: 2011-12-06, 23:51
http://gliwice.gazeta.pl/gazetagliwice/ ... .html?bo=1.
I jednak tylko MAN złożył oferte
I jednak tylko MAN złożył oferte
Wrocławskie forum o komunikacji miejskiej.
https://forum.transportnews.eu/
Zgoda, ale tylko gdy autobus jedzie dość szybko i siedzisz przy oknie. W innym wypadku w środku panuje ukrop. Klimatyzacja jest jednak ogromnym udogodnieniem dla pasażera, zwłaszcza w czasach gdy samochód z klimatyzacją nie jest już niczym nadzwyczajnym.J-31 pisze:PKM ma rację, klima jest droga w zakupie i utrzymaniu. Natomiast jeśli PKM zamówi Lion'sy z odsuwanymi oknami - to taki sposób wentylacji pojazdu w zupełności styknie.
J-31 pisze:PKM ma rację, klima jest droga w zakupie i utrzymaniu.
Tu się z Tobą nie zgodzę. W Warszawie mamy SU18 z rocznika 2007 - i napradę nie ma problemu z wentylacją nawet w upalne dni. Wcale nie trzeba siedzieć przy samym oknie, by to odczućbystrzak2000 pisze:Zgoda, ale tylko gdy autobus jedzie dość szybko i siedzisz przy oknie. W innym wypadku w środku panuje ukrop. Klimatyzacja jest jednak ogromnym udogodnieniem dla pasażera, zwłaszcza w czasach gdy samochód z klimatyzacją nie jest już niczym nadzwyczajnym.
W przypadku MZA, ja bym to nazwał szpanem - chociaż nie wiem, czy to słowo nie jest zbyt wygurowane. Aczkolwiek zauważyłem, że każdy zakup nowych klimatyzowanych autobusów (przez MZA) zawsze musi być zwieńczone pokazem dla lokalnych polityków.Shadow238 pisze:Jeśli kogoś stać na taki wydatek i koszty serwisowania to dlaczego miałby z tej opcji zrezygnować ? Przecież równie dobrze MZA mogło zamawiać sobie te Solarisy bez klimatyzacji.
Po moich doświadczeniach z podróży gliwickimi i katowickimi Lion''sami stwierdzam, że klimatyzacja zdecydowanie by się przydała. W świerklanieckich i jaworznickich można się bez niej obyć, bo mają większe okna. Ale Solaris ma taką konstrukcję, że ile i jakich otwartych okien i szyberdachów by nie miał, to w ciepłe dni upał w nim jest zawsze (jak oni to roboą? ). Dlatego też boję się, że ten najnowszy ogłoszony przetarg znowu wygra.Amalio pisze:Różnica tylko taka, że klimatyzacja działa zawsze. W przypadku autobusu bez niej robi się problem gdy autobus stoi. Jeszcze gorzej jak stoi w korku. I żadne okna nie pomogą jak żar się będzie lał do środka.
A tu z kolei ja się nie zgodzę. W tym roku byłem w Warszawie dwa razy po tygodniu, w końcu maja i w sierpniu i podróżowałem głównie autobusami (jak wspomniałem gdzie indziej, metra nie lubię). Trafiały mi się głównie Solarisy i jeśli, zwłaszcza rano, nie miały włączonej klimy, duszno jednak było. Nie wiem czy w Waszych wozach klimatyzacja włącza się automatycznie, ale kiedy wracałem po południu do hotelu, podróż wyglądała już zupełnie inaczej, gdy klima działała.J-31 pisze:Tu się z Tobą nie zgodzę. W Warszawie mamy SU18 z rocznika 2007 - i napradę nie ma problemu z wentylacją nawet w upalne dni. Wcale nie trzeba siedzieć przy samym oknie, by to odczućbystrzak2000 pisze:Zgoda, ale tylko gdy autobus jedzie dość szybko i siedzisz przy oknie. W innym wypadku w środku panuje ukrop. Klimatyzacja jest jednak ogromnym udogodnieniem dla pasażera, zwłaszcza w czasach gdy samochód z klimatyzacją nie jest już niczym nadzwyczajnym.
No heloł. Przecież tylko MAN złożył ofertę.Egon pisze:Dlatego też boję się, że ten najnowszy ogłoszony przetarg znowu wygra.
Chodzi Ci o ten przetarg na 6 12m i 3 15m? Może nie doczytałem. Bo o 3 przegubowcach to wiemAmalio pisze:No heloł. Przecież tylko MAN złożył ofertę.Egon pisze:Dlatego też boję się, że ten najnowszy ogłoszony przetarg znowu wygra.
O przepraszam. Trochę źle jest sformułowany ten artykuł na górze strony. No tak - do otwarcia kopert jeszcze kilka dni zostało.Egon pisze: Chodzi Ci o ten przetarg na 6 12m i 3 15m? Może nie doczytałem. Bo o 3 przegubowcach to wiem