[Kraków] Przetargi

Zamówienia publiczne realizowane przez organizatorów transportu publicznego i przewoźników.
sphinx

Post autor: sphinx »

Skąd ta pewność?

@Coffee, popraw link.

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

sphinx pisze:Skąd ta pewność?
Z życia.

sphinx

Post autor: sphinx »

W przetargu złożono 4 oferty:

PESA Twist Step, 42,83 m, 358,225 mln zł
Solaris Tramino typ Kraków, 42,99 m, 351,288 mln zł
Stadler Tango Simpatico, 39,49 m, 517,013 mln zł
Newag Flexity Classic NGT10 Kraków 5, 40,69 m, 436,158 mln zł

Wszyscy zaoferowali 39 miesięcy gwarancji i 15.09.2015 jako termin wykonania zamówienia. Widać, że Newag spiknął się z Bombardierem, mądry ruch bo to preferowany wykonawca i w końcu mogą zdobyć upragnione doświadczenie.

Temat kontynuować tu czy wątku o tramwajach w Krakowie? Teraz jest trochę bałaganu bo zakupy omawia się w obu działach.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Temat prawidłowy, ponieważ jest związany z przetargami ;)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Poza tym, że Newag bardzo sprytnie to wykombinował to mam pytanie, czy Stadler wcześniej też tak nazywał tramwaje, czy to inspiracja Pesą?

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

faja_k pisze:Stadler wcześniej też tak nazywał tramwaje, czy to inspiracja Pesą?
Stadler wcześniej już tak nazywał tramwaje. Pierwszy Tango (Be 4/6) powstał w 2004 roku.

Awatar użytkownika
kiEL
Posty: 36
Rejestracja: 2013-05-15, 15:05
Lokalizacja: Kiel/Lodz

Post autor: kiEL »

To kto teraz wygral ten przetarg? Solaris niby najlepsza cena..

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Jeszcze nikt nie wygrał, bo kryterium to nie 100% cena.

sphinx

Post autor: sphinx »

Cena ma tylko 55% i Newag/Bombardier traci na niej ok. 11 punktów względem Solarisa. Pozostałe kryteria są już bardziej pod bombki i jak uda się odrobić te 11 to pod Wawelem przybędzie kolejnych Flexity.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Przede wszystkim nie wiemy, co jest w ofertach pozostałych oferentów.

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

Zatem może małe gdybanie. Solaris, żeby nawiązać względnie równą walkę z NewagoBombardierem musiał jakoś ogarnąć ich wózki, silnik Skody, napęd Vossloh'a. Skoda oferty nie złożyła, co w gruncie rzeczy nie dziwi. Tajemnicą również nie są doskonałe stosunki między Bolechowem a Czechami. Podobnie rzecz się ma z elektryką. Czy można założyć taki wariant ? Myślę, że to wielce prawdopodobne.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

Jack the Ripper pisze:NewagoBombardierem
Nie wiem dlaczego tak się wszyscy uparli na tego Newaga jak on jest tylko członkiem konsorcjum (nie liderem), jak w przypadku Inspiro, które jakoś tak nit nie nazywa Newagami.
Czy można założyć taki wariant ? Myślę, że to wielce prawdopodobne.
Pewnie, że można ale IMHO jest zupełnie inaczej. Solaris dość znacznie obniżył cenę, bo nie jest wstanie sprostać wszystkim wymogom i liczy się z tym, iż cena (+/-) strata na specyfikacji będzie minimalnie "na +" dla nich.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Jak pamiętamy Bombardiery były finalnie montowane przez MPK na miejscu w Krakowie. Jeśli tym razem wygra Bombardier w konsorcjum z Newagiem, to wagony będą montowane w Nowym Sączu. Czyżby MPK już nie chciało uczestniczyć w montażu końcowym swoich nowych wagonów ? ;)

sphinx

Post autor: sphinx »

@Jack, tylko czy taki zestaw lekko niestandardowych (jak na Polskę) elementów nie podwyższył by ceny? Bo przypomnę że Solaris był znowu tańszy niż Pesa. Myślę, że obie firmy zamiast wykosztowywać się na inne napędy postanowiły walczyć ceną, a poza nią spróbują wykorzystać jakiś kruczek żeby dostać dodatkowe punkty.

@Coffee
Oficjalnie wystartował sam Newag proponując model "Newag Flexity Classic NGT10 Kraków". Bombardier jest gdzieś tam głęboko ukryty w papierach jako dawca doświadczenia.

@J-31, możliwe że MPK nie chciało ryzykować jakichś postępowań czy zarzutów o stronniczość - teraz walka na rynku jest dużo ostrzejsza niż kilka lat temu.

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

Coffee pisze:Nie wiem dlaczego tak się wszyscy uparli na tego Newaga jak on jest tylko członkiem konsorcjum (nie liderem), jak w przypadku Inspiro, które jakoś tak nit nie nazywa Newagami.
Jakie konsorcjum :?: Bomba prawdopodobnie nawet ręki nie przyłoży do tych tramwajów o ile Newag wygra. Wysoka cena NewagoBomby wynika tylko i wyłącznie z transferu technologii oraz licencji a także podkupienia referencji (PZP nazywa to udostępnieniem zasobów i doświadczenia).
sphinx pisze:@Jack, tylko czy taki zestaw lekko niestandardowych (jak na Polskę) elementów nie podwyższył by ceny? Bo przypomnę że Solaris był znowu tańszy niż Pesa. Myślę, że obie firmy zamiast wykosztowywać się na inne napędy postanowiły walczyć ceną, a poza nią spróbują wykorzystać jakiś kruczek żeby dostać dodatkowe punkty.
Oczywiście, że by podwyższył. Ale Solaris ma z czego zejść, ma także szersze pole do popisu z konfigurowaniem tramwaju, szersze nawet od Pesy. Reszty się domyśl, oczywiście bez Twojej autobusowo przejaskrawionej jak zawsze antypatii do Bolechowa.

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 384
Rejestracja: 2009-12-06, 20:31
Lokalizacja: Wrocław/Slough UK

Post autor: Rudy »

No i wygrała PESA a nie Bombardier
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... y-874.html#

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wow. Niezły numer. Ciekawy jestem co to będzie - wagony mają mieć ok. 43m długości, to sporo ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

A ja sugeruję zaczekanie z entuzjazmem do podpisania kontraktu.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

A ja sugeruję zaczekanie z entuzjazmem do podpisania kontraktu.
O ile do takiego dojdzie. Póki co, nic nie zapowiada by MPK dostało dofinansowane (ciągle jest w na liście rezerwowej i spadło o jedną pozycje w dół w kolejce).

Zastanawiam mnie tylko jakim cudem Pesa dostała maksimum punktów za parametry techniczne, skoro MPK zażyczyło sobie obrotowe wózki z silnikami wewnątrz ramy, a oni zaoferowali niską podłogę na całej długości pojazdu.

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »


ODPOWIEDZ

Wróć do „Przetargi”