[Bydgoszcz] Przetargi

Zamówienia publiczne realizowane przez organizatorów transportu publicznego i przewoźników.
Lopez

Post autor: Lopez »

J-31 pisze:A propo. Lopez, może Ty sie Orientujesz. Czy firma, która chce wnieść odwołanie do przetargu, składając wniosek do sądu, musi coś wpłacić ? (jeśli tak) Jakie to są kwoty ?
Tak. Art. 34. ustawy o kosztach sądowych w sprawach cywilnych: "Opłatę stałą w wysokości 3.000 zł pobiera się od skargi na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej przy Prezesie Urzędu Zamówień Publicznych, w sprawach zamówień publicznych."

[ Dodano: 06 Cze 2008 09:33 ]
I jak tu się nie skarżyć? :mruga:

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Przetarg na linie 92 :
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU PN."ŚWIADCZENIE USŁUG PRZEWOZOWYCH NA LINII AUTOBUSOWEJ NR 92". NUMER SPRAWY - O69

Termin składania ofert upływa w dniu : 16.09.2008r. o godz. 9:55
Termin realizacji: 1.1.2009 - 31.12.2012

http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/?id=drog ... &bojka=670

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Przetarg na obsługę linii 73 i 81 :

http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/?id=drog ... &bojka=678

W przetargu na 92 złożono następujące oferty:
1. MZK - 5,55 zł za wozokilometr.
2. PKS Bydgoszcz - 5,94 zł
3. Mobilis - 5,77 zł.

Teraz trwa sprawdzanie złożonych ofert pod względem formalnym.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Krzysztof II pisze:MZK zamówiło cztery Citaro lub cobecto LF 12m :D
Ok, zatem cierpliwie poczekam co przyjedzie do Wolicy dla Bydgoskiego MZK :)

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

MZK wygrało linie 92 :
Jeszcze w tym roku przewoźnik planuje zakup czterech krótkich mercedesów. Będą obsługiwały od stycznia linię autobusową nr 92. Wczoraj firma wygrała przetarg na obsługę trasy z ronda Grunwaldzkiego do Lipnik i Murowańca.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Troche historii przetargów na linie w Bydgoszczy :

- takimi wozami PKS Bydgoszcz MKA woził bydgoszczan w latach 1995-2000 na liniach 56 i 71 : Ikarus Zemun ik160p

http://galeria.komunikacja.bydgoszcz.pl ... m=22&pos=0

----------------------------------------------------------------------------
Na linie 73 i 81 nie ma chętnych

Nie ma chętnych do wożenia pasażerów na liniach autobusowych nr 73 i 81. ¯aden przewoźnik nie zgłosił się do przetargu i z tego powodu trzeba było go unieważnić.
Najprawdopodobniej Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej będzie musiał ogłosić nowe postępowanie. Na razie do końca roku linie łączące Stomil z Łęgnowem i Kapuściskami oraz Osiedle Tatrzańskie ze Starym Fordonem obsługuje firma Mobilis. Nowego przewoźnika trzeba wyłonić, bo poprzedni - konsorcjum Gros-Forbus zbankrutowało, a Mobilis ma tylko tymczasową umowę z tzw. wolnej ręki.

Gazeta Wyborcza Bydgoszcz
link: http://miasta.gazeta.pl/bydgoszcz/1,872 ... tnych.html

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Ogłoszony został nowy przetarg na linie 73 i 81:

http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/?id=drog ... &bojka=678

Jutro otwarcie ofert :D

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Mobilis przejmie kolejne linie

Warszawska firma Mobilis już obsługuje w Bydgoszczy dwie linie autobusowe, w tym najdłuższą - 69. Niedługo przejmie dwie kolejne.

Warszawski przewoźnik coraz odważniej wchodzi na bydgoski rynek komunikacji miejskiej. Nie dość, że na linii autobusowej nr 69 ma najmłodszy tabor w mieście, to prawdopodobnie już niedługo przejmie dwie kolejne linie - 73 i 81. W Zarządzie Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej trwa właśnie przetarg na ich obsługę. Już wiadomo, że zainteresowany jest właśnie Mobilis. Do tego nie będzie miał żadnej konkurencji, bo jako jedyny złożył naszym drogowcom ofertę - 4,47 zł netto za jeden tzw. wozokilometr.

Oprócz linii nr 69 kierowcy Mobilisu jeszcze do końca roku wozić będą pasażerów na linii nr 92. Przedstawiciele firmy nie wykluczają w przyszłości udziału w kolejnych przetargach ZDMiKP.

GAZETA POMORSKA
link: http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/ar ... 1/55465116
Mobilis chce nadal obsługiwać dwie linie

Jedynie ta firma zgłosiła się do przetargu na obsługę linii autobusowych nr 73 i 81
Jeśli Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej nie dopatrzy się w złożonej ofercie żadnych nieprawidłowości, to w dalszym ciągu jej autobusy będą woziły pasażerów na tych trasach. Firma zażądała 4,47 zł netto dopłaty za każdy przejechany kilometr. Linia nr 73 kursuje na trasie Stomil-Łęgnowo-Kapuściska, natomiast autobusy "81" od nowego roku będą jeździć na nowej trasie: z Auchan, przez Centrum Onkologii, ul. Akademicką, Andersa, Brzechwy, Fordońską, Stary Fordon, ul. Wyzwolenia do Osiedla Tatrzańskiego.

Firma Mobilis jest obecna na bydgoskim rynku od stycznia, kiedy przejęła obsługę linii "69". Linie "73", "81" oraz 92 obsługuje od sierpnia, kiedy zbankrutował poprzedni przewoźnik konsorcjum Gros-Forbus. Ta ostatnia - w wyniku rozstrzygniętego już przetargu - od 1 stycznia przejdzie pod szyld Miejskich Zakładów Komunikacyjnych.

¬ródło: Gazeta Wyborcza Bydgoszcz
link: http://miasta.gazeta.pl/bydgoszcz/1,355 ... linie.html

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Autobus podwiezie podróżnych do samolotu

Bydgoski port lotniczy kupił trzy nowe autobusy. Już za dwa miesiące będzie dowoził nimi pasażerów z terminalu do samolotów.
W piątek szefowie portu podpiszą umowę z firmą Solaris, która wygrała przetarg na dostarczenie pojazdów. Pierwszy z nich to mniejszy - 20-miejscowy - mikrobus, dwa pozostałe, większe - zmieszczą po 75 i 100 pasażerów.

- Kupujemy je, by ułatwić życie podróżnym - tłumaczy Sylwia Gładkowska, rzecznik portu. - Teraz z terminalu do samolotów muszą chodzić pieszo. Przepisy mówią o obowiązku zapewnienia transportu, gdy do pokonania jest więcej niż 250 metrów, a u nas idzie się nieco ponad 200 metrów.

Nowe pojazdy nie są typowymi autobusami, jakie znamy z ulic Bydgoszczy. Producent zobowiązał się do dostosowania ich do potrzeb lotniska, więc np. drzwi umieszczone zostaną z obu stron pojazdów.

Lotnisko planowało kupno autobusów już w ubiegłym roku, kiedy Polska weszła do strefy Schengen. Urzędnicy twierdzili wówczas, że to konieczne dla pasażerów przesiadających się. Później jednak interpretacja przepisów była korzystniejsza i zwolniono port z tego obowiązku. Zwłaszcza że w Bydgoszczy prawie nikt się nie przesiada, a maszyny zatrzymywały się kilkadziesiąt metrów od terminalu.

Teraz sytuacja się skomplikowała, bo płyta postojowa przy budynku lotniska jest w tak złym stanie technicznym, że nie mogą na nią wjeżdżać ciężkie samoloty. W efekcie duży odcinek pasażerowie muszą pokonać pieszo. Pracownicy portu przyznają, że odbierali sygnały od oburzonych podróżnych.

- Planujemy remont płyty postojowej przy terminalu, ale na razie trudno przewidzieć, kiedy się rozpocznie - mówi Gładkowska. - Obecnie przygotowujemy dokumentację niezbędną do ogłoszenia przetargu na te prace - dodaje.

¬ródło: Gazeta Wyborcza Bydgoszcz
link: http://miasta.gazeta.pl/bydgoszcz/1,355 ... olotu.html

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

PORT LOTNICZY Bydgoszcz :

Dotarły 2 zamówione Solarisy :

http://images38.fotosik.pl/91/09ea519500bfe7d9.jpg

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

MZK Bydgoszcz:

DOSTAWA 6 SZT. AUTOBUSÓW FABRYCZNIE NOWYCH W WERSJI MIEJSKIEJ, Z TEGO
3 SZT. PRZEGUBOWYCH I 3 SZT. JEDNOCZŁONOWYCH


Szacunkowa wartość netto: 5 100 000 PLN
Czas trwania zamówienia lub termin realizacji: 4 miesiące
Dostawa w maksymalnie dwóch terminach

Kryteria:
cena 70%
materiał lub technologia wykonania konstrukcji nadwozia i poszycia 15%
silnik 10%
liczba miejsc siedzących dostępnych z poziomu niskiej podłogi 5%

Ogłoszenie przetargu: 30.04.09
Termin składania ofert: 10.06.09
Otwarcie ofert: 10.06.09, godzina 9:00

Z ciekawszych rzeczy:
-Niska podłoga na całej długości autobusu, bez stopni poprzecznych wewnątrz pojazdu oraz bez stopni we wszystkich drzwiach autobusu.
- Wysokość podłogi na progach drzwi nie może przekraczać 360 mm,
- Minimalna liczba miejsc siedzących dostępnych z poziomu niskiej podłogi – 15,
- Silnik o zapłonie samoczynnym, chłodzony cieczą, o pojemności skokowej do 12.000 cm3, spełniający normę EURO 5,
- Moc silnika min. 250 KW,
- Dwa głośniki zewnętrzne usytuowane po jednym głośniku przy drugich i trzecich drzwiach. Głośniki nie mogą wystawać poza poszycie zewnętrzne autobusu i muszą być wodoodporne.
- Poszycie 17 cm poniżej szyb o szerokości 17 cm RAL 3002 czerwony, poniżej czerwonego RAL 5002 niebieski do samego dołu, Poszycie powyżej czerwonego RAL 9001 biały,
- 4 kamery, zapis minimum 3 doby na dysku min. 80GB

SIWZ : http://www.mzk.bydgoszcz.pl/przetargi/p ... 3_SIWZ.pdf
Nowe barwy MZK Bydgoszcz:

biały:
http://www.adlo.cz/gallery/_dynamicD3/RAL_9001_big.jpg
niebieski:
http://www.wittmann-komet.de/PICS/RAL5002.JPG
czerwony:
http://www.traderline.pl/images/ral/ral3002.jpg

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

MZK idą na zakupy. Będą nowe autobusy

Sześć nowych autobusów planują kupić Miejskie Zakłady Komunikacyjne. Połowa z nich będzie przegubowa, wszystkie mają mieć niską podłogę.

Przewoźnik ogłosił właśnie przetarg na zakup pojazdów. Chce, by jeszcze w tym roku zwycięzca dostarczył do Bydgoszczy trzy autobusy przegubowe i trzy jednoczłonowe.

- Wymienią najstarsze w naszej flocie jelcze, pochodzące z 1996 i 1999 r. Te są w kiepskim stanie, nie gwarantują poziomu obsługi akceptowanego przez pasażerów. Autobusy typu midi, które nie mają niskiej podłogi, zastąpią krótkie wozy - tłumaczy Paweł Czyrny, prezes MZK.

Co ciekawe, począwszy od tego zakupu, MZK będzie zamawiało pojazdy inaczej pomalowane niż dotąd. Nowe autobusy mają mieć barwy Bydgoszczy, podobne do kursujących tramwajów Pesy. W specyfikacji przetargowej przewoźnik bardzo dokładnie zaznaczył, jak kolory mają być rozmieszczone. 17 cm poniżej szyb ma znaleźć się czerwony, poniżej czerwonego aż do dołu niebieski, a powyżej biały.

- Takie barwy mają mieć wszystkie kupowane w przyszłości przez nas autobusy i tramwaje. Dotyczy to również modernizowanych tramwajów. Nie zdecydowaliśmy się jednak na przemalowywanie naszego obecnego taboru, bo to wiązałoby się z ogromnymi kosztami - tłumaczy Czyrny.

Jakie firmy zgłoszą się do przetargu, będzie wiadomo 10 czerwca, kiedy otwarte zostaną koperty. Co ważne, tym razem przewoźnik kupuje autobusy za gotówkę, a nie na raty.

To kolejne zakupy MZK w ostatnich latach. W ubiegłym roku nabyły 14 nowych autobusów, a w dwa lata temu 20. Następne inwestycje będą uzależnione od powodzenia sprzedaży zajezdni autobusowej przy ul. Szajnochy. Ale na razie kilkakrotne próby przeprowadzenia tej transakcji spełzły na niczym, bo nie znalazł się żaden chętny.

¬ródło: Gazeta Wyborcza Bydgoszcz
http://miasta.gazeta.pl/bydgoszcz/1,355 ... obusy.html

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »


Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Chcą nam sprzedać autobusy. MZK któreś kupi

Trzy firmy walczą o kontrakt od Miejskich Zakładów Komunikacyjnych. Bydgoski przewoźnik chce kupić w tym roku sześć nowych autobusów.

Jedną z oferowanych marek jest SolarisSzefowie MZK otworzyli już oferty złożone przez producentów. Do przetargu stanęli: Solaris, Solbus i Evobus. - Zaproponowane ceny są podobne, dlatego teraz będziemy szczegółowo badać złożone dokumenty pod względem formalnym - wyjaśnia Paweł Czyrny, prezes spółki. - Myślę, że pod koniec przyszłego tygodnia ogłosimy wyniki.

Jak podkreśla Czyrny, cena nie jest jedynym kryterium wyboru najlepszej oferty. Pod uwagę będą brane też m.in. parametry silnika oraz materiały i technologia wykonania podwozia.

MZK chce kupić trzy autobusy przegubowe i trzy krótkie o długości 12 m. Wszystkie mają być niskopodłogowe. Co ciekawe, przewoźnik postawił też warunek, by pojazdy miały barwy miasta, czyli elementy białe, czerwone i niebieskie.

Autobusy dwóch z trzech producentów bydgoszczanie doskonale znają. Evobus dostarcza mercedesy, które już są na wyposażeniu MZK, zarówno w wersji przegubowej, jak i standardowej. Długie solarisy jeżdżą natomiast na należącej do Mobilisu linii nr 69, natomiast krótkie na liniach obsługiwanych przez MZK. Solbus to producent autobusów z Solca Kujawskiego, który powoli, ale skutecznie podbija rynek. Produkuje pojazdy miejskie oraz wozy do obsługi rynku międzymiastowego i turystycznego.

Jeśli od wyników przetargu nie będzie odwołań i procedura nie przedłuży się, to pierwsze nowe autobusy wyjadą na bydgoskie ulice w cztery miesiące od chwili podpisania umowy.

¬ródło: Gazeta Wyborcza Bydgoszcz
http://miasta.gazeta.pl/bydgoszcz/1,355 ... _kupi.html

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Jak zwykle kto wygrał w Bydgoszczy : Evobus : czyli nuda ...

Robert Reimus forum BKMKM:

1. Oferta Solbusa została odrzucona, ponieważ SM18 nie ma jeszcze homologacji.

2. Najkorzystniejszą ofertę złożył EvoBus, który mimo, że zaproponował produkt droższy, to jednak zdobył więcej punktów w kategoriach "ilość miejsc siedzących dostępnych z niskiej podłogi w autobusie przegubowym" i "pojemność autobusu przegubowego".

Jeśli nie będzie protestów, to podpisanie umowy ma nastąpić 30.06.09. W takim wypadku autobusy powinny być dostarczone przed końcem października.
Ostatnio zmieniony 2009-06-22, 19:39 przez Marcin_558, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Gminy chcą być bliżej miasta

Wójt Osielska chce, aby do jego gminy kursowały miejskie autobusy z Bydgoszczy. Szuka na ten cel pieniędzy. Białe Błota zamierzają zbudować własny transport publiczny i myślą o zerwaniu z ZDMiKP

Autobusy bydgoskiej komunikacji docierają obecnie tylko do dwóch miejsc położonych poza granicami miasta. Latem linią nr 91 można dojechać do Ostromecka, a przez cały rok wozami nr 92 z ronda Grunwaldzkiego do Murowańca w gminie Białe Błota. Wójt Osielska, najbogatszej z podbydgoskich gmin, chce, aby komunikacja publiczna docierała też na jego teren.

- Mamy dwa priorytety: stworzenie komunikacji wewnątrz gminy na trasie z Jarużyna do Bożenkowa oraz linię autobusową do Bydgoszczy. W projekcie budżetu na przyszły rok zapisaliśmy na ten cel pieniądze - wyjaśnia Wojciech Sypniewski, wójt Osielska.

Jan Siuda, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej przekonuje, że to możliwe, ale Osielsko musi zapłacić. - Wyliczymy koszty funkcjonowania takich autobusów, potencjalne wpływy z biletów. Jedna rozmowa już się odbyła, ale po niej ze strony wójta Osielska nastała cisza - wyjaśnia.

Białe Błota (tam dociera linia 92) zmierzają w innym kierunku. Są coraz mniej zadowolone ze współpracy z Bydgoszczą i poważnie zastanawiają się nad zerwaniem współpracy z ZDMiKP i stworzeniem własnej komunikacji. Wkrótce gmina ma ogłosić przetarg, w którym wyłoni przewoźnika na kilka linii autobusowych z ronda Jagiellonów do Łochowic, Murowańca, Ciela i Zielonki.

- Kilka lat temu prosiliśmy Bydgoszcz o uruchomienie linii do Łochowic, ale wówczas uzyskaliśmy odpowiedź, że nie mają taboru. Teraz miasto chce od nas dodatkowo 400 tys. zł za utrzymanie linii nr 92. Do tej pory koszty jej funkcjonowania pokrywane były z biletów. Ale te są coraz droższe, więc ludzie coraz mniej z niej korzystają - wyjaśnia Jan Jaworski, zastępca wójta Białych Błot.

Ograniczenie funkcjonowania linii podmiejskich to krok wbrew krajowym tendencjom np. z Warszawy do sąsiednich gmin dojeżdża ponad 40 linii autobusowych. Rekordzistą jest prawdopodobnie Kraków, który w ramach transportu publicznego ma niemal 60 linii podmiejskich. Najdłuższa ma 39 km długości.

Jednak zarówno w Warszawie jak i w Krakowie ceny biletów podmiejskich są tańsze niż w Bydgoszczy. W stolicy kraju kosztują 4,2 zł (miejski 2,8 zł), a pod Wawelem tylko 3 zł (miejski 2,5 zł). W Bydgoszczy za przejazd linią nr 91 i 92 trzeba zapłacić aż 4,4 zł. Tańsze są zarówno PKS-y, jak i prywatne busy

- W granicach miasta płaci się jak za przejazd normalnym autobusem, dopiero po przejechaniu granicy cena biletu wzrasta - tłumaczy Michał Pyclik, rzecznik prasowy Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie. - Zasady współpracy z gminami są przejrzyste. Płacą one 30 proc. kosztów funkcjonowania linii na terenie gminy, a reszta pokrywana jest z biletów.

Gazeta Wyborcza Bydgoszcz
http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... iasta.html
A oto zapowiedż otwarcia dwóch gminnych systemów komunikacji miejskiej pod Bydgoszczą :) Otworzą je gmina Białe Błota i Osielsko. Wkrótce przetargi.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

MZK Bydgoszcz:

Dostawa 6 sztuk autobusów przegubowych fabrycznie nowych w wersji miejskiej

Otwarcie ofert: 12.04.2010 - godz. 9:00
Termin realizacji: 5 miesięcy

http://www.mzk.bydgoszcz.pl/przetargi/pliki/026_ogl.pdf

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

z SIWZ:
4. LICZBA MIEJSC SIEDZ¡CYCH DOSTęPNYCH Z POZIOMU NISKIEJ PODŁOGI 3%
Które marki mogą to spełniać?

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Marcin_558 pisze:z SIWZ:
4. LICZBA MIEJSC SIEDZ¡CYCH DOSTęPNYCH Z POZIOMU NISKIEJ PODŁOGI 3%
Które marki mogą to spełniać?
Każdy. To jest zależne tylko i wyłącznie od aranzacji wnętrza. Albo będzie w autobusie przepastna rzeźnia albo mała i większość siedzeń na podestach, bo 3% to strasznie mało.

spooney

Post autor: spooney »

Amalio pisze:Albo będzie w autobusie przepastna rzeźnia albo mała i większość siedzeń na podestach, bo 3% to strasznie mało.

Ej no nie czaicie o co chodzi. Liczba miejsc dostępnych z niskiej podłogi wskazuje tylko jak ważny jest to czynnik przy wyborze autobusu a nie że 3% miejsc z wszystkich ma być na niskiej podłodze...
Np. w autobusie XYZ będzie 6 takich miejsc to dostanie 3%, w ABC będą tylko 4 to dostanie 2%, w EFG nie będzie wcale to otrzyma 0%. I te procenty zsumowane razem z innymi (cena, silnik...) wskażą najlepszą ofertę. Im większa suma procentów tym lepsza oferta producenta autobusu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przetargi”