[Tychy] Przetargi PKM i TLT
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
Skoda ? Pewnie 24Tr. 30Tr odpada z oczywistych względów. Samym SOR'em zaś bym się nie przejmował, ponieważ jak do tej pory dostarczył cały jeden trolejbus, jedno zamówienie stanęło w miejscu.Auper pisze:Nie wiem, czy mnie nie zlinczują za ujawnianie takich danych, ale jak na razie z tego, co mi wiadomo, doszły oferty Solarisa i Skody...
ST12S vel 26Tr odpada ze względu na cenę. Różnica przynajmniej ok. 300 000 zł w porównaniu z analogicznym napędem Medcomu.bystrzak2000 pisze:A Skoda z nadwoziem Solarisa?
Ogólnie ciekawa sytuacja, że Skoda chce się postawić Solarisowi i to właśnie tutaj. Przyznam, że niezrozumiałe to dla mnie na tym maluczkim rynku.
Ostatnio zmieniony 2012-07-16, 22:04 przez Jack the Ripper, łącznie zmieniany 3 razy.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Podobno przyjadą 3 Mercedesy Citaro G, MANy i MAZy 107.PKM Tychy ogłosił przetarg nieograniczony na dzierżawę 18 autobusów komunikacji miejskiej.
http://bip.umtychy.pl/spolki-prawa-hand ... targi/7074
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
Gdyby komuś nie chciało się klikania w dużych ilościach (bo na skyscrapercity też jest odnośnik), to ja w wielkim skrócie napiszę, że PKM ogłosił przetarg na 6 szt. (3+3) autobusów wielkopojemnych niskopodłogowych wyprodukowanych nie później niż w roku pańskim 2013 - jednego producenta.... a najlepiej z Bolechowa - przy czym tego ostatniego raczej należałoby się spodziewać
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
Ale przecież MAZ nikomu nie sprzedał jeszcze 215. W jaki sposób ma więc wykazać, że konstrukcja nie jest prototypowa i w ogóle wykazać się dostawami.
A odnosząc do tego co piszecie sobie na skyscrapersach, to autobus wcale nie musi mieć układu 2-2-2-2-2, bo jest wyraźnie napisane, że ilość drzwi 4-5 (choć to nie zmienia faktu, że 215 jest oferowany w obu wariantach).
Tym niemniej przetarg wyraźnie jest rozpisany pod 107+215 i co do tego 215, to imho mega przekręt. Przetarg do oprotestowania.
A odnosząc do tego co piszecie sobie na skyscrapersach, to autobus wcale nie musi mieć układu 2-2-2-2-2, bo jest wyraźnie napisane, że ilość drzwi 4-5 (choć to nie zmienia faktu, że 215 jest oferowany w obu wariantach).
Tym niemniej przetarg wyraźnie jest rozpisany pod 107+215 i co do tego 215, to imho mega przekręt. Przetarg do oprotestowania.
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
Warunek doświadczenia zakłada wykazaniem się dostawami na określone w SIWZ minimum. Nie ma zatem potrzeby wykazywania się dostawami pojazdów, które chce PKM.Amalio pisze:Ale przecież MAZ nikomu nie sprzedał jeszcze 215. W jaki sposób ma więc wykazać, że konstrukcja nie jest prototypowa i w ogóle wykazać się dostawami.
Tyle, że ostatnio nie jest w 'modzie' odwoływanie się od warunków zamówienia ^^Amalio pisze:Przetarg do oprotestowania.
Ale to dalej nie zmienia faktu, że zbudowali jeden egzemplarz, który należy potraktować jako prototyp. Wykazując się dostawami innych pojazdów dalej nie zmienia to warunku dostarczenia pojazdów, które prototypami nie są.Jack the Ripper pisze: Warunek doświadczenia zakłada wykazaniem się dostawami na określone w SIWZ minimum. Nie ma zatem potrzeby wykazywania się dostawami pojazdów, które chce PKM.
Tak więc przetarg nie tylko wskazuje firmę która ma wygrać przetarg (co samo w sobie już wystarczy do jego oprotestowania), ale dodatkowo wyklucza jedyny pojazd który może w nim wystartować. Jaka więc będzie podstawa do nieodrzucenia oferty i podpisania kontraktu
No to na takiej zasadzie mógłbym sobie wyciąć z kartonu autobus o długości osiemnastu metrów i każdy następny egzemplarz, wyprodukowany już z docelowych materiałów nie byłby prototypem.sphinx pisze:Nie ma warunku wcześniejszego doświadczenia pojazdów, które nie są prototypami. Jest warunek żeby oferowany autobus nie był prototypem. I nie będzie, prototyp niech zostaje na wschodzie, a dla PKM będą egzemplarze numer 2, 3 i 4.
Z tego co piszesz wynika również, że można przystąpić do przetargu nie mając fizycznego pojazdu, byleby przed dostawą taki powstał żeby odbiorca dostał egzemplarze od drugiego wzwyż.
Jak na moje, to 215 jest prototypem, bo prototypowa jest konstrukcja i nigdzie się nie sprzedała. Przecież Mercedes który ma hajs, to tworzy całą serię PROTOTYPÓW do testów przedprodukcyjnych. I z tego co piszesz w takim przetargu Mercedes mógłby je wystawić(oprócz pierwszego). A jak na moje to nie, tym bardziej, że w przetargu jest napisane "Oferowane autobusy nie mogą być prototypem", autobusY, a nie autobus. Więc wystawione do przetargu autobusy nie mogą być prototypową konstrukcją, a 215 nią jest.
Z formalnego punktu widzenia nie ma chyba w polskim prawie wymogu aby budować więcej niż jeden prototyp. Dziś programy komputerowe pozwalają sprawdzić konstrukcję jeszcze zanim powstanie ona w rzeczywistości zatem prototyp służy jedynie ostatecznej weryfikacji a nie żmudnym testom jak kiedyś.
Poza tym nawet setny egzemplarz może mieć wady konstrukcyjne czyli nie tędy droga.
Poza tym nawet setny egzemplarz może mieć wady konstrukcyjne czyli nie tędy droga.