[Warszawa] Przetargi dla ajentów

Zamówienia publiczne realizowane przez organizatorów transportu publicznego i przewoźników.
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów

Post autor: J-31 »

Jack the Ripper pisze:Generalnie na razie priorytetem jest budowa 'nowej' Redutowej
Nie wiem czy Wiesz, ale ten "priorytet" trwa już kilka lat. Przy czym najpierw zainwestowali w tą zajezdnię... a potem ją zamknęli. I tak to stoi, nic tam się nie dzieje. I dziać się nie będzie jeszcze długo ;)

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów

Post autor: Jack the Ripper »

Wiem o tym doskonale. Jednak teraz coś się w temacie ruszyło skoro ogarnęli finansowanie i kminią jak wkręcić to w elektryczny projekt w ramach POIŚ.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów

Post autor: Marcin_558 »

Przetarg na I zadanie rozstrzygnięty:
Dzulikiewicz

ZTM rozstrzygnął I część przetargu na obsługę 100 brygad, wygrała Arriva:
http://www.ztm.waw.pl/download.php?z=8438&i=672&l=1&m=5

http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=3263

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów

Post autor: J-31 »

No i Mamy rozstrzygnięcie kolejnego przetargu ZTM na 50 autobusów maxi. Wybrano ofertę ITS Michalczewski. Oznacza to, że do Warszawy wrócą - tyle, że fabrycznie nowe - MAN-y NG363 Lion's City G :mruga:

:strzałka: http://infobus.pl/bitwa-warszawska-its- ... 86439.html

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów

Post autor: TLG »

J-31 pisze:Oznacza to, że do Warszawy wrócą - tyle, że fabrycznie nowe - MAN-y NG363 Lion's City G
Dwie sprawy: na pewno nie NG363, ponieważ to zamówienie dotyczy autobusów 12-metrowych. Po drugie: najpierw umowa (do której jeszcze daleko), a później zakupy.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów

Post autor: J-31 »

Prawdę rzekłszy w zasadzie na razie nawet nie wiadomo, czy będą to MAN-y. Może ITS zdecyduje się zupełnie inny tabor. Na razie więc rzeczywiście musimy poczekać na dalszy rozwój sytuacji. No i jeszcze jest sprawa w KIO ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów

Post autor: TLG »

J-31 pisze:Prawdę rzekłszy w zasadzie na razie nawet nie wiadomo, czy będą to MAN-y. Może ITS zdecyduje się zupełnie inny tabor.
Owszem, Michalczewski zaoferował MANy zasilane zarówno olejem napędowym jak i paliwem ekologicznym. Zamawiający zobowiązuje oferentów do zgłoszenia, z jakimi producentami są "po słowie" i składanie w ofercie deklaracji producenta.

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 282
Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G

Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów

Post autor: TranslatorPS »

A to ciekawe, bo ja kojarzę, że w oryginalnych papierach złożono deklarację na ropniaki od MANa i hybrydy od Solarisa. Choć chodzi już plotka, że podobno Michalczewski może zechcieć kupić jednak Solarisy.

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów

Post autor: Jack the Ripper »

Prostuję. Pierwotnie Michalczewski zgłosił 54 MAN'y A37 LC- 49 na dieslu, 5 na B100. W międzyczasie dorzucili jako opcję Solarisa, nie wiem tylko na jakim napędzie byłaby eko-piątka. Postawią na tego kto da lepsze warunki sprzedaży i seriwsu.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów

Post autor: J-31 »

Nie wiem czy w pośpiechu życia, ktoś z Was znajduje jeszcze czas na śledzenie tego co dzieje się w Warszawie. Jeśli nie to ja kruciutko napiszę. Bo mamy prawdziwą bitwę pomiędzy ZTM-em a ajentami w sprawie ostatniego przetargu a jednocześnie pakietu na 50 brygad. A konkretnie z dwoma ajentami PKS Grodzisk Mazowiecki i ITS Michalczewski ;)

ZTM za wszelką cenę chce zrezygnować z usług PKS-u Grodzisk Mazowiecki - ich oferta była dosyć konkurencyjna. Także wspomniany przetarg wygrała oferta Michalczewskiego i już się cieszyliśmy z kolejnych Lion'sów w Warszawie, ale okazało się, że PKS Grodzisk Mazowiecki nie składa broni i próbuje zaskarżyć decyzję ZTM-u.

Sprawa trafiła do KIO...i nieoczekiwanie okazało się, że KIO uwzględniło skargę PKS-u. Wyrok KIO jest negatywny dla ZTM-u.

Co zrobi ZTM ? Czekamy na ciąg dalszy ;)

Z jednego z wywiadów, parę miesięcy temu pamiętam, że przedstawiciel Zarządu "Michalewskiego" ostrzegał, że jeśli ten przetarg wygra PKS - to Michalczewski również się odwoła do KIO ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów

Post autor: TLG »

J-31 pisze:...i nieoczekiwanie okazało się, że KIO uwzględniło skargę PKS-u.
Czy ja wiem, czy to było takie nieoczekiwane...?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów

Post autor: J-31 »

Nie udało się "uwalić" PKS-u, więc ZTM prawdopodobnie unieważnił ten przetarg i rozpisał nowy - na 50 brygad + 4 w rezerwie. Tabor 12 metrowy
:strzałka: http://www.ztm.waw.pl/zamowieniapublicz ... &i=764&l=1

alpino575
Posty: 65
Rejestracja: 2015-07-07, 09:43

Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów

Post autor: alpino575 »

Nawet jeśli Michalczewski by wygrał to prawdopodobnie i tak ostatecznie byłyby Solarisy. MAN się pokroi, ale nie zrobi pełnej kabiny, która jest wymaganiem ZTMu. Nie bez powodu Lionsy 2010 do MZA przyszły z małą... Niestety, MANa prędko w Warszawie nie zobaczymy :/ A tak w ogóle to wątpie czy ten przetarg jest zamiast walki PKS vs ITS. Nie miało być czasem trzeciego przetargu na 50 brygad? W końcu odchodzą 4 solówkowe pakiety - Mobilis nowy i stary oraz obydwa PKSu (jeden do końca przyszłego roku). No ale wszystko się okaże. :P Mimo wszystko mam nadzieję, że jednak Lion'sy kiedyś przyjadą do Warszawy, nawet jeśli pełna miała być samoróbką by ITS/MZA :D W końcu to świetne wozy :P

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów

Post autor: TLG »

J-31 pisze:Nie udało się "uwalić" PKS-u, więc ZTM unieważnił ten przetarg i rozpisał nowy - na 50 brygad + 4 w rezerwie. Tabor 12 metrowy
:strzałka: http://www.ztm.waw.pl/zamowieniapublicz ... &i=764&l=1
Bzdura. Gdzie to unieważnienie?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów

Post autor: J-31 »

Prawdę rzekłszy nie widziałem oficjalnego unieważnienia, ale ktoś na Wawkomie podał taką informację. Natomiast jest nowy przetarg. I nie wiem, czy ten właśnie ogłoszony przetarg na 50 brygad, to jest kolejny - nowy, czy pokłosie walki z PKS-em ;)

PS. OKi, rzeczywiście wspomniany przetarg o który walczy PKS Grodzio - nie został unieważniony. "Wojna" trwa nadal. Natomiast ogłoszony przetarg na 50 brygad jest nowy ;)

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 282
Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G

Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów

Post autor: TranslatorPS »

Unieważnienia może faktycznie nie ma, ale nowy przetarg owszem - jest. I tutaj już się robi ciekawiej, bo ZTM wymaga min. 15 wozów o napędzie alternatywnym. Najlepiej będą punktowane elektryki, hybrydy i ogniwa paliwowe (wodów). gorzej biogaz, CNG lub LPG, a najgorzej biopaliwa. Jest to 40% kryterium wyboru oferty - pozostałe 60 to cena. Ciekawostką jest stopniowe wprowadzanie wozów do ruchu partiami po 10 wozów na miesiąc - pierwsza od 1.09.17 i tak do 1.01.18, czego z tego co pamiętam w Warszawie dawno nie praktykowano.
ZTM zapunktował mi osobiście dokładnymi schematami malowania i piktogramów. Im więcej miast to wprowadzi na takim poziomie, tym lepiej.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów

Post autor: TLG »

J-31 pisze:Prawdę rzekłszy nie widziałem oficjalnego unieważnienia, ale ktoś na Wawkomie podał taką informację.
Użytkownik znany z rozpowszechniania konfabulacji i zwykłych blag. Trzeba troszkę dystansu i refleksji zamiast klepać w klawisze jak leci.
Natomiast jest nowy przetarg. I nie wiem, czy ten właśnie ogłoszony przetarg na 50 brygad, to jest kolejny - nowy, czy pokłosie walki z PKS-em ;)

PS. OKi, rzeczywiście wspomniany przetarg o który walczy PKS Grodzio - nie został unieważniony. "Wojna" trwa nadal. Natomiast ogłoszony przetarg na 50 brygad jest nowy ;)
Tak, to jest trzecie "zaginione" zamówienie, które było opublikowane jako ogłoszenie wstępne w zeszłym roku.
TranslatorPS pisze:(...)Ciekawostką jest stopniowe wprowadzanie wozów do ruchu partiami po 10 wozów na miesiąc - pierwsza od 1.09.17 i tak do 1.01.18, czego z tego co pamiętam w Warszawie dawno nie praktykowano.
Oczywiście, że praktykowano. Częściej niż wprowadzanie całego kontraktu za jednym razem; od 2003 roku (pierwszy Mobilis i pierwszy ITS) począwszy.

alpino575
Posty: 65
Rejestracja: 2015-07-07, 09:43

Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów

Post autor: alpino575 »

Sądzę, że gdyby nawet powtarzali przetarg po wojnie Grodzio vs ITS to by były te same wymagania, a tu mamy do czynienia z dodatkowo punktowanymi autobusami na "bio" :P Tak poza tym to ciekawy jestem jak będą się sprawowały hybrydy Arrivy i czy w ogóle będą je puszczać na linie w weekendy. ;) W Toruniu hybryda najlepiej się nie spisuje... No ale zobaczymy

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów

Post autor: TLG »

Myślę, że będą kursować tak, jak kursują pozostałe hybrydy i gazowe Solbusy. Nie ma logicznego powodu, by miały nie kursować w weekendy.
Powtórzenie przetargu może mieć miejsce w momencie, kiedy ten przetarg zostanie unieważniony. Na przykład, kiedy najtańsza oferta przekracza wartość budżetu. Lub wszystkie oferty zostaną odrzucone z innych względów, np. błędów. Pewnie są też inne możliwości, ale to już pytanie do Piorunusa. Na pewno nie obroni się argument o tym, że "tego wykonawcy nie lubimy" (zwłaszcza, że zamawiający postawił na rażąco niską cenę i w tym kierunku zbierał dowody, a nie nienależyte wykonanie poprzednich kontraktów)

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 282
Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G

Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów

Post autor: TranslatorPS »

TLG pisze:
TranslatorPS pisze:(...)Ciekawostką jest stopniowe wprowadzanie wozów do ruchu partiami po 10 wozów na miesiąc - pierwsza od 1.09.17 i tak do 1.01.18, czego z tego co pamiętam w Warszawie dawno nie praktykowano.
Oczywiście, że praktykowano. Częściej niż wprowadzanie całego kontraktu za jednym razem; od 2003 roku (pierwszy Mobilis i pierwszy ITS) począwszy.
Zdawało mi się, że ostatni kontrakt, jaki rozpoczęto wg tych zasad, to przeguby Michalczewskiego w 2006 roku, a potem już zaprzestali. Jeśli się myliłem, to mea culpa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przetargi”