[Bydgoszcz] Przetargi

Zamówienia publiczne realizowane przez organizatorów transportu publicznego i przewoźników.
spooney

Post autor: spooney »

Solaris czy MAN? Ktora z tych firm dostarczy nam autobusy.
SOLARIS :D

:strzałka: http://www.mzk.bydgoszcz.pl/przetargi/p ... _wynik.pdf

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

spooney pisze:10.04.2013 Wstępne ogłoszenie informacyjne >> http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE ... HTML&src=0

Umowa na 8 lat, części takich jak cz.1 jest w sumie 8, każda ma tyle samo wzkm :)
Krótki opis rodzaju oraz ilości lub wartości dostaw lub usług:
Świadczenie usług przewozowych na liniach autobusowych w ramach sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy.

Części
To zamówienie podzielone jest na części: tak

(...) II.8)Informacje dodatkowe:
Planuje się niniejsze zamówienie udzielić w częściach z których każda stanowić będzie przedmiot odrębnego postępowania. Zamawiający zastrzega sobie możliwość łączenia poszczególnych części w ramach niniejszego przedmiotu zamówienia.

Informacje o częściach zamówienia
Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą:
Część nr: 1
Nazwa: Świadczenie usług przewozowych na liniach autobusowych funkcjonujących w ramach sieci miejskiej komunikacji zbiorowej w Bydgoszczy


1)Krótki opis:
Zamówienie obejmuje wykonywanie usług przewozowych na liniach autobusowych funkcjonujących w ramach sieci miejskiej komunikacji zbiorowej w Bydgoszczy w okresie od 1.1.2014r do 31.12.2021 r.

(...) 3)Wielkość lub zakres:
Kilka linii autobusowych – szacowana liczba wozokilometrów 10.253.054,8.
Poza tym zmieniły się treści wcześniejszych ogłoszeń (brak podanych wzkm):
- stare nr 6 >> nowe nr 10 http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/attachme ... enie10.pdf
- stare nr 7 >> nowe nr 9 http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/attachme ... zenie9.pdf

http://forum.komunikacja.bydgoszcz.pl/p ... 0&start=30
------------------------

New:

Zaczyna się jęczenie związkowców że MZK zabiorom linie:
Częściowa prywatyzacja komunikacji miejskiej może nam zaszkodzić
Nie płacz, kiedy odjadą?

http://www.express.bydgoski.pl/look/art ... IdTag=3790
Pan Arndt czego się boi skoro MZK umie wygrywać przetargi od dawna. Ubiegłoroczne w 100% zgarneli (51/58/73/76, 71, 92), wiec w czym problem. Mam nadzieje że UM Bydgoszcz/ZDMiKP będą niegięte i ogłosi przetargi w takich pakietach.

---------------------
Ratusz chce skończyć z monopolem MZK. Kto będzie nas woził?
Krzysztof Aładowicz

Cały tekst: http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... z2RevOF5dG
---------------------

Nowy post:

PRZETARG NA LINIE 55, 67 i 69:


spooney pisze:Zakładam temat bo z SB zniknie szybko a będzie zapewne o czym dyskutować :)
Ogłoszenie o zamówieniu na wykonanie usługi pn.:
„Świadczenie usług przewozowych na liniach autobusowych nr 55, 67 i 69 w Bydgoszczy.”

http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/index.ph ... bydgoszczy
Termin składania ofert upływa w dniu 11.12.2013r o godz. 11:45.
Termin otwarcia ofert: w dniu 11.12.2013r o godz. 12:00.

Ogłoszenie >> http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/attachme ... wieniu.pdf
(...) II.1.5) Krótki opis zamówienia lub zakupu :
Przedmiotem zamówienia jest odpłatne wykonywanie przez Wykonawcę usług przewozowych, na liniach autobusowych o numerach 55, 67 i 69 według dostarczonych przez Zamawiającego rozkładów jazdy, stanowiących załącznik do SIWZ (załącznik nr 1 do wzoru umowy). Szczegółowe parametry linii, określające relacje, długości linii oraz liczbę i rodzaj wymaganego taboru, z uwzględnieniem czasowego zróżnicowania potrzeb przewozowych oraz dzienną ilość wozokilometrów przedstawione są w SIWZ (załącznik nr 2 do wzoru umowy).

Wykonawca w celu realizacji rozkładów jazdy zobowiązany jest do wykonywania usług autobusami w ilości 21 sztuk autobusów długich przegubowych (wozy liniowe w ruchu) i 12 krótkich (wozy liniowe w ruchu) z zastrzeżeniem pkt. 2. Wykonawca musi również zapewnić tabor rezerwowy o parametrach tożsamych z parametrami wymienionymi w pkt. 1 i 2 w liczbie zapewniającej ciągłość świadczenia usług przewozowych w przypadkach nagłych (np. awaria, zdarzenie drogowe, konieczność czasowego wycofania autobusu z uwagi na konieczność obsługi technicznej itp.).

1. Wykonawca jest zobowiązany do świadczenia usług stanowiących przedmiot niniejszego zamówienia 21 autobusami (wozy liniowe w ruchu) i autobusami rezerwowymi w wersji miejskiej, spełniającymi następujące wymogi:
- każdy z autobusów wyprodukowany po III kwartale roku 2013;
- każdy z autobusów fabrycznie nowy;
- każdy autobus niskopodłogowy (brak stopnia w drugich drzwiach autobusu);
- pojemność nominalna (miejsca siedzące + stojące) i długość autobusów: długie przegubowe – pojemność nominalna min. 140 miejsc (w tym min. 40 miejsc siedzących dla pasażerów), długość autobusu min. 17,5m, liczba drzwi przeznaczonych dla wsiadania i wysiadania pasażerów otwieranych automatycznie ze stanowiska kierowcy, po prawej stronie autobusu: autobus długi przegubowy – min. 4 (w układzie 2-2-2-2 lub 1-2-2-2 – wszystkie drzwi dwuskrzydłowe o szerokości nie mniejszej niż 1200mm) posiadają wyposażenie, oznakowanie i urządzenia kasujące określone szczegółowo w załączniku nr 4 do wzoru.

2. Wykonawca jest zobowiązany świadczyć usługi stanowiące przedmiot niniejszego zamówienia również 12 autobusami (wozy liniowe w ruchu) i autobusami rezerwowymi w wersji miejskiej, spełniającymi następujące wymogi:
- każdy z autobusów wyprodukowany po III kwartale roku 2013;
- każdy z autobusów fabrycznie nowy;
- każdy autobus niskopodłogowy (brak stopnia w drugich drzwiach autobusu);
- pojemność nominalna (miejsca siedzące + stojące) i długość autobusów: krótkie – pojemność nominalna min. 95 miejsc (w tym min. 25 miejsc siedzących dla pasażerów), długość min. 11,5,m, liczba drzwi przeznaczonych dla wsiadania i wysiadania pasażerów otwieranych automatycznie ze stanowiska kierowcy, po prawej stronie autobusu: autobus krótki – min. 3.(w układzie 1-2-2 lub 2-2-2 - wszystkie drzwi dwuskrzydłowe o szerokości nie mniejszej niż 1200mm), posiadają wyposażenie, oznakowanie i urządzenia kasujące określone szczegółowo w załączniku nr 4 do wzoru umowy.

przy czym są to parametry minimum, przez co Zamawiający rozumie możliwość dysponowania do ruchu przez Wykonawcę w miejsce autobusów krótkich autobusów długich (przegubowych), z tym, że w takim przypadku zapłata za wykonane kursy taborem długim (przegubowym) uiszczona będzie wg ceny obowiązującej za wozokilometr wykonany taborem krótkim.

(...) Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia, wyrażony w wozokilometrach, wynikający z realizacji rozkładów jazdy
na wymienionych wyżej liniach autobusowych wynosi ogółem 23 296 461,9 wzkm, w tym:
- w okresie od 01.09.2014 do 31.12.2014 941 911,3 wzkm
- w okresie od 01.01.2015 do 31.12.2015 2 796 227,7 wzkm
- w okresie od 01.01.2016 do 31.12.2016 2 797 667,3 wzkm
- w okresie od 01.01.2017 do 31.12.2017 2 788 659,1 wzkm
- w okresie od 01.01.2018 do 31.12.2018 2 790 936,9 wzkm
- w okresie od 01.01.2019 do 31.12.2019 2 788 411,6 wzkm
- w okresie od 01.01.2020 do 31.12.2020 2 804 755,5 wzkm
- w okresie od 01.01.2021 do 31.12.2021 2 796 227,7 wzkm
- w okresie od 01.01.2022 do 31.12.2022 2 791 664,8 wzkm

http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/attachme ... wieniu.pdf

info z: http://forum.komunikacja.bydgoszcz.pl/v ... cd8#p59955

-----------------------------------------------

PRZETARG 55, 67 i 69: Pytania i odpowiedzi:

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

MZK idzie na zakupy i zamawia pod kątem wszystkim znanego pakietu poprzez umowę ramową do 23 przegubów i 13 solówek. klik

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Przetarg MZK Bydgoszcz na 23 MEGA, 13 MAXI:
Kto pyta?

spooney

Post autor: spooney »

Jack the Ripper pisze:MZK idzie na zakupy i zamawia pod kątem wszystkim znanego pakietu poprzez umowę ramową do 23 przegubów i 13 solówek. klik
Zgłosiło się dwóch producentów:
1) EVOBUS
- autobus przegubowy 1,582 mln brutto
- autobus krótki 1,166 mln brutto

2) SOLARIS
- autobus przegubowy 1,526 mln brutto
- autobus krótki 1,146 mln brutto.
------------------------------------------------------------------------------------


[ Dodano: 2014-01-13, 13:05 ]
Zgłoszenia do przetargu na obsługę linii 55, 67, 69 (ceny brutto za wzkm) :D

1) ARRIVA
- 18m 8,42zł
- 12m 7,34zł

2) MOBILIS
- 18m 8,28zł
- 12m 6,97zł

3) PKS
- 18m 9,18zł
- 12m 7,65zł

4) KDD TRANS
- 18m 7,40zł
- 12m 6,90zł

5) MZK
- 18m 8,04zł
- 12m 6,97zł

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

No to witamy KDD z Solbusami w Bydgoszczy :)

spooney

Post autor: spooney »

O ile nie odpadną za jakieś błędy w ofercie to owszem :mruga:
W razie co na drugim miejscu jest MZK z Solarisami :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A czy KDD - o ile by z tą firmą podpisano kontrakt - wprowadziłby również SM18 do Bydgoszczy czy tylko SM12 ? ;)

spooney

Post autor: spooney »

Byłem osobiście na otwarciu ofert i niestety ani słowa o taborze nie powiedziano.
Sam przewoźnik (KDD) i producent (Solbus) jakoś też nie chcą nic zdradzić na ten temat - ani na tak ani na nie - mimo że prasa namiętnie ich ciągnie za język :P
Więc tak naprawdę tabor to wielka niewiadoma, można snuć domysły póki co :D
(...)

Prawdopodobnie będą to Solbusy z Solca Kujawskiego, bo KDD blisko współpracuje z tym producentem. - Bardzo chcielibyśmy, aby nasze autobusy pojawiły się w końcu w Bydgoszczy. To byłoby i dla nas, i dla mieszkańców idealne rozwiązanie, bo bydgoszczanie stanowią dużą część naszej załogi - nie ukrywa Michał Śliżak, szef marketingu Solbusa.

(...)

- Jeśli takie pojazdy zamówi firma KDD, to w Bydgoszczy postawimy najpierw cysternę z pompą do toczenia LNG. A docelowo pewnie zdecydujemy się na zbudowanie stałej stacji gazu, w której tankowane byłyby autobusy - wyjaśnia Śliżak.

(...)

:strzałka: http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... a_gaz.html

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: [Bydgoszcz] Przetargi

Post autor: Marcin_558 »

Przetarg na linie 55, 67 i 69:
tom13:

W ramach uzupełnienia informacji w sprawie przetargu na obsługę linii 55, 67, 69. KDD Trans wskazał jako podwykonawcę na lini 55 PKS ¯ary. PKS jest również dawcą doświadczenia.

http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 9&page=179
Przetarg wygrała firma KDD Trans/PKS Żary.

spooney

Re: [Bydgoszcz] Przetargi

Post autor: spooney »

Marcin_558 pisze:Przetarg wygrała firma KDD Trans/PKS Żary.
Od wyników przetargu odwołały się MZK Bydgoszcz :D

Jutro w KIO na wokandzie :D
W środę Krajowa Izba Odwoławcza rozpatrzy odwołanie MZK

Gazeta Wyborcza
:strzałka: http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... lanie.html

spooney

Re: [Bydgoszcz] Przetargi

Post autor: spooney »

Przetarg na 55, 67, 69 :)
Krajowa Izba Odwoławcza oddaliła skargę Miejskich Zakładów Komunikacyjnych na wyniki przetargu dotyczącego obsługi linii autobusowych nr 55, 67 i 69. Miejski przewoźnik dowodził przed Izbą, że wybór firmy KDD Trans odbył się z naruszeniem przepisów o zamówieniach publicznych. Ale KIO w czasie środowego posiedzenia nie przyjęła tych argumentów. (...)

Gazeta Wyborcza
http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... przed.html
"Duży pakiet" :)
Ogłoszenie o zamiarze przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia
Dotyczy wyboru operatora publicznego transportu zbiorowego na liniach autobusowych w Bydgoszczy


http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/attachme ... r%2012.pdf
Usługi przewozowe na liniach autobusowych funkcjonujących w ramach sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy.

Planowana data rozpoczęcia procedury udzielania zamówienia
2.3.2015

http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE ... HTML&src=0

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: [Bydgoszcz] Przetargi

Post autor: Marcin_558 »

MZK Bydgoszcz ogłosiła przetarg na 18 sztuk nowych autobusów:

http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE ... HTML&src=0

new:
Pytania i odpowiedzi:

http://www.mzk.bydgoszcz.pl/przetargi/pliki/060_odp.pdf

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Bydgoszcz] Przetargi

Post autor: J-31 »

Ciekawy jestem którą ofertę wybierze MZK tym razem. Szczególnie, że mają właśnie nowego gracza - Lider Trading z Solbusem SM18. Ciekawe, czy Solbus załapie się na ten przetarg ? ;)

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Re: [Bydgoszcz] Przetargi

Post autor: Jack the Ripper »

Łapie się jak najbardziej. Dokładnie od wczoraj z palcem w 4 literach.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: [Bydgoszcz] Przetargi

Post autor: Marcin_558 »

Kto rozszyfruje kto zadawał pytania? Jest może ktoś nowy? MAN, Scania?

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Re: [Bydgoszcz] Przetargi

Post autor: Jack the Ripper »

Wykaż się.

Przypominam o obowiązujących w dyskusji zasadach zapisanych w punktach regulaminu: 5a), 5l), 5f) //Kędzior

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: [Bydgoszcz] Przetargi

Post autor: Marcin_558 »

Przetarg na 18 fabrycznie nowych autobusów dla MZK Bydgoszcz wygrał Solaris Bus & Coach.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: [Bydgoszcz] Przetargi

Post autor: Marcin_558 »

No to Bydgoszcz zamawia swoje autobusy :)
Bydgoszcz zamawia 27 autobusów

Miejskie Zakłady Komunikacyjne w Bydgoszczy ogłosiły dzisiaj przetarg na zakup 27 szt. autobusów fabrycznie nowych, zasilanych olejem napędowym, z czego: 4 szt. w wersji przegubowej z rocznika 2015;3 szt. w wersji przegubowej z rocznika 2016;16 szt. jednoczłonowych standardowych z rocznika 2015 oraz 4 szt. jednoczłonowych standardowych z rocznika 2016. Wszystkie mają spełniać aktualnie obawiającą normę emisji spalin i hałasu, czyli Euro 6. Wymagany termin realizacji zamówienia jest dość skomplikowany. I tak pierwsza dostawa obejmująca 2 szt. autobusów przegubowych (rok produkcji 2015) i 2 szt. autobusów jednoczłonowych (rok produkcji 2015) oraz urządzenia diagnostyczne ma planowo zostać zrealizowana w terminie 140 dni od zawarcia umowy lub do 26 sierpnia 2015r. w przypadku, gdy taki termin zostanie zadeklarowany przez wykonawcę. Druga dostawa składająca się z 2 szt. autobusów przegubowych (rok produkcji 2015) ma pojawić się w Bydgoszczy w terminie od 18 listopada do 25 listopada 2015r., trzecia (14 szt. autobusów jednoczłonowych z 2015) od 3 grudnia do 15 grudnia 2015r., a czwarta (3 szt. przegubowców z 2016 r. i 4 szt. „solówek”z 2016 r.) w terminie do 25 stycznia 2016 roku.Najnowsze pojazdy zgodnie z nowymi standardami komunikacji miejskiej w Bydgoszczy wyposażone będą m.in. w klimatyzację całopojazdową oraz bezprzewodowy Internet. Pojazdy będą kursować na liniach, które MZK obsługują na podstawie umowy powierzenia przez miasto. Wszystkie mają mieć niską podłogę, czytelną informację pasażerską, system zapowiedzi głosowych oraz silniki spełniające aktualny standard emisji spalin Euro 6. Poza tym wnętrze pojazdów będzie monitorowane. –„Konsekwentnie realizujemy cel, jaki postawiliśmy sobie w planie zrównoważonego transportu. Komunikacja miejska ma oferować usługi na możliwie wysokim poziomie. Chodzi zarówno o udogodnienia dla osób niepełnosprawnych jak i wysoki komfort podróży.Staramy się jednocześnie utrzymywać ceny biletów na zrównoważanym poziomie. Warto dodać, że w tym roku otrzymamy 12 nowoczesnych tramwajów zakupionych w zakładach PESA”- podkreślił Rafał Bruski, prezydent Bydgoszczy. I co ważne - to nie koniec tegorocznych taborowych wzmocnień w mieście nad Brdą. Jeśli MZK wygra przygotowywany przez miasto przetarg na obsługę pakietu linii nr 51, 58 i 76, skala zamówienia będzie większa. Wówczas w grę wchodzić zakup kolejnych aż 41 szt. nowoczesnych autobusów. W tym wypadku oznaczałoby to kompletną modernizację floty MZK, która stałaby się jedną z najnowocześniejszych w skali całego kraju. Aktualnie po Bydgoszczy jeździ 178 autobusów należących do samorządowego przewoźnika. Aż jedna trzecia z nich to wysłużone, kupione na przełomie wieków pojazdy marki Volvo (B10MA, B10BLE i B10L), z których każdy ma już ponad milion kilometrów przebiegu. –„Sukcesywnie wycofujemy stary tabor i zastępujemy go nowym. Pozbyliśmy się już starych Jelczy i niektórych Volvo. Teraz szykujemy się do kolejnych przetargów”–powiedział lokalnej prasie Paweł Czyrny, prezes MZK. Warto też pamiętać, że po wybudowaniu linii tramwajowej do Fordonu w 2015 r., bydgoska firma wycofa około 30 kolejnych starych autobusów, które nie będą już potrzebny do obsługi komunikacyjnych linii na tym kierunku. I w ten sposób z eksploatacji znikną wszystkie najstarsze pojazdy MZK, a pojawią się konstrukcje kilkuletnie, świetnie wyposażone i niskopodłogowe.

Wróćmy do aktualnego zamówienia na 27 pojazdów. O tym kto dostarczy te autobusy dla MZK Bydgoszcz dowiemy się najwcześniej 15 maja br., kiedy zaplanowano otwarcie ofert. Przewoźnik wybierze najkorzystniejszą ofertę według następujących kryteriów: - najniższa cena z wagą aż 80%, - materiał lub technologia wykonania konstrukcji nadwozia i poszycia –waga 16%. Do tego dochodzi pojemność silników z wagą - 2% [rozbitą pomiędzy pojazdy jednoczłonowe (1%) i dwuczłonowe (1%)], liczba miejsc siedzących dostępnych z poziomu niskiej podłogi (1%) oraz dostawa 4 szt. autobusów do dnia 26.08.2015 r. Pierwszy rzut oka podpowiada, że o wszystkim może zadecydować „technika”, czyli materiał lub technologia wykonania konstrukcji nadwozia i poszycia. Po bliższym przyjrzeniu okazuje się jednak, że MZK premiuje tutaj standardowe rozwiązania: autobusy mają mieć konstrukcję ze stali nierdzewnej, aluminium lub ze stali o podwyższonej wytrzymałości zabezpieczone antykorozyjnie metodą kataforezy zanurzeniowej. Takie wymagania spełniają prawie wszyscy producenci autobusów obecni na polskim rynku, dlatego o ostatecznego rozstrzygnięciu zadecydują inne czynniki. Ich z kolei warto poszukać w cząstkowych kryteriach takich jak:
-dostępność miejsc z niskiej podłogi (w autobusie przegubowym powyżej 18 takich miejsc mamy za to maks. 0,5 pkt, a w autobusie standardowym –tą samą wartość zyskamy powyżej 10 miejsc)
- termin dostawy 2 szt. autobusów przegubowych i 2 szt. autobusów jednoczłonowych do dnia 26.08.2015 r., za co można otrzymać 1 pkt.
- pojemności silników powyżej 9 l w pojazdach 12-metrowych (1 pkt) i powyżej 10 l w pojazdach przegubowych (1 pkt).

Generalnie największymi faworytami w wyścigu o ten kontrakt wydają się być dwie marki: Solaris i Mercedes-Benz, które w ostatnim wygrywały przetargi ogłaszane przez MZK na nowy tabor. Przedstawione powyżej kryteria dt. terminu dostawy, dostępności siedzeń z niskiej podłogi i pojemności silnika dają więcej szans producentowi z Bolechowa, który pamiętajmy, może zaoferować tutaj Nowe Urbino z rewelacyjnym wskaźnikiem miejsc bez żadnych podestów. Dodatkowo spółka EvoBus Polska będzie musiała uporać się z jeszcze jednym wyzwaniem. MZK wymaga identycznych silników (podobnie zresztą jak i skrzyń biegów oraz osi) w pojazdach jednoczłonowych oraz dwuczłonowych. Już we Wrocławiu niemiecki producent miał z tym problem i ostatecznie nie wystartował w przetargu na dzierżawę ponad 60. autobusów dla MPK. Potem na IAA 2014 Mercedes-Benz pokazał model Citaro G z mniejszym silnikiem OM 936, co rozwiązuje ten problem, ale taka unifikacja możliwa jest tylko w topowym modelu Citaro, a nie w ekonomicznym Conecto LF. Tutaj mamy cały czas dwie jednostki napędowe - OM 936 (Conecto LF) i OM 470 (Conecto LF G). Jak Mercedes-Benz rozwiąże ten problem i czy ponowienie zmierzy się z Solarisem w Bydgoszczy? O tym przekonamy się w połowie maja. Dodajmy tylko na koniec, że w ostatnich trzech „pojedynkach”to Solaris był górą, dostarczając w latach 2012-2015 do MZK łącznie 47 pojazdów (2 szt. Urbino 8,6, 27 Urbino 12 i 18 szt. Urbino 18). Z kolei Mercedes-Benz miał w Bydgoszczy swoje „pięć minut”w latach 2005-2009, kiedy kujawski przewoźnik odebrał aż 85 „gwiazd”(2 szt. Citaro, 9 szt. Conecto LF, 21 szt. Citaro G, 21 szt. Conecto LF G i 32 szt. Conecto G). Teraz Solaris ma szansę zbliżyć się do tego poziomu.

http://www.infobus.pl/text.php?from=main&id=70357
SIWZ: http://www.mzk.bydgoszcz.pl/przetargi/w ... hp?id=1473

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Bydgoszcz] Przetargi

Post autor: J-31 »

Oni chcą już w sierpniu dostać pierwsze nowe autobusy i urządzenia diagnostyczne ? No, to chyba tylko Sol... yyy taki jeden producent w Wielkopolski ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przetargi”