[Kraków] Przetargi
A po jakiego smoka było uwolnienie rynku przewozów warszawskich w 1992, ZKM Gdynia, likwidacja WPK Katowice… Przecież ludzie mogą jeździć Ikarusami 260, co im szkodzi…J-31 pisze:Pozostaje jeszcze pytanie - to po jakiego smoka wawelskiego ten przetarg ? Odpowiedź jest prosta. Aby obniżyć koszty za wkm
Przejrzałem sobie Załącznik nr 3 SIWZ i - znając rygorystyczne i bardzo dokładne specyfikacje z przetargów warszawskiego ZTM - wydaje mi się bardzo ogólny. Nawet punkt dotyczący schematu malowania, który w Warszawie jest zaopatrzony w oznaczenia kolorów RAL oraz notkę o uzgodnieniu schematu z zamawiającym. Nie wiem kto wystartuje, nie moją rzeczą jest typowanie zwycięzcy (nawet przy warszawskich przetargach nie podejmuję się tego, gdyż bardzo trudno przewidzieć nawet to kto złoży ofertę i jaka ta oferta będzie). A krakowskich warunków nie znam. Zastanawia mnie tylko sugestia trzyletnich autobusów CNG. To wygląda tak, jakby ZTP miało na oku przewoźnika posiadającego lub mogącego pozyskać takie pojazdy. Mój optymizm w związku z tym przetargiem jest raczej umiarkowany.
No tak, ale skoro 50%-60% przewozów ma być wykonywanymi pojazdami wielkopojemnymi, to nie wszystko jeszcze stracone... znaczy ustawione
"Nie dopuszcza się umieszczania innych informacji oraz reklam bez zgody
zamawiającego"
To znaczy, że jeżeli będą chcieli dać autobusowi, dajmy na to, dupniaka z reklamą, to będą musieli pytać się o zgodę ZTP??
"Wszystkie pojazdy w jednolitym firmowym kolorze. Preferowany w kolorystyce pojazdu udział koloru niebieskiego."
Czyli jak pomalują autobusy w bardzo jasny błękit, i do tego metalik to będzie dopuszczony?? No bo przecież to też niebieski
"Nie dopuszcza się umieszczania innych informacji oraz reklam bez zgody
zamawiającego"
To znaczy, że jeżeli będą chcieli dać autobusowi, dajmy na to, dupniaka z reklamą, to będą musieli pytać się o zgodę ZTP??
"Wszystkie pojazdy w jednolitym firmowym kolorze. Preferowany w kolorystyce pojazdu udział koloru niebieskiego."
Czyli jak pomalują autobusy w bardzo jasny błękit, i do tego metalik to będzie dopuszczony?? No bo przecież to też niebieski
No dobra, ale uwolnienie rynku - w Warszawie - w 1992 roku oznaczało prawie natychmiastowe wejście na ten rynek ajentów. I tak jest do dzisiaj.plocmaster pisze:A po jakiego smoka było uwolnienie rynku przewozów warszawskich w 1992, ZKM Gdynia, likwidacja WPK Katowice… Przecież ludzie mogą jeździć Ikarusami 260, co im szkodzi…
A w Krakowie ? Wiele wskazuje na to, że ajenci nie mają szans w tym przetargu. O ile, rzeczywiście jest on ustawiony. A jeżeli jest ustawiony i wygra MPK, to gdzie jest tutaj "uwolnienie rynku przewozów" ?
I bardzo dobrze, im mniej reklam, tym lepiej. Wolałbyś, żeby wszystkie autobusy były całe oklejone, łącznie z szybami?Matt pisze:To znaczy, że jeżeli będą chcieli dać autobusowi, dajmy na to, dupniaka z reklamą, to będą musieli pytać się o zgodę ZTP??
Choć w sumie, dodatkowy zysk przewoźnika i miasta, ale nikt ich nie wyklucza…
A co, w Krakowie autobusy są malowane na różne sposoby, nie będzie się wyróżniać. Aczkolwiek ja bym nakazał pomalowanie ich na biało-niebieskoMatt pisze:Czyli jak pomalują autobusy w bardzo jasny błękit, i do tego metalik to będzie dopuszczony?? No bo przecież to też niebieski
Przynajmniej tworzy precedensJ-31 pisze:A w Krakowie ? Wiele wskazuje na to, że ajenci nie mają szans w tym przetargu. O ile, rzeczywiście jest on ustawiony. A jeżeli jest ustawiony i wygra MPK, to gdzie jest tutaj "uwolnienie rynku przewozów" ?
O ile pamiętam, to z przetargu miało być wykluczone MPK Kraków w pierwotnym założeniu, a linie miały być nowymi liniami obsługiwanymi przez nowego przewoźnika - taki był plan stopniowego wprowadzania konkurencji w komunikacji, czego pierwszym elementem była zmiana biletów, na których zamiast logo MPK pojawiało się logo gminy miejskiej Kraków - w ten sposób MPK teoretycznie została tylko jedną ze spółek organizujących transport zbiorowy w Krakowie. Niestety wykluczenie z przetargu MPK okazało się być niezgodne z prawem.
Na ten temat była nawet krótka notka w Pestkopedii:
http://www.pestka.info/pestkopedia/doku.php?id=krakow
Poza tym sam zakładałem temat o konkurencji dla MPK na EKK pod koniec 2006, kiedy to donosiła o tym Gazeta Wyborcza - niestety nie skopiowałem treści artykułu, tylko linka, który już jest nieaktywny, za to została dyskusja :
http://www.komunikacja.krakow.pl/forum/ ... =1877&st=0
Dlatego też dziwię się, że nagle ten przetarg ma być niby ustawiony pod MPK, chociaż na taki zdaje się wyglądać.
Na ten temat była nawet krótka notka w Pestkopedii:
http://www.pestka.info/pestkopedia/doku.php?id=krakow
Poza tym sam zakładałem temat o konkurencji dla MPK na EKK pod koniec 2006, kiedy to donosiła o tym Gazeta Wyborcza - niestety nie skopiowałem treści artykułu, tylko linka, który już jest nieaktywny, za to została dyskusja :
http://www.komunikacja.krakow.pl/forum/ ... =1877&st=0
Dlatego też dziwię się, że nagle ten przetarg ma być niby ustawiony pod MPK, chociaż na taki zdaje się wyglądać.
My nie mamy reklam na szybach... Czasem, tylko kawałeczek.. Np. reklama LOTTO która w wielu miastach była jako V1, u nas się zmieściła na burtach, bez zaklejania szyb.plocmaster pisze:I bardzo dobrze, im mniej reklam, tym lepiej. Wolałbyś, żeby wszystkie autobusy były całe oklejone, łącznie z szybami?
Ja tam jakoś widziałem tylko drobne różnice w schematach. Ale kody kolorów są zawsze takie same...plocmaster pisze: A co, w Krakowie autobusy są malowane na różne sposoby, nie będzie się wyróżniać. Aczkolwiek ja bym nakazał pomalowanie ich na biało-niebiesko
A konkretie z jakim? MPK Kraków jest spółką akcyjną, w związku z czym właściciel, co może niektóych zdziwi ma niewielki wpływ na działalność tego podmiotu, ale skoro zarząd podejmuje decyzje ekonomiczne, afilimer pisze:Niestety wykluczenie z przetargu MPK okazało się być niezgodne z prawem.
Wystarczyło też inaczej napisać specyfikację przetargu i pole dla konkurenchji by się znalazło. Czyli znów urzędnicy chcięli dobrze a wyszło jak zwykle.
OJP. Przeszli samych siebie Nie są w stanie sformułować oferty, więc grają na czasPE 099 pisze:http://www.ztp-krakow.pl/pliki/protest_09082007.pdf
Wiesz, CS.40 i tak miały być malowane w zakładowy, po pójściu pod reklamy miały być zakładowe ale chcieli czekać na koniec gwarancji na lakier... Może nie będą na to czekać i je wcześniej pomalują, ale wtedy i tak do 152 trzeba więcej wozów, i Castry mają za mało drzwi... (wg. SIWZ)
[ Dodano: 2007-08-14, 22:29 ]
No i mamy odpowiedz na protest.
http://www.ztp-krakow.pl/pliki/odpowied ... 082007.pdf
[ Dodano: 2007-08-16, 23:17 ]
Kolejny Łódzki protest.
http://www.ztp-krakow.pl/pliki/protest_14082007.pdf
Coooooooooooraz lepiej
[ Dodano: 2007-08-14, 22:29 ]
No i mamy odpowiedz na protest.
http://www.ztp-krakow.pl/pliki/odpowied ... 082007.pdf
[ Dodano: 2007-08-16, 23:17 ]
Kolejny Łódzki protest.
http://www.ztp-krakow.pl/pliki/protest_14082007.pdf
Coooooooooooraz lepiej
A niech wygrają, kupią jakieś porządne wozy to za 5 lat będą jeździć w Łodzi. Zresztą u nas też szykuje się ciekawy przetarg - na ~50 autobusów CNG, w tym prawdopodobnie przegubowców. Mamy na testach Irisbusa ze Słupska, wszystko oczywiście jeśli MPK dostanie środki z UE (poprzednim razem im się nie udało)