Strona 13 z 16

: 2011-12-06, 23:51
autor: Skowron59
http://gliwice.gazeta.pl/gazetagliwice/ ... .html?bo=1.
I jednak tylko MAN złożył oferte :diabeł:

: 2011-12-07, 19:37
autor: J-31
Dziennikarz z Gazety niepotrzebnie dramatyzuje. PKM ma rację, klima jest droga w zakupie i utrzymaniu. Natomiast jeśli PKM zamówi Lion'sy z odsuwanymi oknami - to taki sposób wentylacji pojazdu w zupełności styknie. Jest zawsze sprawny, skuteczny... i darmowy ;)

: 2011-12-07, 19:43
autor: Jack the Ripper
Jak wszystko pójdzie zgodnie z planem, to do Gliwic przyjadą niedoszłe polickie Lion'sy City G. A one mają okna uchylne.

: 2011-12-07, 21:22
autor: stachu
Ale w przetargu na 9 wozów jest mowa o oknach przesuwanych.

: 2011-12-07, 21:33
autor: Amalio
Och widzę, że trzeba tu sprostować. Wcześniej był przetarg na przeguby który był w rzeczywistości przetargiem rozpisanym pod niedoszłe Polickie MANy. PKM brał co było. Teraz jest nowy przetarg na dziewięć wozów, a prezes PKMu musi się ładnie tłumaczyć, że klima jest droga, potrzeba ludzi do jej obsługi, że to testowo itp. W rzeczywistości nie chodzi o jakiekolwiek racjonalne powody, nawet o pieniądze, a po prostu o to, że te Lionsyy są jakie są. Bo co miał oficjalnie napisać :?: Przyznać publicznie, że ten przetarg był ustawiony na te konkretne wozy, bo promocja była i dlatego są z klimą :?: Taka jest prawda.

: 2011-12-08, 00:37
autor: stachu
No i wszystko w tym temacie. Jest okazja, to czemu jeje nie wykorzystać?

: 2011-12-09, 20:46
autor: bystrzak2000
J-31 pisze:PKM ma rację, klima jest droga w zakupie i utrzymaniu. Natomiast jeśli PKM zamówi Lion'sy z odsuwanymi oknami - to taki sposób wentylacji pojazdu w zupełności styknie.
Zgoda, ale tylko gdy autobus jedzie dość szybko i siedzisz przy oknie. W innym wypadku w środku panuje ukrop. Klimatyzacja jest jednak ogromnym udogodnieniem dla pasażera, zwłaszcza w czasach gdy samochód z klimatyzacją nie jest już niczym nadzwyczajnym.

: 2011-12-09, 23:50
autor: Shadow238
J-31 pisze:PKM ma rację, klima jest droga w zakupie i utrzymaniu.

Jeśli kogoś stać na taki wydatek i koszty serwisowania to dlaczego miałby z tej opcji zrezygnować ? Przecież równie dobrze MZA mogło zamawiać sobie te Solarisy bez klimatyzacji.

: 2011-12-10, 16:55
autor: J-31
Panowie ja nie jestem jakimś zagorzałym przeciwnikiem klimatyzacji w autobusach, ale .... :mruga:

Ja po prostu wychodzę z pewnego prostego założenia. Jeśli coś kupujemy, to niech to działa, a nie tylko będzie. ;)

Jeśli kupujemy klimatyzowane autobusy - to niech ta klimatyzacja chłodzi. A tymczasem z moich obserwacji letnich wynika, że w Warszawie im starszy autobus tym więcej problemów z klimą. MZA i ajenci oszczędzają na czym się da, więc często ta klima po prostu nie działa. I stąd mój poprzedni post. ;)
bystrzak2000 pisze:Zgoda, ale tylko gdy autobus jedzie dość szybko i siedzisz przy oknie. W innym wypadku w środku panuje ukrop. Klimatyzacja jest jednak ogromnym udogodnieniem dla pasażera, zwłaszcza w czasach gdy samochód z klimatyzacją nie jest już niczym nadzwyczajnym.
Tu się z Tobą nie zgodzę. W Warszawie mamy SU18 z rocznika 2007 - i napradę nie ma problemu z wentylacją nawet w upalne dni. Wcale nie trzeba siedzieć przy samym oknie, by to odczuć :cool:

Podoba mi się podejście do sprawy MPK Częstochowa. Oni od dawna kupują Mercedesy - bez klimatyzacji, ale z dużymi odsuwanymi oknami. I nikt jakoś z tego powodu nie protestuje. ;)
Shadow238 pisze:Jeśli kogoś stać na taki wydatek i koszty serwisowania to dlaczego miałby z tej opcji zrezygnować ? Przecież równie dobrze MZA mogło zamawiać sobie te Solarisy bez klimatyzacji.
W przypadku MZA, ja bym to nazwał szpanem - chociaż nie wiem, czy to słowo nie jest zbyt wygurowane. Aczkolwiek zauważyłem, że każdy zakup nowych klimatyzowanych autobusów (przez MZA) zawsze musi być zwieńczone pokazem dla lokalnych polityków.

Mam przedziwne wrażenie, że nasi lokalni politycy, po prosty wstydziliby się fotografować przy autobusach bez klimatyzacji. No bo jak to - autobus bez klimy, to już zakup jest nie udany ;)

Ja oczywiście bardzo sobie chwalę klimatyzację... ale chciałbym w końcu odczuć przyjemny chłodek w autobusie, w lato :mruga:

Nieco wracając do przetargu w Gliwicach - trochę im współczuję. Bo te MAN-idła będą miały uchylne okna ;)

: 2011-12-10, 17:34
autor: Amalio
Różnica tylko taka, że klimatyzacja działa zawsze. W przypadku autobusu bez niej robi się problem gdy autobus stoi. Jeszcze gorzej jak stoi w korku. I żadne okna nie pomogą jak żar się będzie lał do środka.

: 2011-12-10, 17:43
autor: Egon
Amalio pisze:Różnica tylko taka, że klimatyzacja działa zawsze. W przypadku autobusu bez niej robi się problem gdy autobus stoi. Jeszcze gorzej jak stoi w korku. I żadne okna nie pomogą jak żar się będzie lał do środka.
Po moich doświadczeniach z podróży gliwickimi i katowickimi Lion''sami stwierdzam, że klimatyzacja zdecydowanie by się przydała. W świerklanieckich i jaworznickich można się bez niej obyć, bo mają większe okna. Ale Solaris ma taką konstrukcję, że ile i jakich otwartych okien i szyberdachów by nie miał, to w ciepłe dni upał w nim jest zawsze (jak oni to roboą? :| ). Dlatego też boję się, że ten najnowszy ogłoszony przetarg znowu wygra.

[ Dodano: 10 Gru 2011 16:55 ]
J-31 pisze:
bystrzak2000 pisze:Zgoda, ale tylko gdy autobus jedzie dość szybko i siedzisz przy oknie. W innym wypadku w środku panuje ukrop. Klimatyzacja jest jednak ogromnym udogodnieniem dla pasażera, zwłaszcza w czasach gdy samochód z klimatyzacją nie jest już niczym nadzwyczajnym.
Tu się z Tobą nie zgodzę. W Warszawie mamy SU18 z rocznika 2007 - i napradę nie ma problemu z wentylacją nawet w upalne dni. Wcale nie trzeba siedzieć przy samym oknie, by to odczuć :cool:
A tu z kolei ja się nie zgodzę. W tym roku byłem w Warszawie dwa razy po tygodniu, w końcu maja i w sierpniu i podróżowałem głównie autobusami (jak wspomniałem gdzie indziej, metra nie lubię). Trafiały mi się głównie Solarisy i jeśli, zwłaszcza rano, nie miały włączonej klimy, duszno jednak było. Nie wiem czy w Waszych wozach klimatyzacja włącza się automatycznie, ale kiedy wracałem po południu do hotelu, podróż wyglądała już zupełnie inaczej, gdy klima działała.

: 2011-12-10, 18:03
autor: Amalio
Egon pisze:Dlatego też boję się, że ten najnowszy ogłoszony przetarg znowu wygra.
No heloł. Przecież tylko MAN złożył ofertę.

: 2011-12-10, 18:15
autor: Egon
Amalio pisze:
Egon pisze:Dlatego też boję się, że ten najnowszy ogłoszony przetarg znowu wygra.
No heloł. Przecież tylko MAN złożył ofertę.
Chodzi Ci o ten przetarg na 6 12m i 3 15m? Może nie doczytałem. Bo o 3 przegubowcach to wiem ;)

: 2011-12-10, 18:24
autor: Amalio
Egon pisze: Chodzi Ci o ten przetarg na 6 12m i 3 15m? Może nie doczytałem. Bo o 3 przegubowcach to wiem ;)
O przepraszam. Trochę źle jest sformułowany ten artykuł na górze strony. No tak - do otwarcia kopert jeszcze kilka dni zostało.

: 2011-12-13, 14:33
autor: stachu
Witam.
Nowe pytania i zmiany w przetargu na 9 wozów.

Zastanawia mnie jedno kto zadał pytanie 16.
Wychodzi mi, że to EvoBus je zadał, ale głowy nie daję sobie odrąbać.
klik
klik 2

: 2011-12-13, 15:30
autor: Jack the Ripper
Przy O530L wszystko się zgadza- tam max to 12 okien o szerokości minimum 1 m. Problem się robi przy Conecto/Citaro. Tam można zamontować maksymalnie 7 okien. Więc byłbym trochę ostrożny z tym przypisywaniem tego pytania EvoBusowi (no bo czy opłaciłoby im się robienie 3 sztuk O530L TD na specjalnie zamówienie). Nikt inny nie przychodzi mi na myśl. No bo co ? MAZ :lol: ?

: 2011-12-13, 17:13
autor: stachu
7 okien ma solowe Citaro z silnikiem w postaci pionowej, natomiast jeżeli dać by silnik w postaci leżącej to mamy już ich 8.

: 2011-12-13, 17:44
autor: Jack the Ripper
Ale to dalej o 2 za mało, więc EvoBus dalej nie pasuje na potencjalnego pytającego.

: 2011-12-13, 20:58
autor: stachu
Tak czy owak Solaris i MAN od początku pasowali, więc oni odpadają. Czyli kto?

: 2011-12-13, 21:44
autor: Jack the Ripper
I tu jest właśnie pies pogrzebany (bo nie przychodzi mi na myśl żaden poważny gracz). Przekonamy się na otwarciu ofert.