[Kraków] Przetargi

Zamówienia publiczne realizowane przez organizatorów transportu publicznego i przewoźników.
Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

J-31 pisze:Pozostaje jeszcze pytanie - to po jakiego smoka wawelskiego ten przetarg ? Odpowiedź jest prosta. Aby obniżyć koszty za wkm
A po jakiego smoka było uwolnienie rynku przewozów warszawskich w 1992, ZKM Gdynia, likwidacja WPK Katowice… Przecież ludzie mogą jeździć Ikarusami 260, co im szkodzi…

PE 099

Post autor: PE 099 »

Ale my nie mamy Ikarusów 260 :rotfl: :chytry:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

PE 099 pisze:Ale my nie mamy Ikarusów 260
Przykład taki.

PE 099

Post autor: PE 099 »

No ale jakbyś nie patrzył, nie jeździmy starym dziadostwem tylko nowymi, i względnie nowymi wozami...

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Przejrzałem sobie Załącznik nr 3 SIWZ i - znając rygorystyczne i bardzo dokładne specyfikacje z przetargów warszawskiego ZTM - wydaje mi się bardzo ogólny. Nawet punkt dotyczący schematu malowania, który w Warszawie jest zaopatrzony w oznaczenia kolorów RAL oraz notkę o uzgodnieniu schematu z zamawiającym. Nie wiem kto wystartuje, nie moją rzeczą jest typowanie zwycięzcy (nawet przy warszawskich przetargach nie podejmuję się tego, gdyż bardzo trudno przewidzieć nawet to kto złoży ofertę i jaka ta oferta będzie). A krakowskich warunków nie znam. Zastanawia mnie tylko sugestia trzyletnich autobusów CNG. To wygląda tak, jakby ZTP miało na oku przewoźnika posiadającego lub mogącego pozyskać takie pojazdy. Mój optymizm w związku z tym przetargiem jest raczej umiarkowany.

Matt
Posty: 86
Rejestracja: 2006-07-06, 08:59
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Matt »

No tak, ale skoro 50%-60% przewozów ma być wykonywanymi pojazdami wielkopojemnymi, to nie wszystko jeszcze stracone... znaczy ustawione :D

"Nie dopuszcza się umieszczania innych informacji oraz reklam bez zgody
zamawiającego"
To znaczy, że jeżeli będą chcieli dać autobusowi, dajmy na to, dupniaka z reklamą, to będą musieli pytać się o zgodę ZTP??

"Wszystkie pojazdy w jednolitym firmowym kolorze. Preferowany w kolorystyce pojazdu udział koloru niebieskiego."
Czyli jak pomalują autobusy w bardzo jasny błękit, i do tego metalik to będzie dopuszczony?? No bo przecież to też niebieski :retard:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

plocmaster pisze:A po jakiego smoka było uwolnienie rynku przewozów warszawskich w 1992, ZKM Gdynia, likwidacja WPK Katowice… Przecież ludzie mogą jeździć Ikarusami 260, co im szkodzi…
No dobra, ale uwolnienie rynku - w Warszawie - w 1992 roku oznaczało prawie natychmiastowe wejście na ten rynek ajentów. I tak jest do dzisiaj.

A w Krakowie ? Wiele wskazuje na to, że ajenci nie mają szans w tym przetargu. O ile, rzeczywiście jest on ustawiony. A jeżeli jest ustawiony i wygra MPK, to gdzie jest tutaj "uwolnienie rynku przewozów" ? ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Matt pisze:To znaczy, że jeżeli będą chcieli dać autobusowi, dajmy na to, dupniaka z reklamą, to będą musieli pytać się o zgodę ZTP??
I bardzo dobrze, im mniej reklam, tym lepiej. Wolałbyś, żeby wszystkie autobusy były całe oklejone, łącznie z szybami?
Choć w sumie, dodatkowy zysk przewoźnika i miasta, ale nikt ich nie wyklucza…
Matt pisze:Czyli jak pomalują autobusy w bardzo jasny błękit, i do tego metalik to będzie dopuszczony?? No bo przecież to też niebieski
A co, w Krakowie autobusy są malowane na różne sposoby, nie będzie się wyróżniać. Aczkolwiek ja bym nakazał pomalowanie ich na biało-niebiesko
J-31 pisze:A w Krakowie ? Wiele wskazuje na to, że ajenci nie mają szans w tym przetargu. O ile, rzeczywiście jest on ustawiony. A jeżeli jest ustawiony i wygra MPK, to gdzie jest tutaj "uwolnienie rynku przewozów" ?
Przynajmniej tworzy precedens

filimer

Post autor: filimer »

O ile pamiętam, to z przetargu miało być wykluczone MPK Kraków w pierwotnym założeniu, a linie miały być nowymi liniami obsługiwanymi przez nowego przewoźnika - taki był plan stopniowego wprowadzania konkurencji w komunikacji, czego pierwszym elementem była zmiana biletów, na których zamiast logo MPK pojawiało się logo gminy miejskiej Kraków - w ten sposób MPK teoretycznie została tylko jedną ze spółek organizujących transport zbiorowy w Krakowie. Niestety wykluczenie z przetargu MPK okazało się być niezgodne z prawem.
Na ten temat była nawet krótka notka w Pestkopedii:
http://www.pestka.info/pestkopedia/doku.php?id=krakow

Poza tym sam zakładałem temat o konkurencji dla MPK na EKK pod koniec 2006, kiedy to donosiła o tym Gazeta Wyborcza - niestety nie skopiowałem treści artykułu, tylko linka, który już jest nieaktywny, za to została dyskusja ;) :
http://www.komunikacja.krakow.pl/forum/ ... =1877&st=0

Dlatego też dziwię się, że nagle ten przetarg ma być niby ustawiony pod MPK, chociaż na taki zdaje się wyglądać.

PE 099

Post autor: PE 099 »

plocmaster pisze:I bardzo dobrze, im mniej reklam, tym lepiej. Wolałbyś, żeby wszystkie autobusy były całe oklejone, łącznie z szybami?
My nie mamy reklam na szybach... Czasem, tylko kawałeczek.. Np. reklama LOTTO która w wielu miastach była jako V1, u nas się zmieściła na burtach, bez zaklejania szyb. :diabeł:
plocmaster pisze: A co, w Krakowie autobusy są malowane na różne sposoby, nie będzie się wyróżniać. Aczkolwiek ja bym nakazał pomalowanie ich na biało-niebiesko
Ja tam jakoś widziałem tylko drobne różnice w schematach. Ale kody kolorów są zawsze takie same...

Lopez

Post autor: Lopez »

filimer pisze:Niestety wykluczenie z przetargu MPK okazało się być niezgodne z prawem.
A konkretie z jakim? MPK Kraków jest spółką akcyjną, w związku z czym właściciel, co może niektóych zdziwi ma niewielki wpływ na działalność tego podmiotu, ale skoro zarząd podejmuje decyzje ekonomiczne, a
Wystarczyło też inaczej napisać specyfikację przetargu i pole dla konkurenchji by się znalazło. Czyli znów urzędnicy chcięli dobrze a wyszło jak zwykle.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Lopez pisze:Czyli znów urzędnicy chcięli dobrze a wyszło jak zwykle.
Może się mylę, ale wydaje mi się, że wyjaśnienie tkwi w tym zdaniu : "Prawo, prawem, a sprawiedliwość musi być po naszej stronie" :retard:

PE 099

Post autor: PE 099 »


Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

MPK Łódź :D Jak ja kocham tego przewoźnika, w Łodzi nie potrafi dobrze wywiązać się z obowiązków i pcha się do innych miast, że nie wspomnę o próbach robienia tramwajów choćby :D

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

OJP. Przeszli samych siebie :rotfl: Nie są w stanie sformułować oferty, więc grają na czas

Matt
Posty: 86
Rejestracja: 2006-07-06, 08:59
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Matt »

Wracając do SIWZ:

Czy znacie jakieś przeguby z klimatyzacją, które posiada MPK Kraków, w kolorze niebieskim?? :mruga:

PE 099

Post autor: PE 099 »

Wiesz, CS.40 i tak miały być malowane w zakładowy, po pójściu pod reklamy miały być zakładowe ale chcieli czekać na koniec gwarancji na lakier... Może nie będą na to czekać i je wcześniej pomalują, ale wtedy i tak do 152 trzeba więcej wozów, i Castry mają za mało drzwi... (wg. SIWZ)

[ Dodano: 2007-08-14, 22:29 ]
No i mamy odpowiedz na protest.

http://www.ztp-krakow.pl/pliki/odpowied ... 082007.pdf

[ Dodano: 2007-08-16, 23:17 ]
Kolejny Łódzki protest.
http://www.ztp-krakow.pl/pliki/protest_14082007.pdf

Coooooooooooraz lepiej :o:

t.x

Post autor: t.x »

No tak, MPK Łódź protestuje po raz drugi - czyżby naprawdę zainteresowali się przetargiem??


A przetargu na klimatyzowane wozy dla MPK Kraków nie widać...

ppln

Post autor: ppln »

A niech wygrają, kupią jakieś porządne wozy to za 5 lat będą jeździć w Łodzi. Zresztą u nas też szykuje się ciekawy przetarg - na ~50 autobusów CNG, w tym prawdopodobnie przegubowców. Mamy na testach Irisbusa ze Słupska, wszystko oczywiście jeśli MPK dostanie środki z UE (poprzednim razem im się nie udało)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

t.x pisze: MPK Łódź protestuje po raz drug
To jest właśnie polityka tego przewoźnika - nie mogą wygrać to oprotestowują co się da. A nóż się uda. Udział łódzkiego MPK w przetargach na przewozy w sieci ZTM też kończyły się oprotestowywaniem. Wszystkie protesty uznano za bezzasadne.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przetargi”