[Kraków] Przetargi
No to zapowiada się bardzo ciekawie w Krakowie, szkoda, że o takiej rywalizacji mogę tylko pomażyć w GOPieCoffee pisze:Sam się zastanawiam. Ale obecny przetarg to będzie mocna walka MPK z Mobilisem. Możliwe, że nawet i na hybrydy...stachu pisze: No to jestem ciekaw czy krakowskie MPK zaproponuję w swojej ofercie SU18H ?
P.S
Tak dla przypomnienia ile ma być tych wozów
17 solówek i 16 przegubów...stachu pisze:No to zapowiada się bardzo ciekawie w Krakowie, szkoda, że o takiej rywalizacji mogę tylko pomażyć w GOPieCoffee pisze: Sam się zastanawiam. Ale obecny przetarg to będzie mocna walka MPK z Mobilisem. Możliwe, że nawet i na hybrydy...
P.S
Tak dla przypomnienia ile ma być tych wozów
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Czyżby jednak PTS Kraków zawitał na linie po tym:
http://www.solbus.com.pl/?oswiadczenie- ... sm12lng,98
http://www.solbus.com.pl/?oswiadczenie- ... sm12lng,98
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Będzie przetarg dla ajentów w Krakowie:
-------------------------
> "102" (KG - Zakamycze)
> "120" (KG - Bronowice Małe)
> "138" (Kombinat - Azory)
> "142" (Na Stoku - Czyżyny Dworzec)
> "152" (Al. Przyjaźni - Olszanica)
> "159" (Os. Piastów - Cichy Kącik)
> "168" (KG - Radzikowskiego Osiedle)
> "178" (Mistrzejowice - Pod Fortem)
> "182" (Dw. Gł. Wschód - Na Stoku)
> "482" (Dw. Gł. Wschód - Mistrzejowice)
> "502" (Pl. Centralny - Cracovia Stadion)
--------------------------
info: Platforma Komunikacyjna Krakowa: http://pkk.info.pl/topics9/2249.htm
Czyżby ZIKiT chciał wprowadzić miejskie malowanie?W 2014 roku nowy przewoźnik i nowe autobusy
ZIKiT nie popełni drugi raz tego samego błędu, jak w przypadku taboru firmy Mobilis. Wtedy w przetargu urzędnicy nie napisali, jakiego koloru powinny być pojazdy przewoźnika. – W specyfikacji znajdzie się wymóg malowania pojazdów w konkretne barwy – informuje Grzegorz Sapoń, wicedyrektor ZIKiT ds. transportu publicznego. Michał Pyclik zaznacza, że prawdopodobnie będzie to kolor niebieski, ze względu na barwy miejskie i styl malowania większości autobusów oraz tramwajów komunikacji miejskiej.
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/w-2014 ... _2462.html
-------------------------
Lista linii:
Radny Dominik Jaśkowiec od dłuższego czasu zabiegał o rozszerzenie przedmiotu przetargu na miejskiego przewoźnika autobusowego. - Przykład Mobilisa pokazuje, że można świadczyć usługi przewozowe o takim samym standardzie jak MPK, tyle że taniej. Przetarg zewnętrzny zawsze przynosi oszczędności, bo wprowadza konkurencję - uważa. Oblicza, że gdyby całość połączeń autobusowych została przekazana wyłonionej w ten sposób firmie, koszty komunikacji w Krakowie zmniejszyłyby się o 5 proc. - Tym samym moglibyśmy obniżyć ceny biletów lub zmniejszyć budżetową dopłatę na komunikację - twierdzi Jaśkowiec. - Chciałbym, by w przyszłości pod przetarg przekazana została połowa linii autobusowych. Taki model funkcjonuje w Warszawie, Bydgoszczy czy innych miastach - dodaje.
> "102" (KG - Zakamycze)
> "120" (KG - Bronowice Małe)
> "138" (Kombinat - Azory)
> "142" (Na Stoku - Czyżyny Dworzec)
> "152" (Al. Przyjaźni - Olszanica)
> "159" (Os. Piastów - Cichy Kącik)
> "168" (KG - Radzikowskiego Osiedle)
> "178" (Mistrzejowice - Pod Fortem)
> "182" (Dw. Gł. Wschód - Na Stoku)
> "482" (Dw. Gł. Wschód - Mistrzejowice)
> "502" (Pl. Centralny - Cracovia Stadion)
--------------------------
info: Platforma Komunikacyjna Krakowa: http://pkk.info.pl/topics9/2249.htm
Nie liczyłbym na to... Raczej to, w które pomalowane są ex. PTS-owskie Solbusy.Marcin_558 pisze:Czyżby ZIKiT chciał wprowadzić miejskie malowanie?
Dodam, iż "304", "301" będą na usługach MPK, a na linie:Lista linii:
Będzie musiał zostać zakupiony tabor Mini.Marcin_558 pisze:> "102" (KG - Zakamycze)
> "168" (KG - Radzikowskiego Osiedle)
http://zikit.krakow.pl/sprawy-urzedowe/ ... wy-8ii2013
I tak, jak mówiłem:
"152", "159", "178", "502"- przeguby
"120", "138", "142", "182"/"482" - solo
"102" i "168" - midi+
I tak, jak mówiłem:
"152", "159", "178", "502"- przeguby
"120", "138", "142", "182"/"482" - solo
"102" i "168" - midi+
Tak sobie czytam ten temat i szczególnie zainteresował mnie cytat z artykułu krakowskiej Gazety. Gdzie jakiś pan radny chciałby oddać nawet połowę linii autobusowych tzw. "ajentom".
Ja się tylko obawiam jednej rzeczy, że to za kilka lat skończy się tym co teraz mamy w Warszawie. Bo w Warszawie od praktycznie początku lat 90-tych, do chwili obecnej prócz MZA, ajenci obsługują sporą ilość linii. A jednocześnie zmniejszono MZA, polikwidowano zajezdnie, zwolniono ludzi, skasowano tabor - bo było go za dużo, a przecież są ajenci.
No i teraz mamy problem. Okazuje się, że jest kryzys i nawet na ajentów nie ma kasy - tzn. nie przynoszą takich oszczędności. Natomiast MZA nie jest już w stanie obsłużyć obecnej ilości linii oraz obecnej ilości kursów. Konsekwencje są teraz takie, że trzeba będzie obciąć sporą ilość kursów.
Oby Kraków w przyszłości nie miał podobnych problemów, nie daj Boże, aby komuś przyszło do głowy likwidować zjezdnie autobusowe MPK - bo przecież mogą być tańsi ajenci
Ja się tylko obawiam jednej rzeczy, że to za kilka lat skończy się tym co teraz mamy w Warszawie. Bo w Warszawie od praktycznie początku lat 90-tych, do chwili obecnej prócz MZA, ajenci obsługują sporą ilość linii. A jednocześnie zmniejszono MZA, polikwidowano zajezdnie, zwolniono ludzi, skasowano tabor - bo było go za dużo, a przecież są ajenci.
No i teraz mamy problem. Okazuje się, że jest kryzys i nawet na ajentów nie ma kasy - tzn. nie przynoszą takich oszczędności. Natomiast MZA nie jest już w stanie obsłużyć obecnej ilości linii oraz obecnej ilości kursów. Konsekwencje są teraz takie, że trzeba będzie obciąć sporą ilość kursów.
Oby Kraków w przyszłości nie miał podobnych problemów, nie daj Boże, aby komuś przyszło do głowy likwidować zjezdnie autobusowe MPK - bo przecież mogą być tańsi ajenci
Krótko mówiąc - nieJ-31 pisze:No i teraz mamy problem. Okazuje się, że jest kryzys i nawet na ajentów nie ma kasy - tzn. nie przynoszą takich oszczędności. Natomiast MZA nie jest już w stanie obsłużyć obecnej ilości linii oraz obecnej ilości kursów. Konsekwencje są teraz takie, że trzeba będzie obciąć sporą ilość kursów
Trochę dłużej - chodzi tylko o to, że miasto nie ma pieniędzy, więc nie ma czym zapłacić tak MZA, jak ajentowi. Gdyby nie to, nie byłoby problemu.
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
Uwielbiam te przejrzyste reguły waloryzacji stawki w krakowskich zamówieniach na przewozyCoffee pisze:http://zikit.krakow.pl/sprawy-urzedowe/ ... wy-8ii2013
I tak, jak mówiłem:
"152", "159", "178", "502"- przeguby
"120", "138", "142", "182"/"482" - solo
"102" i "168" - midi+