[Kraków] Przetargi

Zamówienia publiczne realizowane przez organizatorów transportu publicznego i przewoźników.
Awatar użytkownika
stachu
Posty: 861
Rejestracja: 2007-07-18, 19:42
Lokalizacja: Gliwice ( całe woj. śląskie)

Post autor: stachu »

Coffee pisze:
stachu pisze: No to jestem ciekaw czy krakowskie MPK zaproponuję w swojej ofercie SU18H ?
Sam się zastanawiam. Ale obecny przetarg to będzie mocna walka MPK z Mobilisem. Możliwe, że nawet i na hybrydy...
No to zapowiada się bardzo ciekawie w Krakowie, szkoda, że o takiej rywalizacji mogę tylko pomażyć w GOPie :(

P.S
Tak dla przypomnienia ile ma być tych wozów :?:

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

stachu pisze:
Coffee pisze: Sam się zastanawiam. Ale obecny przetarg to będzie mocna walka MPK z Mobilisem. Możliwe, że nawet i na hybrydy...
No to zapowiada się bardzo ciekawie w Krakowie, szkoda, że o takiej rywalizacji mogę tylko pomażyć w GOPie :(

P.S
Tak dla przypomnienia ile ma być tych wozów :?:
17 solówek i 16 przegubów...

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Panowie z PTS mają nerwy ze stali. Ja od razu w momencie wystąpienia pierwszych wątpliwości co do Solbusa przystąpiłbym do renegocjacji kontraktu z miastem celem znalezienia innego wyjścia z sytuacji, by uruchomić te autobusy.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Czyżby jednak PTS Kraków zawitał na linie po tym:

http://www.solbus.com.pl/?oswiadczenie- ... sm12lng,98

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Marcin_558 pisze:PTS Kraków zawitał
Chyba już nikt w to nie wierzy.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Marcin_558 pisze:Czyżby jednak PTS Kraków zawitał na linie po tym:
Z tego co pamiętam, PTS zaproponował polubowne rozwiązanie umowy na świadczenie usług komunikacyjnych dla miasta Krakowa. W każdym bądź razie raczej możemy o tej firmie zapomnieć, przynajmniej na razie ;)

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

Nie ma szans, ZIKiT chce egzekwować już kasę na niewywiązanie się umowy

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Pytanie do krakowian? Słyszałem że wasz organizator planuje oddać kolejne linie pod przetarg, mają to być podobno linie aglomercyjne/strefowe? Wiadomo kiedy ruszą przetargi na obsługę linii?

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

Marcin_558 pisze:Wiadomo kiedy ruszą przetargi na obsługę linii?
O ile ruszą. Z tego, co wiem jest coś planowane na styczeń, ale nic pewnego.
Marcin_558 pisze:mają to być podobno linie aglomercyjne/strefowe?
Tak, mają to być strefówki. Pisałem już gdzieś tu o tym.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Będzie przetarg dla ajentów w Krakowie:
W 2014 roku nowy przewoźnik i nowe autobusy

ZIKiT nie popełni drugi raz tego samego błędu, jak w przypadku taboru firmy Mobilis. Wtedy w przetargu urzędnicy nie napisali, jakiego koloru powinny być pojazdy przewoźnika. – W specyfikacji znajdzie się wymóg malowania pojazdów w konkretne barwy – informuje Grzegorz Sapoń, wicedyrektor ZIKiT ds. transportu publicznego. Michał Pyclik zaznacza, że prawdopodobnie będzie to kolor niebieski, ze względu na barwy miejskie i styl malowania większości autobusów oraz tramwajów komunikacji miejskiej.

http://lovekrakow.pl/aktualnosci/w-2014 ... _2462.html
Czyżby ZIKiT chciał wprowadzić miejskie malowanie?

-------------------------
Kto Nas będzie woził w przyszłym roku

http://krakow.gazeta.pl/k...szlym_roku.html

Radny Dominik Jaśkowiec od dłuższego czasu zabiegał o rozszerzenie przedmiotu przetargu na miejskiego przewoźnika autobusowego. - Przykład Mobilisa pokazuje, że można świadczyć usługi przewozowe o takim samym standardzie jak MPK, tyle że taniej. Przetarg zewnętrzny zawsze przynosi oszczędności, bo wprowadza konkurencję - uważa. Oblicza, że gdyby całość połączeń autobusowych została przekazana wyłonionej w ten sposób firmie, koszty komunikacji w Krakowie zmniejszyłyby się o 5 proc. - Tym samym moglibyśmy obniżyć ceny biletów lub zmniejszyć budżetową dopłatę na komunikację - twierdzi Jaśkowiec. - Chciałbym, by w przyszłości pod przetarg przekazana została połowa linii autobusowych. Taki model funkcjonuje w Warszawie, Bydgoszczy czy innych miastach - dodaje.
Lista linii:
> "102" (KG - Zakamycze)
> "120" (KG - Bronowice Małe)
> "138" (Kombinat - Azory)
> "142" (Na Stoku - Czyżyny Dworzec)
> "152" (Al. Przyjaźni - Olszanica)
> "159" (Os. Piastów - Cichy Kącik)
> "168" (KG - Radzikowskiego Osiedle)
> "178" (Mistrzejowice - Pod Fortem)
> "182" (Dw. Gł. Wschód - Na Stoku)
> "482" (Dw. Gł. Wschód - Mistrzejowice)
> "502" (Pl. Centralny - Cracovia Stadion)

--------------------------

info: Platforma Komunikacyjna Krakowa: http://pkk.info.pl/topics9/2249.htm

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

Marcin_558 pisze:Czyżby ZIKiT chciał wprowadzić miejskie malowanie?
Nie liczyłbym na to... Raczej to, w które pomalowane są ex. PTS-owskie Solbusy.
Lista linii:
Dodam, iż "304", "301" będą na usługach MPK, a na linie:
Marcin_558 pisze:> "102" (KG - Zakamycze)
> "168" (KG - Radzikowskiego Osiedle)
Będzie musiał zostać zakupiony tabor Mini.

Awatar użytkownika
Matlik
Posty: 612
Rejestracja: 2008-01-23, 23:02
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: Matlik »

Na 168 nie raz SU12 przechodziły.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

http://zikit.krakow.pl/sprawy-urzedowe/ ... wy-8ii2013
I tak, jak mówiłem:
"152", "159", "178", "502"- przeguby
"120", "138", "142", "182"/"482" - solo
"102" i "168" - midi+

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Tak sobie czytam ten temat i szczególnie zainteresował mnie cytat z artykułu krakowskiej Gazety. Gdzie jakiś pan radny chciałby oddać nawet połowę linii autobusowych tzw. "ajentom". ;)

Ja się tylko obawiam jednej rzeczy, że to za kilka lat skończy się tym co teraz mamy w Warszawie. Bo w Warszawie od praktycznie początku lat 90-tych, do chwili obecnej prócz MZA, ajenci obsługują sporą ilość linii. A jednocześnie zmniejszono MZA, polikwidowano zajezdnie, zwolniono ludzi, skasowano tabor - bo było go za dużo, a przecież są ajenci.

No i teraz mamy problem. Okazuje się, że jest kryzys i nawet na ajentów nie ma kasy - tzn. nie przynoszą takich oszczędności. Natomiast MZA nie jest już w stanie obsłużyć obecnej ilości linii oraz obecnej ilości kursów. Konsekwencje są teraz takie, że trzeba będzie obciąć sporą ilość kursów.

Oby Kraków w przyszłości nie miał podobnych problemów, nie daj Boże, aby komuś przyszło do głowy likwidować zjezdnie autobusowe MPK - bo przecież mogą być tańsi ajenci :chytry:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

J-31 pisze:No i teraz mamy problem. Okazuje się, że jest kryzys i nawet na ajentów nie ma kasy - tzn. nie przynoszą takich oszczędności. Natomiast MZA nie jest już w stanie obsłużyć obecnej ilości linii oraz obecnej ilości kursów. Konsekwencje są teraz takie, że trzeba będzie obciąć sporą ilość kursów
Krótko mówiąc - nie
Trochę dłużej - chodzi tylko o to, że miasto nie ma pieniędzy, więc nie ma czym zapłacić tak MZA, jak ajentowi. Gdyby nie to, nie byłoby problemu.

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

J-31 pisze:Oby Kraków w przyszłości nie miał podobnych problemów, nie daj Boże, aby komuś przyszło do głowy likwidować zjezdnie autobusowe MPK - bo przecież mogą być tańsi ajenci
Niestety ale o tym się myśli od jakiegoś czasu... :(

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Bez przesady, dobry ajent dobra rzecz.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

pmaster pisze:Bez przesady, dobry ajent dobra rzecz.
Oby tylko dbał o tabor, a nie łatał taśmą klejącą ;)

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

Coffee pisze:http://zikit.krakow.pl/sprawy-urzedowe/ ... wy-8ii2013
I tak, jak mówiłem:
"152", "159", "178", "502"- przeguby
"120", "138", "142", "182"/"482" - solo
"102" i "168" - midi+
Uwielbiam te przejrzyste reguły waloryzacji stawki w krakowskich zamówieniach na przewozy :)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

pmaster pisze: Trochę dłużej - chodzi tylko o to, że miasto nie ma pieniędzy, więc nie ma czym zapłacić tak MZA, jak ajentowi. Gdyby nie to, nie byłoby problemu.
No, ale MZA mogłoby obciąć opłaty za wkm a ajentom tego zrobić nie może.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przetargi”