[Kraków] Przetargi
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
Zatem może małe gdybanie. Solaris, żeby nawiązać względnie równą walkę z NewagoBombardierem musiał jakoś ogarnąć ich wózki, silnik Skody, napęd Vossloh'a. Skoda oferty nie złożyła, co w gruncie rzeczy nie dziwi. Tajemnicą również nie są doskonałe stosunki między Bolechowem a Czechami. Podobnie rzecz się ma z elektryką. Czy można założyć taki wariant ? Myślę, że to wielce prawdopodobne.
Nie wiem dlaczego tak się wszyscy uparli na tego Newaga jak on jest tylko członkiem konsorcjum (nie liderem), jak w przypadku Inspiro, które jakoś tak nit nie nazywa Newagami.Jack the Ripper pisze:NewagoBombardierem
Pewnie, że można ale IMHO jest zupełnie inaczej. Solaris dość znacznie obniżył cenę, bo nie jest wstanie sprostać wszystkim wymogom i liczy się z tym, iż cena (+/-) strata na specyfikacji będzie minimalnie "na +" dla nich.Czy można założyć taki wariant ? Myślę, że to wielce prawdopodobne.
@Jack, tylko czy taki zestaw lekko niestandardowych (jak na Polskę) elementów nie podwyższył by ceny? Bo przypomnę że Solaris był znowu tańszy niż Pesa. Myślę, że obie firmy zamiast wykosztowywać się na inne napędy postanowiły walczyć ceną, a poza nią spróbują wykorzystać jakiś kruczek żeby dostać dodatkowe punkty.
@Coffee
Oficjalnie wystartował sam Newag proponując model "Newag Flexity Classic NGT10 Kraków". Bombardier jest gdzieś tam głęboko ukryty w papierach jako dawca doświadczenia.
@J-31, możliwe że MPK nie chciało ryzykować jakichś postępowań czy zarzutów o stronniczość - teraz walka na rynku jest dużo ostrzejsza niż kilka lat temu.
@Coffee
Oficjalnie wystartował sam Newag proponując model "Newag Flexity Classic NGT10 Kraków". Bombardier jest gdzieś tam głęboko ukryty w papierach jako dawca doświadczenia.
@J-31, możliwe że MPK nie chciało ryzykować jakichś postępowań czy zarzutów o stronniczość - teraz walka na rynku jest dużo ostrzejsza niż kilka lat temu.
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
Jakie konsorcjum Bomba prawdopodobnie nawet ręki nie przyłoży do tych tramwajów o ile Newag wygra. Wysoka cena NewagoBomby wynika tylko i wyłącznie z transferu technologii oraz licencji a także podkupienia referencji (PZP nazywa to udostępnieniem zasobów i doświadczenia).Coffee pisze:Nie wiem dlaczego tak się wszyscy uparli na tego Newaga jak on jest tylko członkiem konsorcjum (nie liderem), jak w przypadku Inspiro, które jakoś tak nit nie nazywa Newagami.
Oczywiście, że by podwyższył. Ale Solaris ma z czego zejść, ma także szersze pole do popisu z konfigurowaniem tramwaju, szersze nawet od Pesy. Reszty się domyśl, oczywiście bez Twojej autobusowo przejaskrawionej jak zawsze antypatii do Bolechowa.sphinx pisze:@Jack, tylko czy taki zestaw lekko niestandardowych (jak na Polskę) elementów nie podwyższył by ceny? Bo przypomnę że Solaris był znowu tańszy niż Pesa. Myślę, że obie firmy zamiast wykosztowywać się na inne napędy postanowiły walczyć ceną, a poza nią spróbują wykorzystać jakiś kruczek żeby dostać dodatkowe punkty.
No i wygrała PESA a nie Bombardier
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... y-874.html#
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... y-874.html#
O ile do takiego dojdzie. Póki co, nic nie zapowiada by MPK dostało dofinansowane (ciągle jest w na liście rezerwowej i spadło o jedną pozycje w dół w kolejce).A ja sugeruję zaczekanie z entuzjazmem do podpisania kontraktu.
Zastanawiam mnie tylko jakim cudem Pesa dostała maksimum punktów za parametry techniczne, skoro MPK zażyczyło sobie obrotowe wózki z silnikami wewnątrz ramy, a oni zaoferowali niską podłogę na całej długości pojazdu.
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
Re: [Kraków] Przetargi
Kontrakt na "Krakowiaki" podpisany.
Wagon z obrazka na kolana mnie nie powalił...
Wagon z obrazka na kolana mnie nie powalił...
Re: [Kraków] Przetargi
A zatem stało się - jednak Pesa wygrała i podpisano kontakt. Wizualka, to tylko taka sobie grafika, ale jeśli fronty były by zbliżone do tego co jest na Górnym Śląsku, to czemuż by nie
Re: [Kraków] Przetargi
Ale przynajmniej nie popełniono błędów w malowaniu (jak w Jazzie) - czarny jest pociągnięty do górnej krawędzi drzwi, nie ma żadnych obciachowych paneli z wytłoczeniami ani pasków (które ostatecznie nie są w sumie aż tak złe, tylko muszą się zaczynać wyżej - na wysokości górnej krawędzie drzwi. To i zmiana tych paneli na gładkie, najlepiej czerwone i Jazz będzie wyglądać zupełnie nieźle, na pewno lepiej niz Swing1)Wagon z obrazka na kolana mnie nie powalił...
Re: [Kraków] Przetargi
No i dobrze, on ma wyglądać dobrze, a nie powalać.
Re: [Kraków] Przetargi
"Wyglądanie dobrze" można zrobić na przyzwoitym poziomie albo nie Schemat malatury zaś jest na prawdę rzeczą wtórną.
Oczywiście jest to pierwszy obrazek. Widać z resztą, że jest niedopracowany (górna linia okien, błędy w perspektywie). Tu liczyłem na design wyższych lotów, bardziej elegancki. Pasujący do Krakowa (i całej oprawy tajemniczości, związanej z tym kontraktem). Pokazano zaś zwyczajne "nic ciekawego". Ni to Twist, ni Citadis z minionego dziesięciolecia, a zahacza o Tatrę LT36, projektowaną pod koniec lat 90.
Gdybym ja to miał zrobić wykorzystałbym jako punkt wyjścia pierwszą serię Bombardierów albo - jak wspomniał J - śląskie Twisty.
Oczywiście jest to pierwszy obrazek. Widać z resztą, że jest niedopracowany (górna linia okien, błędy w perspektywie). Tu liczyłem na design wyższych lotów, bardziej elegancki. Pasujący do Krakowa (i całej oprawy tajemniczości, związanej z tym kontraktem). Pokazano zaś zwyczajne "nic ciekawego". Ni to Twist, ni Citadis z minionego dziesięciolecia, a zahacza o Tatrę LT36, projektowaną pod koniec lat 90.
Gdybym ja to miał zrobić wykorzystałbym jako punkt wyjścia pierwszą serię Bombardierów albo - jak wspomniał J - śląskie Twisty.
Re: [Kraków] Przetargi
Widzę, że MPK bardzo konsekwentnie stosuje się do księgi identyfikacji wizualnej pojazdów komunikacji miejskiej http://www.km-forum.com.pl/viewtopic.ph ... 65#p261735
http://infobus.pl/text.php?from=search&id=63643
http://infobus.pl/text.php?from=search&id=63643
Kraków rozszerza zakup Solarisów
Solaris zamyka dostawy dla MPK Kraków w ramach kontraktu z 2011 r. na zakup łącznie stu autobusów, w tym 27 szt. w wersji przegubowej i 73 szt. w wersji standardowej. W kwietniu br. do stolicy Małopolski dojechała ostania partia 23 pojazdów. Razem z pięcioma egzemplarzami przekazanymi przez Solarisa w marcu daje łącznie sumę 28 szt., które zgodnie z umową miały być dostarczone w tym roku. Wszystkie spełniają normę emisji spalin Euro 6. Tym samym Kraków jest pierwszym miastem w Polsce, do którego została dostarczona tak duża partia autobusów z silnikiem Euro 6. A to jeszcze nie koniec. Równolegle przewoźnik skorzystał z opcji rozszerzenia tego zamówienia o nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego. Dzięki temu w trybie z wolnej ręki mógł domówić 8 szt. pojazdów przegubowych –Urbino 18. Mają się one pojawić w taborze spółki na przełomie sierpnia i września br. Będą wyposażone w ten sam silnik co „dwunastki”–Paccar (DAF) MX-11, ale o większej mocy –271 kW (370 KM). Ich łączna wartość to 10 076 000 PLN netto, co daje jednostkową kwotę 1 259 500 PLN netto za Urbino 18 z normą Euro 6. Dla porównania –koszt całego kontaktu MPK na 100 autobusów Euro 5/EEV zamknął się kwotą 92 101 600 zł, w tym koszt netto jednego autobusu 12-metrowego wyniósł 845 200 000 zł, a przegubowego –1 126 000 zł. Wszystkie nowe pojazdy są wyposażone w klimatyzację, monitoring, nowoczesny system informacji pasażerskiej (elektroniczne tablice wyświetlające trasę przejazdu oraz głosowe zapowiadanie przystanków) oraz automaty biletowe.
Wymóg sprostania najwyższym standardom emisji krakowscy urzędnicy postawili też przed prywatnym przewoźnikiem, który od 1 sierpnia br. przejmie 13 linii autobusowych. Do ich obsługi Mobilis zakupi łącznie 26 szt. autobusów standardowych AMZ CitySmile 12 LF z silnikami Euro 6 (Cummins ISB6.7 Euro 6 o mocy 209 kW / 284 KM) oraz 37 szt. przegubowych egzemplarzy Mercedes-Benz Conecto LF G, także z jednostkami Euro 6 (Mercedes-Benz OM 470 Euro 6 o mocy 265 kW / 360 KM). Dzięki temu Kraków zostanie w tym roku liderem w zakresie liczby autobusów spełniających najnowszy ekologiczny standard. Łączne tego typu pojazdów pojawi się w stolicy Małopolski aż 99 szt.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: [Kraków] Przetargi
MPK Kraków: Przetarg na 4 autobusy elektryczne + opcja domówienia jednego:
http://www.mpk.krakow.pl/Data/Files/_pu ... wieniu.pdf
http://www.mpk.krakow.pl/Data/Files/_pu ... wieniu.pdf
Re: [Kraków] Przetargi
To ciekawe. Mamy modę na elektryczne autobusy. Coraz więcej przewoźników je kupuje. Zapewne będą to elektryczne Solarisy. Ciekawy jestem, czy po kilku latach eksploatacji tych pojazdów - moda na ich kupowanie nadal się utrzyma
- TranslatorPS
- Posty: 282
- Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
- Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G
Re: [Kraków] Przetargi
Ciekawe, czy 4-5 autobusów elektrycznych pomoże w walce ze smogiem w Krakowie
Re: [Kraków] Przetargi
Oni na początek kupują 5 autobusów elektrycznych. Trochę nimi pojeżdżą. Trochę je potestują. A potem... jeśli okaże się, że nie będą sprawiać większych problemów - to może kupią więcej. No, ale pewnie to kilka lat potrwa