odchodzą 4 solówkowe pakiety - Mobilis nowy i stary oraz obydwa PKSu (jeden do końca przyszłego roku). No ale wszystko się okaże. Mimo wszystko mam nadzieję, że jednak Lion'sy kiedyś przyjadą do Warszawy, nawet jeśli pełna miała być samoróbką by ITS/MZA W końcu to świetne wozy
Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów
Bzdura. Gdzie to unieważnienie?J-31 pisze:Nie udało się "uwalić" PKS-u, więc ZTM unieważnił ten przetarg i rozpisał nowy - na 50 brygad + 4 w rezerwie. Tabor 12 metrowy
http://www.ztm.waw.pl/zamowieniapublicz ... &i=764&l=1
Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów
Prawdę rzekłszy nie widziałem oficjalnego unieważnienia, ale ktoś na Wawkomie podał taką informację. Natomiast jest nowy przetarg. I nie wiem, czy ten właśnie ogłoszony przetarg na 50 brygad, to jest kolejny - nowy, czy pokłosie walki z PKS-em
PS. OKi, rzeczywiście wspomniany przetarg o który walczy PKS Grodzio - nie został unieważniony. "Wojna" trwa nadal. Natomiast ogłoszony przetarg na 50 brygad jest nowy
PS. OKi, rzeczywiście wspomniany przetarg o który walczy PKS Grodzio - nie został unieważniony. "Wojna" trwa nadal. Natomiast ogłoszony przetarg na 50 brygad jest nowy
- TranslatorPS
- Posty: 282
- Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
- Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G
Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów
Unieważnienia może faktycznie nie ma, ale nowy przetarg owszem - jest. I tutaj już się robi ciekawiej, bo ZTM wymaga min. 15 wozów o napędzie alternatywnym. Najlepiej będą punktowane elektryki, hybrydy i ogniwa paliwowe (wodów). gorzej biogaz, CNG lub LPG, a najgorzej biopaliwa. Jest to 40% kryterium wyboru oferty - pozostałe 60 to cena. Ciekawostką jest stopniowe wprowadzanie wozów do ruchu partiami po 10 wozów na miesiąc - pierwsza od 1.09.17 i tak do 1.01.18, czego z tego co pamiętam w Warszawie dawno nie praktykowano.
ZTM zapunktował mi osobiście dokładnymi schematami malowania i piktogramów. Im więcej miast to wprowadzi na takim poziomie, tym lepiej.
ZTM zapunktował mi osobiście dokładnymi schematami malowania i piktogramów. Im więcej miast to wprowadzi na takim poziomie, tym lepiej.
Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów
Użytkownik znany z rozpowszechniania konfabulacji i zwykłych blag. Trzeba troszkę dystansu i refleksji zamiast klepać w klawisze jak leci.J-31 pisze:Prawdę rzekłszy nie widziałem oficjalnego unieważnienia, ale ktoś na Wawkomie podał taką informację.
Tak, to jest trzecie "zaginione" zamówienie, które było opublikowane jako ogłoszenie wstępne w zeszłym roku.Natomiast jest nowy przetarg. I nie wiem, czy ten właśnie ogłoszony przetarg na 50 brygad, to jest kolejny - nowy, czy pokłosie walki z PKS-em
PS. OKi, rzeczywiście wspomniany przetarg o który walczy PKS Grodzio - nie został unieważniony. "Wojna" trwa nadal. Natomiast ogłoszony przetarg na 50 brygad jest nowy
Oczywiście, że praktykowano. Częściej niż wprowadzanie całego kontraktu za jednym razem; od 2003 roku (pierwszy Mobilis i pierwszy ITS) począwszy.TranslatorPS pisze:(...)Ciekawostką jest stopniowe wprowadzanie wozów do ruchu partiami po 10 wozów na miesiąc - pierwsza od 1.09.17 i tak do 1.01.18, czego z tego co pamiętam w Warszawie dawno nie praktykowano.
Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów
Sądzę, że gdyby nawet powtarzali przetarg po wojnie Grodzio vs ITS to by były te same wymagania, a tu mamy do czynienia z dodatkowo punktowanymi autobusami na "bio" Tak poza tym to ciekawy jestem jak będą się sprawowały hybrydy Arrivy i czy w ogóle będą je puszczać na linie w weekendy. W Toruniu hybryda najlepiej się nie spisuje... No ale zobaczymy
Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów
Myślę, że będą kursować tak, jak kursują pozostałe hybrydy i gazowe Solbusy. Nie ma logicznego powodu, by miały nie kursować w weekendy.
Powtórzenie przetargu może mieć miejsce w momencie, kiedy ten przetarg zostanie unieważniony. Na przykład, kiedy najtańsza oferta przekracza wartość budżetu. Lub wszystkie oferty zostaną odrzucone z innych względów, np. błędów. Pewnie są też inne możliwości, ale to już pytanie do Piorunusa. Na pewno nie obroni się argument o tym, że "tego wykonawcy nie lubimy" (zwłaszcza, że zamawiający postawił na rażąco niską cenę i w tym kierunku zbierał dowody, a nie nienależyte wykonanie poprzednich kontraktów)
Powtórzenie przetargu może mieć miejsce w momencie, kiedy ten przetarg zostanie unieważniony. Na przykład, kiedy najtańsza oferta przekracza wartość budżetu. Lub wszystkie oferty zostaną odrzucone z innych względów, np. błędów. Pewnie są też inne możliwości, ale to już pytanie do Piorunusa. Na pewno nie obroni się argument o tym, że "tego wykonawcy nie lubimy" (zwłaszcza, że zamawiający postawił na rażąco niską cenę i w tym kierunku zbierał dowody, a nie nienależyte wykonanie poprzednich kontraktów)
- TranslatorPS
- Posty: 282
- Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
- Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G
Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów
Zdawało mi się, że ostatni kontrakt, jaki rozpoczęto wg tych zasad, to przeguby Michalczewskiego w 2006 roku, a potem już zaprzestali. Jeśli się myliłem, to mea culpa.TLG pisze:Oczywiście, że praktykowano. Częściej niż wprowadzanie całego kontraktu za jednym razem; od 2003 roku (pierwszy Mobilis i pierwszy ITS) począwszy.TranslatorPS pisze:(...)Ciekawostką jest stopniowe wprowadzanie wozów do ruchu partiami po 10 wozów na miesiąc - pierwsza od 1.09.17 i tak do 1.01.18, czego z tego co pamiętam w Warszawie dawno nie praktykowano.