[Kraków] Przetargi MPK

Zamówienia publiczne realizowane przez organizatorów transportu publicznego i przewoźników.
BF201

Post autor: BF201 »

Coffee pisze:Tylko zauważ jedno małe "ale" :mruga: To nie Jelcz gubił silniki :diabeł:
No nie Jelcz tylko MAN i Neoplan z rodziną ;-)

Poza tym lepsza pękająca kołyska silnika niż wpadajace do środka zawieszenie (co było domeną zarówno M120 jak i M121/181), zresztą zawieszenie przy naszych drogach powinno być dużo mocniejsze i dużo łatwiej się domyśleć, że dostanie w naszych warunkach po poduszkach. Pękanie konstrukcji pod silnikiem to też w głónej mierze wina naszych dróg.

Można się przepychać, ale na argumenty. Autobus może mieć albo zryty projekt (dobór elementów), albo montaż (tych elementów).

Same elementy od dłuższego czasu do większości marek produkują ci sami wytwórcy. Fakt, zdarzają się na przykład własne osie czy skrzynie biegów, ale ostatnimi czasy bardzo rzadko, bo nie a to ekonomicznego uzasadnienia.

Problem Jelcza to jego konstrukcja, komuś brakło jaj, by zrobić nowoczesny projekt.

Problem Solarisa to nierównomierny montaż, uzależniony od adresata.

Dla mnie ostatnim dobrym autobusem w Krakowie było CN113CLL i uważam je za pojazdy wystarczajace do obsługi linii miejskich (częściowy LF, wytrzymałość, jakośc wykonania). Największy błąd Scanii z mojego punktu widzenia to odejście od tego modelu na rzecz Omni City, niemniejjednak nie ma co rozpatrywać polityki koncerny przez pryzmat Polski i jej dziur w drogach.

Solarisa znam niemal z każdej strony, jego wady, zalety, choroby. Nadal uważam, że ma najbardziej adekwatny stosunek wartości produktu do ceny tego produktu. Nie czyni mnie to jednak jego fanem.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

Jak w następnych przetargach wygra MB i będzie też tak miał umiejscowione przyciski to też będziesz wtedy płakał na wszystkich forach komunikacyjnych jakie istnieją ze Mercedes jest do bani bo do przycisków nie dosięgasz??
Już przy poprzednich przetargach MPK chciało wprowadzić taki układ, ale zmieniono SIWZ (nie wykluczam, iż nawet pod Mercedesa, a wykluczenie z przetargu na obsługę linii było tylko pretekstem). Ale zanim jeszcze w ogóle SIWZ zmieniono, to EvoBus zadał pytanie czy dopuszcza aktualny układ przycisków, jaki jest w Mercedesach, na co MPK się zgodziło.
Darian pisze: a nie na wydumane urojenia,
Rozumiem, wszystkie usterki są wydumanymi urojeniami (nawet te, które potwierdził BF201)? Mam nadzieję, iż jakiś mechanik, albo obsługa klienta w serwisie też Ci tak powie, jak pojedziesz serwisować własny samochód. :rotfl:

A żeby pokazać, że nie są to moje urojenia:
http://fotozajezdnia.pl/details.php?ima ... ode=search Dało się? Dało. Tylko jak coś jest dobre, to trzeba to spierniczyć...
BF201 pisze:dobrym autobusem w Krakowie było CN113CLL
Fakt. Po dziś dzień jeżdżą i raczej większych problemów z nimi niema. Ale niestety swoje lata mają, a MPK chce obniżyć średnią wieku.
BF201 pisze:Największy błąd Scanii z mojego punktu widzenia to odejście od tego modelu na rzecz Omni City,
Tu się zgodzę. Z resztą widać to po ilostanie OmniCity w Krakowie (i wyniku ostatnich przetargów).
BF201 pisze:Niemniej jednak nie ma co rozpatrywać polityki koncerny przez pryzmat Polski i jej dziur w drogach.
Rozumiem: Scania, Volvo, Mercedes, MAN (choć te ostatnie pokazały, że da się zrobić dobre autobusy na polskie drogi)...
Tylko powiedz mi dlaczego, skoro Solaris to polska firma i tu ma główny rynek zbytu nie może tego wziąć pod uwagę?
Darian pisze:kompleks niższości to cie w jakimś sensie może usprawiedliwiać.
Raczej nie... Doskonałości nikt nie jest wstanie osiągnąć (nawet jakby chciał i coś zrobił by było lesze, nie jest to doskonałe), bo zawsze się znajdzie coś, co w tym przeszkodzi. Ale niektórzy popełniają radykalne błędy, mają tego świadomość, a nic z tym nie robią (ewentualnie robią, by bło jeszcze gorzej)...
Ostatnio zmieniony 2011-10-08, 14:02 przez Coffee, łącznie zmieniany 4 razy.

BF201

Post autor: BF201 »

Jedna uwaga - SIWZ a nie SIWS.

Zaprezentowano taki a nie inny układ, bo ktoś uznał że jest OK, według mnie przy drzwiach kasowników w ogóle być nie powinno, powinny być na pewno jaknajbliżej automatu i w miejscach, gdzie można się swobodnie dostać po wejściu, niekoniecznie w samym wejściu.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

Jedna uwaga - SIWZ a nie SIWS.
A przepraszam, poprawione. Pisanie na szybko szkodzi :P
BF201 pisze:Zaprezentowano taki a nie inny układ, bo ktoś uznał że jest OK,
Tylko kto to uznał? Nie brał pod uwagę, że przyciskiem inwalidy nie otworzy drzwi, a raczej inwalida czy osoba niższa nie wstanie i nie przyciśnie sobie przycisku. I nie było to na poziomie planowania SIWZ w przedsiębiorstwie, tylko planowania wnętrza w fabryce.
A jak już wcześniej pokazałem, dało się zrobić dobrze?! Dało! To po co to psuto?
BF201 pisze:według mnie przy drzwiach kasowników w ogóle być nie powinno, powinny być na pewno jaknajbliżej automatu i w miejscach, gdzie można się swobodnie dostać po wejściu, niekoniecznie w samym wejściu.
Zgadzam się, dlatego bardzo podoba mi się układ wnętrza z Warszawy.

BF201

Post autor: BF201 »

Coffee pisze:że przyciskiem inwalidy nie otworzy drzwi, a raczej inwalida czy osoba niższa nie wstanie i nie przyciśnie sobie przycisku.
A obok automatu i oparcia do wózków nie ma przypadkiem dodatkowych guzików do otwierania drzwi?

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

A obok automatu i oparcia do wózków nie ma przypadkiem dodatkowych guzików do otwierania drzwi?
Nie. Tam jest tylko przycisk inwalidy (taki, jak w Mercedesach), ale on drzwi nie otwiera.

BF201

Post autor: BF201 »

Z galerii Michała Wojtaszka:

https://lh3.googleusercontent.com/-H3LN ... /foto7.jpg

Inwalidka jest żółta, pod poręczą.

Czym wg. Ciebie jest więc czerwony krążek świecący na zielono?

Darian

Post autor: Darian »

Coffee pisze: Rozumiem, wszystkie usterki są wydumanymi urojeniami (nawet te, które potwierdził BF201)? Mam nadzieję, iż jakiś mechanik, albo obsługa klienta w serwisie też Ci tak powie, jak pojedziesz serwisować własny samochód. :rotfl:

Przepraszam bardzo ale ja sobie nie przypominam żebym z tobą rozmawiał o usterkach, mowa jest cały czas o źle umiejscowionych przyciskach( według siebie); więc dlaczego schodzisz z tematu??
Coffee pisze:A żeby pokazać, że nie są to moje urojenia:
http://fotozajezdnia.pl/details.php?ima ... ode=search Dało się? Dało. Tylko jak coś jest dobre, to trzeba to spierniczyć...

Ja się dziwię czemu w tym przypadku nie płaczesz ze kasowniki są za wysoko i dzieci oraz osoby o niskim wzroście mogą mieć problemy ze skasowaniem biletu bo te kasowniki są mniej więcej na takiej samej wysokości co przyciski w nowych solarkach.

ppln

Post autor: ppln »

W II drzwiach rozwiązanie jest banalnie proste - wystarczy przenieść jeden kasownik (prawy) na poręcz przy automacie. A w ogóle to po cholerę 2 kasowniki przy drzwiach (co by dawało 7 na przegubowca)?

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

BF201 pisze:Czym wg. Ciebie jest więc czerwony krążek świecący na zielono?
A to nie jest "Stop"? Nim też się przecież drzwi nie otwierało (a one zazwyczaj były w czerwonej obudowie).
Darian pisze:biletu bo te kasowniki są mniej więcej na takiej samej wysokości co przyciski w nowych solarkach.
Dziurka kasownika, jest dużo niżej, niż przycisk, mało tego żadna duża powierzchnia (obudowa kasownika) go nie zasłania.
ppln pisze:W II drzwiach rozwiązanie jest banalnie proste - wystarczy przenieść jeden kasownik (prawy) na poręcz przy automacie. A w ogóle to po cholerę 2 kasowniki przy drzwiach (co by dawało 7 na przegubowca)?
To był wymysł ZIKiT-u (bardzo nie trafiony). Pierwszy raz taki układ zastosowano w Mobilisowych Urbino 18. Miało to niby polepszyć dostęp do kasowników. Ale efektem tego zamiast polepszenia ich widoczności, to pogorszyła się przepustowość przejść przy drzwiach w tych pojazdach.

BF201

Post autor: BF201 »

Coffee pisze:
BF201 pisze:Czym wg. Ciebie jest więc czerwony krążek świecący na zielono?
A to nie jest "Stop"? Nim też się przecież drzwi nie otwierało (a one zazwyczaj były w czerwonej obudowie).
Załącznik nr 2 do SIWZ FZ-281-162/10 pisze:Drzwi przeznaczone dla pasażerów niepełnosprawnych muszą być wyposażone w dodatkowe przyciski, wewnątrz i na zewnątrz , wyróżniające się kształtem i kolorem, przeznaczone do otwierania drzwi z równoczesną sygnalizacją dla kierowcy, że drzwi są otwierane dla potrzeb osoby niepełnosprawnej.
Przyciski przeznaczone dla osób niepełnosprawnych wewnątrz pojazdu muszą się znajdować w obszarze przeznaczonym dla osób niepełnosprawnych.
Użycie przycisków dla osób niepełnosprawnych nie może powodować samoczynnego zamykania drzwi poza przypadkiem ich zamknięcia przez kierowcę.

Czyli któryś z nich MUSI drzwi otwierać.

Darian

Post autor: Darian »

Coffee pisze:
Dziurka kasownika, jest dużo niżej, niż przycisk, mało tego żadna duża powierzchnia (obudowa kasownika) go nie zasłania.
Kilka centymetrów, dosłownie przepaść a powierzchnia kasownika taka duża że aż trzy stojące miejsca zajmuje.
To mam pomysł, poproś MPK żeby drabiny przy poręczach zamontowali bo masz problemy ze skasowaniem biletów a jak się ładnie uśmiechniesz to może nawet windę zamontują.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

BF201 pisze:wyróżniające się kształtem i kolorem,
Kształtem tak, ale kolorem już nie...
Czyli któryś z nich MUSI drzwi otwierać.
Nie wiem czy któryś jeździ dziś, bo poszedłbym i to sprawdził. "Stop" w tych wozach też jest czerwony (a skoro znikł "stop" z poręczy tej przy desce, to prawdopodobnie wylądował tam) poza tym drugi przycisk, który się różni i barwą, i kształtem (czerwony, kwadratowy), jest na wysokości 2 rzędu siedzeń... A tam raczej też inwalida nie wjedzie na wózku. Do tego brakuje tych przycisków (okrągłych) przy siedzeniach dostępnych z niskiej podłogi za przegubem.

BF201

Post autor: BF201 »

Coffee pisze: Nie wiem czy któryś jeździ dziś, bo poszedłbym i to sprawdził. "Stop" w tych wozach też jest czerwony (a skoro znikł "stop" z poręczy tej przy desce, to prawdopodobnie wylądował tam) poza tym drugi przycisk, który się różni i barwą, i kształtem (czerwony, kwadratowy), jest na wysokości 2 rzędu siedzeń... A tam raczej też inwalida nie wjedzie na wózku. Do tego brakuje tych przycisków (okrągłych) przy siedzeniach dostępnych z niskiej podłogi za przegubem.

Mówię o czerwonym, okrągłym, w kącie okna, z zielonymi LEDami, taki sam jest za automatem biletowym, też na oknie. Jeśli to są STOPki (n.ż) to żółta inwalidka ma funkcję otwierania drzwi, a że ma być na desce info, która strefa inwalidzka wymaga pomocy, prawdopodobnie uruchamia właśnie te drzwi z blokowaniem czasówki/fotokomórek, jeśliby takie założyć.

Zgodnie z zacytowanym punktem któryś z tych przycisków, dostępnych ze strefy inwalidzkiej ma otwierać drzwi, nie ma więc mowy o czerwonym na poręczy prawego nadkola, bo to typowa stopka.

3 drzwi i rzeźnia nie są traktowane jako strefa inwalidzka, zauważ, że na zewnątrz dodatkowego przycisku również nie ma.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

Najlepiej był było to sprawdzić. Może jeszcze dziś mi się uda. Z drugiej strony znów czy nie są za daleko (wózkiem też blisko nie podjedziesz, bo ogranicza go choćby decha), ale tak jak mówię, trzeba to sprawdzić, bo możesz mieć rację. W tedy argument inwalidy odpada, ale pozostaje osób niższych i przypadku tłoku.

[ Dodano: 10 Paź 2011 21:51 ]
Przejechałem się dziś i... Miałem racje! To jest zwykły przycisk "Stop",Obrazek
który nic nie robi, poza wydaniem dokuczliwego dźwięku w kabinie kierowcy, na pulpicie po wciśnięciu tego przycisku niema żadnej informacji o inwalidzie, a już na pewno nie otwiera on drzwi. Tak więc wracamy do argumentu niepełnosprawnych.
Oczywiście Solaris mnie nie zawiódł... Wóz (#PR743) jest 2 dni na naszych drogach i już o sobie (i to dość głośno) daje znać stelaż na automat, drzwi do kabiny i szyby na wysokości rzeźni (drgają i trzeszczą, jakby miały zaraz wypaść)...

Teraz trochę o informacji pasażerskiej:
Jeżeli się wsiądzie do przodu, elegancko zobaczymy elektroniczną choinkę w postaci Minigolfa, Obrazek oraz usłyszymy dość dobrze stonowaną (o dziwo ze skorygowanymi odległościami) zapowiedź głosową. Wsiadając lub przechodząc do tyłu, znajdziemy się w strefie pustyni bezinformacyjnej. Jedynie czego się dowiemy, to jakie reklamy lecą w BUS TV oraz jaki jest następny przystanek. Niema ani przewijającej się listy przystanków, ani nawet numeru linii... Obrazek
Z tyłu pojazdu również nie usłyszymy zapowiedz głosowych, gdyż... Zagłusza je silnik!

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Jakby ktoś chciał wiedzieć, jak będzie wyglądać krakowskie 405NKr ;)
http://img802.imageshack.us/img802/7518 ... 22def7.png

EDIT: Link podmieniony.
Ostatnio zmieniony 2011-12-12, 23:12 przez Przemek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Wojtek-MKM
Posty: 574
Rejestracja: 2010-08-06, 13:41
Lokalizacja: Kraków Czyżyny

Post autor: Wojtek-MKM »

Link (przynajmniej u mnie) nie działa...

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

Wojtek-MKM pisze:Link (przynajmniej u mnie) nie działa...
Ctrl+c, Ctrl+v.

A'propos wozu: Paszkwil... Spodziewałem się, że będzie wyglądał, jak 205WrAs.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Jezu ale to brzydkie...

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Coffee pisze:A'propos wozu: Paszkwil... Spodziewałem się, że będzie wyglądał, jak 205WrAs.
Pretensje do MPK z grodu Kraka :D
Protram już nie raz pokazał, że kwestia wyglądu wagonu zależy od życzeń zamawiającego.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przetargi”