[Bydgoszcz] Przetargi

Zamówienia publiczne realizowane przez organizatorów transportu publicznego i przewoźników.
Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 3992
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

[Bydgoszcz] Przetargi

Post autor: Marcin_558 » 2006-11-20, 17:01

Gazeta Pomorska pisze:Komisja przetargowa MZK ponownie oceni oferty na zakup 20 nowych autobusów.

- Ponowna ocena ofert zajmie zdecydowanie mniej czasu niż powtórzenie całego przetargu - mówi zadowolony z werdyktu komisji Witold Dębicki, prezes MZK. - Strony mają teraz pięć dni na odwołanie. Jeżeli tego nie zrobią, to zwycięzcę przetargu poznamy po tym czasie.

Przypomnijmy. W ubiegłym tygodniu ogłoszono, że wart 23 miliony złotych przetarg wygrała warszawska firma handlująca autobusami marki mercedes. Jak się okazało dane techniczne pojazdów odbiegały od specyfikacji określonej w przetargu.
¬ródło: Gazeta Pomorska

---------------------------------------------------------------
http://www.mzk.bydgoszcz....szenie_powt.pdf

Przyjada :

9 Conecto G (łącznie sztuk Conecto bedzie 32)
9 Citaro G
2 Citaro

-------------------------------------------------------------------------------------------
Gazeta Wyborcza pisze:Wraki kursują na liniach MZK

Po kilka autobusów MZK zaplanowanych w rozkładzie jazdy wypada każdego dnia na większości bydgoskich linii. Nie jeżdżą, bo masowo psują się ze starości

Fot. Krzysztof Szatkowski / AG Codziennie do redakcji dzwonią bydgoszczanie, którzy narzekają, że autobus, na który czekali, nie dojechał. Problem dotyczy większości linii MZK. - Jeżdżę do pracy autobusem 79 o godz. 7.17 z Kapuścisk - opowiada jedna z czytelniczek. - W ciągu tygodnia nie pojawił się na przystanku aż trzy razy. Przecież ten rozkład jazdy wprowadza pasażerów w błąd. Po co wisi na przystanku, jeśli nie ma nic wspólnego z rzeczywistością?

Do podobnych sytuacji dochodzi także na innych liniach - m.in. 52, 60, 69, 82, 94. Zaplanowane autobusy wypadają z tras, a pasażerowie czekają nawet po kilkadziesiąt minut.

Dlaczego autobusy nie kursują? - Mamy z nimi problem - tłumaczy Witold Dębicki, dyrektor MZK. - Tylko z powodu zepsutych silników w zajezdniach stoi ich aż 12. Do tego dochodzą inne usterki. Psują się głównie stare i wysłużone ikarusy, które mają od 11 do 16 lat. Ale też volva, które kupiliśmy kilka lat temu i mają po milion kilometrów przebiegu.

Anna Radziejewska, kierowniczka działu nadzoru ruchu dodaje, że bywają dni, kiedy na każdej linii padają średnio po dwa autobusy. - Wówczas zaczyna brakować nawet rezerwowych, więc kursują rzadziej niż przewiduje rozkład jazdy - tłumaczy. - Na linie, gdzie brakuje dwóch czy trzech pojazdów, kierujemy autobusy z innych linii i w ten sposób nasze kłopoty odczuwają pasażerowie w całym mieście. Robimy wszystko, żeby problemów było jak najmniej, jednak nie zawsze to się udaje.

MZK obsługuje obecnie 90 proc. przewozów w Bydgoszczy, na zlecenie Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji. Firma posiada 190 autobusów, z których do natychmiastowej wymiany nadaje się aż 46 (wszystkie to stare ikarusy).

- Wiemy o tym, nakładamy na przewoźnika kary za niezrealizowane usługi - mówi Bogumił Grenz, rzecznik ZDMiKP. - Tylko od stycznia do sierpnia MZK musiało zapłacić 170 tys. zł. Dodatkowo za niezrealizowane kursy nie płacimy. To dyscyplinuje, choć oczywiście nie rozwiązuje problemu psujących się autobusów.

MZK zamierza na początku przyszłego roku kupić 20 nowych pojazdów. Pod uwagę brane są oferty dwóch firm: Evo-bus i Solaris.

- Przy ogłoszeniu kolejnego przetargu na obsługę linii autobusowych w przyszłym roku, postawimy warunek, żeby przewoźnik dysponował tylko nowymi pojazdami - zapowiada rzecznik ZDMiKP. - Nowa umowa będzie obowiązywała od 1 stycznia 2008 roku.
Gazeta Wyborcza

Czyzby nowa dostawa nowych wozów w 2008 .

-------------------------------------------------------------------------------------
Gazeta Pomorska pisze:Mercedes po raz drugi i ostatni?

W przyszłym roku na ulicach Bydgoszczy pojawi się 20 mercedesów. Na tym nie koniec. W budżecie komunalnej spółki mają znaleźć się pieniądze na kolejne inwestycje.

Mercedesy citaro zostaną wyprodukowane w niemieckim Mannheim. Znane mieszkańcom Conecto przyjadą z Turcji

Pierwsze mercedesy trafić miały do nas przed sylwestrem. Jednak procedura się przeciągnęła ze względu na protest Solarisa. W zeszłym tygodniu zastrzeżenia podpoznańskiej firmy zostały odrzucone. - W powtórnym rozpatrzeniu ofert ponownie zwyciężył EvoBus. Błąd, który wytknęła konkurencja, nie miał żadnego znaczenia. Oprotestowana wysokość podłogi zależała od sposobu zamontowania klimatyzacji. Poza tym, Solaris też nie ustrzegł się błędów. Mam nadzieję, że to koniec problemów. Konkurencja może się jeszcze odwołać do piątku, ale nie ma do tego powodów - ocenia prezes MZK, Witold Dębicki.

Technologiczne arcydzieło

EvoBus dostarczy 18 przegubowców i dwa „krótkie” autobusy. - To 9 znanych w Bydgoszczy Conecto. Nowością będzie 11 autobusów citaro. To technologiczne arcydzieło. Ma niezależne zawieszenie i silnik diesla Euro 4. Posiada też własny system diagnostyczny - zachwala produkt Karolina Credo z EvoBusa.

Nowe przegubowce zabiorą ponad 170 pasażerów. Wyposażone będą w automatyczną skrzynię biegów i silnik o mocy 220 KW. Citaro na całej długości mają niską podłogę. Kabina kierowcy wyposażona jest dodatkowo w klimatyzację i komputer pokładowy. Rejstruje on zużycie paliwa, nadmierne obroty silnika, przyspieszenia i hamowania. Pozwola to lepiej kontrolować pracę kierowców. W przestrzeni pasażerskiej pojawi się monitoring. Teraz doskonale się sprawdza. Tam, gdzie się pojawił, znacznie rzadziej dochodzi do dewastacji. Dzięki kamerom udało się już zatrzymać kilku wandali. Nowe wozy pozwolą także MZK na spełnienie standardów obsługi kilku linii autobusowych w Bydgoszczy.

Miliony na inwestycje

Zakupy finasowane są dzięki odłożonym terminom płatności. Pierwsze 6 wozów ma trafić do firmy w ciągu 12 tygodni.

Prawdopodobnie w przyszłym roku miejska spółka na inwestycje przeznaczy 10 mln zł. Zapowiedział to Konstanty Dombrowicz przy prezentacji projektu budżetu miasta.

- Ta kwota pozwoli na zakup 10 pojazdów. Jest więc szansa, że na ulice wyjedzie aż 30 nowych autobusów - przekonuje prezydent.

Do tych planów ostrożnie podchodzi MZK. - Nie mamy jeszcze budżetu na przyszły rok - zastrzega Witold Dębicki.
----------------------------------------------------------------------------------------------
Gazeta Pomorska pisze:MZK. Solaris nie składa broni w walce o wart blisko 23 miliony złotych przetarg.

Autobusy przyjadą później


Przedstawiciele firmy Solaris oprotestowali kolejny wynik przetargu na zakup 20 nowych autobusów dla MZK.

Przypomnijmy. Solaris nie zgodził się na wygraną przedstawiciela mercedesa - firmy EvoBus - już trzy tygodnie temu. Motywy tego protestu okazały się na tyle zasadne, że komisja przetargowa Miejskich Zakładów Komunikacyjnych postanowiła jeszcze raz ocenić oferty. Decyzja zapadła w ubiegłym tygodniu - ponownie najlepsze okazały się mercedesy.

- W piątek przedstawiciele Solarisa złożyli protest i na tę decyzję - mówi Witold Dębicki, prezes MZK. - Tym razem wskazali na silniki mercedesa, które nie spełniają obowiązujących od kilku tygodni norm czystości spalin Euro4.

Okazuje się, że silniki montowane w mercedesach spełniają stare normy - Euro3. Firma EvoBus została jednak zwolniona z obowiązku dostosowania się do nowych, ostrzejszych przepisów pod warunkiem, że zacznie produkcję swoich pojazdów jeszcze przed końcem 2006 roku. Potem wszystkie produkowane i montowane silniki będą musiały spełniać nowe parametry.

- Ciekawe jest, że to uzasadnienie nie znalazło się w pierwszym proteście. Dlatego na pierwszy rzut oka wygląda mi to na działanie złośliwe. Tak, jakby Solaris chciał za wszelką cenę przedłużyć postępowanie, aż mienie okres ulgi dla EvoBusu - uważa Dębicki. Zaraz jednak dodaje, że jest to wypowiedź "na gorąco", a specjaliści MZK zajmą się szczegółową analizą złożonego protestu dziś lub jutro.

Ogłoszony przez MZK przetarg dotyczy zakupu 20 nowych autobusów. Wart jest blisko 23 miliony złotych. Od początku w wyścigu o te pieniądze walczą dwie firmy - warszawski EvoBus i Solaris.
GAZETA POMORSKA

[ Komentarz dodany przez: u2w: 2006-11-20, 19:28 ]
Ja ostatni raz przypominam o zasadach umieszczania tego typu treści. Następne takie posty będą usuwane!

Post edytowany - Mod. J-31 ;)
Ostatnio zmieniony 2006-11-22, 10:55 przez Marcin_558, łącznie zmieniany 3 razy.
>MówięNIE dla ACTA< // PKS Bydgoszcz / MZK Bydgoszcz / KDD Trans Bydgoszcz
56:GLINKI BFM/56P Park Przemysłowy Biurowiec <-> [62]Garbary <-> [62L]Lisia - 56/[62] BELMA

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 3992
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2006-12-10, 21:23

5 grudnia 2006 GAZETA POMORSKA

Mercedes kontra Solaris
- Nie zmienimy warunków przetargu. Najwyżej je sprecyzujemy - zapowiada Witold Dębicki, prezes MZK w Bydgoszczy.



Pod koniec ubiegłego tygodnia komisja przetargowa MZK postanowiła unieważnić przetarg na zakup 20 nowych autobusów. - Zarówno firma EvoBus jak i Solaris mają do piątku czas na złożenie odwołania. Jeżeli tego nie zrobią, to przetarg rozpiszemy jeszcze raz - mówi Witold Dębicki.

Już wiemy, że podpoznański Solaris podporządkuje się decyzji komisji. - Czekamy na nowy przetarg - mówi krótko Mateusz Figaszewski z biura prasowego Solarisa. Z decyzją zwleka jeszcze warszawski EvoBus, przedstawiciel mercedesa, dla którego decyzja o unieważnieniu przetargu jest niekorzystna - dwa wcześniejsze werdykty komisji przetargowej właśnie warszawiakom dawały zwycięstwo w walce o kontrakt wart blisko 23 miliony złotych. Z nieoficjalnych informacji wynika jednak, że również Evo Bus nie będzie się odwoływać.

- Ja tego jeszcze nie wiem i dlatego muszę czekać do piątku. Wtedy właśnie mija termin składania odwołań. Jeżeli jednak żadnego odwołania nie będzie, to już w następnym tygodniu ogłaszamy nowy przetarg - zapewnia Witold Dębicki.

Zarówno EvoBus jak i Solaris uzależniają start w ponownym konkursie od specyfikacji przetargowej. Według zapewnień zarządu MZK, ta nie ulegnie znaczącym zmianom. Jedyne jakie zaplanowano to "uszczegółowienie" niektórych zapisów.

Przypomnijmy, pierwsza decyzja komisji przetargowej, z października br., wskazywała jako zwycięzcę firmę EvoBus. Prawnicy Solarisa znaleźli jednak nieprawidłowości w ofercie konkurenta i złożyli odwołanie. Oferty zostały ponownie rozpatrzone, ale wynik był ten sam. Kolejne odwołanie Solarisa dotyczyło norm jakości spalin. Według przedstawicieli polskiego producenta, niemieckie silniki nie spełniają obowiązujących norm jakości. Właśnie to odwołanie było przyczyną unieważnienia całego przetargu
.

Czyli zaczynamy koncert odwołań od początku . Przez to że zaczął sie przetarg na nowo nie dojadą autobusy do obsługi linii przetargowych (56 , 68 , 71) . A nastepny przetarg też bedzie ustawiony pod Mercedesa (Evobusa) .
>MówięNIE dla ACTA< // PKS Bydgoszcz / MZK Bydgoszcz / KDD Trans Bydgoszcz
56:GLINKI BFM/56P Park Przemysłowy Biurowiec <-> [62]Garbary <-> [62L]Lisia - 56/[62] BELMA

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 3992
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2006-12-14, 16:19

Juz ogłoszono nowy przetarg na dostawe nowych wozów . Mają przyjechac w ciągu 12 tygodni od podpisania umowy . Wiecej na stronie ;) w przetargach . Otwarcie ofert 5 luty 2007 .
>MówięNIE dla ACTA< // PKS Bydgoszcz / MZK Bydgoszcz / KDD Trans Bydgoszcz
56:GLINKI BFM/56P Park Przemysłowy Biurowiec <-> [62]Garbary <-> [62L]Lisia - 56/[62] BELMA

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 3992
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2006-12-14, 16:56

Adrian_ pisze:Ciekaw jestem, czy do przetargu staną ci sami producenci, jak w przypadku poprzedniego przetargu. W każdym bądź razie 1 autobus z tego przetargu ma kosztować 1 157 500zł. To stwarza całkiem realne szanse dla Solarisa, choć gdyby Mercedes stanął tym razem do przetargu z bniższą ceną za sztukę mógłby znowu wygrać. Poza tym data dostarczenia tych wozów upływa pod koniec kwietnia, więc można by spekulowac o niskich Conecto (ale prawde powiedziawszy wątpię w to). Tak więc wszystko okaże się w lutym, ale już teraz jestem pewien, że ci obydwaj producenci staną do przetargu, wszak nie odpuszczą MZK, dopóki nie sprzedadzą im któregoś ze swoich produktów :).
Nie zauważyłem w przetargu żeby było coś o wysokiej podłodze :P . Teraz to naprawde nie widomo co przyjedzie . I tak w przyszłym roku we wrześniu przetarg na nastepne nowe wozy 20/30 wozów .

[ Dodano: 2006-12-15, 15:55 ]
- opis całej dostawy na 18 przegubów i 2 krótkie . Może wie ktoś pod co jest robiony ten przetarg po przeczytaniu całego zamówienia :?:



[ Dodano: 2007-02-05, 20:47 ]
Chcą nam sprzedać swoje autobusy

Trzy firmy wystartowały w powtórzonym przetargu na zakup 20 autobusów miejskich. Zwycięzcę poznamy do końca tygodnia.
Przetarg na zakup 18 nisko- i średniopodłogowych autobusów oraz dwóch krótkich niskopodłogowych został zorganizowany już po raz drugi (za pierwszym razem wygrała firma Evo-bus, ale po odwołaniu jednego z jej konkurentów, MZK zdecydowało się powtórzyć przetarg). W poniedziałek koperty z ofertami zostały otwarte. W powtórzonym przetargu wystartowały trzy firmy: Evo-bus - oferująca autobusy marki Mercedes za kwotę prawie 26 mln zł, firma Solaris - sprzedająca pojazdy pod swoją marką za ponad 30 mln oraz firma Kapena, która za autobusy irisbus chciałaby nieznacznie ponad 33,5 mln zł.

Teraz przedstawiciele MZK będą rozpatrywać oferty. Zwycięzcę powinniśmy poznać do końca teg tygodnia. Od momentu podpisania umowy będzie on miał dwanaście tygodni na dostarczenie autobusów.

GAZETA WYBORCZA


[ Dodano: 09 Lip 2007 08:44 ]
Zaczeły sie przetargi :

1. Na 12 niskopodłogowych przegubowców :
http://www.mzk.bydgoszcz.pl/przetargi/wiecej.php?id=110

2. Na 2 nispodłogowe tramwaje :
http://www.mzk.bydgoszcz.pl/przetargi/wiecej.php?id=103

Zaczeły sie przetargi na obsługe linii :

1. 92/3 :
http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/?id=drog ... \%20class=

2. 80 i 84 :
http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/?id=drog ... \%20class=

3. 73 i 81 : specyfikacji nie znaleziono : autobusy od 9 do 11 metrów , autobus nie starsze niż 2004

4. 69 :
http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/?id=drog ... \%20class=
>MówięNIE dla ACTA< // PKS Bydgoszcz / MZK Bydgoszcz / KDD Trans Bydgoszcz
56:GLINKI BFM/56P Park Przemysłowy Biurowiec <-> [62]Garbary <-> [62L]Lisia - 56/[62] BELMA

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

[Bdg]Przetarg na dostawę dwóch tramwajów

Post autor: TLG » 2007-07-09, 09:31

Wszystkie dokumenty znajdują się tu: http://www.mzk.bydgoszcz.pl/przetargi/wiecej.php?id=103
Ja myślę, że niespodzianki nie będzie. ¯aden producent poza PES¡ pewnie nawet nie wystartuje, światowe koncerny nie są zainteresowane kontraktami na jednocyfrową liczbę wagonów.
Dodatkowo przetarg, który zakończy się pewnie kontraktem szybko i sprawnie oraz termin realizacji dostawy zbiega się z dostawami tramwajów 122N dla łódzkiego MPK. Wygląda na to, że wagony dla Bydgoszczy będą powstawać równolegle.
SIWZ jest dosyć ogólny, jedynym szczegółem, który precyzuje grupę ewentualnych oferentów jest wymóg klasycznej osi przelotowej. Reszta - "na dwoje babka wróżyła" lub detale.
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 3992
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2007-08-01, 20:16

Kto chce nam sprzedać autobusy !


Firmy EvoBus i Solaris zgłosiły się do zorganizowanego przez Miejskie Zakłady Komunikacyjne przetargu na zakup 12 autobusów przegubowych.
Pierwsza firma oferuje mercedesy za ponad 16 mln zł, druga chce nam sprzedać solarisy za milion złotych mniej. Te sumy szefostwo MZK poznało we wtorek po otwarciu kopert z ofertami. Zwycięzcę rywalizacji poznamy za kilka dni. Poza ceną zadecyduje bowiem także technologia podwozia i poszycia oraz rodzaj oferowanych silników.


¬ródło: Gazeta Wyborcza Bydgoszcz
Solaris wygrał :) wreszcie u nas .
>MówięNIE dla ACTA< // PKS Bydgoszcz / MZK Bydgoszcz / KDD Trans Bydgoszcz
56:GLINKI BFM/56P Park Przemysłowy Biurowiec <-> [62]Garbary <-> [62L]Lisia - 56/[62] BELMA

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2007-08-01, 20:21

Marcin_3558 pisze:Solaris wygrał wreszcie u nas .
Nie wygrał. „Technologia podwozia i poszycia” i „Rodzaj silników” z całą pewnością są dla ustawieniu przetargu, i szczerze wątpię, czy Solaris wygra.
Ostatnio zmieniony 2007-08-01, 21:14 przez pmaster, łącznie zmieniany 1 raz.
ObrazekObrazek

Volvo 7000A

Post autor: Volvo 7000A » 2007-08-01, 22:09

http://miasta.gazeta.pl/bydgoszcz/1,35590,4356730.html
Wiadomo juz cos na temat tego przetargu link powyzej

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 3992
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2007-08-03, 12:00

Miejskie Zakłady Komunikacyjne w Bydgoszczy informują, że w wyniku
przeprowadzonego postępowania na dostawę 12 szt. autobusów fabrycznie nowych,
przegubowych, niskopodłogowych wybrano ofertę firmy:

EvoBus Polska Sp. z o.o.
05-830 Wolica
Al. Katowicka 46

która w wyniku badania ofert otrzymała największą ilość punków i została uznana za
najkorzystniejszą zgodnie z kryteriami zawartymi w SIWZ.

Cena netto wybranej oferty : 13.481.136,00 zł.
Cena brutto: 16.446.985,92 zł.
Jak dla mnie gupia decyzja MZK :( . To teraz czekać co kupią prywaciarze na swoje linie . PKS Bydgoszcz kupi 26 Citelisów na linie 51 , 58 i 76 . Zobaczymy co Forbus który startuje w przetargu na 69 i paru innych .
>MówięNIE dla ACTA< // PKS Bydgoszcz / MZK Bydgoszcz / KDD Trans Bydgoszcz
56:GLINKI BFM/56P Park Przemysłowy Biurowiec <-> [62]Garbary <-> [62L]Lisia - 56/[62] BELMA

Awatar użytkownika
stachu
Posty: 860
Rejestracja: 2007-07-18, 19:42
Lokalizacja: Gliwice ( całe woj. śląskie)

Post autor: stachu » 2007-08-03, 12:59

¯yczę Bydgoszczy i jej mieszkańcom jak najlepiej :)

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 3992
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2007-08-08, 14:17

Przetarg na obsługe najważniejszej linii w Bydgoszczy : 69 .

MZK może stracić linię 69, a kierowcy etaty

Kto będzie woził bydgoszczan na linii 69? Od tego zależą posady kilkudziesięciu kierowców MZK oraz komfort pasażerów.

Wczoraj otwarto koperty w przetargu na obsługę najdłuższej linii autobusowej. Prywatna konkurencja przebiła ofertę MZK. To jeden z efektów wkalkulowania do ceny wozokilometra podwyżek dla pracowników miejskiej spółki. Jednak przetarg jest jeszcze nierozstrzygnięty. Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej sprawdza na razie, czy firmy spełniają warunki przetargu. - Procedura potrwa co najmniej trzy dni - mówi rzecznik ZDMiKP, Bogumił Grenz. O ostatecznym rozstrzygnięciu zadecyduje jeszcze tabor oraz zaplecze techniczne. Wszyscy w MZK wierzą, że pracownicy zarządu dróg przyjrzą się dokładnie złożonym ofertom.

- Na pewno skorzystamy z wszystkich praw, które przysługują nam jako uczestnikowi przetargu - zapowiada prezes MZK, Witold Dębicki. - Sami też chcemy sprawdzić oferty konkurencji, czy rzeczywiście spełniają warunki postawione przez zarząd dróg. Jeśli przegramy, oznacza to, że musimy szukać oszczędności. Nie możemy podwyższać kosztów, ponieważ staniemy się jeszcze mniej konkurencyjni - dodaje prezes.

Według naszego informatora, udzielenie zamówienia firmie Mobilis to zły pomysł. - Ta firma najpierw wygrywa przetargi, a dopiero później szuka kapitału na sprostanie zamówieniom. W zeszłym roku 90 procent udziałów tej firmy wykupiła izraelska spółka. Poza tym, 50 pracowników MZK straci pracę - tłumaczy.

Te zastrzeżenia dziwią prezesa spółki Mobilis, Eugeniusza Szymonika. - Po to jest wolny rynek, by firmy mogły się rozwijać. Na pewnym pułapie potrzebne są pieniądze na inwestycje, których jedna osoba nie zdobędzie. Organizacja zaplecza technicznego w Bydgoszczy też nie będzie problemem. Prowadzimy już wstępne rozmowy w tej sprawie. Dziś wystarczy w zasadzie jedno stanowisko techniczne, myjnia i obsługa informatyczna. Poza tym, jeśli wejdziemy do Bydgoszczy, to kupimy tylko nowe autobusy. Większy kłopot to znalezienie i wyszkolenie pracowników - dodaje prezes.(sit)

Express Bydgoski
Linia nr 69 odjeżdża MZK

Warszawska firma Mobilis ma największe szanse na wygranie przetargu na obsługę najważniejszej bydgoskiej linii autobusowej nr 69. Z tego powodu pracę w MZK może stracić ok. 70 osób

Fot. Arkadiusz Wojtasiewicz / AG Aż trzy firmy są chętne do wożenia pasażerów na trasie z Osiedla Tatrzańskiego na Błonie. Jest się o co bić - linią nr 69 codziennie podróżuje ponad 40 tys. osób. Do ich przewiezienia potrzebne są aż 24 autobusy, a trzy kolejne trzeba mieć w rezerwie.

We wtorek w Zarządzie Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej otwarto koperty z ofertami przetargowymi. Zgłosiły się: bydgoskie Miejskie Zakłady Komunikacyjne, konsorcjum firm Gros-For-Bus z Bydgoszczy i Henzago z Rudy Śląskiej oraz warszawski Mobilis. I właśnie ta ostatnia przedstawiła najkorzystniejszą pod względem ceny propozycję. Za przejechany kilometr autobusu chce 6,36 zł. Konsorcjum zażądało o grosz więcej, natomiast MZK aż 7,03 zł.

- Jestem dobity - przyznaje Witold Dębicki, dyrektor MZK. - Nasza oferta jest następstwem dokładnej analizy kosztów oraz oczekiwań finansowych załogi. Taniej nie możemy świadczyć tej usługi.

Kłopot jest tym większy, że w przypadku przegranej miejski przewoźnik będzie musiał zwolnić ok. 70 osób. Dlatego nie zamierza oddać linii bez walki. - Poprosimy drogowców o kopie ofert złożonych przez konkurentów, by dokładnie je przeanalizować. Jeśli znajdziemy jakieś uchybienia, będziemy odwoływać się od ewentualnych wyników - zapowiada Dębicki.

Rozwojem sytuacji są też zaniepokojone związki zawodowe działające w MZK. Andrzej Arndt, przewodniczący Związku Zawodowego Pracowników Komunikacji Miejskiej twierdzi, że jeśli firma przegra ten przetarg, winny będzie zarząd.

Cieszy się natomiast prezes spółki Mobilis Eugeniusz Szymonik. Dotąd jej 100 autobusów obsługiwało warszawską komunikację miejską.

- Najprawdopodobniej linię nr 69 będzie obsługiwało 27 niskopodłogowych autobusów marki Solaris Urbino 18, choć zgodnie z warunkami przetargu wystarczyłoby, by siedem pojazdów miało niską podłogę - zapowiada. - Wszystkie będą fabrycznie nowe i tutaj znów nasza oferta jest korzystniejsza niż wymóg, bo postępowanie dopuszczało autobusy trzyletnie.

W przypadku zwycięstwa firma będzie musiała znaleźć kilkudziesięciu kierowców do pracy oraz wybudować zaplecze techniczne. ZDMiKP zapowiada, że wyniki przetargu poznamy w ciągu kilku dni.


¬ródło: Gazeta Wyborcza Bydgoszcz
Ciekawie sie u nas robi :D .
Ostatnio zmieniony 2007-08-09, 11:27 przez Marcin_558, łącznie zmieniany 1 raz.
>MówięNIE dla ACTA< // PKS Bydgoszcz / MZK Bydgoszcz / KDD Trans Bydgoszcz
56:GLINKI BFM/56P Park Przemysłowy Biurowiec <-> [62]Garbary <-> [62L]Lisia - 56/[62] BELMA

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2007-08-11, 20:21

http://miasta.gazeta.pl/bydgoszcz/1,35590,4381811.html Bardzo interesujące. Ciekawe co wystawił Modertrans. Wątpie w to, że ktoś z Was był na otwarciu ofert, trzeba będzie podrążyć tę sprawę. Sądząc z terminów dostaw to znaczną część komponentów musieli by zlecać podwykonawcom.
Jeśli chodzi o ofertę PESY to wyraźnie widać (zarówno jeśli chodzi o cenę jak i bardzo krótki termin realizacji), że w razie podpisania kontraktu (co jest raczej przesądzone) to te dwa dodatkowe wagony będą "podłączone" do zamówienia łódzkiego. Trudno, by było inaczej. W przypadku osobnego zamówienia na tylko dwa wagony cena by była znacznie wyższa.
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 3992
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2007-08-12, 14:08

Dwa niskie tramwaje pojadą w Bydgoszczy
Dwie firmy biorą udział w przetargu na dostawę pierwszych niskopodłogowych tramwajów dla MZK.


Specjaliści od zamówień publicznych Miejskich Zakładów Komunikacyjnych prawdopodobnie już w przyszłym tygodniu wybiorą firmę, której nowoczesne tramwaje będą jeździć po Bydgoszczy. - Do wyboru są dwa składy bydgoskiej PESY za 17 milionów złotych i warte ponad 21 milionów tramwaje firmy Modertrans Poznań - informuje Agnieszka Jankowska z MZK.

Nie zdążą z produkcją

Już jednak wiadomo, że druga oferta prawdopodobnie zostanie odrzucona. W przetargu określono termin realizacji zamówienia na 18 miesięcy od podpisania umowy, tymczasem wielkopolski Modertrans Poznań zobowiązał się dostarczyć pierwszy skład po upływie dwóch lat, a drugi po 28 miesiącach od tej daty.

Już 16 lipca trafił do MZK protest poznaniaków, w którym czytamy: "...Wyprodukowanie tramwaju jest niemożliwe w okresie krótszym niż 24 miesiące od podpisania umowy. Aby spełnić wymóg SIWZ (Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia - przyp. red.) należałoby rozpocząć produkcję tramwajów w IV kwartale 2006 r., tj. 12 miesięcy przed wynikiem postępowania przetargowego...". Protest i równoczesne żądanie unieważnienia przetargu zostały, ze względów formalnych, odrzucone.

Tylko osobiście

- Pismo dostaliśmy faxem, a powinno być dostarczone osobiście - tłumaczy powody decyzji MZK Agnieszka Jankowska.

Modertrans Poznań, firma która nie sprzedała jeszcze żadnego tramwaju, nie chce komentować całej sprawy. - Warunki przetargu obowiązują wszystkie firmy, dlatego zdajemy sobie sprawę z tego, że jesteśmy na przegranej pozycji. Oczywiście, nie wykluczamy udziału w kolejnych przetargach organizowanych przez bydgoski MZK - mówi krótko Jarosław Bakinowski, prezes firmy.

To oznacza, że na polu bitwy pozostaje tylko PESA, która zaproponowała dostawę pierwszego tramwaju w terminie 5 miesięcy, a drugiego 9 miesięcy od dnia podpisania umowy. Tę, jeśli nie wpłyną kolejne protesty, będzie można parafować nawet już za dwa tygodnie.

Wzmocnią system A+T

- Nasze tramwaje to nowoczesne składy, w stu procentach niskopodłogowe i dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Mają nawet specjalną rampę dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich i system napędowy, który umożliwia hamowanie bez charakterystycznych szarpnięć - chwali bydgoski produkt Ernest Pujszo z biura marketingu PESY.

Jak się udało nam dowiedzieć, nowe tramwaje wzmocnią wprowadzony w tym roku komunikacyjny system "A+T" i prawdopodobnie będą jeździć na linii nr 3.


GAZETA POMORSKA
link: http://pomorska.pl/apps/pbcs.dll/articl ... /108110340
Ostatnio zmieniony 2007-08-13, 18:35 przez Marcin_558, łącznie zmieniany 2 razy.
>MówięNIE dla ACTA< // PKS Bydgoszcz / MZK Bydgoszcz / KDD Trans Bydgoszcz
56:GLINKI BFM/56P Park Przemysłowy Biurowiec <-> [62]Garbary <-> [62L]Lisia - 56/[62] BELMA

Ryszard49

Post autor: Ryszard49 » 2007-10-03, 11:17

Witam.
Jednak MZK w Bydgoszczy przegrały przetarg na najdłuższą linię w mieście którą obsługują 24 autobusy.
http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/ufiles/w ... %20O58.pdf
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 3992
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2007-10-23, 20:26

ZDMiKP : Przetarg na obsługe linii nr 73 i 81
Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn:. „Świadczenie usług przewozowych na 2 liniach autobusowych nr 73 i 81 w Bydgoszczy.” - nr sprawy O74.

Wybrał najkorzystniejsza oferte złozona przez:

GROS - FOR - BUS sp. Z o. o.
PS: Wie ktoś może czy Solaris zaczął może produkcje naszych 27 SU18 ?
>MówięNIE dla ACTA< // PKS Bydgoszcz / MZK Bydgoszcz / KDD Trans Bydgoszcz
56:GLINKI BFM/56P Park Przemysłowy Biurowiec <-> [62]Garbary <-> [62L]Lisia - 56/[62] BELMA

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 3992
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2007-10-26, 14:17

Urząd Zamówień Publicznych oddalił skargę Forbusu na rozstrzygnięcie przetargu na obsługę linii nr 69.

Zespół arbitrów odrzucił odwołanie konsorcjum Gros-Forbus i Henzago ze względów formalnych. Firma może jeszcze walczyć o swoje racje w sądzie. Na razie zawiadomiła prokuraturę o możliwości popełnienia przestępstwa. Szansę na unieważnienie przetargu ma jednak niewielkie. Dla bydgoszczan oznacza to, że od stycznia na linii 69 będzie ich wozić firma Mobilis, która zaproponowała najniższą cenę w przetargu. - Takie rozstrzygnięcie przybliża nas do podpisania umowy. Czekamy jeszcze na uprawomocnienie się decyzji. Od stycznia pasażerowie powinni podróżować w lepszych warunkach - mówi dyrektor ZDMiKP, Jan Siuda.

Od stycznia Forbus przejmie jedynie po PKS obsługę linii 73 i 81. Mieszkańcy Łęgnowa wierzą, że skorzystają na tym. - Co kilka dni wysłuchuję skarg na temat linii 73 - mówi przewodniczący Rady Osiedla Łęgnowa Wieś, Marian Włazik. - Autobusy często wypadają z rozkładu jazdy, jeżdżą niepunktualnie. Mam nadzieję, że nowy przewoźnik będzie bardziej niezawodny - dodaje radny. PKS nawet nie próbował walczyć o tę linię. Po przejęciu linii 51, 58 i 76 przedsiębiorstwo miało otrzymać nowe własne autobusy. Jednak, według naszych informacji, producent nie wywiązuje się z umowy. Teraz przewoźnik posiłkuje się wyleasingowanymi wozami z innych miast.(sit)

Express Bydgoski
>MówięNIE dla ACTA< // PKS Bydgoszcz / MZK Bydgoszcz / KDD Trans Bydgoszcz
56:GLINKI BFM/56P Park Przemysłowy Biurowiec <-> [62]Garbary <-> [62L]Lisia - 56/[62] BELMA

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2008-01-26, 23:44

Tory na tiry!

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 3992
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2008-03-26, 20:42

Wraca temat linii 69 :
Boju o 69 ciąg dalszy

Konsorcjum firm Gros-Forbus-Henzago ponownie odwołało się od wyników przetargu na linię nr 69.
Po tym jak sąd nakazał Zarządowi Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej ponowne przeanalizowanie złożonych ofert, drogowcy wybrali po raz drugi firmę Mobilis. Decyzja sądu była następstwem kolejnych odwołań przegranego konsorcjum. Teraz procedura odwoławcza zaczyna się od początku. Tymczasem Mobilis ma podpisaną umowę z wolnej ręki na obsługę linii do sierpnia. Jeśli do tego czasu nie zakończy się spór, nie wiadomo, jakiej firmy autobusy będą wozić pasażerów.

¬ródło: Gazeta Wyborcza Bydgoszcz
link : http://miasta.gazeta.pl/bydgoszcz/1,35590,5058657.html
>MówięNIE dla ACTA< // PKS Bydgoszcz / MZK Bydgoszcz / KDD Trans Bydgoszcz
56:GLINKI BFM/56P Park Przemysłowy Biurowiec <-> [62]Garbary <-> [62L]Lisia - 56/[62] BELMA

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 3992
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2008-06-02, 17:55

Noto wraca serial o numerze 69 :
O obsłudze linii nr 69 znów zdecyduje sąd

Sprawa przetargu linii autobusowej nr 69 ponownie ląduje w sądzie. Już po raz drugi sędziowie będą rozstrzygali, czy wybór firmy Mobilis przez Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej do obsługi najdłuższej linii w Bydgoszczy odbył się zgodnie z prawem.

Poprzednio sąd uznał, że przetarg trzeba powtórzyć. Jednak ponownie wygrał Mobilis, a przegrane konsorcjum Gros-Forbus-Henzago odwołało się od tego wyniku do Krajowej Izby Odwoławczej przy Urzędzie Zamówień Publicznych. Ten nie dopatrzył się kolejny raz uchybień w procedurze. Teraz sprawa trafia do sądu, bo przedstawiciele konsorcjum cały czas uznają, że przy postępowaniu złamano prawo. Na razie nie wiadomo, kiedy II wydział cywilny odwoławczy rozpatrzy sprawę.

Tymczasem z końcem sierpnia kończy się umowa, którą ZDMiKP zawarł z Mobilisem na obsługę z wolnej ręki. Zarząd wystąpił już do UZP o pozwolenie na jej przedłużenie, w przypadku gdyby sąd nie zdążył rozstrzygnąć sprawy.

¬ródło: Gazeta Wyborcza Bydgoszcz
link : http://miasta.gazeta.pl/bydgoszcz/1,355 ... e_sad.html
>MówięNIE dla ACTA< // PKS Bydgoszcz / MZK Bydgoszcz / KDD Trans Bydgoszcz
56:GLINKI BFM/56P Park Przemysłowy Biurowiec <-> [62]Garbary <-> [62L]Lisia - 56/[62] BELMA

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 3992
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2008-06-05, 13:49

Solarisy zastąpią stare gruchoty na linii 69

Firma Mobilis wreszcie będzie mogła zainwestować w nowe autobusy, bo jej konkurent, konsorcjum Gros-Forbus-Henzago wycofał się z walki o obsługę najbardziej obleganej linii w mieście.
Pasażerowie linii 69, którzy między Fordonem i Błoniemi teraz muszą jeździć wysłużonymi, wieloletnimi ikarusami, jelczami, manami i heuliezami, czekali na tę decyzję od prawie roku. Firma Mobilis, zwycięzca przetargu, zapowiada, że od września znacznie poprawi się komfort jazdy tą najdłuższą bydgoską linią łączącą Osiedle Tatrzańskie z Błoniem.

- Kupujemy 27 niskopodłogowych solarisów. Chcemy, żeby co najmniej kilka z nich spełniało wyśrubowane wymogi ekologiczne pod względem emisji spalin Euro5. To będą pierwsze takie wozy w Bydgoszczy - zapowiada uradowany decyzją swojej konkurencji Eugeniusz Szymonik, prezes Mobilisu.

Walka Mobilisu z konsorcjum Gros-Forbus-Henzago toczyła się od ubiegłego roku. Wówczas Mobilis, firma spod warszawskiego Izabelina, wygrał przetarg i od 1 stycznia miał wozić bydgoszczan nowymi autobusami. Ale wbrew obietnicom, Mobilis taboru nie wymienił, bo Gros-Forbus-Henzago nie pogodził się z przegraną i odwołał się najpierw do Urzędu Zamówień Publicznych, a potem do sądu. Ten nakazał ponowne rozpatrzenie ofert i znów wygrał Mobilis. Gros-Forbus-Henzago znów się poskarżył UZP i ponownie przegrał. Teraz sprawę po raz drugi miał rozstrzygać sąd.

- Wnioskodawca wycofał jednak skargę. Umorzyliśmy więc postępowanie - wyjaśnia Piotr Starosta, przewodniczący wydziału cywilnego, odwoławczego sądu okręgowego.

Teraz nie ma już przeszkód, żeby podpisać sześcioletnią umowę z Zarządem Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej na obsługę linii 69.

- Chcemy na dobre zakorzenić się w Bydgoszczy. Zainwestujemy w bazę, bo teraz to była czysta prowizorka, w nowe autobusy, i chcemy startować w kolejnych przetargach, które ogłosi ZDMiKP - zapowiada Szymonik.

¬ródło: Gazeta Wyborcza Bydgoszcz
link : http://miasta.gazeta.pl/bydgoszcz/1,355 ... ii_69.html
Noto mi zostaje nic tylko świętować :) .
>MówięNIE dla ACTA< // PKS Bydgoszcz / MZK Bydgoszcz / KDD Trans Bydgoszcz
56:GLINKI BFM/56P Park Przemysłowy Biurowiec <-> [62]Garbary <-> [62L]Lisia - 56/[62] BELMA

ODPOWIEDZ